Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Cruze vs Hyundai i30 vs Renault Mégane: Co koupit?

Diskuze (170)
Na český trh přichází nový hatchback od Chevroletu. Jak si stojí proti dvojici populárních konkurentů, kteří si zakládají na dobrém poměru cena/výbava?

Chevrolet je značkou, která cílí především na racionálně smýšlející klientelu. Pro cenové srovnání jsme proto vybrali dva konkurenční vozy, které na českém trhu zaujímají podobnou pozici a zároveň patří mezi pětici nejprodávanějších v nižší střední třídě – korejsko-český Hyundai i30 a francouzský Renault Mégane.


První souboj se odehrává na poli základních verzí. Chevrolet žádá relativně vysokých 274.900,- Kč, za to nabízí nejsilnější motor a plnou bezpečnostní výbavu. Po doplnění klimatizace (15 tisíc) a metalického laku (11.500,-) se výsledná cena zastavuje těsně nad 300 tisíci korun.

Hyundai i30 je na konci modelového cyklu, proto nepřekvapí jeho nízká první cena. Verze Start za 259.990,- Kč ovšem znamená ústupek v podobě nejmenšího motoru a nejchudší výbavy. Když doplníme klimatizaci (20 tisíc), metalický lak (12.900,-) a dálkový ovladač centrálního zamykání za necelých 5 tisíc korun, výsledná suma zůstává pod 300 tisíci. Zákazník s takovým rozpočtem ovšem musí oželet stabilizační systém. Útěchou mu mohou být leda standardně montované přední mlhovky.

Hyundai ale do konce září na i30 nabízí dodatečný bonus 25.000 Kč pro majitele starších vozů.

Renault Mégane s výbavou Authentique nabízí v akční verzi Generation prakticky shodnou výbavu z Chevroletem, doplněnou o klimatizaci. Renaultu ovšem chybí stabilizační systém, za který je potřeba připlatit dalších 10 tisíc. Majitel se musí obejít také bez vyhřívaných zrcátek, jako bonus ale dostane tempomat, který je u Renaultu standardem. Po doplnění metalického laku je výsledkem cena necelých 289 tisíc korun. Tato nabídka těžko hledá na trhu konkurenci.

Chevrolet Cruze vs Hyundai i30 vs Renault Mégane - základní modely
ModelChevrolet CruzeHyundai i30Renault Mégane
Motor1,6 (91 kW)1,4 CVVT (80 kW)1,6 (74 kW)
VýbavaLSStartAuthentique
Základní cena [Kč]274.900,-259.990,-264.900,-
Akce do konce září [Kč]--25.000,--
Airbagy čelní, boční, okenníSSS
Centrální zamykání s DOS4.620,-S
El. ovládaná zrcátkaS-S
El. stahování předních okenSSS
Klimatizace15.000,-20.000,-S
Metalický lak11.500,-12.900,-13.700,-
Palubní počítačSSS
Přední mlhovky-S-
Rádio s CD/MP3SSS
Stabilizační systémS-10.100,-
Tempomat--S
Volant nastavitelný ve dvou osáchS/-S/-S/-
Vyhřívání zpětných zrcátekSS-
Rozměr pneu205/60 R16185/65 R15205/65 R15
Cena při shodné výbavě [Kč]301.400,-272.510,-288.700,-

Ne každý se však spokojí se základní výbavou. Co nabídne tato trojice ve verzích, které představují optimální poměr výbavy a ceny?

Zde Chevrolet naplno ukazuje cenovou politiku. Cruze ve výbavě LT+ stojí 316.400,- Kč a za tuto cenu nabízí vše potřebné – od klimatizace, přes parkovací senzory, tempomat po přední mlhovky. Řidič si ovšem musí zvyknout na život bez Bluetooth – připojení telefonu je dostupné jen s navigací a jen pro nejvyšší výbavu LTZ.

V případě Hyundaie lze verzi Trikolor Plus (vyšší výbava v nabídce není) pořídit za 279.900,- Kč. Za dalších 15 tisíc přibude ESP, automatická klimatizace a několik menších položek (např. vyhřívání předního skla pod stěrači), pro parkovací senzory je potřeba připlatit ještě necelých 5 tisíc. Hyundai nabízí i navigaci s Bluetooth, a to za 27 tisíc.

Bez navigace, avšak s motorem o objemu 1,6 litru (+15.000,- Kč včetně šestistupňové převodovky), metalízou a parkovacími snezory vychází Hyundai na stejné peníze jako Chevrolet – 328 tisíc korun. Od této částky lze ale odečíst slevu 25 tisíc a výsledkem je cena 302.810,- Kč.

Renault Mégane se ve vyšší výbavě Advantage opět konkurentům utíká – stojí od 289.900,- Kč a nabízí výbavu, kterou konkurenti nemají vůbec (dvouzónová klimatizace) nebo za příplatek (Bluetooth). Na druhou stranu je potřeba připlácet za litá kola a parkovací senzory.

Na Mégane vybavený stejně jako Cruze LT+ je potřeba si připravit 317 tisíc korun. Renault nabízí i další možnosti příplatkové výbavy a také silnější motor o objemu 1,6 litru. Za 7 kW navíc a šestistupňovou převodovku se připlácí nemalých 20 tisíc.

Mimochodem, stejný je i cenový rozdíl mezi základní motorizací v Cruze a osmnáctistovkou se 103 kW a šesti převody.

Chevrolet Cruze vs Hyundai i30 vs Renault Mégane - vybavené verze
ModelChevrolet CruzeHyundai i30Renault Mégane
Motor1,6 (91 kW)1,4 CVVT (80 kW)1,6 (74 kW)
VýbavaLT+TrikolorAdvantage
Základní cena [Kč]316.400,-279.990,-289.900,-
Akce do konce září [Kč]--25.000,--
Airbagy čelní, boční, okenníSSS
Bluetooth-s naviS
Centrální zamykání s DOSSS
El. ovládaná zrcátkaSSS
El. stahování předních okenSSS
El. stahování zadních okenSSS
KlimatizaceSS-
Klimatizace dvouzónová--S
Kola z lehké slitinySS3.000,-
Kůží potažený volantSSS
Metalický lak11.500,-12.900,-13.700,-
Navigační systém-26.990,-13.700,-
Palubní počítačSSS
Parkovací senzory vzaduS4.920,-10.100,-
Přední mlhovkySSS
Rádio s CD/MP3SSS
Stabilizační systémS15.000,-S
TempomatSSS
Volant nastavitelný ve dvou osáchS/SS/SS/S
Vyhřívání zpětných zrcátekSSS
Rozměr pneu205/60 R16185/65 R15205/55 R16
Výkonnější motor1,8 (103 kW)1,6 CVVT (93 kW)1,6 (81 kW)
Příplatek za motor20.000,-15.000,-20.000,-
Cena bez navi/motor 1,6 [Kč]327.900,-302.810,-316.700,-




Diskuze (170)
Avatar - spesini
2. 10. 2011 11:17
Re: GOLFA
Nebo novou i30
Avatar - GM.rja
5. 9. 2011 23:35
Re: GOLFA
Omyl, pojem "kurvítko" není vulgarismus, ale již pomalu terminus-technicus. Je to součástka, která pokazí přístroj ideálně 2 měsíce po záruce. Z pohledu výrobců totiž není žádoucí dělat výrobky dosahující životnosti 20-ti let. Jednak to pozdržuje výměnu výrobku za nový - tj. nová příležitost pro výrobce, jednak to přispívá k modernizaci a ve svém důsledku k technickému pokroku. Je to celkem zajímavá úvaha, zkuste si rozšířit obzor třeba zde: [odkaz]
Možná to tak je, možná to tak není, ale po přečtení článku jistě budete s některými závěry souhlasit.
Výrobci aut toto také dobře ví, auta z přelomu tisíciletí byla postavena tak, aby vydržela hóódně dlouho, dnes jsou možná technicky vyspělejší, ale co životnost ...

Jo, a přesvědčovat Vás - to ani omylem. Každý svého štěstí strůjcem. Užijte si ty obludky od fxfágnu.

Jinak, zkuste si to po sobě přečíst - "mílím" opravdu rve oči 8-s
Avatar - GM.rja
5. 9. 2011 23:25
Re: GOLFA
Prodloužení záruky za kolik a na kolik ???

Sorry, ale já korejská auta nevynáším do nebes. To je Vaše "parketa" s fxfágnama.
Já se tady pokouším o střízlivý pohled na věc, nenapadat korejská auta jen kvůli tomu, že jsou korejská a uvědomit si úzká místa produkce fxfágnu, protože ani ta zdaleka není bez chyb. Ale to je něco, co asi tady chtít nemůžu, že?

Takže to považuju za zbytečné a s Vámi končím.
Avatar - M.E.N.
5. 9. 2011 23:11
Re: GOLFA
Taky jsem měl Lanos 1.5, bylo to mé první auto a nehaním ho, ale kvalit VW koncernu nedosahuje (kvalit myslím i jítdních, zpracování atd...).

Každopádně, pokud se bojíš inovace, nekupuj si moderní auta, obávám se však, že do 10 let nemáš v čem jezdit. Ona jde doba holt dopředu a tím je myšlen downsizing. Ničím to nezastavíš. A ano pokud se ukáže, že bude větev TSI poruchová, upraví se. Tak to je...

Jinak lidi, kteří neumí oponovat jinak než vulgarizmy (kurvítko) nepovažuju za osobnosti, které by mi byly schopny něco vysvětlit, či přesvědčit mě, že se mílím...
5. 9. 2011 23:08
Re: Mégane
no ja ked som minule zmykal predajcu renaultu (chcel som scenic za 22000e), tak mi bol ochotny ho dat dole na 19500. To uz bolo maximum, povedal, ze moze dat max 11%, a 14% v pripade firemnej flotily, alebo VIP zakaznik(novinar,slavna osobnost atd).
Zisk z auta by mal 500eur.
BTW, na sk su o cosi nizsie ceny(renault) ako v cz.