Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Clio Gordini: Nyní i bez R.S.

Spojení jmen Renault a Gordini doposud znamenalo, že máte co dočinění s ostrým Renaultem. Nyní už ne.
Zpět na článek
20. 7. 2011 11:55
20. 7. 2011 12:52
20. 7. 2011 15:49
20. 7. 2011 15:09
neregistrovaný "jano1001"
20. 7. 2011 20:02
neregistrovaný "Stillborn"
21. 7. 2011 17:27
neregistrovaný "Stillborn"
21. 7. 2011 00:20
20. 7. 2011 11:55
:-(
Aneb jak * značku se slušným potenciálem.
Aspoň, že to nabízejí jen s relativně výkonnými motory. ;-\
Rozbalit vlákno
2
20. 7. 2011 12:52
Re: :-(
Určitě velmi lákavá nabídka výbavy, ale za 520 tisíc můžu mít Lagunu :-/
20. 7. 2011 15:49
Re: :-(
Na daný segment rozhodně s nadprůměrně výkonými motory minimálně co se benzínu týče...předpokládám, že to bude stejný motor, jaký dávaj do Twinga RS, jen lehce "udušený".
neregistrovaný "jano1001"
20. 7. 2011 15:09
podrbaný zisk
:'-( :no: . Obrovské sklamanie renault.
Rozbalit vlákno
6
20. 7. 2011 15:48
Re: podrbaný zisk
Samozřejmě označení Gordini má pro Renault velký význam hlavně po sportovní stránce, avšak na druhou stranu chápu marketing Renaultu, že z této značky chce vytřískat maximum. A nezlob se na mě, ale mít Clio 1.6 16v Gordini téměř 130 koní, s možností parkovacích senzorů, vyhřívaných sedaček a kůže je pořád pořádnej kus auta proti tomu, co chabýho nabízí konkurence v tomto segmentu. Pro příklad Fabia 2 Monaco GP - to je k smíchu. Když už nic, tak Renault ti dává nákupní tašku v exkluzivním hábitu, která nebude mít problém dynamikou udolat drtivou většinu konkurence v segmentu...a to je pořád jen imidžovka pro ty, co si nemůžou dovolit R.S., což je král...a já být svobodný mladý klučina, kterej nema neomezený možnosti, tak bych do té jednašestky klidně šel.
20. 7. 2011 16:19
Re: podrbaný zisk
jojo.. Vzal si mi slova z úst.. :yes: :yes: . Jen jak jsem psal výše, ta cena je trošku dost přemrštěná. (I přes špičkový motor a výbavu nadstandart). I když je to jen odhad, kdyby se to prodávalo u nás, tak by importér zvolil pravděpodobně nižší ceny (které jsou v poslední době hodně nízko - Např. v Česku se dá Laguna ve výbavě Expression koupit už zhruba pod 400 000. V Rakousku stojí základ 611 tisíc - viz. konfigurátor)
20. 7. 2011 16:22
Re: podrbaný zisk
spíš mi to příjde, že Renault sám neví jak se značkou Gordini naložit. Zkusil to jako image verzi RS, to mu zjevně moc nevyšlo, tak teď to zkusí zařadit mezi klasickou modelovou řadu a RS. Je jasný, že naše trhy zjevně nejsou hlavní základnou pro prodeje takovýchto modelů, ale na západě se prodá docela dost těchto menších aut nabušených výbavou. Tak uvidíme co z toho bude..
21. 7. 2011 08:33
Re: podrbaný zisk
Zkus si nejdřív přečíst článek, než začneš psát moudra typu, že Renault neví co s Gordini...naopak R.S. edice Gordini jsou dle článku dost úspěšné (ve Francii 1/3 všech prodaných RS) a Renault se snaží tuto značku jueště více marketingově uplatnit...neříkám, že s nimi souhlasím, Gordini jakožto ladič motorů a pojem ve sportovním světě by se asi obracel v hroběm, ale být ver vedení Renaultu, udělám to samé... nehledě na historii, dneska jse bohužel až moc o zisk... jo a na náš trh se tyto verze ani nedostanou...fakt nejdřív čti, pak diskutuj :-)
21. 7. 2011 09:01
Re: podrbaný zisk
no nevím, jestli ti tyhle rošády kolem Gordini přijdou jako dobrá strategie Renaultu, tak fajn. Ale uvést Gordini, jako variantu RS, pak jí zase dát mimo RS, mně příjde spíš jako hledání místa už za pochodu.
Samozřejmě souhlasím s tím, že jde hlavně o zisk, a operativně se přizpůsobit trhu je ceněná schopnost.

Srovnej si to ale třeba s Citroenem - ti postavili řadu DS jako celkem svébytnou, a lehce odlišitelnou variaci svých modelů. A v rámci své modelové palety tam nemají interní konkurenci.

Renault naproti tomu má dlouhou dobu zažitou divizi RS. Gordini historicky je právě konkurencí řady RS, ale tu samozřejmě nezruší, takže jí spíš hledali nějaké místo na slunci vedle ní. Jenže zespoda pak nasadili i řadu GT, která podle mně ideálně vyplňuje mezeru mezi klasickými modely a výkonnými speciály z RS. A zase jsme spátky u toho Gordini - kam je umístit? Problém je podle mně jméno samotné, které Renaulta hodně zavazuje - nemůžeš to přece dát jen jako nějakou "edici" s lepší výbavou, když tam ale dáš i silnější motory, hodně to pak zasahuje do RS... prostě začarovaný kruh.

Možná by byla zajímavá cesta alá DS - víc upravené modely v luxusnějším hábytu a s výkonnými motory.
21. 7. 2011 09:17
Re: podrbaný zisk
Ano, souhlasím, že Gordini a celý projekt jeho znovuvzkříšení nebyl dle mýho názoru úplně detailně promyšlen a Gordini se u Renaultu opravdu asi malilinko hledá, kam by zapad. ALe jestli sem záměr Renaultu pochopil, tak si asi představovali něco ve smyslu, že Gordini Ti ponechá sportovní dominanci modelu od R.S. a navíc nabídne luxus, vyjimečnost... nemuseli nutně vymyslet nové auto (jak to uvádíš s Citroenem), stačilo, aby se do Gordini dělal jiný interiér a dostal třeba body kit. Jiná kola a prvky výbavy má. Prostě těch rozdílů mezi Cliem R.S. Gordini a Cliem R.S. není dost. Stejně tak tomu bude v případě Clia GT.... je to možná trochu škoda, ale zase sme u té ekonomické stránky. Třeba si u Renaultu řekli: auto necháme identické, interiér též (materiálově), nalakujeme na modro, dva bílý pruhy a šup 4 tis. EUR navrch...a ono se jim to asi vyplatilo...
20. 7. 2011 16:51
zklamání je na místě
Tohle se nepovedlo. První bolestí bylo, že gordini se stala pouze "zmodralá" RSka, ale po sklidnění emocí,... nakonec proč ne, výkon na to má, vypadá to pěkně, jen ta cena je přehnaná za nálepku a dva bíle pruhy, ale tohle se vážne nepovedlo. Nevypadá to pěkně, nemá to výkon, a stojí to moc. Spíš sem doufam, že se do série Gordini dostane megane, což by dle mě byla nejatraktivnější volba. Tohle pěkné není a půl mega za dva pruhy a 16ky kola se prostě nepovedlo. To zas nějaký markeťák asi dlouho vymýšlel čím šéfa zblbnout, že je nezbytný.
Rozbalit vlákno
1
21. 7. 2011 09:03
Re: zklamání je na místě
Přesně tak, taky sem čekal úpravy motoru a možná podvozku, ale poté sem si říkal z jakého důvodu.... nejsilnější auto v segmentu to už je, podvozek nejlepší taktéž má, prostě jen jinak nabarvený král segmentu. Megane má nyní Trophy edici, není pravděpodobné, že by přišel Megane R.S. Gordini a souhlasím, je to škoda. Každopádně tyto dva chudší bráchové v Gordini rodině dle mýho názoru smysl mají, minimálně stojí na šasi GT. Hlavně ta 1.6 16v má nadprůměrný výkon... ta je ještě za relatině zkousnutelný peníz, ale ten diesel u mě ztrácí smysl. Za ten peníz mám Coupe Megane ve 2.0 dieslu....
neregistrovaný "Stillborn"
20. 7. 2011 20:02
Směrování...
... Gordini bych si osobně představoval podstatně jinak. Ale Renault se rozhodl to ponechat jako stupeň výbavy a to se mi moc nezamlouvá. I když jistou logiku to taky má. Nicméně to není to Gordini v které jsem doufal, že se jednou na silnicích objeví.
Rozbalit vlákno
4
21. 7. 2011 08:35
Re: Směrování...
Nříkejme tomu "úroveň výbavy", ale speciální edice v neomezené sérii.
Avatar - Emel
21. 7. 2011 10:32
Re: Směrování...
Gordini bylo vždy o stylu, nejen o závodním náčiní. Myslím, že 128 koní v takhle malém autě značce ostudu neudělá. Ta nafta už je slabší, ale to je holt asi úlitba době... můžeme doufat, že ji v blízké budoucnosti nahradí aspoň 1.6dCi 96kW (a vznikne něco jako Fabia I RS).
neregistrovaný "Stillborn"
21. 7. 2011 17:27
Re: Směrování...
Samozřejmě souhlasím.. Jen bych ale dodal, že je pravda, že Gordini bylo i o stylu, já jen prostě doufal, že to bude něco ještě ostřejšího než rs.
Avatar - Emel
21. 7. 2011 21:08
Re: Směrování...
Gordini by mělo být spíš GT... uměl bych si třeba představit nějakou vymazlenou Lagunu, ať už Coupe nebo normální... a nebo ideálně samostatný model, ale to už bychom asi chtěli příliš.

Clio RS už je samo o sobě dost ostré, nemá smysl cpát do Gordini ještě silnější motor.
21. 7. 2011 00:20
CLIO HOUDINI
Ale barvu má hezkou... :'-( :-) :-!
Rozbalit vlákno
1
21. 7. 2011 21:58
Re: CLIO HOUDINI
Nekomentuj, čomu nerozumieš. ;-)