Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
8 Fotogalerie

Renault Clio Gordini: Nyní i bez R.S.

Spojení jmen Renault a Gordini doposud znamenalo, že máte co dočinění s ostrým Renaultem. Nyní už ne.

Ačkoliv nálepka Gordini v podstatě znamenala jen lepší výbavu, stále šlo to nejlepší, co Renault v daném segmentu uměl zákazníkům nabídnout.

Prodejní úspěchy verzí Gordini však Renault přesvědčily k rozšíření nabídky – Clio ve výbavě Gordini nyní bude k mání i k zážehovému motoru 1,6 16V (128 k) a i k dieselu 1,5 dCi (105 koní). Clio R.S. zaznamenalo ve výbavě Gordini moc pěkný prodejní výsledek (v Evropě se jako modrobílé Gordini prodalo 27 procent Clií R.S., ve Francii dokonce 36 procent). Podle vyjádření automobilky je Clio Gordini určeno lidem, kteří „netouží po příliš sportovním voze“ a zároveň se chtějí těšit ze vzhledu a výbavy Gordini.

Co ve výbavě Gordini, stojící na šasi verze GT, kterou tímto nahrazuje, najdeme? Například jemný bodykit, klasické modrobílé „bojové zbarvení“, šestnáctipalcová černá lití kola Turini, sportovní pedály, upravený interiér, šedostříbrné bezpečnostní pásy nebo třeba sportovní dvojitý výfuk a navigaci TomTom.

Za příplatek je pak dostupná výbava jako zadní parkovací senzory (+6.200,- Kč), kožené čalounění Gordini v kombinaci modrá/černá a šedá/černá (+25.000,- Kč), vyhřívaná přední sedadla (+5.200,- Kč), elektrickou panoramatickou střechu (+17.800,- Kč) nebo metalickou barvu (+11.000,- Kč). Ceny začínají na v přepočtu 460 tisících Kč za třídveřové Clio Gordini 1,6 16V, minimálně 520 tisíc Kč si pak musíte připravit na třídveřové Gordini v naftě. Příplatek za pět dveří činí 12.600,- Kč.

Český trh však možná verze Gordini mine, oficiální tisková zpráva hovoří o spuštění prodejů zatím pouze ve Francii, UK, Německu, Itálii, Holandsku, Belgii, Švýcarsku, Rakousku, Portugalsku, Španělsku, Slovinksu, Srbsku a Chorvatsku.