Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio Gordini: Nyní i bez R.S.

Aleš Jungmann
Diskuze (19)
Spojení jmen Renault a Gordini doposud znamenalo, že máte co dočinění s ostrým Renaultem. Nyní už ne.

Ačkoliv nálepka Gordini v podstatě znamenala jen lepší výbavu, stále šlo to nejlepší, co Renault v daném segmentu uměl zákazníkům nabídnout.

Prodejní úspěchy verzí Gordini však Renault přesvědčily k rozšíření nabídky – Clio ve výbavě Gordini nyní bude k mání i k zážehovému motoru 1,6 16V (128 k) a i k dieselu 1,5 dCi (105 koní). Clio R.S. zaznamenalo ve výbavě Gordini moc pěkný prodejní výsledek (v Evropě se jako modrobílé Gordini prodalo 27 procent Clií R.S., ve Francii dokonce 36 procent). Podle vyjádření automobilky je Clio Gordini určeno lidem, kteří „netouží po příliš sportovním voze“ a zároveň se chtějí těšit ze vzhledu a výbavy Gordini.

Co ve výbavě Gordini, stojící na šasi verze GT, kterou tímto nahrazuje, najdeme? Například jemný bodykit, klasické modrobílé „bojové zbarvení“, šestnáctipalcová černá lití kola Turini, sportovní pedály, upravený interiér, šedostříbrné bezpečnostní pásy nebo třeba sportovní dvojitý výfuk a navigaci TomTom.

Za příplatek je pak dostupná výbava jako zadní parkovací senzory (+6.200,- Kč), kožené čalounění Gordini v kombinaci modrá/černá a šedá/černá (+25.000,- Kč), vyhřívaná přední sedadla (+5.200,- Kč), elektrickou panoramatickou střechu (+17.800,- Kč) nebo metalickou barvu (+11.000,- Kč). Ceny začínají na v přepočtu 460 tisících Kč za třídveřové Clio Gordini 1,6 16V, minimálně 520 tisíc Kč si pak musíte připravit na třídveřové Gordini v naftě. Příplatek za pět dveří činí 12.600,- Kč.

Český trh však možná verze Gordini mine, oficiální tisková zpráva hovoří o spuštění prodejů zatím pouze ve Francii, UK, Německu, Itálii, Holandsku, Belgii, Švýcarsku, Rakousku, Portugalsku, Španělsku, Slovinksu, Srbsku a Chorvatsku.

Aleš Jungmann
Diskuze (19)
21. 7. 2011 21:58
Re: CLIO HOUDINI
Nekomentuj, čomu nerozumieš. ;-)
Avatar - Emel
21. 7. 2011 21:08
Re: Směrování...
Gordini by mělo být spíš GT... uměl bych si třeba představit nějakou vymazlenou Lagunu, ať už Coupe nebo normální... a nebo ideálně samostatný model, ale to už bychom asi chtěli příliš.

Clio RS už je samo o sobě dost ostré, nemá smysl cpát do Gordini ještě silnější motor.
Avatar - Emel
21. 7. 2011 10:32
Re: Směrování...
Gordini bylo vždy o stylu, nejen o závodním náčiní. Myslím, že 128 koní v takhle malém autě značce ostudu neudělá. Ta nafta už je slabší, ale to je holt asi úlitba době... můžeme doufat, že ji v blízké budoucnosti nahradí aspoň 1.6dCi 96kW (a vznikne něco jako Fabia I RS).
21. 7. 2011 09:17
Re: podrbaný zisk
Ano, souhlasím, že Gordini a celý projekt jeho znovuvzkříšení nebyl dle mýho názoru úplně detailně promyšlen a Gordini se u Renaultu opravdu asi malilinko hledá, kam by zapad. ALe jestli sem záměr Renaultu pochopil, tak si asi představovali něco ve smyslu, že Gordini Ti ponechá sportovní dominanci modelu od R.S. a navíc nabídne luxus, vyjimečnost... nemuseli nutně vymyslet nové auto (jak to uvádíš s Citroenem), stačilo, aby se do Gordini dělal jiný interiér a dostal třeba body kit. Jiná kola a prvky výbavy má. Prostě těch rozdílů mezi Cliem R.S. Gordini a Cliem R.S. není dost. Stejně tak tomu bude v případě Clia GT.... je to možná trochu škoda, ale zase sme u té ekonomické stránky. Třeba si u Renaultu řekli: auto necháme identické, interiér též (materiálově), nalakujeme na modro, dva bílý pruhy a šup 4 tis. EUR navrch...a ono se jim to asi vyplatilo...
21. 7. 2011 09:03
Re: zklamání je na místě
Přesně tak, taky sem čekal úpravy motoru a možná podvozku, ale poté sem si říkal z jakého důvodu.... nejsilnější auto v segmentu to už je, podvozek nejlepší taktéž má, prostě jen jinak nabarvený král segmentu. Megane má nyní Trophy edici, není pravděpodobné, že by přišel Megane R.S. Gordini a souhlasím, je to škoda. Každopádně tyto dva chudší bráchové v Gordini rodině dle mýho názoru smysl mají, minimálně stojí na šasi GT. Hlavně ta 1.6 16v má nadprůměrný výkon... ta je ještě za relatině zkousnutelný peníz, ale ten diesel u mě ztrácí smysl. Za ten peníz mám Coupe Megane ve 2.0 dieslu....