Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Clio RS 220 Trophy nabízí mírné přiostření

Francouzská automobilka Renault mezi své ženevské premiéry zařadila i představení ostřejšího provedení Clia RS s doplňkovým označením 220 Trophy.
Zpět na článek
3. 3. 2015 18:41
Tak nevím, nevím...
...jestli zrovna výkon a tvrdost podvozku je to, co Cliu RS chybělo.
Rozbalit vlákno
0
3. 3. 2015 19:29
Fajn, tak ještě ten 6st. manuál a bude to O.K.!
Opravdu nechápu, proč se té manuální převodovce Renault tak brání? Asi chce konkurenci co nejvíce usnadnit život! 8-s :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - praděda7
4. 3. 2015 09:03
Re: Fajn, tak ještě ten 6st. manuál a bude to O.K.!
Jo, a taky sobě... ;-)
Avatar - 3_diamanty
3. 3. 2015 19:49
preco tam nedaju jednoducho manual?
v com je problem? ...... uz aj vo vw prisli na to co skutocne v sportovom aute chcu zakaznici a polo gti ponukaju uz aj s manualom ak sa nemylim ..... pricom najprv bolo len s automatom, ..... gti od peugeota ma tiez manual....
Rozbalit vlákno
51
3. 3. 2015 20:21
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Přesně tak! Zákazník má mít vždy možnost volby. Jinak se cítí "znásilněný" a jde jinam...
Avatar - praděda7
3. 3. 2015 20:23
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Má Renault 6M/T vhodný pro tento motor? Je pod kapotou dost místa pro 6M/T? Kdo má kvalifikovanou odpověď?
Avatar - speedfred
3. 3. 2015 20:40
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Celkom by ma zaujimalo kolky z diskutujucich su aj zakaznici.
Avatar - woody-alien
3. 3. 2015 22:03
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Nebo v tom Cliu RS aspoň jeli...
4. 3. 2015 19:34
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
minimum, ouplne maximalni minimum >:D
Avatar - praděda7
3. 3. 2015 22:17
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Na to jsem se neptal. Proč mě odpovídáš? :-!
Avatar - white label
3. 3. 2015 23:01
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Nemusím ti přece psát, že na nabídku dvou různých převodovek musí být u takového auta i patřičné prodeje, tedy jak celkové, tak pro oba typy převodovek. Proto se může stát, že pro automobilku bude lepší vybrat si jen jednu z nich, a logicky to bývá ta, u které je podložený předpoklad, že o ni bude větší zájem, než o tu druhou.
3. 3. 2015 23:08
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Pokud by tomu bylo tak, jak říkáš, Clio R.S. by muselo být vybaveno výhradně manuálem...
Avatar - white label
3. 3. 2015 23:19
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Napiš do Renaultu, že jsi odborník na průzkum trhu, třeba tě vezmou... ;-)
Avatar - praděda7
4. 3. 2015 09:01
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Prodávala se poslední verze Clia RS i s A/T?
Avatar - white label
4. 3. 2015 09:17
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Jasně, že ne, minulé CRS mělo taky jen jednu převodovku.
Avatar - praděda7
4. 3. 2015 17:30
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Data s prodeje A/T tedy neměli. Z čeho potom Renault usoudil, že se CRS bude lepší prodávat s A/T?
Avatar - white label
4. 3. 2015 17:37
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Pro takovou firmu/automobilku snad není problém nechat si udělat průzkum trhu apod.
Avatar - praděda7
4. 3. 2015 17:47
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
To v tom průzkumu asi oslovovali jenom nějaké vyměklé charaktery... >:D
Avatar - white label
4. 3. 2015 18:06
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Spíš převážně inteligenci... :*) >:-[]
Avatar - praděda7
4. 3. 2015 18:11
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
No šak píšu, vyměklý charaktery... >:D >:D >:D
Avatar - white label
4. 3. 2015 19:42
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Myslíš něco jako, že lopaty a konzervy by volily manuál? >:-[]
Avatar - woody-alien
4. 3. 2015 19:44
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Dneska už ani ty "lopaty" nejsou žádná jistota.... >:-[] [odkaz]
Avatar - white label
4. 3. 2015 19:49
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Jj. >:-[]
Avatar - praděda7
4. 3. 2015 20:08
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Kuwa všecí sú líní rukú a nohú pohnút... >:-[]
3. 3. 2015 23:20
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Prodeje s dvouspojkou jsou větší než byly dřív s manuálem. Možná jsi si měl koupit minulé Clio RS. Pokud by vás bylo víc, tak by třeba Renault manuál zachoval.
Avatar - white label
3. 3. 2015 23:39
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Znám několik lidí co vlastní minulou g. CRS, ale nikdo z nich si ho nekoupil jako funglovku...
A automobilku logicky zajímají hlavně zákazníci kupující si nové vozy.
Např. u GGTI dá přednost dvouspojce cca 70% zákazníků, a to i přes poměrně plnotučný příplatek za ni. Pokud se tedy časem rozhodne VW nabízet u GGTI/GR jen jednu převodovku, je asi jasné, která z nich by to byla.
Avatar - iudex
4. 3. 2015 09:30
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Máš nejaký link na tú štatistiku? Nejak sa mi tomu nechce veriť, možno i preto, že viem o nejakých ľuďoch s manuálom v GTI. ;-)
Avatar - white label
4. 3. 2015 09:53
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
woody dával pod fotosoutěž odkaz na jednu renomovanou (video)recenzi G7GTI, kde tento poměr přímo uváděli. Třeba tady, v bývalém "východním" bloku zřejmě bude těch lidí ochotných připlatit za drahé dsg o poznání méně (+ ti, co by jej nechtějí ani zadarmo), ale tohle by měl být celkový průměr.
Avatar - iudex
4. 3. 2015 12:35
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Teraz je ešte otázka, či to mysleli na ich domácom (holandskom) trhu, alebo celoeurópsky, alebo dokonca celosvetovo. Pri celosvetovom čísle by som tomu aj veril, keď si predstavím takých Američanov či Arabov, to bude na 90% automat. V našom regióne (povedzme stredná Európa) by som skôr tipoval na prevahu manuálu.
Avatar - woody-alien
4. 3. 2015 12:43
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Nepamatuju si to už přesně, musel bych se podívat, ale tuším, že ta formulace zněla jako, že 70% vyrobených GTI je s DSG.
Avatar - white label
4. 3. 2015 12:53
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Jo, bylo tam 70% prodaných, nebo možná vyrobených...
Avatar - woody-alien
4. 3. 2015 12:56
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Soudě dle diskusí na Jalopniku by tomu tak být nemělo (myslím ten iudexův odhad poměru man vs. DSG u Amíků), jenže znáš to. Manuálové vždycky víc křičej. >:D ;-)
Avatar - white label
4. 3. 2015 13:07
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Jo, manuálové křičí "ortodoxněji"... >:-[]
A amíků je hodně, stačí jen "pár" procent a v absolutních číslech už je to pro výrobce zajímavé, viz třeba manuály v M5/M6 na US trhu.
Jak si psal, není to zdaleka jen o tom MT/AT ano/ne. Hodně dobrým příkladem je I. g. Audi R8.
Dokud byl k manuálu v nabídce jen R-tronic, byl manuál jasně lepší volbou. S příchodem S-tronicu po faceliftu už bych dal naopak přednost jemu. A je to krásně vidět i na cenách jetých R8, kdy si R8ičky s nepovedeným R-tronicem drží cenu hodně špatně právě ve srovnání s původními verzemi s manuálem.
4. 3. 2015 20:47
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Bodejť by nekřičeli, když jsou stále více tlačení do rohu (automobilkami) 8-s
Avatar - white label
4. 3. 2015 13:20
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Tak jsem ti to dohledal a uvádí to tam ve smyslu, že DSGéčkem je vybaveno 70% GGTI.
[odkaz]
v čase 6:49
Avatar - iudex
4. 3. 2015 14:54
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Ono dostať sa k relevantným údajom je ťažké. Čo som teraz trochu gúglil, tak pri GTI6 v USA vraj bol podiel 50-50, naopak v Austrálii GTIP je iba s DSG, keďže vraj manuál si predtým do GTI zvolilo len 20% zákazníkov. Nejaké celosvetové či európske cifry som nenašiel.
Avatar - white label
4. 3. 2015 16:12
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Každopádně trend je zřejmý...
Avatar - praděda7
4. 3. 2015 18:17
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Bohužel. Svět je plný vyměklých charakterů. Svět se zkrátka "otepluje"... ;-)
4. 3. 2015 20:48
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
No tak to není žádný argument, to jako těch 20% prodejů s manuálem je pro VW zanedbatelná skupina, kterou je možné odepsat? 8-s 8-s 8-s
Avatar - white label
4. 3. 2015 21:52
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Právě, že pro VW zatím ne, proto dál nabízejí obě převodovky jak pro GGTI/GR, tak (po faceliftu) i pro Polo GTI, takže na VW si zatím nemáme důvod stěžovat. Naopak, jedině koncern nabízí u mainstreamových hh volbu mezi MT a DS(G), a to už přes deset let.
Avatar - woody-alien
4. 3. 2015 12:10
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Bylo to tvrzení ve videorecenzi jednoho holandského webu. Nic bližšího k tomu nevím. Ale třeba mě se "můj" prodejce při cenový kalkulaci na manuál rovnou ptal, jestli přece jen nechci DSG, když co se týká prodejů GTI dominuje 5-dvířko Performance s DSG. Tak na tom asi něco bude. Docela bych mu i věřil, když zároveň přiznal, že u nás se více prodává GTD než GTI.
Avatar - praděda7
4. 3. 2015 17:33
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Ono také nemalou úlohu asi hrají emisní normy. S A/T se dá totiž lepší "čarovat"... ;-)
3. 3. 2015 23:17
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Do Clia a do Capturu se dává jen manuální pětikvalt. Žádný manuální šestikvalt se nedává. U silnějších motorů, které se v jiných modelech kombinují s manuálním šestikvaltem, se to u Clia a Capturu vždy řeší dvouspojkou. Z toho je asi jasné, že se tam manuál nevejde.
Avatar - praděda7
4. 3. 2015 09:00
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Taky jsem si to myslel... :-!
Avatar - iudex
4. 3. 2015 09:03
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Ja nie som technik, ale zdá sa mi nelogické, že konštrukčne pomerne komplikovaná dvojspojkav pohode vojde a manuál ako technicky jednoduchšie riešenie nevojde.
Osobne si myslím, že dôvod je čisto marketingovým nie technický.
Avatar - white label
4. 3. 2015 09:21
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Jisté je, že pokud by Renault manuál do CRS opravdu hodně chtěl, tak tam bude tak i tak, o tom žádná.
Avatar - iudex
4. 3. 2015 09:29
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Ono bude zaujímavé poznanie, aký bude pomer u Pola GTI, odkedy sa tam vrátil manuál. Osobne myslím, že manuál bude prevažovať, tipujem tak 75 ku 25.
Avatar - white label
4. 3. 2015 09:51
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
U Pola GTI je k manuálu bonus podstatně vyššího krouťáku, protože se jedná o "suchou" 7st. dvojspojku, která navíc není zrovna pro hh dvakrát vhodná. A pak taky o třídu níž (než je Golf) se příplatek za dvouspojku obhajuje hůř, než u kompaktního hh. I přesto tipuju spíš k 50:50.
Avatar - praděda7
4. 3. 2015 18:00
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Dočetl jsem se na CAR reviews (velká spokojenost s M/T6!), že u nového Pola GTi díky tomu vyššímu krouťáku u 1.8, mělí s DSG problém, museli upravit elektroniku a auto potom nic moc. Proto prý také šáhli na M/T6. Holt někdy se podaří... >:D
Avatar - woody-alien
4. 3. 2015 12:14
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Myslíš ? Jestli, tak jedině kvůli tučnému příplatku za DSG. Plus jak píše wl, k manuálu máš podstatně větší krouťák. Takhle to "uříznout" u GTI, tak bych si DSG taky pořádně rozmýšlel.
Avatar - praděda7
4. 3. 2015 18:22
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Polo GTi s M/T6 je excelent value for money (460900.-). Performance blízko GGTi a téměř o 200k levnější (635900.-). :-!
Avatar - white label
4. 3. 2015 19:46
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Performance PGTI blízko GGTI? To je docela relativní, zvlášť když u GGTI zvolíš paket Performance.
A pak třeba zrovna to (mokré) dsgéčko je u GGTI podstatně lepší i přesto, že má o stupeň méně.
Avatar - praděda7
4. 3. 2015 20:15
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
0-100 ...6.7s pro Polo GTi je podle mě dost blízko GGTiP 6.4s.... :-!
Avatar - white label
4. 3. 2015 20:24
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Pod 7 sekund není zanedbatelný ani rozdíl 0,3 s, ale hlavně to přece všechno není o hodnotě 0-100.
Avatar - praděda7
4. 3. 2015 21:42
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Všechno to rozhodně není. Jen náznak toho, že Polo GTi šlape GGTi na paty... ;-)
4. 3. 2015 09:15
Launch control
Je otázkou, zda by jim manuál nějak nehaproval s Launch controlem. Jinak white label zde už správně 2 dny uvádí, kdo z vás plačtivých by si to auto koupil?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - iudex
4. 3. 2015 09:23
Re: Launch control
No sú tu niektorí, ktorí ho mali vo finále výberu. ;-)
A keď už sa odvolávaš na wl ako autoritu, tak on sám hovorí, že najlepšie je mať na výber, teda aj manuál, aj automat, ako to robí VW.
4. 3. 2015 09:31
Re: Launch control
Tenkrát to uváděl ještě Carlos Tavares, jestli bude poptávka, aby se to Renaultu vyplatilo, pak rozhodnutí změní - poptávka je zřejmě pro Renault malá a současná generace se prodává (údajně) velmi dobře.

Osobně jsem se svezl jak Cliem RS, tak Meganem RS a pokud bych měl zvolit co si koupím, tak to bude Megane RS s tímto cliovským novým automatem + pádla + launch control ;-)
Avatar - iudex
4. 3. 2015 09:33
Re: Launch control
Možno sa Ti želanie splní už v nasledujúcej generácii M RS, evidentný trend u Renaultu smeruje k dvojspojkám. Možno bude za príplatok, možno dokonca ako jediná voľba, ale som presvedčený, že MRS dvojspojku mať bude.
Avatar - praděda7
4. 3. 2015 18:37
Re: Launch control
Kluci v TopGear ještě nevyměkli...

[odkaz]
Avatar - woody-alien
4. 3. 2015 12:19
Re: Launch control
S tím souhlasím. Na druhou stranu extrémně jiné zážitky, které jsem měl s "manuální" 208 GTi a "automatizovaným" Cliem mě přesvědčily o tom, že jenom o převodovce to není. ;-)
Avatar - woody-alien
4. 3. 2015 12:17
Re: Launch control
Mě dělilo od koupě Clia RS pouze pár dní, ve kterých Renault nebyl schopen vyjádřit se na pevno k ceně.

Jenže já nepatřím k těm plačtivým, naopak jsem spíše zastáncem Clia RS.
Avatar - praděda7
4. 3. 2015 18:27
Re: Launch control
Já bych Polo GTi M/T6 hned koupil pro moji druhou manželku. (Pak bych ji ho i semtam půjčil >:D ) , ale ona M/T nezvládá, takže mám smůlu... ;-\
Avatar - boost.
4. 3. 2015 22:10
Re: Launch control
Já taky před nedávnem nezvládal... a teď už se mi občas zadaří trefit meziplyn. :-)
Avatar - woody-alien
5. 3. 2015 08:31
Re: Launch control
Nj, jenže manželky ti většinou na meziplyny dlabou. >:-[]