v com je problem? ...... uz aj vo vw prisli na to co skutocne v sportovom aute chcu zakaznici a polo gti ponukaju uz aj s manualom ak sa nemylim ..... pricom najprv bolo len s automatom, ..... gti od peugeota ma tiez manual....
Nemusím ti přece psát, že na nabídku dvou různých převodovek musí být u takového auta i patřičné prodeje, tedy jak celkové, tak pro oba typy převodovek. Proto se může stát, že pro automobilku bude lepší vybrat si jen jednu z nich, a logicky to bývá ta, u které je podložený předpoklad, že o ni bude větší zájem, než o tu druhou.
Prodeje s dvouspojkou jsou větší než byly dřív s manuálem. Možná jsi si měl koupit minulé Clio RS. Pokud by vás bylo víc, tak by třeba Renault manuál zachoval.
Znám několik lidí co vlastní minulou g. CRS, ale nikdo z nich si ho nekoupil jako funglovku...
A automobilku logicky zajímají hlavně zákazníci kupující si nové vozy.
Např. u GGTI dá přednost dvouspojce cca 70% zákazníků, a to i přes poměrně plnotučný příplatek za ni. Pokud se tedy časem rozhodne VW nabízet u GGTI/GR jen jednu převodovku, je asi jasné, která z nich by to byla.
woody dával pod fotosoutěž odkaz na jednu renomovanou (video)recenzi G7GTI, kde tento poměr přímo uváděli. Třeba tady, v bývalém "východním" bloku zřejmě bude těch lidí ochotných připlatit za drahé dsg o poznání méně (+ ti, co by jej nechtějí ani zadarmo), ale tohle by měl být celkový průměr.
Teraz je ešte otázka, či to mysleli na ich domácom (holandskom) trhu, alebo celoeurópsky, alebo dokonca celosvetovo. Pri celosvetovom čísle by som tomu aj veril, keď si predstavím takých Američanov či Arabov, to bude na 90% automat. V našom regióne (povedzme stredná Európa) by som skôr tipoval na prevahu manuálu.
Soudě dle diskusí na Jalopniku by tomu tak být nemělo (myslím ten iudexův odhad poměru man vs. DSG u Amíků), jenže znáš to. Manuálové vždycky víc křičej. >:D;-)
Jo, manuálové křičí "ortodoxněji"... >:-[]
A amíků je hodně, stačí jen "pár" procent a v absolutních číslech už je to pro výrobce zajímavé, viz třeba manuály v M5/M6 na US trhu.
Jak si psal, není to zdaleka jen o tom MT/AT ano/ne. Hodně dobrým příkladem je I. g. Audi R8.
Dokud byl k manuálu v nabídce jen R-tronic, byl manuál jasně lepší volbou. S příchodem S-tronicu po faceliftu už bych dal naopak přednost jemu. A je to krásně vidět i na cenách jetých R8, kdy si R8ičky s nepovedeným R-tronicem drží cenu hodně špatně právě ve srovnání s původními verzemi s manuálem.
Ono dostať sa k relevantným údajom je ťažké. Čo som teraz trochu gúglil, tak pri GTI6 v USA vraj bol podiel 50-50, naopak v Austrálii GTIP je iba s DSG, keďže vraj manuál si predtým do GTI zvolilo len 20% zákazníkov. Nejaké celosvetové či európske cifry som nenašiel.
Právě, že pro VW zatím ne, proto dál nabízejí obě převodovky jak pro GGTI/GR, tak (po faceliftu) i pro Polo GTI, takže na VW si zatím nemáme důvod stěžovat. Naopak, jedině koncern nabízí u mainstreamových hh volbu mezi MT a DS(G), a to už přes deset let.
Bylo to tvrzení ve videorecenzi jednoho holandského webu. Nic bližšího k tomu nevím. Ale třeba mě se "můj" prodejce při cenový kalkulaci na manuál rovnou ptal, jestli přece jen nechci DSG, když co se týká prodejů GTI dominuje 5-dvířko Performance s DSG. Tak na tom asi něco bude. Docela bych mu i věřil, když zároveň přiznal, že u nás se více prodává GTD než GTI.
Do Clia a do Capturu se dává jen manuální pětikvalt. Žádný manuální šestikvalt se nedává. U silnějších motorů, které se v jiných modelech kombinují s manuálním šestikvaltem, se to u Clia a Capturu vždy řeší dvouspojkou. Z toho je asi jasné, že se tam manuál nevejde.
Ja nie som technik, ale zdá sa mi nelogické, že konštrukčne pomerne komplikovaná dvojspojkav pohode vojde a manuál ako technicky jednoduchšie riešenie nevojde.
Osobne si myslím, že dôvod je čisto marketingovým nie technický.
U Pola GTI je k manuálu bonus podstatně vyššího krouťáku, protože se jedná o "suchou" 7st. dvojspojku, která navíc není zrovna pro hh dvakrát vhodná. A pak taky o třídu níž (než je Golf) se příplatek za dvouspojku obhajuje hůř, než u kompaktního hh. I přesto tipuju spíš k 50:50.
Dočetl jsem se na CAR reviews (velká spokojenost s M/T6!), že u nového Pola GTi díky tomu vyššímu krouťáku u 1.8, mělí s DSG problém, museli upravit elektroniku a auto potom nic moc. Proto prý také šáhli na M/T6. Holt někdy se podaří... >:D
Myslíš ? Jestli, tak jedině kvůli tučnému příplatku za DSG. Plus jak píše wl, k manuálu máš podstatně větší krouťák. Takhle to "uříznout" u GTI, tak bych si DSG taky pořádně rozmýšlel.
Performance PGTI blízko GGTI? To je docela relativní, zvlášť když u GGTI zvolíš paket Performance.
A pak třeba zrovna to (mokré) dsgéčko je u GGTI podstatně lepší i přesto, že má o stupeň méně.
Je otázkou, zda by jim manuál nějak nehaproval s Launch controlem. Jinak white label zde už správně 2 dny uvádí, kdo z vás plačtivých by si to auto koupil?
No sú tu niektorí, ktorí ho mali vo finále výberu. ;-)
A keď už sa odvolávaš na wl ako autoritu, tak on sám hovorí, že najlepšie je mať na výber, teda aj manuál, aj automat, ako to robí VW.
Tenkrát to uváděl ještě Carlos Tavares, jestli bude poptávka, aby se to Renaultu vyplatilo, pak rozhodnutí změní - poptávka je zřejmě pro Renault malá a současná generace se prodává (údajně) velmi dobře.
Osobně jsem se svezl jak Cliem RS, tak Meganem RS a pokud bych měl zvolit co si koupím, tak to bude Megane RS s tímto cliovským novým automatem + pádla + launch control ;-)
Možno sa Ti želanie splní už v nasledujúcej generácii M RS, evidentný trend u Renaultu smeruje k dvojspojkám. Možno bude za príplatok, možno dokonca ako jediná voľba, ale som presvedčený, že MRS dvojspojku mať bude.
S tím souhlasím. Na druhou stranu extrémně jiné zážitky, které jsem měl s "manuální" 208 GTi a "automatizovaným" Cliem mě přesvědčily o tom, že jenom o převodovce to není. ;-)