Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio RS 220 Trophy nabízí mírné přiostření

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 3. 3. 2015 • 14:40
16
65
Zobrazit náhledy (16)
Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio
Francouzská automobilka Renault mezi své ženevské premiéry zařadila i představení ostřejšího provedení Clia RS s doplňkovým označením 220 Trophy.

V našem testu Renaultu Clio RS jsme měli k vozu celou řadu výhrad, podobně jako jiná média, na což se Renault rozhodl zareagovat ostřejší variantou Trophy.

Ta svým označením navazuje na celou řadu stejně pojmenovaných ostrých verzí modelů Clio a Mégane a přináší několik změn, které mají uspokojit zájemce o ještě ostřejší malý hatchback, než je aktuální provedení RS s podvozkem Cup.

První změnou, kterou odhaluje již samotné označení je samozřejmě lehké zvýšení výkonu a to z dosavadních 147 kW (200 k) dosahovaných při 6000 min-1 na 162 kW (220 k) při 6250 min-1. Povyrostla samozřejmě i hodnota točivého momentu, která vzrostla z 240 N.m při 1750 min-1 na 280 N.m. Maximální otáčky motoru se pak zvýšily z 6500 na 6800 za minutu a Clio RS 220 Trophy splňuje emisní normu Euro 6.

Spekulace ohledně uvedení ostrého Clia s manuální převodovkou se nepotvrdily a RS 220 Trophy zůstává věrné šestistupňovou dvouspojkovou skříň Getrag, ovšem s vylepšeným softwarem pro rychlejší změnu stupňů. Režimy Normal a Sport mají být nyní rychlejší o 40 procent a Race dokonce o 50 procent.

Vedle motoru a převodovky se úprav dočkal i podvozek, který má nyní disponovat tužším nastavením, u zadní nápravy se má jednat o zvýšení tuhosti o 40 procent. V souvislosti s úpravami podvozku se Clio přiblížilo k zemi o dalších 20 mm vpředu a 10 mm vzadu.

Řízení má být nyní díky změně převodového poměru z 14,5 : 1 a 13,2 : 1 přesnější a zároveň přímější než je tomu u standardního provedení Clia RS. Na celkovém zlepšení jízdních výkonu a ovladatelnosti se pak mají podílet i standardně obouvané pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 205/40 R18.

Design se nemění a Clio RS 220 Trophy nastupuje v bílém laku karoserie s černými doplňky a na 18-palcových kolech. Interiér nabídne vyhřívaná a kůží čalouněná sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a několik detailů z uhlíkových vláken. Na přání bude k dispozici RenaultSport Monitor, zobrazující palubní telemetrický systém, který řidiči nabídne možnost nastavení řady funkci, jako je například citlivost pedálu akcelerátoru.

Všechny vozy Renault Clio RS 220 Trophy budou číslovány a jejich sériová čísla budou umístěna na prazích. Prodej se má na vybraných evropských trzích rozběhnout v červnu letošního roku.

Témata
Avatar - woody-alien
5. 3. 2015 08:31
Re: Launch control
Nj, jenže manželky ti většinou na meziplyny dlabou. >:-[]
Avatar - boost.
4. 3. 2015 22:10
Re: Launch control
Já taky před nedávnem nezvládal... a teď už se mi občas zadaří trefit meziplyn. :-)
Avatar - white label
4. 3. 2015 21:52
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Právě, že pro VW zatím ne, proto dál nabízejí obě převodovky jak pro GGTI/GR, tak (po faceliftu) i pro Polo GTI, takže na VW si zatím nemáme důvod stěžovat. Naopak, jedině koncern nabízí u mainstreamových hh volbu mezi MT a DS(G), a to už přes deset let.
4. 3. 2015 21:42
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
Všechno to rozhodně není. Jen náznak toho, že Polo GTi šlape GGTi na paty... ;-)
4. 3. 2015 20:48
Re: preco tam nedaju jednoducho manual?
No tak to není žádný argument, to jako těch 20% prodejů s manuálem je pro VW zanedbatelná skupina, kterou je možné odepsat? 8-s 8-s 8-s

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud