Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Renault Clio RS 220 Trophy nabízí mírné přiostření

65 komentářů

MariAchi
...jestli zrovna výkon a tvrdost podvozku je to, co Cliu RS chybělo.
Arese
Opravdu nechápu, proč se té manuální převodovce Renault tak brání? Asi chce konkurenci co nejvíce usnadnit život! 8-s :no:
Avatar - praděda7
praděda7
Jo, a taky sobě... 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
v com je problem? ...... uz aj vo vw prisli na to co skutocne v sportovom aute chcu zakaznici a polo gti ponukaju uz aj s manualom ak sa nemylim ..... pricom najprv bolo len s automatom, ..... gti od peugeota ma tiez manual....
Arese
Přesně tak! Zákazník má mít vždy možnost volby. Jinak se cítí "znásilněný" a jde jinam...
Avatar - praděda7
praděda7
Má Renault 6M/T vhodný pro tento motor? Je pod kapotou dost místa pro 6M/T? Kdo má kvalifikovanou odpověď?
Avatar - speedfred
speedfred
Celkom by ma zaujimalo kolky z diskutujucich su aj zakaznici.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Nebo v tom Cliu RS aspoň jeli...
IPace
minimum, ouplne maximalni minimum >😁
Avatar - praděda7
praděda7
Na to jsem se neptal. Proč mě odpovídáš? :-!
Avatar - white label
white label
Nemusím ti přece psát, že na nabídku dvou různých převodovek musí být u takového auta i patřičné prodeje, tedy jak celkové, tak pro oba typy převodovek. Proto se může stát, že pro automobilku bude lepší vybrat si jen jednu z nich, a logicky to bývá ta, u které je podložený předpoklad, že o ni bude větší zájem, než o tu druhou.
Arese
Pokud by tomu bylo tak, jak říkáš, Clio R.S. by muselo být vybaveno výhradně manuálem...
Avatar - white label
white label
Napiš do Renaultu, že jsi odborník na průzkum trhu, třeba tě vezmou... 😉
Avatar - praděda7
praděda7
Prodávala se poslední verze Clia RS i s A/T?
Avatar - white label
white label
Jasně, že ne, minulé CRS mělo taky jen jednu převodovku.
Avatar - praděda7
praděda7
Data s prodeje A/T tedy neměli. Z čeho potom Renault usoudil, že se CRS bude lepší prodávat s A/T?
Avatar - white label
white label
Pro takovou firmu/automobilku snad není problém nechat si udělat průzkum trhu apod.
Avatar - praděda7
praděda7
To v tom průzkumu asi oslovovali jenom nějaké vyměklé charaktery... >😁
Avatar - white label
white label
Spíš převážně inteligenci... :😉 >😒]
Avatar - praděda7
praděda7
No šak píšu, vyměklý charaktery... >😁 >😁 >😁
Avatar - white label
white label
Myslíš něco jako, že lopaty a konzervy by volily manuál? >😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Dneska už ani ty "lopaty" nejsou žádná jistota.... >😒] [odkaz]
Avatar - white label
white label
Jj. >😒]
Avatar - praděda7
praděda7
Kuwa všecí sú líní rukú a nohú pohnút... >😒]
pogo26
Prodeje s dvouspojkou jsou větší než byly dřív s manuálem. Možná jsi si měl koupit minulé Clio RS. Pokud by vás bylo víc, tak by třeba Renault manuál zachoval.
Avatar - white label
white label
Znám několik lidí co vlastní minulou g. CRS, ale nikdo z nich si ho nekoupil jako funglovku...
A automobilku logicky zajímají hlavně zákazníci kupující si nové vozy.
Např. u GGTI dá přednost dvouspojce cca 70% zákazníků, a to i přes poměrně plnotučný příplatek za ni. Pokud se tedy časem rozhodne VW nabízet u GGTI/GR jen jednu převodovku, je asi jasné, která z nich by to byla.
Avatar - iudex
iudex
Máš nejaký link na tú štatistiku? Nejak sa mi tomu nechce veriť, možno i preto, že viem o nejakých ľuďoch s manuálom v GTI. 😉
Avatar - white label
white label
woody dával pod fotosoutěž odkaz na jednu renomovanou (video)recenzi G7GTI, kde tento poměr přímo uváděli. Třeba tady, v bývalém "východním" bloku zřejmě bude těch lidí ochotných připlatit za drahé dsg o poznání méně (+ ti, co by jej nechtějí ani zadarmo), ale tohle by měl být celkový průměr.
Avatar - iudex
iudex
Teraz je ešte otázka, či to mysleli na ich domácom (holandskom) trhu, alebo celoeurópsky, alebo dokonca celosvetovo. Pri celosvetovom čísle by som tomu aj veril, keď si predstavím takých Američanov či Arabov, to bude na 90% automat. V našom regióne (povedzme stredná Európa) by som skôr tipoval na prevahu manuálu.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Nepamatuju si to už přesně, musel bych se podívat, ale tuším, že ta formulace zněla jako, že 70% vyrobených GTI je s DSG.
Avatar - white label
white label
Jo, bylo tam 70% prodaných, nebo možná vyrobených...
Avatar - woody-alien
woody-alien
Soudě dle diskusí na Jalopniku by tomu tak být nemělo (myslím ten iudexův odhad poměru man vs. DSG u Amíků), jenže znáš to. Manuálové vždycky víc křičej. >😁 😉
Avatar - white label
white label
Jo, manuálové křičí "ortodoxněji"... >😒]
A amíků je hodně, stačí jen "pár" procent a v absolutních číslech už je to pro výrobce zajímavé, viz třeba manuály v M5/M6 na US trhu.
Jak si psal, není to zdaleka jen o tom MT/AT an👋ne. Hodně dobrým příkladem je I. g. Audi R8.
Dokud byl k manuálu v nabídce jen R-tronic, byl manuál jasně lepší volbou. S příchodem S-tronicu po faceliftu už bych dal naopak přednost jemu. A je to krásně vidět i na cenách jetých R8, kdy si R8ičky s nepovedeným R-tronicem drží cenu hodně špatně právě ve srovnání s původními verzemi s manuálem.
Arese
Bodejť by nekřičeli, když jsou stále více tlačení do rohu (automobilkami) 8-s
Avatar - white label
white label
Tak jsem ti to dohledal a uvádí to tam ve smyslu, že DSGéčkem je vybaveno 70% GGTI.
[odkaz]
v čase 6:49
Avatar - iudex
iudex
Ono dostať sa k relevantným údajom je ťažké. Čo som teraz trochu gúglil, tak pri GTI6 v USA vraj bol podiel 50-50, naopak v Austrálii GTIP je iba s DSG, keďže vraj manuál si predtým do GTI zvolilo len 20% zákazníkov. Nejaké celosvetové či európske cifry som nenašiel.
Avatar - white label
white label
Každopádně trend je zřejmý...
Avatar - praděda7
praděda7
Bohužel. Svět je plný vyměklých charakterů. Svět se zkrátka "otepluje"... 😉
Arese
No tak to není žádný argument, to jako těch 20% prodejů s manuálem je pro VW zanedbatelná skupina, kterou je možné odepsat? 8-s 8-s 8-s
Avatar - white label
white label
Právě, že pro VW zatím ne, proto dál nabízejí obě převodovky jak pro GGTI/GR, tak (po faceliftu) i pro Polo GTI, takže na VW si zatím nemáme důvod stěžovat. Naopak, jedině koncern nabízí u mainstreamových hh volbu mezi MT a DS(G), a to už přes deset let.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Bylo to tvrzení ve videorecenzi jednoho holandského webu. Nic bližšího k tomu nevím. Ale třeba mě se "můj" prodejce při cenový kalkulaci na manuál rovnou ptal, jestli přece jen nechci DSG, když co se týká prodejů GTI dominuje 5-dvířko Performance s DSG. Tak na tom asi něco bude. Docela bych mu i věřil, když zároveň přiznal, že u nás se více prodává GTD než GTI.
Avatar - praděda7
praděda7
Ono také nemalou úlohu asi hrají emisní normy. S A/T se dá totiž lepší "čarovat"... 😉
pogo26
Do Clia a do Capturu se dává jen manuální pětikvalt. Žádný manuální šestikvalt se nedává. U silnějších motorů, které se v jiných modelech kombinují s manuálním šestikvaltem, se to u Clia a Capturu vždy řeší dvouspojkou. Z toho je asi jasné, že se tam manuál nevejde.
Avatar - praděda7
praděda7
Taky jsem si to myslel... :-!
Avatar - iudex
iudex
Ja nie som technik, ale zdá sa mi nelogické, že konštrukčne pomerne komplikovaná dvojspojkav pohode vojde a manuál ako technicky jednoduchšie riešenie nevojde.
Osobne si myslím, že dôvod je čisto marketingovým nie technický.
Avatar - white label
white label
Jisté je, že pokud by Renault manuál do CRS opravdu hodně chtěl, tak tam bude tak i tak, o tom žádná.
Avatar - iudex
iudex
Ono bude zaujímavé poznanie, aký bude pomer u Pola GTI, odkedy sa tam vrátil manuál. Osobne myslím, že manuál bude prevažovať, tipujem tak 75 ku 25.
Avatar - white label
white label
U Pola GTI je k manuálu bonus podstatně vyššího krouťáku, protože se jedná o "suchou" 7st. dvojspojku, která navíc není zrovna pro hh dvakrát vhodná. A pak taky o třídu níž (než je Golf) se příplatek za dvouspojku obhajuje hůř, než u kompaktního hh. I přesto tipuju spíš k 50:50.
Avatar - praděda7
praděda7
Dočetl jsem se na CAR reviews (velká spokojenost s M/T6!), že u nového Pola GTi díky tomu vyššímu krouťáku u 1.8, mělí s DSG problém, museli upravit elektroniku a auto potom nic moc. Proto prý také šáhli na M/T6. Holt někdy se podaří... >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
Myslíš ? Jestli, tak jedině kvůli tučnému příplatku za DSG. Plus jak píše wl, k manuálu máš podstatně větší krouťák. Takhle to "uříznout" u GTI, tak bych si DSG taky pořádně rozmýšlel.
Avatar - praděda7
praděda7
Polo GTi s M/T6 je excelent value for money (460900.-). Performance blízko GGTi a téměř o 200k levnější (635900.-). :-!
Avatar - white label
white label
Performance PGTI blízko GGTI? To je docela relativní, zvlášť když u GGTI zvolíš paket Performance.
A pak třeba zrovna to (mokré) dsgéčko je u GGTI podstatně lepší i přesto, že má o stupeň méně.
Avatar - praděda7
praděda7
0-100 ...6.7s pro Polo GTi je podle mě dost blízko GGTiP 6.4s.... :-!
Avatar - white label
white label
Pod 7 sekund není zanedbatelný ani rozdíl 0,3 s, ale hlavně to přece všechno není o hodnotě 0-100.
Avatar - praděda7
praděda7
Všechno to rozhodně není. Jen náznak toho, že Polo GTi šlape GGTi na paty... 😉
VáclavI
Je otázkou, zda by jim manuál nějak nehaproval s Launch controlem. Jinak white label zde už správně 2 dny uvádí, kdo z vás plačtivých by si to auto koupil?
Avatar - iudex
iudex
No sú tu niektorí, ktorí ho mali vo finále výberu. 😉
A keď už sa odvolávaš na wl ako autoritu, tak on sám hovorí, že najlepšie je mať na výber, teda aj manuál, aj automat, ako to robí VW.
VáclavI
Tenkrát to uváděl ještě Carlos Tavares, jestli bude poptávka, aby se to Renaultu vyplatilo, pak rozhodnutí změní - poptávka je zřejmě pro Renault malá a současná generace se prodává (údajně) velmi dobře.

Osobně jsem se svezl jak Cliem RS, tak Meganem RS a pokud bych měl zvolit co si koupím, tak to bude Megane RS s tímto cliovským novým automatem + pádla + launch control 😉
Avatar - iudex
iudex
Možno sa Ti želanie splní už v nasledujúcej generácii M RS, evidentný trend u Renaultu smeruje k dvojspojkám. Možno bude za príplatok, možno dokonca ako jediná voľba, ale som presvedčený, že MRS dvojspojku mať bude.
Avatar - praděda7
praděda7
Kluci v TopGear ještě nevyměkli...

[odkaz]
Avatar - woody-alien
woody-alien
S tím souhlasím. Na druhou stranu extrémně jiné zážitky, které jsem měl s "manuální" 208 GTi a "automatizovaným" Cliem mě přesvědčily o tom, že jenom o převodovce to není. 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Mě dělilo od koupě Clia RS pouze pár dní, ve kterých Renault nebyl schopen vyjádřit se na pevno k ceně.

Jenže já nepatřím k těm plačtivým, naopak jsem spíše zastáncem Clia RS.
Avatar - praděda7
praděda7
Já bych Polo GTi M/T6 hned koupil pro moji druhou manželku. (Pak bych ji ho i semtam půjčil >😁 ) , ale ona M/T nezvládá, takže mám smůlu... ;-\
Avatar - boost.
boost.
Já taky před nedávnem nezvládal... a teď už se mi občas zadaří trefit meziplyn. 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
Nj, jenže manželky ti většinou na meziplyny dlabou. >😒]