Tak nevím mám se radovat za Renault anebo plakat za Mercedes? Myslím tím image obou značek - pro Renault je to určitě pozitivní moci se ozdobit spoluprací se samotným Mercedesem. Ale Mercedes, to přece byla ta auta, která sice byla dražší než ta ostatní, ale člověk vždycky dostal usedlý, ale solidní design a techniku, která byla "na furt". Jenže posledních 20 let dělá Mercedes všechno proto, aby tohle image ztratil. Podivný design (fakt se Vám nový SL líbí?), různé designové pokusy poslední doby (zadní blatník třídy E - má tohle mercedes zapotřebí?) eskapády s vehikly třídy A (jeli jste s tím někdy? Áčko první generace - každý korejec byl lepší auto!) a teď ještě bude pod plechem technika Renaultu... Nic proti ní, ale proč si mám pak kupovat dražší Mercedes, když to samé dostanu od Renaultu...
Moc to hrotíš. Design Mercedesů nemá s Renaultem nic společného, tak opravdu nechápu, proč to tady řešíš.
Technika putuje zatím od Mercedesu k Renaultu - tím si asi Mercedes image nezničí.
OM651 - Mercedes > Infiniti (v budoucnosti 6válce pro podélné i příčné uložení - ty Renault nemá)
Od Renaultu k Mercedesu poputuje hlavně klon Renaultu Kangoo - což je užitkový vůz a na tom si Mercedes image taky nezničí.
Motory Áčka budou kopírovat motory Béčka - 1,6 turbobenzín, 1,8 turbodiesel, 2,1 turbodiesel, možná nějaký větší benzín - ani jeden není od Renaultu.
Jsi mimo a Tvůj příspěvěk spíše vyzněl že si potřebuješ zaštěkat na adresu Daimleru.
Já tady taky nepsal, že má design Mercu něco společnýho s Renaultem, jen že Mercedes posledních 20 let usilovně pracuje na likvidaci původní image. Podivný design je jedna věc, výroba Mercedesu nedůstojných aut - třída A, B, Vaneo..., problémy s kvalitou a rez v 90.letech, experiment na spotřebiteli typu brzdový asistent a dalo by se pokračovat a teď ještě spolupráce s Renaultem, která taky vzbuzuje alespoň u mě rozpaky. A že technika půjde jen od Mercedesu k Renaultu tomu snad nevěříš, Mercedes potřebuje ušetřit, ne Renault podražit... A čtyřválce Renault už se pod kapotami céčka usilovně testují!
Mercedes má v posledních letech své nejlepší období. Zajeď se podívat do Stuttgartu, ať tě provedou a vysvětlí. Největší prodeje, nejširší pokrytí snad ze všech značek (u osobáků od Smartu po GL, autobusy, náklaďáky), prakticky všude tvoří špičku v segmentu.
Design je věc subjektivní, chápu, že se ti neusí líbit, ale já třeba na designu SLS, SLK, CLS ujíždím, podle mě to je to paráda. A vedle toho klasika v designu C a E. Pro mladé bude nové Áčko, pro rodiny povedené Béčko atp.
Image se trochu změnila...už to nejsou jen vozy pro starší (SLS třeba...) usedlé (SLK??) a bohaté (nové Béčko cenami nepřevyšuje konkurenci, uvidíme co nové Áčko). Vybere si každý.
Mám radost, že se v MB něco hýbe i mimo avizovanou spolupráci s Renaultem .... akční model C entry za 650 tis bez DPH to už je dobrá nabídka ... v Rumunsku je to sice s nějakou výbavou navíc, ale doma máme zase ISP :-)
No Mercedes nemá rozhodně nejlepší období v posledních letech. Sice prodává trochu víc než dřív, ale má mnohem víc tříd než dřív a prodejně je předběhlo nejen BMW, které se mu v 90. letech dívalo na záda. Ale i Audi, které kdysi dělalo polovinu toho co MB je dnes velikostně stejné (možná podle posledních čísel větší, tím si ale jistý nejsem). A to navíc už MB neni min o 10% dražší než bavorská konkurence a navíc vyrábí auta ke kterým se bavoři ještě nemuseli snížit - obyčejné kompaktní MPV (B-klasse). A to že modlou a snem všech byla Eklassa dnes už dávno neplatí. Zato 5 či A6 snem jsou stále. Nebejt taxiku tak MB možna už ani neni. A to nemluvim o katastrofě jménem DaimlerChrysler. Teď to zkouší jinak s Renaultem. Proboha kdo jim o to stojí? To už by snad bylo lepší spojení s Hyundaiem nebo Mazdou, :no:
Celkom zaujimavy pohlad. Od zaciatkou avizovania spoluprace medzi MB a Renault bolo a je rozoberane, na co je to Mercedesu potrebne spolupracovat s tak "menej cennym" superom? Co z toho MB bude mat? Tato tema povracia kedy sa objavuju informacie, ze to MB bude pomahat Renault-Nissan s platformami, motormi atd. Cize zatial to vyzera, ze to MB dava Renaultu a nic za to nedostane okrem avizovaneho projektu Twingo-Smart.
Osobne si ale myslim, ze taka znacka ako Mercedes by sa nevrhla do tak "neperspektivnej" spoluprace (pre nu) ak by si to najprv nezratala, ci sa jej to oplati. A myslim si, ze sa mu to oplati (Mercedesu) lebo si robi zalusk na ovocie vyvoja nad elektrickym pohonom, kde je momentalne Renault-Nissan najadalej. MB ma uz motory vyvinute, ktore poskytne Renaultu, viac na tom dokonca zarobi. A elektricky pohon nebude musiet vyvijat na vlastne naklady, dostane to od Renaultu, ktory bude asi stastny, ze sa mu tymto sposobom zvysi navratnost nemalych nakladov s tym suvisiacich. Moj nazor.
Ber to taky tak, že aliance Renault-Nissan je jedním z největších hráčů v autoprůmyslu. Prodeje má cca stejné jako koncern VW. Jinak Renault-Nissan nedává jen projekt Twingo-Smart. Důležitá je i spolupráce v užitkových autech. Navíc jde i o peníze a Mercedes bude rád, když mu část nákladů na vývoj někdo zaplatí.
myslím si že toto by mohla být celkem úspěšná spolupráce...mnohem úspěšnější než daimler-chrysler...přece jen aliance renault-nissan je mnohem globálnější značkou...a renault na tom může jen vydělat...a mercedes nic neztratí...naopak získá dobrou platformu pro své malé vozy jako je smart...malé motory od renaultu jsou též dost dobré a už funguji v modelech A i B ;-)
ForFour by sa mal orientovať primárne na americký trh, kde sa prckovi moc nedarí. Boli aj informácie že nový ForFour bude teraz vychádzať z Micry, ale neviem či je to ešte aktuálne.
No proč ne? Třeba to bude fungovat dobře. Pokud se Renaultu podaří vydolovat pořádné auto vyšší střední třídy než je RenaultoSamsung, tak na tom může jedině vydělat :yes: Jen bych se přimlouval za nový design loga, tenhle mi pořád nějak nejde pod vousy ;-)
Dle vyjádření Carlosů Ghosna a Tavarese mají v továrně Douai vyrábět tři modelové řady. První řadou je nástupce Espace. Druhou řadou bude náhrada Laguny a Latitude (po vzoru P508 má být jen jeden model). Třetím modelem má být auto postavené na platformě Mercedesu. Dále se spekuluje na autě postaveném ve spolupráci s Infiniti. Možná tedy bude ten třetí model společným dílem Renaultu, Mercedesu a Infiniti. Renault už několikrát naznačil vstup do prémie - třebu to bude ten třetí model. Něco možná naznačuje i fakt, že si nedávno továrnu v Douai podrobně prošli zástupci Nissanu a Mercedesu. V další francouzské továrně v Maubeuge se má dělat malý Mercedes.
V Maubeuge robia Kangoo, takže MB Citan bude zrejme schádzať s rovnakej linky.
Neviete či sa bude vyrábať aj jeho rodinná verzia? Mercedes sa tak okrem toho môže dostať aj k malej elektrickej dodávke...