...kedy? Premiera noveho SUV od Renaultu je pripravena na rok 2006. Otazka teda neznie kedy, ale skor ci to SUV bude vyzerat ako tento crossover koncept. Aby nedoslo k omylu, mne sa tento koncept dost paci....ale bojim sa, ze v seriovej podobe by sa na trhu tazko presadzoval proti konzevativnejsie vyzerajucim SUV.
myslíš, že by sa ťažko presadzoval? odhliadnuc od kategórie vozidla, podľa mňa to vyzerá prijateľnejšie (aj keď je to štúdia) ako nová Honda Civic.... a dosť sa mi to páči....
je to zajímavý, není moc líbivý, IMHO hlavně přední partie a je jasný, že na silnice se v týhle podobě nedostane, takže jako většina konceptů je k ničemu
Hmmm...koncepty nie su nanic. Aj ked sa ani Egeus v tejto podobe presne nedostane do vyroby, urcite sapouziju v serii ciastkove napady. Na to koncepty sluzia. Napriklad ten predok dalej rozpracuva napad na koncepte Fluence z minuleho roku. Takze mozno sa nas to snazi na nieco pripravit.... A mne a ten koncept napriklad paci (aj co do koncepcie auta crossover, aj co do designu).
já vim že nejsou, ale mě neskutečně štvou, protože sériový auta vedle nich vypadaj jak chudý příbuzný, a i když se do nich promítnou nápady, tak je to věšechno očesaný kvůli ekonomice
Ale jsou, slouží k prezentací různých deatilů např. přední masky nebo světlometů. Pamětníci si vzpomenou na koncept initiale z poloviny devadesátých let a na současnou lagunu, která jako by mu z výfuku vypadla.
...ano, bohuzial. Vacsina konceptov na ceste k serii "zoschne". Ale to je dane v zasade dvoma vecami. Ta vaznejsia je bud v tom, ze je to legislativne nemozne schvalit do prevadzky, alebo preto, ze vyroba vo forme konceptu by bola prilis draha. Druhy dovod je paradxone v tom, ze koncept je designovo a technicky prilis dobry. Predstav si, ze by si to auto uviedol - ono by sa asi dobre predavalo a bol by to hit. Lenze raz budes musiet to auto nahradit - a teda podla zakonov trhu predstavit este lepsie auto. Lenze to sa uz asi nebude dat, pretoze zvacsa tam uz nie su trebars tak talentovani ludia vo vyvoji, ale aj preto, ze ak budes latku pre seba zdvihat prilis vysoko a budes sa to snazit vzdy nanovo preskocit dostnes sa do takej vyvojovej (financne a technicky) spiraly, ze sa Ti zruti cela firma.
Mozno je to zcasti aj tym, ze nie je koncept ako koncept. Su designove studie - tie sa potom objavuju vo vyrobe (cele, alebo ich casti). A potom su ine kategorie, ktore sa vo vyrobe neobjavia urcite. Su to bud show-cars (to su rozne kreacie, napriklad tie z designovych sutazi peugeotu), alebo tzv. technologicky demonstrator (napr.....Honda Kiwami, atd...). Ale mas pravdu, ze aj designovym studiam sa stava, ze ak nemaju uspech, zmeni sa strategia, seiovk sa ukaze draha, atd....nedostanu sa niekedy z fazy konceptu dalej...
..ako je možné (keď sa koncepty vytvárajú za tým účelom ako hovoríš), že existujú výrobcovia, ktorí žiadne koncepty nerobia a svojich zákazníkov tak nepripravujú na žiadne nové prvky a napriek tomu sú ich nové modely brané na dračku? Napríklad Porsche a jeho Cayenne? (toto ber ako záujem, nie ako útok )
jestli to bylo na mě, tak zde je můj názor.. myslím, že z hlediska historicko-ekonomického má právě Porsche obrovské štěstí. začli dělat kvalitní, spolehlivá auta, sporťáky, který si získali jméno, a celý to živili účastí na závodech všeho typu. Auta co neměla žádný mega objem, tudíž se jim i z části vyhnula ekonomická/ropná krize. Nemusel je tedy kupovat žádný koncern (i když by určitě chtěl) a tak si mohou do dneška dělat co se týká vývoje co chtějí a možná je jejich strategie i taková, že lepší než lidi uvádět v úžas konceptem, co se stejně nikdy ani v upravený podobě vyrábět nebude, tak je lepší tvrdě makat, zachovat si filozofii a určitou kontinualitu a pak pustit na trh buď novou generaci nebo zcela nový typ. Podle mě, Kačen vznikal tak, že se jednotlivé prvky ověřovali zvlášť na jinejch vozech, aerodynamika v tunelu a zbytek na počítači, dali to dohromady a pak teprve to šli testovat ven...
...ja to neberiem ako utok . Porsche konkretne je priklad zly, pretoze: 1.) nijake zasadne nove designarske prvky oproti 911 sa tam neobjavili 2.) ani na novu koncepciu - teda SUV - nie je moc treba zakaznikov pripravovat. V dnesnom svete je SUV takou mantrou, ze nech vyrobi to auto ktokolvek od cinskeho Chery az po talianske Ferrari - zakaznika si najde. Ak ale Porsche chysta 4dv. coupe-sedan, tak uz bude formou kresieb a konceptu ziaduce na to zakaznika pripravit. Nielen preto, ze moze dojst k nejakemu posunu designu, ale hlavne preto, ze ide o koncept, ktory nema automaticku zaruceny odbyt. Naviac pri Cayennne islo o to, ze vyvojovo to viedol VW, takze aj koncept AAC si od toho predstavil VW. Porsche napr. zaciatkom 90. rokov (1993) pred uvedeni Boxsteru predstavila rovnomenny koncept.
Hmm, pozerám pozerám.. Oveľa viac odkazoval na úžasný 550 Spyder.. Tie zadné blatníky fakt mohli zostať. Na druhú stranu, zadné kryty svetiel sa mi viac páčia tie zo sériovej výroby
Pro tentokrát necháme bejky bejkama, hošany hošanama, protože já se posadil na zadek. Jako celek jsem to ještě nevstřebal, ale ty detaily!!! Přístroje, pedály, blinkry s pádlama, komunikační systém, kliky. Tak tohle přesně očekávám pod pojmem Touch design. Uf, Renault opravdu design umí, klobouk dolů. Ale teď už honem hop do normálu... to jsem vám včera sednul do své heterosexuální Thalie...
Koncepty dělají všichni,proč, je také známo, jiná věc je, jak dalece je prezentují. Často se velmi pečlivě tají. Představa, ža automobilky je nedělají, je ne zcela přesná.
Zde 3 odkazy, zbytek se dá dohledathezké a trpělivé čtení)
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
mi vadí na Renaultu 2 věci:
1. proč proboha tak jako ostatní evropské automobilky vyrábí vozy čím dál širší
2. proč Renault neustále rozšiřuje své portfolio vyráběným typů. Bylo by lepší, kdyby se soustředil na kvalitu, která je proti Japoncům doslova mizerná.
Francouzi umí vyrobit voňavku, nebo možná i koňak, ale ne kvalitní vůz.
ad 1)Když dělají "všichni" širší vozy, tak "všichni", ne?
ad 2)Je bezva, že my víme, co neumí francouzi. Dobré by bylo vědět, co vše neumíme, resp. v čem všem za nimi zaostáváme a zkusit být lepšími.
Říct, že francouzi neumí vyrobit kvalitní auto, je stejné, jako říct, že američani neumí vyrobit kvalitní víno. Obojí je blbost. To ti někdo poradil napsat? Nebo je to z tvojí hlavy?
pane, měli jsme v rodině Renaulta, Citroena a Peugeota.
Popis závad by byl hrozdný, kupř. u nového Citroena za 3 roky 2x zcela odešly brzdy a 3x elektrika.
Od té doby jezdím s Japonci a žádný problém jsem neměl.
Stýkám se s ticícovkami lidí, čtu řadu motoristických časopisů a serverů a např. z autobazarů se o lecčem dozvíte.
Nedělejte chytrého a raději sbírejte informace.
Pak se mi nebudete vysmívat, jestli je to z mojí hlavy.
Je i není. Ale Vy jste to myslel ironicky, nikoliv v dobrém.
Na základě poznatků řady motoristů soudím, že za hlupáka jste Vy.
To je vážně zajímavý. Já pár francouzských vozů měl taky a nic horšího, než u značek z jiných zemí jsem s nimi neměl. Až na jednu výjimku. Ono je to asi stejně lehký jako říct, že taljáni jsou flákači a neumějí dát dohromady pořádný kus auta, co? Zcela odešly brzdy? Jako destičky? No, to se občas stát může. A elektrika do dálkáče... hmmm kupuj lepší baterky. Jo a vykat mi nemusíš. Na to si tady nehrajeme...
Tak tedy poslouchej: přečti si statistiku spolehlivosti vozů T"UV, tam jsou Francouzi předposlední, za nimi jsou jen italské vozy.
Dokonce i motoristické časopisy, které nikde nemůže podezřívat z toho, že tvrdě hodnotí jim zapůjčené vozy, Francouze nechválí. CCa před 2 lety, když přišel upgrade Laguny, redaktoři AMS psali, že je sice hezké,že místo klíčku na startování je jakási karta, ale řidičovi je to na nic, když auto nenastartuje a neodjede s ním.
To, co se nám pokazilo, byly originální věci z výroby. Nikoliv zakoupené neznačkové náhradní díly.
Přemýšlel jsi o tom, proč kupř.Toyota je tak spolehlivá?
Protože je to o životní filosofii: Japonci si myslí, že auta jsou k ježdění, nikoliv k předvádění high-tech s krátkou dobou životnosti.
JInak se omlouvám všem diskutujícím, chtěl jsem jen přiložit ruku k dílu-můj názor.
Netušil jsem, že píchnu do vosího hnízda fanatického fan clubu Renaultu.
Pepino, Pepino, to kam pícháš je tvoje věc, pokud to není v rozporu se zákony. To že tu píšeš názor a já s ním nesouhlasím, neznamená, že jsem fanatický fanda Renaultu. O spolehlivosti Toyoty jsem nikdy nepřemýšlel, ani jsem žádnou nikdy neměl. Originální věci z výroby.. a to brzdový destičky nemůžou být? A jestli je Toyota o jing a jang, nebo ťip a ťap je mi úplně buřt. Hlavně že jsi spokojený teď a už neděláš chyby s kupováním francouzských aut do rodiny. Já ty "chyby" dál dělám a problémy nemám. Pozdravuj redaktory v AMS, oni ti to zase někdy hezky vysvětlí... Takže dál sháněj informace, jak jsi psal a hlavně nepřepínej! A buď rád, že seš!
No Micku, jezdil jsem i ve Š 105 a Š 120, no.
Člověk dělá během vývoje řadu chyb.
Jedna z nich je asi ztrácení času mlácením do klávesnice na Internetu.
Skus povedat francuzovi ze americania vedia urobit dobre vino to sa ti zasmeje do ksichtu a ma pravdu lebo iba fracuzi to vedia.napr.Bordeaux Saint-Emilion rocnik 2002 nie nic lahodnejsie.
Francouzská vína jsou výtečná, ale pil jsem i výborné rýnské z údolí Rýna, taky chilské, kalifornské a australské víno jsem pil a velmi se mi pozdávala.
Přes víno mám celoživotní školení o skvělých vinařů.
Este si mozno nepil Argentinske tiez velmi dobre podobne ako z Chile.Hlavne tie australske robia velku konkurenciu tu vo Francii Lebo maju tie iste odrody a v obchodoch su o polovicu lacnejsie
vina jsou lahudka, ale nad ceske pivo neni jinak do USA se Francouzske vozy dovazeji, peugeot sjizdi z vyrobni haly v Argentine a Citroen v Brazilii, tedy ne vsechny modely, 407 nebo C5 se dovazy primo z francie, ale jinak zde sezenete vse, od berlinga, renaul kangoo az po 407sw, 807 ci C5 zdravim a cau
Potom sa to uz zmenilo lebo viem ze na fran.auta bolo nejake embargo nepamatam si ci z francuzskej alebo americkej strany.Inaak diki za vysvetlenie Maj sa
nemas zac, embargo nikdy nebylo, slo o to, ze tyto voyzy se vyrabeli v Argentine, v roce 1998-2001 prodelala Argentina ekonomickou kizi, Pan prezident Menem stanovil 1pesos=1 US dolar, proto francouzska auta co se zde vyrabeli, a prodavali staly neprodejne, ze dne na den auto stalo misto 50 000 pesos 50 000 dolaru!!! veskera vyroba se proto musela premistit do Brazilie, dnes nektera vyroba zustala v Brazilii a nektera se pomalu zpet vraci do Argentiny. Napriklad vozy Peugeot a Citroen, 206, C3, jsou v Latinske americe velmi popularni a velmi rozsirene vozy. Poslednim hitem je zde peugeot 407 ktery se zde zacal prodavat pred mesicem.
To jsem rád, že uznáš, že se dá vyrobit kvalitní víno i jinde než mimo Francii. Stejně tak je to s jinými výrobky. Tzn. i francouzi dokáží vyrobit kvalitní auto. Howgh
Japonský auto nemůžu mít,já se do něj nevejdu!Na Toyotě se ti nic nerozbije,pravda,je to jen podvozek,plechy,volant...Mám 13tý Renault,jsem naprosto spokojeny!Teď mám Avantime i Vel Satis,kdo říká,že je japonec pohodlnější?A kdo dělá nejbezpečnější vozy?*Čekám na jejich SUV,chci ho co nejdřív.A ty japončíku-Francouz Le Clement navrhl Nisan Murano a Infiniti FX.
Šviháku, hoď sem nějaké zkušenosti s Avantimem. Je famózní, to že se blbě prodával z něj udělalo naprosto jedinečnou záležitost. Nepochopitelně toleruji celou tu auru nedotaženosti kolem něj, ať to zní zvláštně jak chce. S Vel Satisem jsem ujel pár km a opravdu, pohodlnější auto neznám, hlavně teda ty sedačky.
Šviháku, cestuju si tak časem, kouknu do minulosti, a potkám tady sebe! Ještě máš Avantime i Vel Satis, a ani netušíš, že budeš mít Murano, po kterým zatím jen koukáš, který tě přestane bavit, a tak si koupíš Range Rover. A taky přestaněš dělat kraviny, a konečně si najdeš pořádnou holku... Jó, kdyby tak šlo vědět dopředu, co se stane... Mám z toho až husí kůži...
Jen tak naokraj: Nějak jsem nepostřehl zde, ani jinde, že by existoval "fanatický club Renault", ale zaregistroval jsem,že existuje jiný "club", který při každé příležitosti píše, jak oni mají podle statistik nespolehlivější auto, přitom TÜV je taková česká STK, když dojde na věc. Spolehlivost vyjadřuje schopnost vozidla fungovat za daných podmínek po stanovenou dobu bez poruchy. Tohle zatím nikdo na světě nespočítal, co tak vím. Nebo spočítal a nevím o tom. Osobně je mi to fuk a kupuji pokaždé jiné auto a značku, aby se to prostřídalo.
Tak a věnujme se designu a tématu. Já bych toto auto nechtěl, protože se mi nelíbí.
No tomu říkám zpověď. Zkus něco víc než pokus o holou větu, mě to opravdu zajímá Mám totiž v plánu porozhlídnout se po bazarech, páč mám tušáka, že tenhle skvost bude na ceně jen stoupat.
Jezdit s Avantimem je tak trochu exhibicionismus,je to krasný pocit.Lidi ho neznaj.Zastavujou,otačej se.Předběhl dobu.Jsem rád,že se už nevyrábí,to ho dělá exkluzivním.Mám tu nej nej verzi Privilege 3,0 V6,kůže,navigace,najeto 117000 km bez jediný poruchy,co olej vymění,to olej vypustí!V ČR jich má jezdit jen 7 exemplářů.To auto nemá fakt jedinou chybu.Spotřebu vynahradí jízdní vlastnosti.Mám chuť na Nissan Murano,ale čekám na SUV od Renaultu,Avantime si nechám.Egeus bych bral hned,mám rád vyjímečnost.Ne kuli lidem,jen pro svůj dobrý pocit.A ten nacházím zatím jen ve vozech Renault.......ta poslední věta je pro antirenaultisty ať mají o čem psát.Ahoj,Švihák lázeňský.
Jojo, tak na téhle stránce jsem "kdysi" začínal. Avantime ani Vel Satis už nemám, později koupené Murano už taky ne. Je docela fajn si přečíst staré příspěvky... ;-) Toto letí!