Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Kadjar: První jízdní dojmy ze Španělska

Automobilka Renault expanduje na poli crossoverů. Francouzský Qashqai sází na komfort a elegantní tvary.
Zpět na článek
11. 6. 2015 16:37
11. 6. 2015 16:58
11. 6. 2015 17:07
11. 6. 2015 19:53
11. 6. 2015 22:19
12. 6. 2015 05:44
12. 6. 2015 06:48
12. 6. 2015 10:11
12. 6. 2015 08:30
12. 6. 2015 10:15
12. 6. 2015 15:17
11. 6. 2015 17:01
11. 6. 2015 17:02
12. 6. 2015 07:20
12. 6. 2015 07:28
12. 6. 2015 07:34
12. 6. 2015 08:48
12. 6. 2015 07:31
11. 6. 2015 17:38
11. 6. 2015 17:42
11. 6. 2015 17:48
11. 6. 2015 20:15
11. 6. 2015 18:22
11. 6. 2015 18:35
11. 6. 2015 20:15
11. 6. 2015 17:12
11. 6. 2015 20:16
12. 6. 2015 07:08
12. 6. 2015 07:47
12. 6. 2015 08:02
12. 6. 2015 08:12
12. 6. 2015 07:17
12. 6. 2015 07:30
12. 6. 2015 07:42
12. 6. 2015 08:28
12. 6. 2015 08:49
12. 6. 2015 15:19
12. 6. 2015 09:52
12. 6. 2015 15:18
11. 6. 2015 17:22
11. 6. 2015 17:43
11. 6. 2015 19:02
11. 6. 2015 20:17
11. 6. 2015 23:12
12. 6. 2015 05:36
11. 6. 2015 18:39
11. 6. 2015 20:17
11. 6. 2015 20:25
11. 6. 2015 21:27
11. 6. 2015 22:43
12. 6. 2015 06:25
12. 6. 2015 10:30
12. 6. 2015 05:46
12. 6. 2015 07:15
12. 6. 2015 07:39
12. 6. 2015 08:04
12. 6. 2015 08:50
12. 6. 2015 09:59
12. 6. 2015 10:56
12. 6. 2015 10:45
12. 6. 2015 11:10
12. 6. 2015 14:54
Avatar - pumpkin
11. 6. 2015 16:37
Naozaj?
Naozaj ste boli osobne na novinárskych testoch v Španielsku? Lebo ak áno, tak to sa z toho dalo aj viac vyťažiť. Úprimne, ani moc nevidím rozdiel ak by to niekto napísal len tak od počítača. Nejaká tá vlastná fotka by nebola?

S tou podobnosťou s Capturom súhlasím, tiež chvíľu trvalo kým mi doplo, že to sú rozdielne autá ( [odkaz] ), ale aké lesklé plasty sa rýchlo zacapkajú? To ako tie tenké chrómované prúžky? Kritika nízko umiestneného displeja mi tiež nepríde na mieste, to asi máte trochu koncernovú frustráciu...

Trochu sa čudujem, že Renault až teraz spravil akciu pre novinárov, keď už aj u nás sú predvádzačky, no ale to je ich vec. Už len doplním spresnenie k tej edícii Premier, nie je to 100 kusov celkovo samozrejme, ale pre Českú republiku. Pre Slovensko je k dispozícii len 50-ka kusov a cenou 28 190 €, aj so špeciálnou výbavou v hodnote 1 450 €
Rozbalit vlákno
11
Avatar - maros
11. 6. 2015 16:58
Re: Naozaj?
Vidím, že Francouští ultras už nelení >:D Všichni novináři jsou zaujatí a hodnému a skvělému Renóó, jenom každý z nich ubližuje >:D
Avatar - pumpkin
11. 6. 2015 17:07
Re: Naozaj?
Určite sa nájde pri Kadjare aj konštruktívnejšia kritika a nemám problém ju rešpektovať. Síce tebe písať o konštruktívnej kritike je ako hrach na 306-ku hádzať...
Avatar - Elder
11. 6. 2015 19:53
Re: Naozaj?
Hele, zkus o tomto voze "napísať len tak od počítača", rád si tvoje "První dojmy ze Slovenska" přečtu a už se těším na tu diskuzi pod tvým článkem. Pane Bureši, z těchto lidí si nic nedělejte, ty jsou chytřejší než letadlo. Ta jízdní fotka je :yes:

Zacapkané plasty a nízko displej - čoveče, ty už si v tom autě seděl, že apriori víš, že to co píše pan redaktor je špatně? Frustrovaný jsi tak akorát ty...

Čemu se čuduješ? Oni se tě nezeptali, kdy to měli udělat? Bože můj. Ještě se divím, žes redakci neobvinil, že to měla schované měsíc v šuplíku a dala to zámerně až dneska. Proč asi, že? 100 kusů edice to je samozřejmě myšleno správně pro CR, tady jsi na českým webu a holt se s tím musíš smířit.
Avatar - pumpkin
11. 6. 2015 22:19
Re: Naozaj?
Vau. Mal si zlý deň v práci? To ma mrzí, ale tak pekne poporiadku: "Jízdní fotka" je z kolekcie oficiálnych záberov, ktoré spravil Renault, tak ako aj zvyšné tu v galérii. Boli zverejnené 22. 5.

S Kadjarom som ešte nešiel, ale áno, už som si ho 2x preliezol, tak snáď môžem mať pripomienky k hodnoteniu interiéru. Kadjar už nemá klavírový lak na stredovom paneli ako v prípade Clia a Capturu, tak fakt neviem čo sa tam má zababrať.

Asi máš len nejaký problém s porozumením textu, ale v treťom odstavci neskorú novinársku akciu adresujem Renaultu a nie redakcii. 100 limitovaných kusov môže vyznievať ako celkovo pre európsky trh, preto sa mi žiadalo to upresnenie.

Ak som ťa vytočil, tak sa ospravedlňujem, ale zrejme nemáš nervy v poriadku. Asi to chce dovolenku alebo sa sem-tam aspoň hlboko nadýchnuť. Chcel som tak ako Futurista nižšie poukázať na dvojaký meter redakcie pri vybraných značkách.
Avatar - Elder
12. 6. 2015 05:44
Re: Naozaj?
Ne, neměl, pohodička. Jízdní fotky z oficiální galerie mi nevadí, kolikrát vypadají tisíckrát lépe než ty statický přesvícený zpatlaniny redaktorů někde z parkoviště.

Oukej

Nemám. Bureš píše: "Pro Česko je vyhrazeno jen 100 vozů z této edice, přičemž k jejich majitelům se dostanou již tento měsíc." Nevím, možná to upravil, ale mě to zní jasně.

Nevytočil, v pohodě, a nervy na Chocholouška taky nemám. Jen nemám rád apriori , rejpání, urážení a srážení, nic víc v tom nehledej.

Peace ;-)
Avatar - _Karel_
12. 6. 2015 06:48
Re: Naozaj?
"Pro česko vyhrazeno" tam původně nebylo.
Avatar - pumpkin
12. 6. 2015 10:11
Re: Naozaj?
Jo, snažím sa prvoplánovému rýpaniu vyvarovať, no niekedy mi to ujde... A ako píše Karel_, info o sto kusoch bolo v texte dodatočne upresnené.

Pekný deň. :-)
11. 6. 2015 23:33
Re: Naozaj?
Co se týče fotek, tak počasí nám úplně nevyšlo, proto jsme do fotogalerie dali jen oficiální fotky.
Co se týče těch plastů: kolem displeje navigace je takový lesklý plast, který používají i ostatní auta aliance Nissan/Renault (teď hned mně napadá třeba minulý Note). Na pohled vypadá poněkud křehce a po sáhnutí na něj rukou se otisk prstu snad už neoleští.
Co se týče těch kusů, ano je to jen pro ČR. Upřesním to, aby to bylo jasně zřejmé.
12. 6. 2015 08:30
Re: Naozaj?
Tak ale aspon jednu fotecku nazivo jste dodat mohli ;-)
Avatar - pumpkin
12. 6. 2015 10:15
Re: Naozaj?
Veru, mali to tam spravené na spôsob akejsi komunitnej záhrady, tak aspoň takto:
[odkaz]
Jednoducho spraviť to tak trochu reportážne, no. :)
12. 6. 2015 15:17
Re: Naozaj?
No tak na te fotce to je docela huste - tohle auto bude jezdit primarne asi nekde po meste, pripadne cestou z periferie do centra - a oni ho predstavuji v nejake savane :-)
Ale co, prvni dojmy jsou proste jen prvni dojmy...
11. 6. 2015 16:48
Jízdní dojmy
Já jsem zvšdavej na skutečné jízdní dojmy. Tyto popisky si dokážu najít i na netu. Ale stejně, nejlepší bude vlastní zkušenost. Nějak nemám chuť věřit korektním škodaredaktorům ACZ. Hlavně, když tady u testu Seatu Leon Cupra pan fandadouaut Mička psal, že např. data ze sprintmonitoru nejsou směrodatná, takže raději věřit jemu. :-)

Ale k článku: o tlačítku tempomatu na středovém tunelu byly napsány stohy papíru. O tom, že je to jen aktivace tempomatu ( kterou já osobně zapnul před rokem a čtvrt, a od té doby na toto tlačítko nesáhl ), kdežto samotný tempomat se ovládá na volantu, o tom ani slovo... Jo já zapomněl - ergonomie u fr. aut je špatná, němci vědí, jak na to. Proto třeba u němců je tempomat na páčce a radio na volantu, kdežto u francouzů je to opačně, tudíž špatně. Ale dál...

Nízko umístěný display? Dobrej joke... Že to nečtu u testů koncernových aut?

Že by 1,2 TCe 97kW ztrácel na kilo dech? Fakt? Já ho mám v Megane grandtour, a 180 jede naprosto v klidu, motor táhne nad 1500 otáček (kdo by taky s benzínem jezdil na míň). Že by Kadjar byl o tolik větší odpor vzduchu??? Co ty oslavný ódy na 81kW v krabici s názvem Yeti? Já zas zapomněl... Německý kW jsou silnější než ty francouzský... :-)

A uniformita modelů Renault. To jako u VW člověk hned rozezná na první pohled Polo, Golf, Caddy, dříve Passat? Tiguan nemá zatím menšího bráchu, tam to asi fakt rozeznat jde. Ale napsat tohle, to chce fakt nezaujatost.

Tak uvidíme, kam ty dojmy půjdou dál. Těším se na ně. ;-)

PS: Ale už teď je mi jasný, že je to holt francouz, a nemá ten správnej znak na kapotě.
Rozbalit vlákno
47
Avatar - maros
11. 6. 2015 16:55
Re: Jízdní dojmy
Tak evidentně, redaktoři rozumí autům lépe, než ty. Kdyby jsi jezdil několik aut týdně, tak aušus od kvality rozeznáš hned. U mě, redakce velké uznání, že do toho vůbec sedne :no: To já bych nezvládl 8-s
11. 6. 2015 16:57
Re: Jízdní dojmy
Jé maros. Co tam mas jeste? Pobav. :-)
11. 6. 2015 17:01
Re: Jízdní dojmy
Redaktor hlavně rozumí penězům.
Avatar - Elder
11. 6. 2015 20:05
Re: Jízdní dojmy
To z těch jízdních dojmů pana Bureše dedukuješ kde? Označ mi tu pasáž prosím, nějak v tom ten tvůj podtext nevidím...
12. 6. 2015 06:44
Re: Jízdní dojmy
Tak už shoď ty růžové brýle, ať nejsi dál za blba... :-!
12. 6. 2015 09:20
Re: Jízdní dojmy
Jako hodnotě auta? To si myslím, že by měl, je to jeden z faktorů při posuzování ;-)
11. 6. 2015 17:49
Re: Jízdní dojmy
Ty jsi vážně "matroš" ...
Avatar - Elder
11. 6. 2015 20:04
Re: Jízdní dojmy
Maroš, ty jsi fakt, jak říká klasik: "Ještě větší blbec, než jsme doufali." >:-[] >:-[] >:-[]
11. 6. 2015 17:00
Re: Jízdní dojmy
Už to nemá ani cenu řešit. U některých aut se jdou s nadšením hledat klady u jiných zápory. Nic jiného od tohoto webu už ani nečekám. Jen se divím, že je ještě někdo někam zve (samozřejmě kromě chlebodárců).
Avatar - Honza Mička
11. 6. 2015 17:25
Re: Jízdní dojmy
Dobrý den,

nenapsal jsem, čemu máte věřit, ale když sám vidím, za kolik auto reálně jezdí i po dotankování, přece to nesmažu a nenapíšu do testu průměr ze sprintmonitoru.
11. 6. 2015 17:38
Re: Jízdní dojmy
No jo, jenže já spíš budu věřit a jako objektivní a směrodatné budu brát to, co vyjde z čísel reálných uživatelů a majitelů, než číslo dosažené korektním redaktorem dasAuto.cz při cestě z kopce. Ale já už jsem zvyklej, že se na tomto serveru měří dvojím metrem. Viz. tyto dojmy z nízko umístěného displaye, designu, síly motoru, ergonomie, tlačítka aktivace tempomatu... atd.

Ale jinak přeju hezký odpoledne.
11. 6. 2015 17:56
Re: Jízdní dojmy
Dobrý den, jak jsem psal i pod test Leonu SC, já jel s Cuprou ST z Prahy k rakouskému jezeru Wörthersee a spíše svižnějším tempem jsem tam dojel s průměrem 7,5 - rozhodně žádná jízda na spotřebu. Ono spritmonitor je skvělá věc, ale když už si někdo koupí auto jako Cupra, moc často běžnými rychlostmi nejezdí, zejména ne v Německu, kde je pořád většina dálnic bez omezení.
11. 6. 2015 18:41
Re: Jízdní dojmy
Věřím, že někdo DOKÁŽE jet i za šest. Pár km, na dálnici při 120km/h, nebo okresky podle předpisů... Ale dlouhodobě, město, studenej motor, pojezdy...ani houby. A to je právě ten sprintmonitor.

S osmiválcem 4,4 SDV8 jsem DOKÁZAL jet za šest litrů. Jenže pak jsem začal jezdit normálně, a byl jsem na 8,5, což je ovšem na to fantastický auto vynikající. A pak jsem si začal užívat...

Takže znova: ano, dá se, ale směrodatnější jsou výsledky každodenních uživatelů, než krátkodobý test, který ovšem při takové spotřebě nelze testem nazvat. ;-)
11. 6. 2015 18:53
Re: Jízdní dojmy
Proto taky neudávám žádnou eko jízdu, ale běžný styl včetně rychlých dálnic, okresek s vytáčením do červeného i jízdy přes město. :-) Samozřejmě, při jízdě výhradně po městě a se studeným motorem budou čísla jiná.
Avatar - Elder
11. 6. 2015 20:13
Re: Jízdní dojmy
Promiň, ale jak tak pročítám diskuzi odshora dolů, teď už si nevidíš do huby a pořád dokola jenom meleš. Škoda, bejvals konstruktivnější :no:
11. 6. 2015 20:37
Re: Jízdní dojmy
Eldere, odpovím ti v jednom vláknu.

Já už taky zkusil spoustu aut spousty značek. Takže nějakej přehled mám. Nejsem žádnej rallye závodník, ale vím, co si s jakým autem můžu dovolit. K panu Mičkovi jen napíšu, že sám o sobě prohlásil, že není novinář, ale jen fanda do aut. A pokud napíše, že lehce se jde s 280 koňovým autem dostat pod sedm litrů, pak to testoval asi jen na prázdný okresce. Nejel jsem s Cuprou, ale mám dost projetýho Megane RS, Octu II RS, a vím, kolik si takovej motor při běžný jízdě (průměr město,okresky,dálnice) bere. Ano, jde se dostat pod sedm, ale to není dlouhodobá spotřeba. Mám dojem, že to pan Mička odečítal z PP. A to mluví za vše. A pokud sis všiml, to, že na sprintmonitoru prý nejsou směrodatný spotřeby, tomu se smálo spousta lidí. Určitě jsou ta čísla směrodatnější, než "korektní" test redaktora "korektního" ACZ. Tu korektnost ke koncernu zde potvrdil legendární pan VWavwerka.Stačí se podívat na dvacet posledních srovnávacích testů.

O nezaujatosti ACZ nemá smysl polemizovat, sám píšeš jinde, je k smíchu, zo zde kritizuje pan Bureš, jelikož u koncernových vozů není o těchto negativech ani zmínka.

A nakonec: nemyslíš si, že tu titulní fotku fotil sám pan Bureš na prvních jízdních dojmech? ;-)

Tím bych ukončil kauzu SPOTŘEBA, a debatoval bych o novince od Renaultu. Ale nejvíc se těším na vlastní zkušenost. Ta se totiž většinou brutálně liší od dojmů ACZ. Někde pozitivně, někdy negativně.

Ještě bych dodal: všimni si, že na otázky ohledně nekvality (materiálů, jízdních vlastností, atd) se pod zdejšími testy koncernových vozů odpovědi od redaktorů nedočkáš. Viz. první dojmy ze superba a jeho plastové dveře, palubka, houpání, atd...
12. 6. 2015 02:44
Re: Jízdní dojmy
Ja jsem mel s Volvem s80 dlouhodobou spotrebu 6.9 litru na sto. Dvoulitr turbo benzin, 245 koni. A to jsem ho nijak nesetril, naopak jsem si uzival predjizdeni vidlaku v pickupech, navic pri cene 2.5 dolaru za gallon mi je spotreba ukradena. Byl to takovy bezny rezim, mesto, dalnice, okresky. Na dalnici teda nemuzu jezdit vice nez 130 km/h, na druhou stranu jsem casto jezdil v horach na trasach plnych dlouhych prudkych stoupani, serpentin apod.
Avatar - Elder
12. 6. 2015 05:55
Re: Jízdní dojmy
Futuristo, díky za odpovědi.

Ke spotřebě: sám se chodím na spritmonitor občas dívat a jeho údaje považuju za relevantní, já jen psal, že to co Mička naměřil určitě naměřil. Nevíme ale, za jakých podmínek. Prázdná okreska? Možná.

Mě ten Burešův článek nepřijde tak děsnej, aby se kvůli tomu musela tady zvedat taková vlna polemiky. Sám proti Renaultům nemám nic, naopak, a dvacet už mi taky nemí, jak ostatně naznačuje nick >:-[]

Také se těším na vlastní zkušenost, zrovna s Kadjarem se půjdu projet, protože mě hodně zajímá. Proto i bedlivě vnímám a čtu všechny poznámky pod tímto článkem.

Titulní fotku určitě pan Bureš nefotil, to je jasný, a mě to vůbec nevadí, naopak, lepší parádně vymazlená fotka od Renaultu než nějaká statická vyblitita přesvícená rozmazaná od redaktora. Těch je plnej web.

Souhlas...
12. 6. 2015 08:58
Re: Jízdní dojmy
Dotyčný ti napsal, jestli to kontroloval dotankováním. Jeho reakce není moc dlouhá, není to v ní těžké najít. A výkon s tím nemá moc co dělat, že. Nevím tedy, proč ho zdůrazňuješ. Samozřejmě, kdo si takové auto koupí, bude chtít využívat jeho potenciálu, alespoň občas, ale to je každého věc. A od člověka zapáleného pro auta by člověk čekal vyšší hodnotu, i kdyby si benzín měl zaplatit ze svého. Ale to auto zvládne jet celkem úsporně a skutečně k tomu není potřeba jet z kopce 80, jak se někdo snažil naznačit. Se snahou a za dobrých podmínek (= skutečný ecorun) by ses měl podívat na mnohem nižší hodnoty.

Dvacet srovnávacích testů ACZ snad ani neudělalo (řekněme od roku 2007 včetně). Škoda byla v hodně porovnávačkách, ale že by vítězila? >:D Nicméně jsou dost staré a tedy z mého pohledu ne moc relevantní (stejně jako Vaverka; mimochodem, když jsi ho vytáhl, koukal jsi někdy, jaká auta Vaverka vybíral v těch článcích s výběry redaktorů?).
Avatar - Covenant
11. 6. 2015 18:46
Re: Jízdní dojmy
Futurista

Ale těch 7-8 je opravdu reálných a není to úplně extrémní eko jízda, ale jak píše Ondřej Chamilla většinou ti to prostě nedá a nejezdíš běžnou rychlostí....proto v dlouhodobé spotřebě spritmonitor udává jiná čísla.
11. 6. 2015 19:20
Re: Jízdní dojmy
Já to beru. Dá se... Dokud tě to baví hlídat. Jakmile ale začneš jezdit normálně podle sebe, kdy nehlídáš spotřebu, nekoukáš na tacho, potřebuješ předjíždět, popojíždíš po nikupech, spotřeba roste. Mám dost zkušeností s TSI, od 1,2 po 2,0, a vím, o čem píšu. Stejně TCe atd... Tím bych to ukončil. ;-)
Avatar - Elder
11. 6. 2015 20:12
Re: Jízdní dojmy
V pořádku, věř si čemu chceš, ale neber mu přece právo na jeho názor, on v tom autě jel, na rozdíl od tebe.

Jestli tý vaší kauze rozumím správně - tobě vadí, že on jel moc úsporně? Teda jestli jo, tak to máš u mě :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:

Pane Mičko, příště s takovým autem musíte jezdit jako prase a pak to pro některé zdejší "odborníky" bude v pořádku. Ha ha ha >:-[]
Avatar - Elder
11. 6. 2015 20:09
Re: Jízdní dojmy
Pane Mičko, sou holt lidi, který nepřesvědčí nic, ani kdyby na to sami čuměli z metru. Nekažte si dnešní večer, s některými zdejšími borci nemá cenu se zahazovat. I když budete tvrdit svatosvatou pravdu, oni budou tvrdit opak. Holt žijeme v Česku...

P.S.: Na rozdíl od vás, oni v tom autě nejeli, ale když to píšou na spritmonitoru...
Avatar - Elder
11. 6. 2015 20:03
Re: Jízdní dojmy
Futuristo, kdyby Mička nenapsal žádnou spotřebu, bude kritizován za to, že nenapsal žádnou spotřebu. Napsal tu co reálně odměřil a je za to taky kritizován. Co měl tedy dělat? Poradíš mu? Já se přiznám, že sám nevím.

Tlačítko tempomatu: tady s tebou stoprocentně souhlasím, to je nějaká redakční úchylka se v tomhle šťourat nebo co. To tlačítko se prostě jednou provždy zapne a hotovo, no problem. Ergonomie samotného tempomatu je pak na jedničku s hvězdičkou - prostě jenom tlačítkem na volantu tempomat zapnu, nebo vypnu. A druhým tlačítkem aktivuju, nebo deaktivuju. Jednoduchý jako facka. Zato kdo někdy zkoušel nahmatat za jízdy tu prťavou páčku vlevo pod volantem u koncernovýho vozu, ví co je to za vopruz.

K motoru se nemůžu vyjádřit, nejel jsem s ním.

Uniformita koncernových vozů už je pod rozlišovací schopností. Kdo třeba rychle ve zpětným zrcátku rozezná Rapid od Octavie, nebop Octavii od Superba, přihlašte se!

Mě se nový modely Renaultu líběj a nechápu, co proti týhle značce někteří zdejší borci pořd mají. Nikdo vám ty auta přece nenutí, nebo jo?
12. 6. 2015 09:56
Re: Jízdní dojmy
A nahmatání té prťavé páčky na ovládání směrovek, dálkových světel či stěračů a ostřikovačů ti problém nedělá? ;-)
11. 6. 2015 23:29
Re: Jízdní dojmy
Koukám po příjezdu z prezentace do diskuze na vaše připomínky a rozhodl jsem na ně reagovat:

Co se týče ovládání tempomatu, myslím, že jsem dal jasně v článku najevo, že mně osobně to vadí, ale že někdo jiný to přejde bez problémů. Test je subjektivní záležitost, a proto jsem to zmínil jako osobní názor.

Nízko umístěný displej navigace: ano, koncernové vozy ho také mnohdy mívají, nicméně u nich je kompenzován displejem v kapličce přístrojů, kde se ukazují šipky, kam zahnout. Proto mně tolik v těch autech nevadí, protože na něj koukám jen minimálně - při jízdě především sleduji šipky v kapličce.

Co se týče motoru, tak ano, kolem stovky prostě už netáhl. Není to jen můj názor, ale názor, na kterém jsme se při prezentaci shodli s kolegy z ostatních médií. S Yeti sem nejel, proto jej nemůžu hodnotit.

U Volkswagenu je uniformita také patrná, nicméně mezi nynějším Passatem a Golfem je rozhodně větší designový rozdíl než mezi Kadjarem a Capturem. Ostatně odkázal jsem na koncernové Audi, že ta uniformita je někdy příliš.
12. 6. 2015 07:19
Re: Jízdní dojmy
Firemní identita vám něco říká? Srovnávat hatch nižší střední se sedanem střední je opravdu výbornej argument. S umístěním a vůbec existencí tlačítka tempomatu souhlasím. Naprosto zbytečný, když se pak ovládá na volantu.
12. 6. 2015 07:27
Re: Jízdní dojmy
To tlačítko je na přepínání tempomatu a omezovače. Bez jeho existence by jsi ty fce asi těžko přepínal. Podle mě je docela rozumné ho necpat na volant.
12. 6. 2015 08:47
Re: Jízdní dojmy
Na co přepínač? Limitér může být separátně, ale proč bych měl tempomat zapínat na tunelu, když je jeho ovládání na volantu?
12. 6. 2015 08:54
Re: Jízdní dojmy
Když to bereš takhle, tak si dej na volant třeba celý rádio.
12. 6. 2015 09:24
Re: Jízdní dojmy
Říká se tomu ergonomie. Já umím přes volant ovládat skoro celé rádio, ty ne?
12. 6. 2015 11:04
Re: Jízdní dojmy
Věřím, že si tam dáváš i cédo. Nacpat všechno na volant je příkladem ideální ergonomie.
12. 6. 2015 11:08
Re: Jízdní dojmy
Jak dáváš cédo? Ptám se proč na rozdíl od jiných naprosto funkčních řešení musíš mít přepínač mezi ASL a temp?
12. 6. 2015 11:29
Re: Jízdní dojmy
Říká se tomu ergonomie. Asi je špatná. Lepší je to asi u jiných značek, kde žádný přepínač nepotřebuješ. Stačí telepatie.
12. 6. 2015 11:12
Re: Jízdní dojmy
Mohu se zeptat, kolik mělo testované auto najeto?

Jinak Tce 130 rozhodně táhne do více než 5,5t otáček (on i ten výkon 97kW, nikoli tedy 96, jak chybně uvádíte v článku, vrcholí v 5500). Do 4500 táhne Tce 120.

To, co zde jiní kritizují na příkladech, bych já raději zobecnil - celý první dojem je psán v takovém negativním duchu. Ve smyslu "od auta nic moc nečekáme a ano, ty chyby tam jsou!" V úplně stejném duchu byly první dojmy Espacu. Což by bylo v pořádku, pokud by se v tomto kritickém duchu nesly všechny první dojmy. Ale když si třeba vzpomenu na např. první články adorující Rapid - a to včetně jeho podvozku, který byl tak komfortní a boží, že ho Škodovka po půl roce v tichosti naladila jinak (jó, chtěl bych být jedním z prvních majitelů), je mi z toho zle. Howgh.
12. 6. 2015 11:27
Re: Jízdní dojmy
Díváš se na to špatně. Co taky jiného čekat od fanatika.
12. 6. 2015 11:31
Re: Jízdní dojmy
Pardón, teď nějak nerozumím. Kdo má být ten fanatik?
12. 6. 2015 11:36
Re: Jízdní dojmy
Když si myslíš, že se testy Renaultu nesou v jiném duchu než např. testy Škdovky, tak jseš fanatik.
12. 6. 2015 11:53
Re: Jízdní dojmy
Nepsal jsem testy, psal jsem jízdní dojmy. A pokud se domníváš, že každý, kdo má názor, že články o naší domácí automobilce zde vyznívají v mnohem optimističtějším duchu než články o konkurenci, je fanatik, pak si troufám tvrdit že jsi za fanatiky označil nadpoloviční většinu zdejších diskutérů. Opatrně s tím slovem, je hodně silné...

Ps.: To jsem se Ti tak moc šlápl na kuří oko s tím Ruskem?
12. 6. 2015 12:01
Re: Jízdní dojmy
Asi jsem zapomněl na smajlíka :-)
Takhle nějak jsem tu diskusi včera začal.
"...Už to nemá ani cenu řešit. U některých aut se jdou s nadšením hledat klady u jiných zápory. Nic jiného od tohoto webu už ani nečekám. Jen se divím, že je ještě někdo někam zve (samozřejmě kromě chlebodárců)..."
12. 6. 2015 12:11
Re: Jízdní dojmy
Šmarjá tak to jo (smajlíka co si plácá do čela tu nemaj, bohužel). Takovéhle nepochopení, to se mi snad tady ještě nestalo.
Právě že se tu setkáváme už roky a trochu už Tě znám, jsem si říkal "kdo jsi a co jsi udělal s pogem26?" ;-)
12. 6. 2015 13:00
Re: Jízdní dojmy
Počet najetých kilometrů si přesně nepamatuji, ale jestli si dobře vzpomínám, tak palubní počítač ukazoval asi 1.800 kilometrů.
Co se týče hodnoty výkonu, tak tiskové materiály píší 96 kW. Výkon sice vrcholí v 5500 otáčkách, ale takto vysoko už křivka točivého momentu dávno výrazně klesá.
Jinak vcelku mě mrzí, že se vám zdá, že jízdní dojmy vyplývají negativně. S autem se mě jezdilo dobře. Pravdou ale je, že Kadjar v ničem výrazně nevyniká, ani v ničem výrazně nepropadá.
12. 6. 2015 13:53
Re: Jízdní dojmy
Pane Bureši, předně děkuji za odpověď.

Ono benzínovým motorům Renaultu obecně dlouho trvá, než se zajedou a sníží se spotřeba (výrazně) a zlepší se dynamika. Právě zajíždím TCe 130 a mám 1500km. Spotřeba v dálničním režimu šla dolů už téměř o litr a dle jiných uživatelů půjde výrazně dolů po 6-7 tisících (další skoro litr). Stejně tak už nyní jde nahoru dynamika. Když jsem jel tento motor v předváděcím voze s nájezdem 30tkm, bylo to ale dynamicky o něčem úplně jiném. Dokonce bych řekl (jen můj, ničím nepodložený, dojem), že řídící jednotka v rámci zajetí vozu, prvních pár set km, brzdí otáčky turba.

Každopádně není Vaší chybou že Renault dodá na novinářskou akci nezajeté vozy. To mi prostě hlave "nebere".

Jinak nechápejte mě špatně - mě tento kritický styl při jízdních dojmech nevadí. A Vaše články obecně se mi velmi dobře čtou. Jen by to pak chtělo, myslím redakci ACZ jako celek, měřit všem stejným metrem. Těším se na Vaše jízdní dojmy něčeho z koncernu ;-)

Ps.: Jen to přepínání tempomatu je už takové "ohrané". Jako x-tý majitel Renaultu zde konstatuji, že to opravdu, ale opravdu nevadí. ;-) (spoiler - šťouchanec inside)
12. 6. 2015 08:20
Re: Jízdní dojmy
Řada aut německých značek má ovládání tempomatu na volantu, pokud sis nevšiml.

A taková kacířská otázka: Proč tam to tlačítko tedy je, když se jednou zapne a pak se na něj už nesahá? Nemohli ho vynechat a mít ho zapnutý už z výroby?
12. 6. 2015 09:24
Re: Jízdní dojmy
:yes: Prý má přepínat mezi tempomatem a ASL.
12. 6. 2015 09:59
Re: Jízdní dojmy
Byla to řečnická otázka. Vím, k čemu slouží. Je to součást folklóru diskuzí o Renaultech spolu se synchronizací zón klimatizace, nebo ovládáním rádia pod volantem. Futurista se však tváří, že je naprosto zbytečné, takže je jedno, kde je.
Avatar - maros
11. 6. 2015 17:01
Renóó,
již můžeme s jistoutou říci, rezignoval na svá minulá prohlášení o zlepšení kvality. Stále a pořád jedna popelnice za druhou. Je to škaredé, neergonomické. Francouzká kvalita a přemrštěna cena.
Rozbalit vlákno
15
11. 6. 2015 21:02
Re: Renóó,
To je príspevok na BAN. Nedokážeš sa správať slušne?
12. 6. 2015 07:20
Re: Renóó,
To, že Pogo ztrácí nervy je fakt, na druhou stranu platí, že na hrubej pytel patří hrubá záplata a Maros není nic jinýho než troll s jednoduchým a omezeným rozhledem ;-)
12. 6. 2015 07:28
Re: Renóó,
...takze by bylo idealni na nej nereagovat. ;-)
12. 6. 2015 07:34
Re: Renóó,
To nebylo o nervech. Měl to být vtip a věřím, že jsem Maroše pobavil.
12. 6. 2015 08:48
Re: Renóó,
Rád bych ti věřil ;-)
12. 6. 2015 07:31
Re: Renóó,
Pokud chceš, abych dostal BAN, tak mě musíš nahlásit. Tak to tady funguje.
12. 6. 2015 19:31
Re: Renóó,
Akosi často prečítaš niečo, čo nie je napísané...
11. 6. 2015 17:38
Re: Renóó,
ty si nebodaj uz sedel v tom renoo na obrazku? sedel si vobec aspon v renaulte z roku 2008? vies tak hov*o...posudzovanie nechaj tym co na to maju moznosti nie ako ty co si si musel kupit 306 z bazaru lebo zrejme rozumies aj svojmu remeslu >:D takze vieme ze si technicky antitalent, literatura tiez 0 bodov...skus iny web mozno o vareni ;-)
11. 6. 2015 17:42
Re: Renóó,
O vaření??? Tam už marose předskočil Láďa Hruška. Ten toho o vaření ví evidentně minimálně stejně, jako maros o autech. Ne li víc... >:D
11. 6. 2015 17:48
Re: Renóó,
tak to potom ...zahradkarstve? boh vie pod vplyvom coho je
Avatar - pumpkin
11. 6. 2015 18:22
Re: Renóó,
Ešte si aj lajky dorovnáva. >:D
11. 6. 2015 18:35
Re: Renóó,
tak ked uz na nic ine sa nezmôze :-)
Avatar - Elder
11. 6. 2015 20:15
Re: Renóó,
Koukám, maroši, že ty jsi odborník největší, tobě to auto stačí videt na obrázku a už víš jak je špatný. Bravo :no: :no: :no:
11. 6. 2015 17:07
Pěkné auto...
Konečně se Renault probudil a sype jedno podařené (vzhledově) auto za druhým, jen tak dál :yes:
Rozbalit vlákno
16
11. 6. 2015 17:11
Re: Pěkné auto...
A jinak než vzhledové podařená nejsou?
11. 6. 2015 21:18
Re: Pěkné auto...
Nemohu posoudit, nejel jsem je, no to, co se na Renaultech dalo dlouhodobe kritizovat, byla prave ta designova krec - a te je ted, zda se, konec.
A ver, ze az neco z nich projedu, nenecham si to pro sebe :-)
Avatar - Elder
11. 6. 2015 20:16
Re: LOL
Ta auta jsou podařená i nejen vzhledově, jen někteří zdejší borci si to ne a ne přiznat.
12. 6. 2015 07:08
Re: LOL
I když zrovna tohle z některých (některého) úhlů...[odkaz]
Avatar - woody-alien
12. 6. 2015 07:47
Re: LOL
Neznám žádné auto, u kterého bych nenašel aspoň jeden "blbej" úhel či pohled. Pravda, u některých se pro změnu velice těžko hledá aspoň jeden "dobrej" úhel >:D ale to není případ tohohle Kadjaru. Za mě vcelku pohledný auto.
12. 6. 2015 08:02
Re: LOL
Takových aut, co nemají žádný blbý úhel, znám několik a jednu věc mají společnou: byla MOJE :-)
Avatar - woody-alien
12. 6. 2015 08:12
Re: LOL
>:-[] Já mám trochu odlišný přístup podle hesla "na ty, co máš nejraději, buď nejpřísnější" a žádné MOJE auto nebylo ušetřeno jízlivých poznámek a komentářů. To se nevylučuje s tím, že je mám rád. ;-)
12. 6. 2015 07:17
Re: LOL
Souhlas, vůči vzhledu se najde málo výtek. Technicky a jízdně po vyzkoušení ;-)
12. 6. 2015 07:30
Re: LOL
Presne, na nastrelovani kralu tridy od klavesnice tady mame jine Top-borce >:D
Avatar - woody-alien
12. 6. 2015 07:42
Re: LOL
To ano, ale uznej, že zatímco oni to maj hned a s grácií, pohodička, kafíčko....tak ty si to za volantem oddřeš. >:-[]
12. 6. 2015 08:28
Re: LOL
To je fakt, ale co mam s tim delat, kdyz nejsem Top? >:D
12. 6. 2015 08:49
Re: LOL
Pracuj na sobě, studuj, vzdělávej se >:-[]
12. 6. 2015 15:19
Re: LOL
Studuju, i cizi jazyky se ucim, nedavno jsem se se dvema svedkama ucil francouzsky >:-[]
Avatar - woody-alien
12. 6. 2015 09:52
Re: LOL
Vzhledem k tomu, že očividně nemáš talent na posuzování aut od stolu a ještě k tomu nevěříš tomu, co si sám nevyzkoušíš, nezbývá ti než koupit závoďácký Sparca a dřít, makat, hákovat. Smiř se s tím, že jednou pro vždy budeš domestikem autožurnalistiky. Vítej v klubu. Užijem si to. ;-) :yes:
12. 6. 2015 15:18
Re: LOL
Tak to si teda uzijem - vlastne uz si uzivame! :-) :yes:
Avatar - miromen
11. 6. 2015 17:22
Kadjar
Vzhledově včetně interieru neurazi ale ani nenadchne. Docela proste vyplně dveři a poměrně dost nizko umistněn centralni displej ale naštěsti to neni jako např. u staronove Corsy. Buď je ten design ala Clio nebo Captur vyčpěli nebo se na tuto "krabici" už přiliš nehodi. Navic ta vyboulena zadni čast při pohledu z boku vubec nevypada dobře.
[odkaz]
Motory zatim docela slabota a cenově tak o 30tkč vic než by podle mě měl Kadjar začit.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - moreczech
11. 6. 2015 17:23
Twingo III, Clio IV, Captur, Espace V, Kadjar
Nezbývá než zvolat - RENAULT TOUJOURS !!!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
11. 6. 2015 17:23
Kreatura
se shnilými francouzskými střevy. Odtahové služby se už těší na dobrý kšeft >:D
Rozbalit vlákno
5
11. 6. 2015 17:43
Re: Kreatura
tie uz zamestnava koncern ;-)
11. 6. 2015 19:02
Re: Kreatura
Si založ odtahovku a budeš tak bohatej, že si toho Renaulta konečně budeš moct dovolit.
Avatar - Elder
11. 6. 2015 20:17
Re: Kreatura
Tak tys tomu dal korunu největší :no: :no: :no:
Avatar - Ghostyx
11. 6. 2015 23:12
Re: Kreatura
Ještě Tě neodtáhli? Do blázince... ;-)
Avatar - Elder
12. 6. 2015 05:36
Re: Kreatura
Už tam měl bejt... >:-[] Forever
11. 6. 2015 18:39
A zase...
"...Lock pak rozdělí točivý moment mezi obě nápravy v poměru 50:50..."

Pozeram, ze pani redaktori su odbornici! No jo, to sa hned pozna...
Rozbalit vlákno
0
11. 6. 2015 20:17
otazkou je
Otazkou je jak to vydrzi a jak bude drzet cenu, ja bych si to nove asi nekoupil, zlate starej V6 z bazaru v dobrem stavu a vybave za priznivou cenu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pumpkin
11. 6. 2015 20:25
Re: otazkou je
a po dôchodcovi z Nemecka, ktorý s tým jazdil len na sobotné nákupy do Lidla. Tie sú najlepšie. :yes:
11. 6. 2015 21:27
kadar
auto pojmenovany podle madarskyho bolševika - sem zvedavej, jak se uchyti v madarsku.
umite si představit, ze by jste jezdili v aute renault gottwald ??
Rozbalit vlákno
12
Avatar - pumpkin
11. 6. 2015 22:43
Re: kadar
Možno budú Maďari z recesie kradnúť J z názvu. >:D Ale tak bolo to Kádár a už asi ani mladšia generácia domácich netuší kto to bol (ja tiež nie). V každom prípade stále lepšie ako problém Mitsubishi s názvom Pajero na španielskom trhu. "Onanistu" tam museli premenovať na Montero. >:D
Avatar - woody-alien
12. 6. 2015 06:25
Re: kadar
>:-[] To s tím Pajerem jsem nevěděl. Zato pamatuju, jakej rozruch vzbudilo ve Francii Audi E-tron. >:D ;-)
Avatar - pumpkin
12. 6. 2015 10:30
Re: kadar
To som zas ja nevedel. >:D Redakcia dnes akurát hodila test jedného exkrementu. :-)
Avatar - Elder
12. 6. 2015 05:46
Re: kadar
Promiň, ale to auto se snad menuje Kadjar ne? To s Jánosem Kádárem nemá vůbec nic společného.

Jestli to měl bejt vtip, tak dost blbej... :no:
12. 6. 2015 07:15
Re: kadar
Tak srozumitelněji, jako kdyby se to u nás jmenovalo Renault Jakeši. Nevím, co nechápeš...
Avatar - woody-alien
12. 6. 2015 07:39
Re: kadar
Hodilo by se to spíš k nějakýmu japoncovi. ;-) Mazda Yakeshi by mi nevadila. >:-[] Nicméně, můžem se bavit o tom, jestli je Kadjar název povedený nebo ne. Avšak dávat to do souvislosti s Kádárem je hodně přitažené za vlasy a vlastně hloupé.
12. 6. 2015 08:04
Re: kadar
Renault Kaďour. ;-)
12. 6. 2015 08:50
Re: kadar
Myslím, že se vžije označení Kaďák...mě to moc šťastný nepřijde, ale budiž :-)
Avatar - woody-alien
12. 6. 2015 09:59
Re: kadar
Možná že ne, i když na to nejspíš příliš nahlížíme z pozice našeho jazyka. Za mě ale jak se říká..."na to s.ral pes". To mě spíš dráždí absolutní nedostatek invence v případech jako je Sportsvan nebo Vitara.
12. 6. 2015 10:56
Re: kadar
Angláni na to budou zase nahlížet z pozice jejich jazyka a budou si kupovat žebráka.
Avatar - wakantanka
12. 6. 2015 10:45
Re: kadar
myslím že označenie "Kaďák" sa už vžilo pre VW Caddy >:D
12. 6. 2015 11:10
Re: kadar
A to je taky pravda :-)
11. 6. 2015 21:52
dalšie umelecké dielo
Je to naozaj dizajnovo podarený a určite aj technicky zdatný crossover.. je naozaj smutné vidieť niektorých mindráky.. nedoprajú úspech no škoda.. on prijde aj tak :-) keď máte take nervy teraz... tak neviem čo bude 6.7. >:D RENAULT LEN TAK ĎALEJ!!!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - MichalSVK
12. 6. 2015 09:37
Re: dalšie umelecké dielo
čo bude 6. 7. ? ďalšia novinka?
Avatar - pumpkin
12. 6. 2015 10:33
Re: dalšie umelecké dielo
Predstavia nástupcu Laguny a Latitudu, dva v jednom. ;-)
Avatar - praděda7
11. 6. 2015 22:45
Pohledné, ale známé křivky
...jako třeba Mazda CX-9... ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - pumpkin
11. 6. 2015 23:05
Re: Pohledné, ale známé křivky
Skôr CX-7 z profilu, nie? Chvíľu sa aj zdalo, že by s Kadjarom mohli mať rovnakého dizajnéra, ale nie je to tak.
Avatar - Ghostyx
11. 6. 2015 23:15
Re: Pohledné, ale známé křivky
S tím souhlas ten zadní zvednutej blatník je téměř dokonalej... :-! ;-)
Avatar - Ghostyx
11. 6. 2015 23:16
Re: Pohledné, ale známé křivky
Jinak na novou CX-9 se již na konci roku docela těším... ;-)
12. 6. 2015 09:26
Kaďák ti povozi Kadják
Tak je dobře, že Diamant vzbuzuje emoce. Renault umí i v době, kdy vyloženě jde při nakupu vozu mnohým o "first touch", vyrobit výrobek, který zaujme.
Jistě, můžeme se bavit o tom, jak moc se komu líbí tahle, či ona páčka, display apod., ale sto lidí sto chutí.
Renault, a to mu nutno uznat, dokáže vyždímat maximum z messaliance s Nissanem a dovede to hodit do vkusu své cílové skupiny.
Ano.. Kvalita... Asi jako u ostatních... Znam lidi, co se jim rencek nezastavil nikdy, ale i lidi, co by nejraději svůj diamant polili benzinem a zapálili rovnou na dálnici. Jenže tyhle story najdete u skoro každé značky.
Chvilemi mam pocit, že někteří z těch, co na tu značku nejvic nadávají, by ještě byli radi, kdyby jim Kaďák stál v garáži...
Rozbalit vlákno
2
12. 6. 2015 11:11
Re: Kaďák ti povozi Kadják
U posledního souvětí stačí doplnit jakoukoliv jinou značku ;-)
Avatar - Jaros71
12. 6. 2015 14:30
Re: Kaďák ti povozi Kadják
Souhlas...dobré i špatné kusy najdeš u všech značek..
Avatar - Jaros71
12. 6. 2015 14:34
Pěkné SUV od Rendlíku
Za mne dobrý ! :yes:
Auto bude jistě patřit k těm více prodejným v EU , vypadá pěkně , slušný zavazadelník-lepší než u Kaškaje , motor 1.6 dci bude tak akorát.
Jen by mohli dávat alternativu 2.0 dci..někdo chce víc koníků!

Např. většímu novému Nissanu X-Trail to ubírá zákazníky!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hittman
12. 6. 2015 14:54
Musím
chtě nechtě uznat, že u tohoto rencka vypadá už interiér opravdu k světu a ne jako laciná parodie na Dacie. :yes:
Rozbalit vlákno
0
14. 6. 2015 17:19
VYNIKAJICI pruznost motoru Renault KADJAR 1,2 TCE
nevim, na co slapal panic bures, ale na plyn to urcite nebylo, mozna pouze na koberec...kdyz uvadi, ze nad 100km/h vuz zrychleje ztezka-NESMYSL
mohl jsem tento motor spolecne s jinymi v KADJARU testovat spolecne se vsemi myslitelnymi konkurenty na trhu a 1,2 tce jede az prekvapive SKVELE a SVIZNE a zaroven pri NIZKE SPOTREBE.
Tempomat a bures-to je opravdu pripad pro chocholouska-kdo zkusil tempomat v vw group, ford, opel atd a v renaultu-v renaultu si jej zamiluje.
Rozbalit vlákno
1
15. 6. 2015 09:23
Re: VYNIKAJICI pruznost motoru Renault KADJAR 1,2 TCE
Asi tak nějak. Já tento motor mám v GS III a vůbec nemá problém zrychlovat při jízdě nad 100km/h a to i do kopce s naloženým autem. Sám jsem byl překvapen, co ten motor umí. A jízda s tempomatem je vážně zážitek. Krásně zabírá a na otáčkoměru vidím 4000 jen zřídka.
18. 6. 2015 17:42
Směr značky R
Renault mám rád, tím se netajím, taky máme v současné době v rodině celkem 3, celkově už 7. Všechny koupeny nové a vyměněny ve 100tis. Za tu dobu u sedmi aut celkový počet poruch 0. A současný směr značky mi dělá radost. Těšil jsem se, že další auto bude jiné (nejspíš Mazda), ale co vidím Espace, chystanou Lagunu a Kadjar, asi zůstanu věrnej. Vždycky se najde blbec, co okomentuje značku renault a sedne do svýho 15 let starýho němce s 750 tisíci, kterej je samozřejmě mnohem lepší, o tom se přece nediskutuje :-) člověk se aspon zasměje...
Rozbalit vlákno
0