Koncept Kangoo Compact, představený loni ve Frankfurtu, dospěl do sériové podoby. Jmenuje se Be Bop a premiéru si odbude již zítra na autosalonu v Paříži.
Taky si říkám. Stylové auto na základech dodávky?? Stále to bude auto s image krabice na stěhování věcí.
Otvírání zadních dveří jako u starých japonských SUV, daň za zadní posuvný panel střechy. Ve čtyřech pouze 180 litrů zavazadel? Ono se to s tím zmenšování (zkracováním) nesmí přehánět, nebo do padne jako Modus. Kterého teď natahovali, protože to bylo sice MPV, jen mu chyběl kufr. A to je důvod, proč se tyhle auta kupují. Prostor a kufr. Nikoliv styl, který tady převažuje nad praktičností.
Myslenka styloveho auta pro mlade je dobra, provedeni uz horsi. Nevim, zda "mladi" prijmou vytunenou dodavku jako stylove auto. Z celeho auta je videt, jak moc se snazili zmenit vizualni dojem auta, ale tak, aby je to stalo co nejmene. Proto jim treba z barevne palubky vystupuji puvodni dodavkove pristroje a nehezky volant. Co usetrili na konstrukci, to pak mohli venovat na netradicni zadek s oteviraci strechou - jediny skutecne stylovy prvek v tomto aute. Podle mne je pristup, ktery zvolili treba Korejci ve svem Soulu - postavit od zakladu nove stylove auto poctivejsi a z vysledku na vas nevyskakuji stale relikty dodavky. Ale sve zakazniky si urcite najde a urcite je dobre, ze na trhu je zase neco trochu jineho nez bezna produkce a lide si mohou vybrat. Znam jeden koncern, kde by takovou myslenku zavrhli jiz v samem zacatku jako prilis odvaznou a extravagantni.
Neviem aky koncern mas na mysli, ale napr. Felicia Fun od VW sa mi zdala originalnejsia, lacnejsia, zaujimavejsia a dostupnejsia. A tiez na prevazanie praktickejsia. Nehovoriac o dopnkovej vybave akym bola pevna stresna nadstavba, platena strecha na zadne sedadla....
Vsak taky jak rychle vyroba Felicie Fun zacala, tak rychle skoncila. Nedavala ten spravnej vejvar. Jedno podobne auto koncern do stadia vystavniho klamace (konceptu) dotahl. Jmenovalo se Yeti2. Jestli koncern ma odvahu to dotahnout do seriovky s takovouto extra strechou se dovime za par mesicu. Ja bych si dovolil typnout ze nikoliv.
Mne sa pacil viac prvy Yeti a schvalne som ho nedaval prikladom, lebo je to auto, ktore ma na viac. Okrem imagu, poctu miest, dveri, nosicov sportoveho naradia aj lepsiu priechodnost terenom a aj nahon 4x4. Cena bude asi vyssia, ale clovek zaplati nezaplati za "bublinu".
4x4 sice R. nema, ale vyssi svetlou vysku ano. Ja myslim, ze obe auta miri na stejne zakazniky. V seriovce Yetiho sice bude 4x4, ale zase nebude nejspise tato strecha. Ty specialni nosice kol v zadnich dverich bych take neocekaval. Je treba brat v uvahu, ze Yeti je koncept a toto je seriovka. O co je Renault kratsi o to je sirsi. V ostatnim si ta auta budou vicemene podobne. Opravdu jsem na Yetiho zvedav. V Skodovce jeho uvedeni pekne natahuji.
S BeBopom si nacinie odvezies iba ak na ukor zadnych sedadiel. A kolkych? 2! Skusal si vyberat bicykle z auta len cez zadok auta? Des!
Mne na BeBopovi nevadi, ze vyzera ako hracka. Vadi mi, ze je neprakticky a pritom sa hra na praktika. Design ma neoslovil, ale podstane je, ze je neprakticky. Stresne okno mi nenahradi 1 sedadlo, 2 dvere, stresny nosic... Vlastne je to taky konkurent Plurielu (ten sa mi tiez moc nepaci), ale ten ma navrch viacerymi podobami.
:-) Presne, pohodlne nalozit kolo je pro mne paradoxne zasadni a prvni pozadavek na auto. Nejde nalozit kolo? Tim okamzikem mne to auto prestava zajimat, i kdyby bylo jinak zlate. Jestlipak o tom nekdy dizajneri taky tak premysli? Ale tady je to auto tak vysoky, ze by tam mozna mohlo kolo stat a pak pujde vyndat snadno. Naproti tomu, u konceptu Yetiho, ktery jsem videl, mam vazne pochybnosti, jestli se dovnitr kolo vubec vejde. Tak to bylo malicky. Nosic je fajn, ale nechte nekde vybavene kolo stat v nosici na parkovisti a odejdete na obed ...
Nuz, co sa designu tyka, mi to podobne ako nove Twingo, pripada, ze je az prilis modny, ze starne tak rychlo, ze uz teraz vidno, co bude treba o chvilu faceliftovat. Ale podme k praktickej stranke: Vysoka stavba a system zadnych stresnooknodveri je mozno fajn, ale nenahradi to 5. miesto na sedenie, ani zadne bocne dvere. Kufor s mini objemom..... Ta velkost interieru je tu snad len na dychanie. Nemyslim, ze to bude trhak, skor naopak. A mozno stacilo fakt malo. 5. miesto na sedenie sa tam zmesti a aspon 1 zadne bocne dvere si myslim ze tiez. Nosic bicyklov by tiez bodol a snad aj nejaky prakticky stresny, ktory by nezavadzal tej otvaracej streche.
tohle je idealni do mesta pri nejakou zasilkouvou firmu, rozvoz *, popripade pro pojizdnou kameru na nejakych ciklistickych/bezeckych zavodech prd pelotonem :-) , misto Twinga bych to klidne videl u spousty zen jako idealni nakupni tasku, vepredu detska sedacka s prckem a vzadu nakup
Konečne človek čo to pochopil. Je smiešne, keď si niekto kúpi Spark a potom tomu hovorí rodinné auto. Má 5 dverí a 5 miest na sedenie.
Určite to je zaujímavejšie ako Smart alebo 1007. Mne sa to auto absolútne páči a ani sa mi nechce veriť, že to vyšlo z nového Kanga. Neskutočná premena.
Teda prvně bych si myslel, že je to koncept. Skvělá, originální a technicky nápaditá (to se dnes málokde vidí) karoserie skrývá skvělé kouzlo landauletu. A prý že se z Renaultu stal tichošlápek. Ideální vůz na volný čas pro mladé. Kdybych byl movitější, bral bych ho jako své první auto. S takovou to bude Twingo... ;-)
Renault ma milo prekvapil Be Bopom. Nech si škodovkári snívajú o prototype Yeti, aj tak sa ho nedočkajú. A ak aj tak po 4 rokoch...Renault zas raz ukázal že je odvážny. To že sa tam nezmestí 5 ľudí je snáď pri 3dv. aute logické. Be Bop je malé ale priestranné auto do mesta, nemýlte si ho s Kangoom! :-)