jo přesně tak... u nas s Kangem rozváží jídla v pečovateláku a jezdí cca za 15L na sto.. I když je pořizovácí cena vyší, myslim že by se jim to vyplatilo a vrátilo celkem rychle na ten styl popojet zastavit a popojet je tohle idealní řešení.. jen škoda té formy pronájmu baterii.. :yes:
Červená Kangoo? ;-) 15 mi přijde trochu moc, i když jezdí s tim jak.. (Dovezou vůbec někdy původně plánované jídlo, nebo je vždy vše dnem vzhůru? :-) )
Jak se to veme, popojedou, zastaví u důchodce, motor v zimě běží, důchodci to trvá než sleze k brance, pak uklouzne, tak se ho zvedá, doprovodí domů, důchodce si ještě chce občas popovídat... a motor běží a běží... pak se ujede půl kilometru... 15 je hodně, ale 10 l/100 bych se vůbec nedivil. Vím jak to vozí naší babičce
15l může být třeba na jednu krátkou trasu, dlouhodobě bych se ale těm 10l, při takových ***čkách vůbec nedivil. Detto když musejí típnout motor, vynést něco, pak zase start, popojedeš, chytneš kolonu a tak dokola
to se musim přiznat že nevím >:D ja snimi nikdy nejel ale kamarad tam měl brigadu jako rozvozák, tak mi to řikal že se bavil se šoferem a ta 1.2 jim žere 14-15 tak jsem na něj vyvalil oči a taky jsem tvrdil že 10-11 by mi znělo realně, on jsi trval na svem a že mu to tvrdil řidič, ale jak piše Ronault on přijede k důchodci a buď to ten motor vrčí třeba tři minutky jentak nebo i dyl no a když ho vypne, tak zase nědálá celou šichtu nic jinyho než že startuje.. >:-[]
A jestli tu brigádu třeba ještě dělal v zimě...
A ono taky jde o to, jestli ten řidič nebyl Áda a nepřeháněl, to víš, nakydat na Renault je často takový koloryt ;-)
ALe jak píšu, nedivil bych se. Babičce jak to dovezou, tak to může trvat i dlouho, někdy to nechají za dveřma, něky zase zazvoní a čekají a někdy potřebují vytlačit, protože zapadli ve sněhu ;-)
Hm, to jsou mi věci...Něco jsem právě s Kangem v 1,2-ce najezdil, dvoumístná verze, vzadu uzamykatelný velký kovový kufr na cenné věci+mnoho dalších telekomunikačních hraček, rozhodně nejsem ekojezdec, včetně dost velkého podílu provozu po městě a nechápu, jak se na těch 15 l mohl dostat - co s tím proboha dělal ??? I v zimě max.cca 8,5, jinak mezi 7 až 8-mi ( kolegové běžně trochu přes 6 ) a to jsem často spěchal, pravda v mix provozu...Dobrá, ještě se zkroucenou rukou vezmu těch 10, ale 15 ??? Buď je ten vůz zralý na servis, nebo ten týpek zkouší z užitkové 1,2-ky udělat soutěžák. Další variantou je veselá jízda brza-plyn či raketa na zelenou, popř. kolik to max. jede na dvojku a trojku...Na volnoběh to nesvádět, tady je chyba nejspíše někde úplně jinde, že >:-[] ...
Ono když to není jeho...
Tych 15 je uz fakt hodne, ale ako pises ty 10, tak to je realne - zimna premavka v meste kedy ist pesi znamena byt rychlejsi, takuto spotrebu kedykolvek vykuzli ;-)
presne tak (teda predpokladam ze si chcel napisat "neJsmysluplnejsim"). Rychlostne staci, dojazdom prakticky tiez. A ze to pomoze zivotnemu prostrediu, ked sa nebudu kdesi popri chodcoch motat natfove dodavky, o tom asi ani netreba diskutovat...
Takováhle je ideální současná aplikace elektromobilů... Městské služby, rozvážková auta, pošta a podobně. Auta, která za den nenajezdí mnoho kilometrů... Doufám, že se takové dodávky začnou více rozlézat a postupně díky tomu klesnou i ceny baterií a výrobní náklady na elektromobily vůbec.
určitě lepší řešení než různé debilní nálepky a poplatky za vjezd do centra
obyvatele budou neustále buz...t, ale to kolik jezdí po městě smradlavých polorozpadlých dodávek a náklaďáků a autobusů produkujích dymové clony že by se za ně nestydili ani při invazi do Normandie, to jde jaksi mimo těch "eko-úředníků"....
O chvilu tu mas jazdca na outlanderi f tdi a ten ti vysvetli, ze ziaden benzinovy motor (vhodny akurat do kosacky) sa nemoze vyrovnat zvukovym prejavom poriadnemu tdi >:-[]
Az se to bude vyplacet, nebudou zadne pobidky potreba. Snad to bude brzo, protoze ciste na jezdeni po meste je smradlavej a hlucnej diesel (zdravim Adu) pro obyvatele obtezujici.
Souhlas, za státní pobídkou většinou už číhá nějaký vykuk, který na ní dovede hezky vydělat a navíc to kazí konkurenční prostředí. Možná nějaké zvýhodnění jako osvobození od silniční daně nebo něco podobného by se ještě dalo akceptovat.
Státní pobídky jsou úplně normální... bez nich by nefungovaly divadla, sportoviště ani školy... tak nevím, proč by se nemohla dotovat ekologická doprava ve městě.
Sportoviště, školy jsou úplně jiná liga, to je prostě součástí státního rozpočtu. Divadla bych raději taky moc nezmiňoval, to je právě často příklad, kde tečou prachy podle prapodivných kritérií prapodivným lidem...
.
Ale jinak v podstatě souhlasím, že by se nějakým způsobem měla podporovat ekologická doprava, zvlášť v centrech měst. Jen mám strach z lidí, kteří budou určovat, co je eko a co není, kolik komu dáme a komu ne... ;-\
Tak jsem si nedávno říkal, že by bylo fajn si interiér auta v zimě vytopit už předem. U spalovacích motorů je nutno samostatnou jednotku, ale u elektromobilů by se mohlo topit už rovnou před startem pěkně ze sítě.
A ejhle, Renault mi čte myšlenky... >:-[]:yes:
Jinak samozřejmě tahle dodávka je výborný nápad :yes:
Ještě lepší je ovšem ten bufík na naftu, kterou si sebou slavný elektromobil vozí. Vtip je totiž v tom, že v zimě předtopíš, ale už nesmíš elektrikou topit, jinak dokonale vybiješ měhem pár kilometrů...
Takže to nakonec stejně zachraňuje nafta............
Je to k smíchu, tedy v zimě určitě, v jižní Francii, Itálii a Španělsku to možná nějaký smysl dává.
Kruciální otázkou je spotřeba toho bufíku, když se to přepočte na 100, pokud to bude vycházet přiměřeně, tak je to ok, navíc se do toho bude lít spíš něco ve stylu LTO a ne Verva...
ta dodavka dava zmysel v kazdom vacsiom meste, pri elektromobiloch sa rata s kurenim na ine palivo ako je elektrika. Spotreba bufiku potrebneho na vykurenie malej dodavky bude nizka
Momentálne si k smiechu skôr ty mne. Spotreba 10 na 100 alebo liter alebo dva na hodinu na kúrenie? Nafta nič nezachraňuje, nafta tu bola, je a bude. Alebo benzín, LPG, CNG - možnosti sú.
Nejde o to natlačiť nasilu čistú elektrinu, ale nájsť najlepšie riešenie.
Je to možné, hlavne pri dvojmiestnej kabíne. Možno spravia aj 5-miestny vozík pre nejakých servisákov, a ani tam to nebude nič hrozného. Do mesta určite lepšie iba naftové kúrenie ako motor.
Hlavně u statického motoru se dá lépe snížit exhalace. Nemluvě o tom, že jestli to pojede, tak opravdu málo.
Celkově si ani nemyslím, že pokud příjdeš do vytopeného auta, tak až tolik musíš topil aby se vybily baterky o tak velkou dojezdnost. Možná kdysy v době Favoritů, které propouštěly teplo jo, ale dneska při všech těch izolantech?
Ked fungujes sposobom, ze prejdem par km, vystupim, vratim sa o hodinu (plus minus) a zase ides par km, tak predhrev ti nic neriesi. Potrebujes mat poriadne kurenie. Mimochodom vtedy sa z paliva vyuzije najviac energie ;-)
Ono se i za tu hodinku až tolik nevymrazí jako za celou noc... Mám odzkoušené, v -20 jsem přespával jak v Laguně tak ve Favoritu a rozdíl je poznat hodně ;-)
Ty si obstaraj verziu bez kurania >:-[] Ked chces nejaky komfort, t.j. nesoferovat v hrubom kabate, tak normalne kurenie je nutnost. Viem o com pisem, ako winter paket pouzivam rukavice, ciapku a sal. Snad to necita wolf >:-[]
Tak to já jsem otužilý. I když parkuju venku, tak naskočím do auta jen v mikině a bunda rovnou míří do kufru nebo na zadní sedadla... Chvíli s klepu, ale naštěstí můj přežraný atmosférický benzín začíná topit hned u druhé křižovatky :-!
A když je fakt obrovská krize, tak nastartuju, oškrábu okna a sundám sníh a pak už je v autě docela teplo :-)
V bundě prostě nerad řídím. :-)
Moje firemne turbokachle zacinaju kuriit po 10-20km podla typu cesty >:-[] a ked idem len po meste tak nezakuria aj cely den :*) Ciastocne riesenie je vyhrievany potah a rukavice, aby mi neprimrzli ruky na volant
Jednoduše elektropohon je takový stroj, který drtivou většinu dodané energie přemění na mechanickou práci. Ne že větší část roku produkuje kilowaty tepelné energie, které nikdo nepotřebuje. Mě k smíchu přijde spíše stroj, který 2/3 svého výkonu spotřebuje na ohřívání okolní krajiny. A protože baterie jsou zatím drahé, je nesmysl dávat do auta kapacitu navíc, kterou bude řidič potřebovat jen pár měsíců v roce (a někde ještě méně). Mně přijde normální, že motor je vytvořen pro maximální účinnost při tvorbě mechanické enrgie a topení pro maximální účinnost při topení a proto se na každou činnost používají jiné stroje. Nevnímáš ty celej život tak nějak vzhůtu nohama?
Je to bufík.
V zimě pojede bufík furt a bude spalovat naftu - nějaký velký rozdíl tam nevidím. Elektrikou totiž topit nesmí, protože by nikam nedojeli, na plný výkon topení se zkracuje dojezd o 50%.
Nevím jak ty, ale já nechávám jet topení naplno tak pět kilometrů maximálně... Pak už se kabina začíná vyhřívat a můžu klidně stáhnout výkon třeba na čtvrtinu, protože to na udržení příjemné teploty v autě stačí.
Jenže to mluvíš o spalovacím motoru, kde je teplo v podstatě odpad a jen reguluješ, kam ho pustíš. Elektromotor s účinností kolem 90% prostě odpadního tepla moc nemá. Nicméně bufík je poměrně elegantní řešení a neviděl bych v tom problém.
To je jednoduché - všichni čekají, jestli si na tom Renault vyláme zuby, nebo bude úspěšný. Pokud to druhé, začnou nasazovat své vlastní modely a kasat se, jak to umí líp...
Informace o nějakých projektech tu byly (třeba: [odkaz] ), ale ono je to všechno (i toto Kango) docela vzdálené masivnějšímu rozšíření (minimálně u nás). Čas bohužel ještě nenastal, i když zrovna u těch městských dodávek tomu velice fandím a bylo by hezký, kdyby nahradily v centrech měst čadící dehet (Áda mě netrestej!). Jsem zvědav, jak se to chytne ve Francii s tou jejich pobídkou...
Zrovna ve Francii bych se toho vůbec nebál. Elektrické Partnery a Berlinga (přestavba užnevímkoho) měly poměrně slušný úspěch, proto do toho jde Renault oficiálně.
Hlavně cena cca 375K (po odečtu dotace) už je celkem snesitelná, půjčovné baterií taky jakž takž, půjde ale taky o infrastrukturu (nabíjecí místa)... No, jsem na to zvědavý.
renaultu. Cena (samotne vozidlo plus prenajom baterii) extra zaujimava nie je a bez nejakej dotacie, alebo inej pomoci (obmedzenia vjazdu do centier velkych pre klasicke auta, resp. nejake hodne vysoke myto za vjazd do centra mesta) sa to len tazko v najblizsiej dobe rozsiri. Kazdopadne ako bolo uz povedane v teste aj v diskusii viac krat, toto auto ma najvacsi potencial ako maly nakladak na rozvoz po meste
V terajšej dobe. Áno, máš pravdu. Vzhľadom na dojazd a na cenu. V prípade poklesu ceny začne byť elektrina zaujímavá aj ako alternatíva pre druhé auto v rodine.
Popravde, elektrický Fluence, alebo skôr Clio si viem predstaviť aj domov namiesto Yarisa. Bežný denný nájazd hlboko pod 100 km priam volá po elektrike. Dúfajme, že rozšírenie dodávok a rôznych iných elektrovozíkov stlačí cenu dole a v budúcnosti sa nebudeme rozhodovať len medzi benzínom a naftou.
... ale jak se říká, první vlaštovka jaro nedělá. Ekologické nesmysly mají zatím všeobecně navrch. Nemusíme chodit daleko ... jeden z dalších dnešních článků mluví o elektromobilu Altea XL s teoretickým dojezdem 135 km, prakticky to bude kolem 100 km. Rodinné auto k ničemu.
Do mesta by to chcelo nejaký dvojstupňový klaksón. Prvý stupeň len ako preventívne varovanie pre chodcov a cyklistov- jemnejší tón. Druhý stupeň ako klasický klaksón.
To je jen otázka evoluce. Už teď se počítá s tím, že elektromobily budou podporovat jízdu "na neutrál". Stávající modely by to měly snad dostat pro rok 2012, většina nových to bude mít rovnou. Až výrazné brzdění motorem po uvolnění akcelerátoru zmizí, potřeba takových světel zmizí též.
Nissan má systém varování chodců, je aktivní při rychlostech pod 30 nebo 35 km/h, tak nějak. Tohle ho bude nejspíš mít taky. V obytných zónách a podobných oblastech chodce varuje preventivně, na klasických přechodech se hold lidé musí rozhlížet.
Chodci jsou blbí, maji se v každém případě rozhlídnout (je to koneckonců jejich povinnost). Mazda 2 taky běhá tak tiše, že motor zvenku neni slyšet, a to se nejedná o elektrický auto. Stejně tak spousta chodců neprojevuje žádný respekt vůči 40tunovým tramvajím, které obvykle nepřeslechnete (s výjimkou 15T na kvalitní trati, tam jede fakt tiše) ani nepřehlédnete. Je to o lidech, ne o vozidlech.
Problém bude v tom, že bude nutné pečlivě vybrat vyluzovaný zvuk. Jinak se může stát, že města nebudou tišší, ale ve skutečnosti mnohem hlučnější. Nejvíce se bojím toho, že ten zvuk bude nějak podprahově nepříjemný.
To možno len do času, kým si ľudia zvyknú, určite klasické autá z centier miest nestihnú úplne zmiznúť. Nevidel by som to čierne. Sme zvyknutí na hluk, na ticho si tiež budeme musieť zvyknúť.
Tak zavedl bych bezny zvuk benzinaku na nizke otacky, na to je kazdy zvykly a kazdy hned bude vedet, ze jede auto a ne pojizdne el. klavesy.
Anebo neco ve stylu: "Achtung! Achtung! Jede elektromobil! Vypadnete sakra ze silnice! "
Já bych hlasoval pro jednoduché a jednoznačné: "Uhni, vole, jedu!"
.
Pro Ostravu a okolí bych "vole" pochopitelně nahradil místně tradičnějším slůvkem... >:-[]
Tak na vzletné slová je tu majster skôr GTI, ale uvedenie tejto elektrickej dodávky, to je od Renaultu ťah storočia. Renault - tvorca automobilov. Priekopník v pravom zmysle slova. :yes:
Modelová situace, která vlastně není až tak modelová, neboť je to jen pár dnů, co jsem ji skutečně prožil. Cesta přes město z jedné strany na druhou, cca 20 kilmetrů tam a dvacet zpátky. Večerní provoz čili ucpané všechny cesty - mohlo by se zdát ideální prostředí pro elektromobil), venkovní teplota na nule. Manželka na místě spolujezdce a dítě vzadu.
Plně nabitý akumulátor hlásí dojezd 119 kilometrů. Abych uvedl automobil do obyvatelného stavu – žena a dítě mrznou, nutně musím zatopit. Zapnutí vyhřívání na první stupeň okamžitě sníží dojezd ze 119 na 89 kilometr, Ne, topit se nebude, ani rádio si neposlechneme a hádejte proč. Termín ponorková nemoc dostává reálný obrys.
Manželka po právu brblá, dítě se nevině ptá, proč se nám kouří od pusy. Což je další průvodní jev, se kterým se musíte vyrovnat, od páry se vám totiž zamlží rychle všechny okna. Neprůhledného ojínění se zbavíte buď tím, že si zatopíte, a nedojedete do cíle a zmrznete. Nebo že otevřete okna a vyvětráte. A zmrznete hned.
Atmosféra na palubě houstne a pán, který se na nejedoucí magistrále v Audi A6 ve vedlejším pruhu směje a povaluje za volantem v tričku s krátkým rukávem, působí jako litry ne oleje, ale leteckého paliva přilévaného do ohně.
Abych svůj srdceryvný blábol ukončil… Čtyřicetikilometrová jízda přes centrum se neobešla bez dvou návštěv rychlého občerstvení (káva, čaj a příjemná teplota restaurace vysoko nad bodem mrazu), pozdější návštěvou pediatra a návštěvou manželského poradce, specialisty na urovnání partnerských vztahů v krizi. Nadsázka, samozřejmě… Nicméně faktem zůstává, že než abych ještě někdy sedl do elektromobilu, zavolám si raději taxi, pojedu metrem, půjdu pešky. Abych parafrázoval jeden film s Tomem Cruisem, „cokoli jiné je lepší.“
Řešení ale možná mám, a znovu upozorňuji, že je to jen názor laika bez technického vzdělání. Chevrolet Volt, Opel Ampera. Pokud vím, jezdí na elektřinu, ale používají malý spalovací motor k dobíjení. Podle mého skvělý nápad, Ano, elektromobil s alternativou dobíjení za jízdy, to musí fungovat (a věřte mi, když bych mohl, nechal bych tehdy manželku řídit a sám bych klidně točil klikou nebo v kufru šlapal na kole, jen abych dokázal rozpustit rampouchy, které se nám při jízdě dělali pod nosem).
Takže elektromotor jako hlavní pohonná jednotka, a spalovací agregát dobíjející akumulátor. Ale co až dojde ropa? Žádný problém. Podle toho, co o systému Volt/Ampera vím, spotřeba takového motoru je minimální. Stačí malá nádrž a pár kapek vysoce hořlavé kapaliny. Já navrhují líh a to ze tří důvodů.
Přidává se do benzínu, takže to musí fungovat i při stoprocentním poměru etanolu,. Na líh „jedou“ kamna mé babičky a panečku, to je výhřevnost. A od kamaráda z Moravy vím, že „přepálit se dá všechno, v čem je cukr.“ Nejen obilí, peckoviny a brambory, ale třeba chleba, jakékoli shnilé ovoce nebo klidně sušenky. Mám známého, který vyráběl redbullovici, ale to sem nepatří.
Jde o to, že vidím stovky tun prošlých potravin a bioodpadu hnijícího na skládkách, které by šlo změnit na líh. Tím by se dobily akumulátory a ty by poháněly elektromobily. A je tady i záložní řešení, když by čerpací stanice s etanolem byla v nedohlednu.
Sáhnete do peněženky a nouzově dopřejete svému auto něco sofistikovanějšího než jsou přepálené odpadky. Koupíte brandy, která se jmenuje Brendy a v místním nonstopu ji mají nikdy neodpočívající prodejci „na slevy.“ Nebo slivovici od místního paliče. No nebylo by to krásné, jezdit elektrickým autem bez obavy z kriticky nízkého dojezdu a vonět po švestkách ?
Vtipné, ale má to háček. Problém topení hravě vyřeší bufík, takže modelová situace tak nějak ztratila téměř veškerou pointu... Ale jinak se mi řešení á la dieselelektrická lokomotiva taky zdá jako ideální, jen cena asi bude o poznání vyšší.
krasny elaborat, ale torchu prehnany...s kurenim na elektriku sa pri elektromobiloch nepocita. Par litrov liehu, nafty,a lebo nejakeho bioetanolu ma hodne energie na kurenie, lahko sa pali a este lahsie skladuje( narozdiel od elektrickej energie)
Kyklope, nedá se Ti upřít nadšení pro věc, chybí Ti ale (a Klaudiovi - budu Vám říkat KK elektrická mafie :-) ) trochu sebereflexe. Těch hnid zůstává příliš moho.
Autor výše uvedeného článku absolvoval jízdu v Peugeotu i-on a byla to adrenalinová jízda. Však si to přečti.
Vyřešit problém s topením bufíkem, to mi nepřipadá ani elegantní řešení, ani praktické, ani ekonomické. Instalace bufíku něco stojí a bufík není zadarmo. I díky bufíku budou SKUTEČNÉ náklady daleko vyšší, než o jakých se píše. Blízká budoucnost elektromobilům prostě nepatří - patří hybridům a vozidlům s benzín/elektrickým a diesel/elektrickým pohonem s prodlouženým dojezdem, přičemž určitou roli může hrát i palivový článek (jen ten vodík se pořád draho vyrábí a blbě skladuje).
Je možné, že některé firmy nakoupí elektricé Kangoo ale na praktické zkušenosti se bude třeba zeptat zaměstnanců.
Nikto netvrdí, že blízka budúcnosť patrí elektromobilom - to je len paranoidná predstava ich odporcov. Ale sú buď takí tupí, že to nechápu, alebo hluchí, že to nepočujú. Alebo nechcú počuť.
Skutočné náklady budú nakoniec vysoké u hybridov. Zdá sa ti rentabilné voziť v aute okrem bateriek aj elektráreň?
Šťastie, že ľudí s tvojim myslením nie je ešte viac. Namiesto snahy aby veci išli vymýšľať dôvody, ako to nejde, to by sme fakt ďaleko nedotiahli...
klud, som realista a necpem elektromobil vsade a na vsetko, toho sa asi nedozijem. Kurenie elektrickou energiou je neekonomicke bez ohladu na to ci mas energiu v bateriach, alebo ju beries z el. siete. Bufik vo velkovyrobe stoji skoro nic (tak ako aj dalsie komponenty v automobiloch) a spotreba nejakeho kvapalneho paliva pri kureni je nizka, t.j. hovorit o vyrazne vyssich nakladoch je scestne. Koniec koncov v zimnej prevadzke mas pri kratkych trasach vyrazne vyssiu spotrebu aj pri beznych spalovacich motoroch, takze palivo spotrebovane na kurenie by bolo plus minus podobne.
Ano je to tak. Spotřeba bufíku až tolik náklady nezvýší. Pokud benzínový motor na volnoběh žere dejme tomu 0,6 l/h, bufík bude minimálně o 30% úspornější, spíš ještě více. Navíc ten komfort předtopit si auto, jasně, vyvážený nekomfortem doplňování paliva.
Horší to bude ale s klimou. Mylsím že její příkon může být až 5 kW a to asi bez elektromotoru nepůjde. A nebo využít systém absorpční chladničky, bufík jako zdroj tepla máme, tak třeba by to tam šlo nějak naroubovat. Ale nevím nevybyvuju si teď princip tohoto systému...
Tak nad tým si nechcem ani ja teraz lámať hlavu. Snáď inžinieri nespia a myslia na všetky aspekty. Predpokladám, že tepelné výmenníky nejestvujú len v mega-rozmeroch pre obytné budovy.
Problém místní diskuze o elektromobilech je, že drtivá většina lidí ví málo´o tom, kde jsou elektrotechnologie opravdu a diskutují tu jenom o tom, co jim velké koncerny jako elektromobily předhodí v jejich PR materiálech. Netuší jak daleko jsou menší firmy které to opravu umí a které se nemusí obávat přinést výkonnou technologii, aby jim neohrozila celý ten mlýnek na peníze konvenčních aut, na kterém jsou koncerny založeny.
Takže na začátku příštího roku přichází opravdové elektromobily. Tesla Model S s dojezdem 400 - 500km (podle konfigurace) a dobíjením řádově za půl hodiny. Cenově kupodivu nejsou o mnoho dražši než tento vůz, kdyby se do něj započítala i cena baterie.
Jinými slovy opravdové a praktické elektromobily jsou mnohem blíže než si tady většina myslí a než se je PR koncernů snaží přesvědčit. Ano, i já jsem si před lety myslel, že plugin hybrid je řešení pro nejbližší léta. Ovšem ukazuje se, že vývoj bateriových technologií běží tak rychle, že dříve než pomalé koncerny dotáhnou plugin hybridy do takového stavu, aby byly masově použitelné, vyvinou menší a dravé firmy plné elektromobily.
Zaujímavý pohľad na vec. Ale neviem, či práve malé firmy budú schopné pretlačiť technológie vyvinuté pre kusovú produkciu aj do hromadnej výroby. Skôr si myslím, že sa bude musieť čakať na veľké koncerny. A elektrina ťažko v dohľadnej dobe úplne nahradí benzín alebo naftu. A ak aj v osobných autách, stále zostane naozaj dosť odvetví, kde sa bez fosílnych palív nezaobídu ešte hodne dlho, ak vôbec. Biznis pôjde ďalej, len sa peniaze z petroleju prelejú inam....a to nebude zo dňa na deň.
Reálne elektrické auto pre reálne použitie a za akceptovateľnú cenu, to je v dnešnej dobe a za súčasného stavu spoločnosti dosť výrazný a pozitívny krok.
Ono je to tak, že ty velké koncerny si nakonec zaplatí vývoj u tech menších. U Tesly už objednala kompletní vývoj elektrické RAV4 Toyota. Proslýchá se, že Marcedes má zájem, aby jim Tesla vyvinula elektrický pohon pro řadu B. A myslím, že ti dva nejsou poslední. Myslím, že všichni budou překvapeni, jak rychlý bude vývoj. Všichni teď dohání, co minulých 10 let zaspali. Přitom Tesla nemá co se týká baterií nic, co by neměli všichni ostatní. Takže je vidět, že i se současnou baterií jde udělat mnoho, jenom chtít.
Zároveň se po celém světě dostavují nové kapacity na výrobu baterií, což přinese postupný pokles cen, jako u každého masově vyráběného produktu. Jednoduše elektropohony jsou dnes v pozici jako jiné špičkové technologie, které nejdříve začnou jako velmi drahé ve vybraných modelech a za 10-15 let je má každý za pár korun. Podle mne za 10 let bude elektropohon běžně dostupný u dražších modelů. A to je doba, pro kterou se nevyplatí vyvíjet poměrně komplikované plugin hybridy, pokud tedy hovoříme o osobních vozech. Samozřejmě dálkové tahače a těžké náklaďáky jsou jiná story.
S tou Teslou by som bol opatrný, veď im trvalo dva roky kým bol roadster vôbec prevádzkyschopný. Najprv to horelo, potom sa to len prehrievalo, nakoniec keď sa to dostalo do testu vyšlo najavo že reálny dojazd je najviac polovičný, pri športovej jazde dokonca minimálny. Takže naozaj 400-500km dojazd bude mať Tesla S? Nie 200? A čo cena, k americkej cene treba /z nejakých záhadných príčin/ pripočítať tak 100% kým to príde sem. Napr. Tuareg stojí v USA 30.tis €
Ale s ostatným súhlasím, vývoj pri elektromobiloch ide prudko dopredu.
Mili diskutujici, spotreba nezavisleho topeni je cca 0.2 l/h. Je potreba neco dodavat? Podivejte se na specifikace eberspracher.com. Pokud se udela lepe izolace kabiny, tj lepe nez v benzinovem aute, kde se pocitalo s dostatkem tepla od motoru, muze to byt i mene.