Mě se nezdá, že by se Megan špatně prodával tak nějak nechápu proč jdou s cenou dolů. Každopádně je to dobře, konkurence bude muset reagovat. Ten generation až na švihadla je slušná nabídka. Takže u mě má :yes: lidovka za rozumnou cenu bez větších kompromisů.
Nojo, najednou je to príma lidovka... ;-) Však to je dobře... Megan je slušný auto ve svojí třídě a je dobře, že je za cenu ceeda, protože, jak říkáš, konkurence bude muset jít dolu a pro spoustu lidí bude vlastně ten Golf za 400 litrů dobrá alternativa za rozumnou cenu. :yes:
Jak najednou :-) Megan byl dobrej kauf i před slevou. Jen se mě zdá že by si měl prohodit ceny s Fluencem, je neuvěřitelný jak se dá namasírovat mozek a prodávat Fluence s nálepkou LUX za vyšší peníze než Megane. Tím nechci říct, že jsou to špatný auta to určitě ne. Jinak Golf je myslím od 350.
Ceed ma nevyhodu, ze si nemuzes volit vybavu. Vybiral jsem ted dve obdobny auta najednou a Ceed ani i30 nevyhrali prave proti Meganu. Zaruky maji lepsi, ale kdyz chces vybavu, jsi omezenej balickama, kdezto Megane si nakonfigurujes dle prani a potreby. Koupil jsem to jako fleet za 360 bez DPH, ale v 1,4 TCe Privilege s metalizou, 5-ti letou zarukou atd., coz je proste podle me opravdu dobra nabidka vzhledem k vybave, velikosti, jizdnim vlastnostem atd.
No tak se na to podivame - Megane Generation, moznost priplatku za metalizu, alarm, radio (a extra zaruku), to ma byt ta bohata moznost konfigurace? Tak to potes koste...
Klaudius nepsal o zadne specificke verzi - predpokladam ze vsechny megany jsou normalni, ze maji nejake nenormalni verze je docela zajimava myslenka :-)
Jinak mas teda docela zvlastni myslenkove pochody, neni to zakladni verze, ale pritom to je nejlevnejsi verze?! Takze podzakladni verze?! ;-)
Že nestíháš moje myšlenkové pochody, je tvůj problém. Napsal jsem to jasně. Kdo to i přesto nechápe, má možnost si Renault nakonfigurovat a zjistit tak, jaká je základní výbava Meganu. Když někdo moc nechápe, neměl by být alespoň líný se něco dozvědět.
Megane je co se tče podélného prostoru plně srovnatelný s Golfem nebo Octavií, rozdíly nejsou nijak velký. Fluence těží z toho že je postaven na základu Megane Grandtour který nabízí opravdu hodně místa a limitující je snad jen svažující se střecha.
... len upresním, fluence NIE JE POSTAVENÝ na základe megane III a vôbec nie Grandtour. Fluence vychádza z Megane II a má skoro zhodný rázvor s Grandtourom ...
Krátkemu Megane by sa hodilo pár cm vzadu, ale ako píšeš v norme s golfom a oktávkou.
To sis dal docela dost práce. Jenjestli jsi si to přitom měření nespletl s Twingem. Na Renault asi odborník nebudeš. Nebo jsi to vyčetl v nějakém chytrém plátku ?
Ja nechapu proč pořad popiraš něco co je pravdou. Prostě se smiř s tim že v Meganu je v zadu mista jak v o třidu menšich autech.
PS: to jsem nevěděl že na změřeni delky musim byt odbornik na rencky. :-O
Je tam stejně místa. Na šířku je vzadu víc místa u Meganu. Ještě zeptám tebe. Seděls vzadu nebo za volantem ? Měl jsi stejně nastavené sedačky ? Nebo jsi to někde četl ? Dle těch vašich názorů je Megane při větší délce a rozvoru než Golf menší než Fabia.
Ja Golfa vlastnim ale než jsem ho pořidil tak jsem prošel mraky aut. A pravě kompaktnost Golfu by mohli zavidět konkurenti protože pokud se nemilim je to nejmenši auto segmentu a přitom nabizi pruměrnou prostornost. Na saloně v Renaultu jsem prvni zkoušel Clio a byl jsem překvapen jak je vevniř prostorne až na šiřku. Pak jsem prolezl Megana a byl jsem zklaman zadni prostornosti až na šiřku kde byl rozdil oproti Cliu znatelny a ani se neni co divit při šiřce větši o cca 10cm to už by byla opravdu ostuda. Navic proběhlo několik testu kde se měři vnitřni prostornost a Megan je na tom opravdu vzadu bidně a ani bych se nedivil kdyby v te Fabii bylo vice mista.
Takže jsem ty testy našel. Stejna osoba vyška 174cm.
Golf/Megan šiřka vpředu,vzadu a misto pro kolena ideal 148/147,146/142,15/10. Takže sam vidiš že Golf je maly velky muž zato u Meganu je tomu přesně naopak.
PS: samozřejmě sesle i volant vždy nastaveny tak jak mi to nejlip vyhovovalo.
Jak to napísať slušne...? Mironmen pochopil o čom píšem. Že ty nie, za to nemôžem.
Pogo26 písal predovšetkým o dĺžke (a ty tiež), šírku iba spomenul ako info na doplnenie, mironmen začal najmä o šírke.
Človeče u teba to už na bežnú diagnózu nevyzerá, chce to odborníka.
Ty jses komik, co se to porad snazis okecat? Proste jsi napsal blbost, zase jsi psal rychleji nez myslel. Miromen psal uz v predchozim prispevku jaky je prostor na nohy, to se ti ma omlouvat za to ze si dovolil pripsat i rozmer na sirku kdyz ho za to hned napadas? Jses fakt lopata, to se jen tak nevidi.
Hehe čekal sem, že vytáhneš argument liftback :-) Pokud bych to měl brát takto tak je Octávie nejlepší liftback v nižší střední (protože je jediná). Všimni si, že spousta odborníků staví v testech vedle Octavie například Golfa... Podle mě je potřeba nahlížet na to komplexně, rozměry, technika... atd. Taková Dacia Logan MCV, má rozvor střední třídy, je to low end, sedmimístné kombi, ale křídlové dveře mají blíž k VAN-u. A teď babo raď. Dokonce sem narazil už i na srovnání Fluence vs. Octavia (sedan vs. liftback) Podle mě srovnatelné auta jen s tou výhradou, že Fluence míří na úplně jinou cílovou skupinu. Octavia je velmi slušné auto a ve vyšších výbavách ji asi Megane konkurovat nemůže, ale pokud jde o modely s nejnižší úrovní výbavy nabízí za méně peněz více muziky Megane. Tedy pokud někdo hedá bezpečné slušně vybavené auto pro převoz z místa A do místa B (do lídlu, k doktorce a zpět) pak mu doporučím Megane. Chápu že v Čr je mánie porovnávat kvalitu auta skrze velikost zavazadelníku, ale člověk který to má v hlavě v pořádku musí vidět že u toho Meganu dostane víc. Naopak pokud někdo chce 4x4 interiér ve světlé kůži... atd a má na to "vatu" pak je relativně jasná volba Octavie v plné palbě.
Nechápu tvou myšlenku, že Megane nemůže ve vyšších výbavách konkurovat Octavii. Ve světě je naopak Megane řazen nad Octavii a to i cenově. Octavka má v koncernu úkol jít proti korejcům a to se ji daří. Zajímavá je u ni jen verze 4 x 4. Megane je v Evropě v TOP3 a Octavia ve verzích bez 4x4 na něj ve všech směrech ztrácí. Srovnatelná je jen kvalitou zpracování.
V celosvětovém měřítku má Octavie ve srovnání s Meganem mizivé prodeje to je pravda já to bral spíš na domácím trhu. Mimo 4x4 má Octavie na zadku multilink, nepochybně lepší automat (uvidíme do budoucna jak dobrá je ta Renaultí dvouspojka) a vůbec na mě interiér Octavie v nejlepších výbavách působí lepším dojmem než ten v Meganu, ale to je dost subjektivní. Octavie se vyplatí ve vyšších výbavách v nižších ji přebíjí nabídkou jak Ceed, i30 tak i Megane.
Ten multilink ji ale moc nepomáhá. Podívaj se třeba na test kombíků na Autoexpressu. Octavia v nejvyšší výbavě nestačila na obyč. Megana a to ani v jízdních vlastnostech. To ani nemuseli u Renaultu nejvyšší verzi GT. [odkaz]
Dík za odkaz :yes: U kombíků je ten multilink tak trochu na škodu protože zabere víc místa než vlečný ramena s torzní příčkou. Ale zase torzka je poměrně citlivá na přetěžování. Každé řešení má své pro a proti. Já mmám radji komfortní jízdu takže raději Rendlíka i když si myslím, že pojem "francouzský podvozek" je falešný přežitek. Udivuje mě že je to skoro v každém testu francouzského auta.
francouzský podvozek, francozské řazení, francouzská ergonomie, francouzská spolehlivost - stereotypy 90% testů. Někdy by bylo dobré vzít nová auta, zamaskovat znaky a pak je dát do rukou "testerů". To by asi výsledky byly hodně překvapivé >:-[]
Jejda jejda, a auta dal a dal zlevnuji, pritom dle pisalku a placenych clanku bylo prece cenove dno u aut uz minimalne pred rokem, kdepak, a pockejte co se bude dit na jare az se podivame na dalis "skvele" prodejni statistiky.... auto je zbytne zbozi takze hura k dalsim slevam co jsou za dvermi.... nicmene u tohoto Megane to s tema svihadlama dost prepiskli, takova kravina za par korun a verim ze spoustu lidi od nakupu odradi, mame totiz rok 2010.....
Megane Generation není základní výbava. U Megana je základ Autentique. Generation je samostatná verze postavená na co nejnižší ceny, určená jen pro některé trhy. Nejde už dál nijak konfigurovat. Je možná jen volba barvy a můžete si dokoupit rádio. Nemá třeba ani kartu, jen klíček. Vzadu jen bubnové brzdy, atd... Jinak cena pod 300 000,- dnes ve střední třídě odpovídá realitě. Kdo chce něco v ČR prodat, nemá jinou možnost. Renault dává slevy přímo do ceníku a nemusíte smlouvat jak na trhu jako u jiných prodejců. Domácí Škodovka a VW je v ČR v jiné situaci.Ikdyž i ta Octavia začíná na ceníkových 280 000,- a Tour je škodovácká obdoba modelu Generation u Renaultu.
"Tour je škodovácká obdoba modelu Generation u Renaultu" Tak to je velmi úsměvné ;-)
Tour je holátko, které když doplním na výbavu Megana, budu s cenou úplně někde jinde.
Kolik měla OII v NCAP? ? A to určitě nebyla testovaná tato holota. Takže srovnání bezpečnostni jasně vyhrává Megane i v té "oškubané" verzi Generation.
Tomuhle nelze než přitakat. Mégane je nyní konečně na "své" ceně. Tedy, jde o to, že konečně dostáváš za své peníze přesně to, co si zasloužíš. Takhle to ostaně dělají všichni, tak proč by Renault měl být výjimkou? Nebo se ti snad zdá, že (záměrně namátkou přes spektrum bez ohledu na třídy) Caymann nebo Panda jsou cenově přešponovaná auta? No a právě sám vidíš, co si o ceně méganu myslí Renault. Byla příliš vysoká.
Ano, Renault ví, kde je jeho místo ve světě aut, a tuto skutečnost nyní věrně otiskl i do ceny svého nového (ústředního) modelu.
A popravdě, domnívám se současně, že aktuální cena velmi silně koresponduje, harmonizuje se sociálním složením majitelů méganů. Vždyť všichni přece víme, že na světě nemohou žít jen exklusivní či prémioví lidé. I lidé lowendoví či mainstreamoví mají mít (na svůj životní status) důstojnou možnost si pořídit vůz.
Ostatně, vezměme si namátkou třídního premianta - Golfa. Cenou uměřenou v základu, avšak nepodskočenou vzhledem ke své technické, materiálové a designové kvalitě, přesto stále nejprodávanější vůz (nejen) třídy. Jistě, supermainstreamoví lidé přece nekupují například lowend. A kolik, že těch supermainstreamových lidí, kteří jezdí kompaktní třídu je? No, ročně kolem půl miliónu. Volkswagen to ví...
:yes::yes::yes: a jen dodávám, že jestli se bude Renault řídit stejnou cenovou politikou Meganu jako u Laguny, tak za chvíli nebude nikdo srovnávat Megana s Octavii, ale s Pandou >:D >:D A to už by byla celkem přijatelná nabídka >:-[]
Renault zná kupní sílu v ČR a nabízí auta za ceny za které jsou prodejné. Stejně dnes už postupuje i Ford, Peugeot, Citroen, Korejci, Škodovka a každý kdo chce něco prodat. Cena pod 300 000,- je dneska u nižší střední standard. I tak je to pro dost lidí asi hodně a končí v bazarech.
To jsou klasicka evropska specifika, Renault ma dlouhodobe velmi spatnou povest u nas (nejen auta - ale take servis), v Polsku je to Fiat, ve VB to byla jeste donedavna Skodovka.....specifika urciteho trhu a jasne zamerena strategie je zaklad pro toho kdo chce na trhu prezit. Nic mene a nic vice.
Možná je to také tím, že ty svoje ceny všude cpe. Pak si jdeš auto koupit a zjistíš, že pokud chceš Megana s jiným benzinem než s tou starou 1.6, začínáš na 380 000,-. Možná by mohli jít cestou jiných značek a řešit slevy až v autosalónu.
Teď se ještě rozepiš o aktuální OCTAVII, jež se na svém domácím trhu prodává za 280 000,-. Dle mě je to ještě pořád docela dost a pokud by si měla držet cen Renaultu v Evropě, měla by být její cena kolem 200 000,-.
Octavia stojí od 333.000,- korun. A tento model je také "konkurencí" pro mégana. Ty máš asi na mysli Octavii Tour. No, to je v rovině nabídky takový Renaultovský... Logan. Skutečnost, že Renault má logana a Škoda Octavii tour snad ani nepotřebuje komentář...
Generation je přesně to, co současný Tour u Škodovky... tedy základní zvýhodněná varianta v nižší střední, která ale postrádá možnost konfigurace. Shodou okolností je obdobná i motorizace. Renault je o něco levnější a taky menší, má lepší bezpečnostní výbavu (i úroveň), ale zase postrádá klimatizaci...
Troufám si tipnout, že snížení ceny je reakcí právě na Tour.
Standardem je šestice airbagů (dosud byly okenní airbagy jen až od výbavy Dynamique), tempomat s omezovačem rychlosti (dosud také až od Dynamique), centrální zamykání s dálkovým ovladačem, impulsní elektrické stahování předních oken s ochranou proti přiskřípnutí, palubní počítač, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, ale ani manuální klimatizace.
Ale na stránkách zase ve výbavě chybí ESP, které tam podle článku být má... vidím to tak, že buď je to pro ČR postavené jinak a článek vychází z nějaké evropské specifikace, nebo si to Renault na stránkách ještě neaktualizoval.
k tvojmu zrovnaniu logan vs. tour par riadkov. Pred kratkou dobou bol logan mcv vo "vrcholnej " vybave s 1.6 16v motorom za cca 11000€. Slovom vrcholna rozumej dva pytle, manualna klima, predne okna v elektrike a domontovane radio na cd. Ziaden nastavitelny volant a podobne zivot sprijemnujuce doplnky. Kratko na to dosiel do schranok letak s ponukou na OII family (pevna vybava, porovnatelna s vyssie uvedenym loganom plus par veci naviac, minimum priplatkov), po zistovani podrobnosti u dilerov sa dala cena s 1.6 motorom stlacit na 13000€ . Ten priplatok mne osobne viac ako prijatelny vzhladom k rozdielom medzi OII a loganom a vzhladom k tomu co kazdy z nich ponuka ho nepovzujem za vysoky.Pokial nepotrebujem kufor loganu mcv, tak na kupu vrcholneho modelu nevidim dovod
Octavia Tour je současná generace Octavie stejně jako Generation je současná generace Megana. To snad chápeš i ty. 4ekal jsem jak se z toho budeš vykrucovat, ale tebe fakta opět nezajímají. Současnou Octavii za 280 000,- neokecáš ani ty.
Octavia Tour je Octavia před FL. A v tom je ten Rozdíl. Je to starší model prodávaný za menší peníze. U Megane to je normální součastný model. Takže Proti Generation by jsi musel postavit Octavii Prima.
Je to po technické stránce aktuální Octavie, jen s trochu jiným předkem. Generation i v konfigurátoru najdeš mimo Megane. Není to jeho základní výbava. Jinak třeba ve Francii je nová Octavia o 100 000,- levnější než Megane v základu nebo o 120 000,- než Fluence. Je tak na úrovni Clia kombi v základu. Pokud by platily stejné cenové relace i v ČR, byla by nová Octavia za 200 000,-. Prostě pořád jde o stejná auta a je vidět, že hodnotit auto dle cen je totální nesmysl.
Cena nic nemění na tom, že proti generation by jsi musel postavit Prima a ne Tour. Až bude facelift megana, tak to bude i s generation. Jenže tour bude pořád ta původní dvojková octa i po třech FL. Prostě to proti sobě nejde tak, jako generation proti Prima
snažíš se, ale nevím jestli to k něčemu povede. Není přece chyba Renaultu, že nevyrábí dál Megane 2 a místo něho nabízí osekanou Megane 3 jako speciální edici pro "cenově" citlivé trhy ;-)
dělal to tak u Clia (Storia), teď to prostě dělá jinak
Nechápu, proč GTI musí vždy do svého příspěvku nacpat Golfa, samozřejmě s tím, že lepší auto není! Řeč je snad o Renaultu, ne? Je jasné, že kromě něj jsou na trhu lepší (a i horší) auta, ale žádná oficiální komise, kromě přispivatele GTI, neprohlásila Golf coby bezkonkurenční vůz nebo dokonce etalon třídy. PS. Jinak za mě, GTI, Golf se mi líbí, ovšem i jiná auta, a proto nebudu dštít síru na všechno mimo koncern VW!
Klaudius, neboj se, Auto.cz navštěvuju pravidelně, proto jsem taky napsal, že dotyčný vyznavatel německého koncernu VŽDY všude nacpe Golfa! Takže už dávno vím, že italská auta jsou pro něj něco, co si na auta jenom hraje (pak nechápu, že to Ferrari vůbec někdy vyhrálo F1!), jejich příznivci jsou ubožáci, kteří nemají rozum, no a frantíci jsou na tom podobně jako taloši. Dogmatické škatulkování podle vzoru němec = kvalita, ostatní = * mi teda vůbec nevoní! Raději ani nepíšu, s čím jezdím, ať nedostanu od "etalonu kvality" kartáč!
Osobně tě tipuju na to ferrari. Zde ale je celkem nepodstatné, zda a pokud, tak čím kdo jezdí. Zde jde o auta, která jsou předmětem jednotlivých článků. V tomto zorném úhlu, a pokud tu píšeme pod kompaktní třídou se prostě sluší zmínit, že vedle těch nejlevnějších jsou i ti nejlepší. Tím nejlepším ve třídě mainstreamový kompakt je - GOLF. Pokud to nevíš, nevíš nic o kompaktní třídě.
Co se týká italské mainstreamové kompaktní produkce, ta je dnes vlastně redukovaná než do jediného, nevýrazného, mdlého a nijak prodejně úspěšného modelu o jediné karoserii (Fiat Bravo), takže vlastně ani není o čem psát. Nebo se snad domníváš, že by stálo za to, požádat silou hlasů diskuzního společenství, aby redakce vypustila krakena a uveřejnila dvojtestík - Golf x Bravo... To by bylo "BRAVO", ale v úplně jiném významu, než by si zdejší olivaklub přál... 8-s >:D:yes:
P.S. Až budeme psát pod článkem o Ferrari, vyhledej si můj příspěvek, určitě tam budu tuhle automobilku chválit...
Možná nevím nic o kompaktní třídě, ovšem o ní jako takové jsem se ve svém příspěvku ani nezmiňoval. Zato vím, že v příspěvcích podepsaných GTI musí být vždy zmíněn Golf a nerozumím tomu, že každý vůz musí být GTI-m nakonec porovnáván s Golfem! Co je mi, sakra, do Golfa, když teď čtu o Meganu? A ještě k poznámce o nevýrazných, mdlých a prodejně neúspěšných modelech - nevýrazný je v tomto případě subjektivní dojem, například pro mě je Bravo daleko víc výrazné, než Golf (opět opakuji, že i Golf je pro mě pěkné auto, ale srdcem bych dal přednost např. Sciroccu!), výrazu "mdlé" nerozumím, a "prodejně neúspěšné" Bravo je sice fakt, ovšem způsobený špatnou pověstí značky, což už dnes nemusí odpovídat realitě, že? Postavme vedle sebe Fiat Sedici a Suzuki SX4. Jedná se o naprosto stejná auta vyráběná ve stejném závodě stejnými lidmi stejnými technologickými postupy. Přesto je SX4 mnohonásobně prodávanější, než Sedici! Proč? Odpovědí je logo na kapotě. Ještě si tady dovolím jednu kacířskou myšlenku - pokud by škodovku sežral Fiat, tak by prodeje Brava u nás vypadaly úplně jinak! Holt, český člověk kupuje raději domácí zboží, což dokazuje i příklad Hyundaie nebo Kii a nemyslím si, že to jsou zrovna skvosty (ježiš, ale taky nic proti nim - nemám osobní zkušenost, nehodnotím!). Srovnávacím testům moc nevěřím, co autor, to jiné hodnocení, články na mojeauto.cz jsou taky subjektivně podbarvené (každý se snaží to "svoje" chválit!). Takže nechme toho, článek byl, myslím, o Meganu a jeho cenách!
pekný je ten megan len sa mi zdá že v benzínovej motorovej technike zaostávajú za nemeckou konkurenciou a prevodovkou tiež. ešte tak megane GT so 180koňami by nebol zlý ale zase treba nato až 2l objemu kdežto fábií rs len 1,4l ;-\
neporovnávaj skoro max. vyladenú 1.4TSI s kompresorom+turbom a priamym vstrekom, s obyčajnou oturbenou 2.0 ;-) Renault tiež vie z 2.0Tce dostať v RS 250k :-)