Ekonomika
Jejda jejda, a auta dal a dal zlevnuji, pritom dle pisalku a placenych clanku bylo prece cenove dno u aut uz minimalne pred rokem, kdepak, a pockejte co se bude dit na jare az se podivame na dalis "skvele" prodejni statistiky.... auto je zbytne zbozi takze hura k dalsim slevam co jsou za dvermi.... nicmene u tohoto Megane to s tema svihadlama dost prepiskli, takova kravina za par korun a verim ze spoustu lidi od nakupu odradi, mame totiz rok 2010.....
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Megane Generation není základní výbava. U Megana je základ Autentique. Generation je samostatná verze postavená na co nejnižší ceny, určená jen pro některé trhy. Nejde už dál nijak konfigurovat. Je možná jen volba barvy a můžete si dokoupit rádio. Nemá třeba ani kartu, jen klíček. Vzadu jen bubnové brzdy, atd... Jinak cena pod 300 000,- dnes ve střední třídě odpovídá realitě. Kdo chce něco v ČR prodat, nemá jinou možnost. Renault dává slevy přímo do ceníku a nemusíte smlouvat jak na trhu jako u jiných prodejců. Domácí Škodovka a VW je v ČR v jiné situaci.Ikdyž i ta Octavia začíná na ceníkových 280 000,- a Tour je škodovácká obdoba modelu Generation u Renaultu.
"Tour je škodovácká obdoba modelu Generation u Renaultu" Tak to je velmi úsměvné 😉
Tour je holátko, které když doplním na výbavu Megana, budu s cenou úplně někde jinde.
Tour je holátko, které když doplním na výbavu Megana, budu s cenou úplně někde jinde.
:yes: nemluvě o bezpečnosti auta
Megane není zas tak drtivě bezpečnější, než Tour (bavíme se o novém Touru, tj. Octavii 2 před faceliftem).
No samozřejmě, že o Touru2, ale právě ten je holátko tj. s dvojicí airbagů a např. s palubním pc a dálkou za příplatek, což je docela průser.
Tomuhle nelze než přitakat. Mégane je nyní konečně na "své" ceně. Tedy, jde o to, že konečně dostáváš za své peníze přesně to, co si zasloužíš. Takhle to ostaně dělají všichni, tak proč by Renault měl být výjimkou? Nebo se ti snad zdá, že (záměrně namátkou přes spektrum bez ohledu na třídy) Caymann nebo Panda jsou cenově přešponovaná auta? No a právě sám vidíš, co si o ceně méganu myslí Renault. Byla příliš vysoká.
Ano, Renault ví, kde je jeho místo ve světě aut, a tuto skutečnost nyní věrně otiskl i do ceny svého nového (ústředního) modelu.
A popravdě, domnívám se současně, že aktuální cena velmi silně koresponduje, harmonizuje se sociálním složením majitelů méganů. Vždyť všichni přece víme, že na světě nemohou žít jen exklusivní či prémioví lidé. I lidé lowendoví či mainstreamoví mají mít (na svůj životní status) důstojnou možnost si pořídit vůz.
Ostatně, vezměme si namátkou třídního premianta - Golfa. Cenou uměřenou v základu, avšak nepodskočenou vzhledem ke své technické, materiálové a designové kvalitě, přesto stále nejprodávanější vůz (nejen) třídy. Jistě, supermainstreamoví lidé přece nekupují například lowend. A kolik, že těch supermainstreamových lidí, kteří jezdí kompaktní třídu je? No, ročně kolem půl miliónu. Volkswagen to ví...
Tak bravo, každému kam patří... :yes:
Ano, Renault ví, kde je jeho místo ve světě aut, a tuto skutečnost nyní věrně otiskl i do ceny svého nového (ústředního) modelu.
A popravdě, domnívám se současně, že aktuální cena velmi silně koresponduje, harmonizuje se sociálním složením majitelů méganů. Vždyť všichni přece víme, že na světě nemohou žít jen exklusivní či prémioví lidé. I lidé lowendoví či mainstreamoví mají mít (na svůj životní status) důstojnou možnost si pořídit vůz.
Ostatně, vezměme si namátkou třídního premianta - Golfa. Cenou uměřenou v základu, avšak nepodskočenou vzhledem ke své technické, materiálové a designové kvalitě, přesto stále nejprodávanější vůz (nejen) třídy. Jistě, supermainstreamoví lidé přece nekupují například lowend. A kolik, že těch supermainstreamových lidí, kteří jezdí kompaktní třídu je? No, ročně kolem půl miliónu. Volkswagen to ví...
Tak bravo, každému kam patří... :yes:
:yes: :yes: :yes: a jen dodávám, že jestli se bude Renault řídit stejnou cenovou politikou Meganu jako u Laguny, tak za chvíli nebude nikdo srovnávat Megana s Octavii, ale s Pandou >😁 >😁 A to už by byla celkem přijatelná nabídka >😒]
Renault zná kupní sílu v ČR a nabízí auta za ceny za které jsou prodejné. Stejně dnes už postupuje i Ford, Peugeot, Citroen, Korejci, Škodovka a každý kdo chce něco prodat. Cena pod 300 000,- je dneska u nižší střední standard. I tak je to pro dost lidí asi hodně a končí v bazarech.
To jsou klasicka evropska specifika, Renault ma dlouhodobe velmi spatnou povest u nas (nejen auta - ale take servis), v Polsku je to Fiat, ve VB to byla jeste donedavna Skodovka.....specifika urciteho trhu a jasne zamerena strategie je zaklad pro toho kdo chce na trhu prezit. Nic mene a nic vice.
Tohle plati maximalne pro CR, podivej se na ceny na zapad od nas. Takze mily GTI vystrc hlavu ze severu Cech.
Teď se ještě rozepiš o aktuální OCTAVII, jež se na svém domácím trhu prodává za 280 000,-. Dle mě je to ještě pořád docela dost a pokud by si měla držet cen Renaultu v Evropě, měla by být její cena kolem 200 000,-.
Octavia stojí od 333.000,- korun. A tento model je také "konkurencí" pro mégana. Ty máš asi na mysli Octavii Tour. No, to je v rovině nabídky takový Renaultovský... Logan. Skutečnost, že Renault má logana a Škoda Octavii tour snad ani nepotřebuje komentář...
Generation je přesně to, co současný Tour u Škodovky... tedy základní zvýhodněná varianta v nižší střední, která ale postrádá možnost konfigurace. Shodou okolností je obdobná i motorizace. Renault je o něco levnější a taky menší, má lepší bezpečnostní výbavu (i úroveň), ale zase postrádá klimatizaci...
Troufám si tipnout, že snížení ceny je reakcí právě na Tour.
Troufám si tipnout, že snížení ceny je reakcí právě na Tour.
klimatizacia je sucastou vybavy meganu generation
Standardem je šestice airbagů (dosud byly okenní airbagy jen až od výbavy Dynamique), tempomat s omezovačem rychlosti (dosud také až od Dynamique), centrální zamykání s dálkovým ovladačem, impulsní elektrické stahování předních oken s ochranou proti přiskřípnutí, palubní počítač, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, ale ani manuální klimatizace.
pozeral som aktualne cenniky na cz a sk strankach, podla nich je manualna klimatizacia sucastou vybavy (generation)
k tvojmu zrovnaniu logan vs. tour par riadkov. Pred kratkou dobou bol logan mcv vo "vrcholnej " vybave s 1.6 16v motorom za cca 11000€. Slovom vrcholna rozumej dva pytle, manualna klima, predne okna v elektrike a domontovane radio na cd. Ziaden nastavitelny volant a podobne zivot sprijemnujuce doplnky. Kratko na to dosiel do schranok letak s ponukou na OII family (pevna vybava, porovnatelna s vyssie uvedenym loganom plus par veci naviac, minimum priplatkov), po zistovani podrobnosti u dilerov sa dala cena s 1.6 motorom stlacit na 13000€ . Ten priplatok mne osobne viac ako prijatelny vzhladom k rozdielom medzi OII a loganom a vzhladom k tomu co kazdy z nich ponuka ho nepovzujem za vysoky.Pokial nepotrebujem kufor loganu mcv, tak na kupu vrcholneho modelu nevidim dovod
Octavia Tour je současná generace Octavie stejně jako Generation je současná generace Megana. To snad chápeš i ty. 4ekal jsem jak se z toho budeš vykrucovat, ale tebe fakta opět nezajímají. Současnou Octavii za 280 000,- neokecáš ani ty.
Octavia Tour je Octavia před FL. A v tom je ten Rozdíl. Je to starší model prodávaný za menší peníze. U Megane to je normální součastný model. Takže Proti Generation by jsi musel postavit Octavii Prima.
Je to po technické stránce aktuální Octavie, jen s trochu jiným předkem. Generation i v konfigurátoru najdeš mimo Megane. Není to jeho základní výbava. Jinak třeba ve Francii je nová Octavia o 100 000,- levnější než Megane v základu nebo o 120 000,- než Fluence. Je tak na úrovni Clia kombi v základu. Pokud by platily stejné cenové relace i v ČR, byla by nová Octavia za 200 000,-. Prostě pořád jde o stejná auta a je vidět, že hodnotit auto dle cen je totální nesmysl.
Cena nic nemění na tom, že proti generation by jsi musel postavit Prima a ne Tour. Až bude facelift megana, tak to bude i s generation. Jenže tour bude pořád ta původní dvojková octa i po třech FL. Prostě to proti sobě nejde tak, jako generation proti Prima
>😒]
snažíš se, ale nevím jestli to k něčemu povede. Není přece chyba Renaultu, že nevyrábí dál Megane 2 a místo něho nabízí osekanou Megane 3 jako speciální edici pro "cenově" citlivé trhy 😉
dělal to tak u Clia (Storia), teď to prostě dělá jinak
snažíš se, ale nevím jestli to k něčemu povede. Není přece chyba Renaultu, že nevyrábí dál Megane 2 a místo něho nabízí osekanou Megane 3 jako speciální edici pro "cenově" citlivé trhy 😉
dělal to tak u Clia (Storia), teď to prostě dělá jinak
Nechápu, proč GTI musí vždy do svého příspěvku nacpat Golfa, samozřejmě s tím, že lepší auto není! Řeč je snad o Renaultu, ne? Je jasné, že kromě něj jsou na trhu lepší (a i horší) auta, ale žádná oficiální komise, kromě přispivatele GTI, neprohlásila Golf coby bezkonkurenční vůz nebo dokonce etalon třídy. PS. Jinak za mě, GTI, Golf se mi líbí, ovšem i jiná auta, a proto nebudu dštít síru na všechno mimo koncern VW!
Golf, resp. VW je GTI-ho podpis. Navštevuj Auto.cz viac, zvykneš si. 😉
Klaudius, neboj se, Auto.cz navštěvuju pravidelně, proto jsem taky napsal, že dotyčný vyznavatel německého koncernu VŽDY všude nacpe Golfa! Takže už dávno vím, že italská auta jsou pro něj něco, co si na auta jenom hraje (pak nechápu, že to Ferrari vůbec někdy vyhrálo F1!), jejich příznivci jsou ubožáci, kteří nemají rozum, no a frantíci jsou na tom podobně jako taloši. Dogmatické škatulkování podle vzoru němec = kvalita, ostatní = * mi teda vůbec nevoní! Raději ani nepíšu, s čím jezdím, ať nedostanu od "etalonu kvality" kartáč!
Osobně tě tipuju na to ferrari. Zde ale je celkem nepodstatné, zda a pokud, tak čím kdo jezdí. Zde jde o auta, která jsou předmětem jednotlivých článků. V tomto zorném úhlu, a pokud tu píšeme pod kompaktní třídou se prostě sluší zmínit, že vedle těch nejlevnějších jsou i ti nejlepší. Tím nejlepším ve třídě mainstreamový kompakt je - GOLF. Pokud to nevíš, nevíš nic o kompaktní třídě.
Co se týká italské mainstreamové kompaktní produkce, ta je dnes vlastně redukovaná než do jediného, nevýrazného, mdlého a nijak prodejně úspěšného modelu o jediné karoserii (Fiat Bravo), takže vlastně ani není o čem psát. Nebo se snad domníváš, že by stálo za to, požádat silou hlasů diskuzního společenství, aby redakce vypustila krakena a uveřejnila dvojtestík - Golf x Bravo... To by bylo "BRAVO", ale v úplně jiném významu, než by si zdejší olivaklub přál... 8-s >😁 :yes😒br />
P.S. Až budeme psát pod článkem o Ferrari, vyhledej si můj příspěvek, určitě tam budu tuhle automobilku chválit...
Co se týká italské mainstreamové kompaktní produkce, ta je dnes vlastně redukovaná než do jediného, nevýrazného, mdlého a nijak prodejně úspěšného modelu o jediné karoserii (Fiat Bravo), takže vlastně ani není o čem psát. Nebo se snad domníváš, že by stálo za to, požádat silou hlasů diskuzního společenství, aby redakce vypustila krakena a uveřejnila dvojtestík - Golf x Bravo... To by bylo "BRAVO", ale v úplně jiném významu, než by si zdejší olivaklub přál... 8-s >😁 :yes😒br />
P.S. Až budeme psát pod článkem o Ferrari, vyhledej si můj příspěvek, určitě tam budu tuhle automobilku chválit...
Možná nevím nic o kompaktní třídě, ovšem o ní jako takové jsem se ve svém příspěvku ani nezmiňoval. Zato vím, že v příspěvcích podepsaných GTI musí být vždy zmíněn Golf a nerozumím tomu, že každý vůz musí být GTI-m nakonec porovnáván s Golfem! Co je mi, sakra, do Golfa, když teď čtu o Meganu? A ještě k poznámce o nevýrazných, mdlých a prodejně neúspěšných modelech - nevýrazný je v tomto případě subjektivní dojem, například pro mě je Bravo daleko víc výrazné, než Golf (opět opakuji, že i Golf je pro mě pěkné auto, ale srdcem bych dal přednost např. Sciroccu!), výrazu "mdlé" nerozumím, a "prodejně neúspěšné" Bravo je sice fakt, ovšem způsobený špatnou pověstí značky, což už dnes nemusí odpovídat realitě, že? Postavme vedle sebe Fiat Sedici a Suzuki SX4. Jedná se o naprosto stejná auta vyráběná ve stejném závodě stejnými lidmi stejnými technologickými postupy. Přesto je SX4 mnohonásobně prodávanější, než Sedici! Proč? Odpovědí je logo na kapotě. Ještě si tady dovolím jednu kacířskou myšlenku - pokud by škodovku sežral Fiat, tak by prodeje Brava u nás vypadaly úplně jinak! Holt, český člověk kupuje raději domácí zboží, což dokazuje i příklad Hyundaie nebo Kii a nemyslím si, že to jsou zrovna skvosty (ježiš, ale taky nic proti nim - nemám osobní zkušenost, nehodnotím!). Srovnávacím testům moc nevěřím, co autor, to jiné hodnocení, články na mojeauto.cz jsou taky subjektivně podbarvené (každý se snaží to "svoje" chválit!). Takže nechme toho, článek byl, myslím, o Meganu a jeho cenách!
pekný je ten megan len sa mi zdá že v benzínovej motorovej technike zaostávajú za nemeckou konkurenciou a prevodovkou tiež. ešte tak megane GT so 180koňami by nebol zlý ale zase treba nato až 2l objemu kdežto fábií rs len 1,4l ;-\
Jinak mas teda docela zvlastni myslenkove pochody, neni to zakladni verze, ale pritom to je nejlevnejsi verze?! Takze podzakladni verze?! 😉
Mikeshi, nejlépe bude, když si do toho Megane nejdřív sedneš a pak začneš psát moudra :-!
Krátkemu Megane by sa hodilo pár cm vzadu, ale ako píšeš v norme s golfom a oktávkou.
Punto - 675mm
Polo - 670mm
Megane - 660mm
Ceed - 745mm
Focus - 715mm
Astra - 710mm
Golf - 725mm
Octavia - 740mm
Civic - 770mm
O ultrakratkem prednim sedadle Meganu (465mm) kratsim nez treba v Polu a Puntu ani nemluve.
PS: to jsem nevěděl že na změřeni delky musim byt odbornik na rencky. 😲
Takže jsem ty testy našel. Stejna osoba vyška 174cm.
Golf/Megan šiřka vpředu,vzadu a misto pro kolena ideal 148/147,146/142,15/10. Takže sam vidiš že Golf je maly velky muž zato u Meganu je tomu přesně naopak.
PS: samozřejmě sesle i volant vždy nastaveny tak jak mi to nejlip vyhovovalo.
Pogo26 písal predovšetkým o dĺžke (a ty tiež), šírku iba spomenul ako info na doplnenie, mironmen začal najmä o šírke.
Človeče u teba to už na bežnú diagnózu nevyzerá, chce to odborníka.