Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane: První cena klesla na 259.900,- Kč

Diskuze (91)
Konkurenční boj v nižší střední třídě nekončí – další tah provedl Renault, který snížil první cenu Méganu na 259.900,- Kč.

Nový ceník Renaultu Mégane přináší dvě změny: cena akčního modelu Mégane Generation klesla o 10 tisíc korun, s motorem 1,6 16V (74 kW) stojí 259.900,- Kč a s novým 1,5 dCi (66 kW) 319.900,- Kč.

Druhou změnou je modernizace a s ní spojené zdražení turbodieselů. Motor 1,5 dCi v obou výkonových variantách posílil o 3 kW (na 66, resp. 81 kW), dostal filtr pevných částic a vyhovuje normě Euro 5. Výměnou za to Renault žádá 10 tisíc Kč navíc. Větší 1,9 dCi má nyní také filtr pevných částic a splňuje Euro 5, po těchto úpravách stojí o 5 tisíc Kč víc než dosud.

Také zážehové motory přešly na Euro 5. Ceny ani výkon se u nich nemění, mírně však vzrostla jejich kombinovaná spotřeba.

Volba vstupního provedení Mégane Generation nyní znamená ve srovnání s Authentique úsporu 15 tisíc Kč. Jeho výbava přitom není nijak dramaticky zredukována. Standardem je šestice airbagů (dosud byly okenní airbagy jen až od výbavy Dynamique), tempomat s omezovačem rychlosti (dosud také až od Dynamique), centrální zamykání s dálkovým ovladačem, impulsní elektrické stahování předních oken s ochranou proti přiskřípnutí, palubní počítač, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, ale ani manuální klimatizace.

Authentique nabízí výbavu obohacenou o kartu Renault Keyless Drive, podélně nastavitelný volant, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka a dělená zadní sedadla. Za rádio se připlácí 8.100,- Kč, za stabilizační systém 10.100,- Kč.

Renault Mégane - ceny benzinových motorů na českém trhu (říjen 2010)
Motor1,6 16V 1001,6 16V 1101,4 TCe 130
Převodovka5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]159815981397
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]74/550081/600096/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]148/4250151/4250190/2250
Max. rychlost [km/h]190195200
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,910,59,6
Průměrná spotřeba [l/100 km]6,87,16,6
Cena Mégane Generation [Kč]259.900,---
Cena Autentique [Kč]274.900,---
Cena Expression [Kč]299.900,-319.900,--
Cena LS Tom Tom [Kč]306.900,-326.900,--
Cena Dynamique [Kč]-354.900,-384.900,-

Expression přidává ESP, přední mlhovky, impulsní elektrické stahování předních i zadních oken, bederní opěrku v sedadle řidiče, středovou loketní opěrku vpředu, kliky dveří v barvě karoserie a rádio s CD přehrávačem. Tato výbava je o 25 tisíc Kč dražší než Authentique. Provedení LS Tom Tom je dražší o dalších 7 tisíc Kč, v praxi se ale nejedná o nic jiného než Expression s navigačním systémem Carminat Tom Tom, který by byl jinak za příplatek 13.700,- Kč.

Vrcholem modelové řady Mégane je nyní výbava Dynamique. Ta přidává 16palcová litá kola, chromované kliky dveří, dvouzónovou klimatizaci, dešťový a světelný senzor, a výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce. Nově se ve výbavě objevují i zadní parkovací senzory a audiosystém 3D Sound by Arkamys s Bluetooth a USB konektorem, které byly dosud příplatkovými položkami. Ceníková cena Dynamique přitom zůstává zachována.

Připlatit si lze za navigaci Carminat Tom Tom (+13.700,- Kč), vyhřívání předních sedadel (+5.600,-), panoramatické střešní okno (+25.200,- Kč), bi-xenonové světlomety (+25.200,- Kč) a kožené čalounění (+50.400,- Kč).

Renault Mégane - ceny dieselových motorů na českém trhu (říjen 2010)
Motor1,5 dCi 90
FAP
1,5 dCi 110
FAP
1,5 dCi 110
FAP EDS
1,9 dCi 130
FAP
Převodovka5M6M6DS6M
Zdvihový objem [cm3]1461146114611870
Válce/ventily4/24/24/24/2
Největší výkon [kW/min-1]66/400081/400078/400096/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/1750240/1750240/1750300/1750
Max. rychlost [km/h]180190190205
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,510,511,79,5
Průměrná spotřeba [l/100 km]4,44,44,45,1
Cena Mégane Generation [Kč]319.900,----
Cena Autentique [Kč]334.900,----
Cena Expression [Kč]359.900,-379.900,-409.900,--
Cena LS Tom Tom [Kč]366.900,-386.900,-416.900,--
Cena Dynamique [Kč]-414.900,-444.900,-439.900,-

Diskuze (91)
Avatar - miromen
13. 10. 2010 13:51
Re: Proč?
Ja nechapu proč pořad popiraš něco co je pravdou. Prostě se smiř s tim že v Meganu je v zadu mista jak v o třidu menšich autech.
PS: to jsem nevěděl že na změřeni delky musim byt odbornik na rencky. :-O
12. 10. 2010 23:44
Re: Proč?
AutoBild.
12. 10. 2010 15:39
Re: Proč?
To sis dal docela dost práce. Jenjestli jsi si to přitom měření nespletl s Twingem. Na Renault asi odborník nebudeš. Nebo jsi to vyčetl v nějakém chytrém plátku ?
Avatar - kari.laz
12. 10. 2010 10:02
Re: CENOVÝ BULVÁR
Já nikde neříkám, že je to chyba, ale je to prostě tak a i když s tím budeš nesouhlasit sebevíc, tak je to to jediné, co s tím můžeš udělat.
11. 10. 2010 21:14
Re: Proč?
Trocha faktu - prostor na zadnich sedadlech pri shodnem nastaveni predniho sedadla pro standardizovanou osobu:

Punto - 675mm
Polo - 670mm
Megane - 660mm
Ceed - 745mm
Focus - 715mm
Astra - 710mm
Golf - 725mm
Octavia - 740mm
Civic - 770mm

O ultrakratkem prednim sedadle Meganu (465mm) kratsim nez treba v Polu a Puntu ani nemluve.