Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Renault Mégane Grandtour – Prohlídka exteriéru i interiéru

Automobilka Renault představuje na autosalonu v Ženevě karosářskou variantu aktuální řady Mégane, kterou je praktické provedení kombi, navazující na vloni představený hatchback a kupé.
Zpět na článek
5. 3. 2009 20:30
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
5. 3. 2009 08:18
5. 3. 2009 09:22
5. 3. 2009 09:26
5. 3. 2009 10:53
5. 3. 2009 10:24
5. 3. 2009 10:55
5. 3. 2009 10:46
5. 3. 2009 10:58
5. 3. 2009 11:07
5. 3. 2009 11:15
5. 3. 2009 11:40
5. 3. 2009 10:55
5. 3. 2009 11:01
5. 3. 2009 11:30
5. 3. 2009 11:08
5. 3. 2009 11:20
5. 3. 2009 11:27
5. 3. 2009 12:10
5. 3. 2009 12:13
5. 3. 2009 20:24
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
6. 3. 2009 07:51
neregistrovaný "nrV"
5. 3. 2009 20:24
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
5. 3. 2009 20:28
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
5. 3. 2009 21:50
5. 3. 2009 22:08
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
5. 3. 2009 22:28
5. 3. 2009 22:33
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
6. 3. 2009 07:26
6. 3. 2009 08:59
6. 3. 2009 16:09
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
Avatar - kolmar
5. 3. 2009 01:11
obcianska vojna
Uz vidim taku malu "obciansku vojnu" pod tymto vydeom ked si to zapnem o 15 hod :-! alebo uz sa vyzirilo pod predchadzajucim clankom?

Ono ked "terorista" Avantime este odisti zbran hromadneho nicenia a uverejni blog o Multiple...tak tretia svetova na svete.

PS: som zvedavi ci nazivo do tej "imidzovo" zvazujucej strechy vo vnutri nebdem drbat s hlavou o strop!!!
Rozbalit vlákno
4
5. 3. 2009 06:59
Re: obcianska vojna
No no, odlož zbrane, každý nestranný človek vidí v tomto aute minimálne vkusný kombík. Deformovwaný pohľad GTI-ho nie je nijak smerodatný, so svojimi "pravdami" je maximálne osamotený, aj skalní prihrávači zrejme zistili, že už kvapku preháňa.

Veľký rázvor dáva tušiť dobrý priestor na zadných sedadlách, potvrdzuje to aj nárast objemu batožinového priestoru po sklopení sedadiel (pre nechápavých - čím je väčší nárast objemu kufra po sklopení zadných sedadiel, tým veľkorysejší je možné čakať priestor pre zadných cestujúcich).

Dizajnovo sa nové kombi ničím nespreneverilo štýlu nasadenému hatchom a kupátkom, odhadujem, že nápadité a opäť po čase z obrysu vystupujúce zadné svetlá postupne preberú viaceré značky a modely.
5. 3. 2009 07:39
Re: obcianska vojna
Nevím proč by měl někdo škrtat hlavou o strop?! Střecha se sice svažuje směrem dozadu, ale určitě není o moc nižší než u hatchbacku a tam nikdo hlavou neškrtá. Tedy za předpkladu že nemaáš 2,2m na délku. ;-) V tom případě ti doporučím Logan MCV tam je střecha úplně rovná. Zda je to lepší designové řešení nechám na tobě. >:D
Avatar - kolmar
5. 3. 2009 23:30
Re: obcianska vojna
nie, 2.2 ako francuzke HDI, no ja v metroch na vysku teda nemam, ja som len 1.9-tka >:D ale ono by si sa cudoval, niekedy v akom velkom aute sa ti hlava dotyka ramu dveri/strechy... a v niektorych mrnavejsich vcelku ok...
MCV diky, a megana som neskusal ani hatch...tak nesudim...ale asi ani nebudem...mna to taha ku konkurencii :-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
5. 3. 2009 20:30
Re: obcianska vojna
Tak si připravte munici, kolem deváte začíná bitka :-)
Avatar - Pierro
5. 3. 2009 08:18
Grandtour
Renault opět předvedl že kombíky umí. A o novém Méganu Grandtour to platí tuplem. Vypadá velmi pěkně. Bravo Renault. ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
3
5. 3. 2009 09:22
Re: Grandtour
no zjevně neznáš definici KOMBI. tohle žádné kombi není. Referenčí model pro tuhle kategorii je něco úplně jiného. Tipneš si? >:D
Avatar - Pierro
5. 3. 2009 09:26
Re: Grandtour
svatoušek?? Golf Variant?? Anebo snad Exeo ST??? >:-[]
Avatar - ryman
5. 3. 2009 10:53
Re: Grandtour
a kdes nechal stodvaciášek? >:D
5. 3. 2009 10:24
VELKÁ TŮRA
Svět karosářských mutací v podobě kombi již tento subsegment dokonale vydefinoval. Přes různé historické parádičky v podobě zejména (velmi životné)karoserie shootingbrake, usilují takřka (takřka) všichni výrobci o to samé - nabídnout vedle základní karoserie (zpravidla sedan či hatch) karoserii zaměřenou na nákladový prostor. K absolutní dokonalosti tohle zadání dokázali vyšlechtit u Volva. Ale nejen tam. Prakticky každý kombík je kombíkem, to jest vozidlem s:

- svislým zadním víkem
- rovnou střechou
- poměrně dobře dimenzovaným zadním převisem.

Tyto tři určující kritéria definují karoserii kombi. V časových posunech dochází samozřejmě i k posunům v pojímání předznačených kritérií. To se především dotýká sklonu víka kufru, které v partích okna bývá čaasto zalomené směrem ke střeše. Vozidlo se tak stává sice méně praktickým, ale vizuálně jaksi (možná) přitažlivějším. Ovšem takříkajíc popřením smyslu variace kombi je, pokud dojde na rezignaci více než jednoho definičního znaku, tedy dovedeme-li to do absurdna, pak je možné to, co tu předvádějí někteří "samoznalci", totiž, že pod pojmem kombi chápou i BMW X6... K tomu snad netřeba dodávat ničeho. Ano až tak daleko může zajít slepá nevědomost některých diskutérů - kombi je na diskuzích údajně BMWX6, i SCIROCCO... Velmi neotřelá slepota...

Jak tedy nazírat na aktuální počin v podobě delšího méganu. No, předchozí věta vyjadřuje přesně to, co Velká tůra je - delším méganem. Myslím, že tahle varianta by mohla uspokojit poměrně velký počet zájemců, ovšem nikoliv na úkor regulerních kombikompaktů nýbrž z řad zájemců o mégane obecně.

Nyní k velké tůře. Vozidlu vizuálně velmi prospělo mírné prodloužení (konfrontuji s hatchbackem), opticky se vůz uklidnil a získal i poměrně slušnou porci přitažlivosti. Pokud bych měl volit mezi hatchbackem a velkou tůrou, pak nepochybně bych volil tůru.

Kombi v česku je ovšem v tomto segmentu geniálně vykryto Škodou OCTAVIA. V evropském kontextu pak Volkswagenem Golf, Gé Golf, Gé jako... VARIANT :yes: O tom tu jistě nepochybuje nikdo.
Rozbalit vlákno
27
5. 3. 2009 10:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 3. 2009 10:55
Re: VELKÁ TŮRA
No, takhle jako ty bych na mégana rozhodně nekoukal.
5. 3. 2009 10:46
Re: VELKÁ TŮRA
zase dnes budeme celý den obšťastňování definicema a dokazováním že Grandtour vlastně není kombi? Začínám mít o tebe obavy. Poslední dobou píšeš nějak podivně. :'-(
5. 3. 2009 10:58
Re: VELKÁ TŮRA
Evidentně máš problém vyrovnat se s méganem a sám se sebou. Uvolňuj se ale jiným směrem, zde se diskutuje o autech.
5. 3. 2009 11:07
Re: VELKÁ TŮRA
o moje uvolňování si starosti dělat nemusíš, ale dík za zájem ;-)

všichni, opakuji všichni, pro jistotu ještě znova všichni, a teď ještě pomalu a jasně V-Š-I-CH-N-I berou tenhle Grandtour jako normální kobmík. A výjimka potvrzující tuhle konstelaci jsi jen a jen TY.

tak co kdybysis vzal své definice a skusil jít k nějakému prodejci Renaultů a tam potencionálním zákazníkům vysvětlovat, že Grandtour si pane neobjednávejte, nesplňuje tuto a tuto definici >:-[]
5. 3. 2009 11:15
Re: VELKÁ TŮRA
Co takhle se sám sobě nesmát do zrcadla a zkusit to pojmout obráceně, tedy - kdy už by to kombík nebyl? Zkus to. Zkus vypsat definici kombi. Předpokládám, že podle tebe nejde ani o tvar střechy ani o víko, ani o převisy. Sakra, ale o co potom jde?
5. 3. 2009 11:40
Re: VELKÁ TŮRA
1. tvar střechy - je o pár stupňů sešikmená. Je někde určeno, o kolik stupňů může klesat? Nebo pod jakým minimálním úhlem má klesat střecha u kupé?

2.víko - normální, trochu zaoblené. v této třídě absolutně běžné

3. převis - fakt tam žádný převis nevidíš? mrkni 307SW - je to vůbec kombi?

Nevím o co jde tobě. Pro mě je to kobmík. Co je to teda podle tebe? :-|
Avatar - Pierro
5. 3. 2009 10:47
Re: VELKÁ TŮRA
no já teda nějaké ty pochybnosti mám. Hlavně u toho varianta... ;-)
5. 3. 2009 10:55
Re: VELKÁ TŮRA
jestli si vzít bílou nebo raději modrou? >:-[]
Avatar - ryman
5. 3. 2009 10:56
Re: VELKÁ TŮRA
to jsou sra*ky hned po ránu.. co jsem nechal na WC vypadalo mnohem líp... :yes:
5. 3. 2009 11:01
Re: VELKÁ TŮRA
Rymaci, třiadvacetiletej mladej nezkušenej holub. Opravdu mi chceš touto formou něco vysvětlovat o vozidlech kombi? Klíďo ses moh´ spláchnout sebou, nikdo by si toho zde nevšiml :-!
Avatar - ryman
5. 3. 2009 11:22
Re: VELKÁ TŮRA
to je fakt. kdyby ses spláchnul ty, tak by tu byla nuda :yes: už jsem to tu jednou psal, nepochybuju o tom, že rozumíš autům a o tvých zkušenostech, o tom žádná, ale až mi ukážeš patent na rozum teprv pak uznám tvoje názory na megane kombi a na to CO je vlastně definice kombi :yes:
5. 3. 2009 11:30
Re: VELKÁ TŮRA
Jak vidíš, dáváme ji společnými silami do kupy, dole nyní Emel připojil čtvrtý definiční znak - rovná ložná plocha i při sklopených sedadlech.
Avatar - T613
5. 3. 2009 11:08
Re: VELKÁ TŮRA
1. to svislé zadní víko (tedy rovné) má krom Volva ještě kdo?
2. tvary karosérie jsou zde od nepaměti nebo i ony procházejí vývojem?
3. Jsme v době kdy se sedany a 3dv hatche označují jako kupé. Tak proč by "kupé" nemohlo být označováno za kombi? :-)
5. 3. 2009 11:23
Re: VELKÁ TŮRA
Přesně tak šíro taky není kupé je to v podstatě třídvéřový hatchback stejně jako megane "coupe" a nikomu to nevadi. Už se těším až tu redakce bude psát test Meganu Grandtour a bude ho označovat jako kombi... někdo jim bude muset vysvětlit že tomu nerozumí, že to prostě kombi není >:D
Avatar - Emel
5. 3. 2009 11:20
Re: VELKÁ TŮRA
Golf Variant odvozený od G5 už asi dnes nikdo moc vážně brát nebude. I jeho prodeje jsou vcelku nevýznamné, většina čeká na nástupce nebo kupuje jinde. Stačí se podívat na silnice... potkávám nespočetně Focusů, Ceedů, Meganů, 307 o Škodovkách ani nemluvě... ale jen minimum Variantů.

Megane na videu velmi potěšil tím, co činí variantu kombi zajímavou: variabilitou. Možnosti sklopení sedaček i uložení krycí rolety jsou výborné, vzniklá rovná plocha pro náklad příkladná.

Souhlasím s tím, že Grandtour bude silně konkurovat běžnému Meganu, protože nabídne minimálně stejně pohledné auto s větším prostorem, pravděpodobně za nevýznamně vyšší cenu. I já bych volil Grandtour.
Avatar - Pierro
5. 3. 2009 11:25
Re: VELKÁ TŮRA
naprostej souhlas emele... ;-) :yes:
5. 3. 2009 11:26
Re: VELKÁ TŮRA
pod tohle bych se klidně podepsal :yes:
5. 3. 2009 11:27
Re: VELKÁ TŮRA
Souhlas. Já jak spatřil velkého mégana okamžitě jsem zavětřil. Vlastně... pro mne je tohle teprve ten "pravý" Mégane, a to bez ohledu na "spor" zda jde o kombi či o CK (coupe/kombi). Nazírám na tůru jako na velmi prostorný kompakt.

Velmi ocěňuji tvou kombi-poznámku o rovné ploše u sklopených sedadel, ano, na to jsem nahoře zapomněl, to můžeme považovat za čtvrtý definiční znak kombi.
Avatar - Emel
5. 3. 2009 12:10
Re: VELKÁ TŮRA
Ta rovná plocha, respektive její absence, mě hodně mrzí u Roomsteru - tam se to bohužel moc nepovedlo :-(. Tak čekám, s čím přijde Superb Jety...

PS: souhlas vč. prvního odstavce ;-)?
5. 3. 2009 12:13
Re: VELKÁ TŮRA
no, v každém případě tě nemůže obvinit, že jsi tuhle fičúru schoval někde uprostřed slohové práce

takže asi s tím souhlasí >:-[]
5. 3. 2009 16:26
Re: VELKÁ TŮRA
Grantour bával vždy levnější.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
5. 3. 2009 20:24
Re: VELKÁ TŮRA
Proboha, VW Golf Variant... 8-s

Svůj názor na tuto problematiku jsem vyjádřil v předchozím článku o Meganu, zde jen stručně - Megane řádně zamíchá kartami v nižší střední. Více v mém následujícím příspěvku
Avatar - Ronault.
6. 3. 2009 02:46
Re: VELKÁ TŮRA
>:D Dobrý vtip :yes:
neregistrovaný "nrV"
6. 3. 2009 07:51
Re: VELKÁ TŮRA
Teď si trochu protiřečíš, nejdřív napíšeš celkem správně definici kombíku a pak jako příklad (ETALON?) napíšeš Škoda Octavia, předpokládám, že myslíš 2. generaci. Tak ta právě nesplňuje první bod a co se týká zadního převisu, tak ten má největší ze všech aut ve své třídě - do vyváženosti proporcí to má hodně daleko, je velice směšné vidět naloženou Octávku II až pod střechu, jak "táhne zadek po zemi" jak jme to vídali dříve třeba u Dacie, já bych naopak u kombíku rád viděl delší rozvor a kratší zadní převis. A to vůbec nemluvím o výšce nákladové hrany, kterou jsi jistě záměrně zamlčel, protože právě Octavia II ji má na rozdíl od ostatních kombíků vyšší a při nakládání zavazadel do Octávky překáží zadní práh. Jasný, objem kufru pod platem má Octávka nejvyšší ve své třídě, bohužel ale na úkor vnitřního prostoru pro cestující, hlavně na zadních sedadlech, ale objem kufru není všechno, důležitější je jeho přístupnost a variabilita.
6. 3. 2009 09:01
Re: VELKÁ TŮRA
Ako vidím, stále ti nedošlo, že X6 si naznačil kombíkom Ty sám a nikto viac... >:-[]
7. 3. 2009 14:54
Re: VELKÁ TŮRA
Väčšieho trapáka na fóre som ešte nenašiel. Už ani nevieš ako by si obhájil VW koncern. Faktom je že nemáte najkrajšie autá. Každý si kúpi to čo uzná za vhodné, niekto siahne po VW niekto po inej značke. Megane Grandtour je proste pekné auto a neriešim to ďalej.
5. 3. 2009 11:29
Co tím chce básník říct?
Tak podle GTI-ho tohle neni kombi. Redakce auto.cz ho označuje jako kombi. Tak a teď by mě zajimalo kdo má pravdu. >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ghostyx
5. 3. 2009 13:28
Re: Co tím chce básník říct?
Je to holt sportovni kombi... ;-)
Avatar - Ronault.
5. 3. 2009 19:25
Re: Co tím chce básník říct?
Prostě je to DAS AUTO >:D
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
5. 3. 2009 20:24
Re: Co tím chce básník říct?
Je to kabriolet a basta >:D >:-[]
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
5. 3. 2009 20:28
Krasavec
Tímto pasuji Megane (z mého pohledu) na největšího krasavce segmentu. Představte si před sebou zbylé borce z nižší střední - Focus je nenápadný, Astra poněkud okoukaná s kýčovitími prvky a Golf Variant, to radši nebudu komentovat, nechci znečistit klávesnici... 8-s

Megane Grandtour řádně provětrá prodejní čísla v boji s konkurencí. Zkrátka se povedl. Statické dojmy jsou více než pozitivní, těším se na osobní setkání... ;-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Emel
5. 3. 2009 21:50
Re: Krasavec
Tak Renault pochopitelně těží ze své pozice zbrusu nového auta. Po lehce nadprůměřné II a podprůměrné I (udělej kombi z vajíčka) je to ale rozhodně velký pokrok a aktuálně asi opravdu to nejhezčí kombi, co se dá v nižší střední vybrat. Přihodil bych ještě 308 a... světe div se, Octavii. Hyundai a Focus také nejsou k zahození.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
5. 3. 2009 22:08
Re: Krasavec
Tak 308 SW jsem komentoval včera, stále u mě vede Megane Grandtour. Octavii jsem bral před faceliftem, Hyundai je v poho.
Avatar - ryman
5. 3. 2009 22:28
Re: Krasavec
jj octavia po faceliftu je k breku :'-( :no:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
5. 3. 2009 22:33
Re: Krasavec
Získala korejské občanství... >:D
6. 3. 2009 07:26
Re: Krasavec
308 SW tak to je naopak asi najškaredšie kombi v súčasnosti, oproti 307 SW čo bolo dizajnovo celkom podarené auto je 308 SW príšera a nič ako , že skončí ako prepadák sa u nej nedá predpokladať.
6. 3. 2009 08:59
Re: Krasavec
Pod toto sa rád podpíšem.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
6. 3. 2009 16:09
Re: Krasavec
;-)
7. 3. 2009 15:12
Teším sa z nových Renaultov
Nové generácie naozaj stoja za to. Laguna to začala a Megane so Scenicom v tom pokračujú. Nový dizajn je fakt vydarený, spracovanie a materiály sú na najvyššej úrovni, a skok oproti predchádzajúcim generáciám je skôr dvojgeneračný. Teším sa na prvé jazdy, krátky Megane mám už odskúšaný. Môžem len vrelo odporučiť. Tý čo vyžadujú viac priestoru nech volia Grandtour alebo Scenica. Najviac na mäkko som ale z nového Grand Scenicu, absolútne najkrajšie auto v segmente. Renault :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
7. 3. 2009 16:38
Re: Milý Petto!
Těšte se (dokud to jde) ... já "slyšela" jsem (NEtuším zda je to "kachna" či "únik tajných informací"), že Renault se všemi většími vozy KONČÍ. :no:
Žádná další Laguna již NEbude (výroba bude ukončena "do roka a do dne", no možná "do dvou let a dvou dní" ...) a stejný osud potká i Espace a Vel Satis (vyrábí se vlastně ještě? ..)
A Renault bude do budoucna JEN v segmentu MALÝCH aut a ... řekněme Fiat(u) konkurovat ...
VY působíte jako "renaultfanda" - CO o tom víte?!? Nepovíte? ;-)