Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault přehodnocuje své elektrické plány, kvůli nízké poptávce

Zákazníci si k elektromobilům zatím cestu příliš nenašli. I kvůli tomu se zřejmě opozdí elektrické Twingo.
Zpět na článek
26. 5. 2014 09:50
26. 5. 2014 10:08
26. 5. 2014 10:09
26. 5. 2014 12:47
26. 5. 2014 13:01
26. 5. 2014 13:47
26. 5. 2014 13:59
26. 5. 2014 16:46
26. 5. 2014 14:01
26. 5. 2014 14:34
26. 5. 2014 15:24
26. 5. 2014 13:45
26. 5. 2014 16:50
26. 5. 2014 20:22
26. 5. 2014 12:23
26. 5. 2014 13:04
26. 5. 2014 16:52
26. 5. 2014 18:18
26. 5. 2014 19:39
26. 5. 2014 09:50
jen auto nestaci
meli by se soustredit i na infrastrukturu, tak jak to dela kuprikladu Tesla, a take by se meli vyprdnourt na to pronajimani baterek a prodat je zakaznikum rovnou, Amici pochopili ze lidi nechtej jen splacet, ale chtej mit na vyber a to jim Renault nedava, take jim nedava ty spravna cisla, ono se staci podivat co dela Tesla a co Renault pro sve prodeje, pak vinikne to to dobre a to spatne :-) pritom Frantici maj takovejch moznosti se dohodnout s ruznyma energo spolecnostma a mohli by evropu elektricky pokryt behem par let, ale ne nesmyslama jako stanice na vymenu baterii cos nikoho nezajima, kdyby zapracovali na indukcnim dobijeni a vybudovali po Evroipe par tisic takovich dobijecich stanic aby pokryli radius treba 80-100km kruznicema, tak by udelali nejlip, a hlavne by se natom meli dohodnout s dalsima automobilkama a hlavne energetickyma gigantama v danych zemich :-)
Rozbalit vlákno
9
26. 5. 2014 09:59
Re: jen auto nestaci
Super..
100 km, pak tři hoďky pauza, 100 km, pak tři hoďky pauza...

Je třeba to vnímat v širším kontextu. Všichni už pochopili, že elektromobily, tady v širším měřítku cesta nevede... I Tesla pravděpodobně dosáhla svého stropu... a nic neroste do nebe... ;-)
26. 5. 2014 11:55
Re: jen auto nestaci
nechci ti brat iluze, ale Zoe se da plne nabit za 30 minut ;) (ano doma ze zasuvky 9 hodin, ale vsechny elektricke Renaulty maj nabijecku 22kW, kde se auto nabije za hodku a rychlonabijecky 43kW to zvladaji za pul hodky) nikdo taky neceka ze s elektrickou produkci Renaultu by nekdo krizoval Evropu, jsou to mestska auta s dosahem max 150km (uvadi 210km) ;-) , kvalitni pokryti dobijeckama tak jak se oto snazi Tesla ale dava alespon pocit ze se takova cesta da podniknout

jsou to mestska auticka a jejich radius by byl tedy idealni ve meste kde to treba hodku jede a pak 1-2 hodky nekde stoji, za tu dobu se to tedy klidne muze nabijet

problem Renaultu je ten ze ac je treba ZOE levne (zacina na cca 14k euro, v CR cca 21k euro) tak to zabiji cenou pronajmu baterii, takze majitel pak stejne mesicne plati ranec a jakoze naoko vlastne nesetri, ale naopak plati, coz je psychologicky odrazujici prvek
Avatar - Hittman
26. 5. 2014 12:25
Re: jen auto nestaci
Ještě bych upravil dálnice, aby byl na každém pátem kilometru dobíjecí sloupek nebo dva, protože jak nějakému vemenu dojde šťáva na D1, tak by to byl dobrej kolaps..
26. 5. 2014 12:41
Re: jen auto nestaci
elektroauto te upozorni ze ti doachazi stava a ikdys ti naoko dojde, tak to auto muze stale ujet asi 15-20km malou rychlosti do 30km/h tedy takovou mam zkusenost s Ionem, celou D11 a nasledne jeste 50km zvladl velice natesno, ale na dalnici jsem uhanel 110-120 a na okresce jsem se neomezoval vubec
26. 5. 2014 12:33
Re: jen auto nestaci
Mne iluze nebereš..., odpovídal si vlastně sobě, na to co si napsal v prvním příspěvku a jen částečně si uvedl na pravou míru ty blbiny co si psal prve... To je vše...

Já jen podotknu..., že na to Renault (vč. en. společností) nemá, aby teď investoval do POCITU (to si napsal správně) lidí, že mohou dojet po západní Evropě i 500 km... byť jen s vynucenou celkovou 2,5 hodinovou přestávkou (ve svém prvním příspěvku si nikde neměl uvedeno, že by všechny stanice měly 22 kW nabíječky). Protože kdyby tam bylo třeba 5 stojanů, tak už to máš 110 kW a to už je na trafo a další zařízení, který není zadarmo. To není legrace.

A poslední poznámka...Na 11 kW opravdu ujedeš 150 km? (nějak ti to nesedí)...

Poslední věc co tím chci říct... Z výše uvedeného je patrné, že nápad výměnných AKU nebyl až tak zlý (možnost pomalého nabíjení, třeba i s využitím OZE atd...), bohužel to, tak jako vždycky u elektroaut zaniklo na příliš vysokých nejen vstupních nákladech. Je třeba si nalít čistýho vína.
26. 5. 2014 12:50
Re: jen auto nestaci
superchargery Tesly maji .. ale co sak si to precti sam [odkaz] a evidentne to problem neni :-) takze nejaky 22kW nabijecky jsou spis takove prskavecky >:D

jeste zacni argumentovat tim ze na to neni pripravena rozvodna sit v EU a podvrknou se me kolecka na zidli z toho jak se budu chechtat >:D
26. 5. 2014 14:52
Re: jen auto nestaci
Rozdíl mezi Renaultem a Teslou je v tom, že Renault svoje elektroauta neprodává na jediném trhu, kde se těmto autům daří - v Norsku. Mimo Norsko v Evropě Tesla taky skoro nic neprodá.
Avatar - Hittman
26. 5. 2014 12:17
Re: jen auto nestaci
Neboj, US vláda vytasí další dolary, aby Tesla nešla pod kytky.. ;-)
26. 5. 2014 21:25
Re: jen auto nestaci
Ano, přesná diagnóza. To prostě není problém elektromobilu. To je problém těch co na to jdou špatně a mají nerealistická očekávání o masivním nástupu nové technologie. Což je samo o sobě absolutně ujetá myšlenka, která se nikdy v praxi nepotvrdila, Vždy nástup revolučně nové technologie začíná pomalým posunem a teprve až za určitým bodem , většinou za mnoho let, nastane boom. A pokud je podmínkou dané technologie infrastruktura, pak je nástup ještě delší. Tam, kde plány jsou realistické a výrobek kvalitní, nejsou problémy (Tesla, BMW, Nissan).
26. 5. 2014 10:03
Jen elektřina není všelék
Renault se diví, že lidi se při řízení chtějí i bavit a naopak nejsou zvědaví na to, aby jim někde v zatáčce v lese došla šťáva. Tady se nedá vzít 10ti litrová nádoba a někde načepovat 10 kWh. Stejně se diví Honda, že její hybridy nejdou na odbyt a nechápe, že to je proto, že nejezdí jako Honda. Já hrozně fandím hybridům, ale musí tam být pokrok, ne jen odříkání. Řidič by měl mít možnost si zašoférovat, kdy by elektromotory
podpořily v pružném zrychlení jeho benzínový motor, aby ho na výjezdu z vesnice netlačily zezadu turbodieselové dodávky. Na druhou stranu by to mělo umět plachtit na dálnici 130 km/h s větrem v zádech třeba 10-20 km jen na nakuperovanou elektřinu.
Nikdo nechce šetřit za cenu svižnosti chcíplé želvy a tvrdosti žebřiňáku. Pro mne má ideální hybrid aspoň 150 HP ze spalovacího motoru a 90 kW elektromotor, který v případě potřeby dokáže oba výkony sečíst v plné výši a baterie 10 kWh bude snižovat těžiště tam, kde je to potřeba a ne bránit ve sklopení zadních opěradel. Japonské hybridy toto zatím dohromady neumí, v Evropě se zdá být na lepší cestě VW Jetta hybrid a snad v budoucnu i ostatní, budou-li respektovat uvedené zásady. Pokud ale budou výrobci aut myslet jako projektanti Fukušimy, kteří dali elektroniku a řízení chlazení reaktorů na břeh napospas tsunami, tak pokrok v hybridizaci vozového parku nebude a já se budu muset i nadále "trápit" se svým řadovým šestiválcem.
Rozbalit vlákno
10
26. 5. 2014 13:34
Re: Máš oči a si slepý
Ukáž mi, kde kto kedy pasoval elektrinu za jediný zdroj pohonu, kde a kto niekedy tvrdil, že elektromobil je na dlhé trasy naprieč krajinami? Odkedy sú elektrické autá voľne dostupné na trhu, tak sa prezentujú ako druhé alebo tretie do rodiny na každodenné krátke trasy, najmä do mesta.
Za druhé, keď už sa chceš baviť o výkonoch, tak doštuduj trošku problematiku, elektromotor so svojou takmer plochou krivkou krútiaceho momentu strčí do vrecka ktorýkoľvek turbodiesel. V mestskom meradle ide o plnohodnotný pohon, hybrid je len medzistupeň, slepá ulička.
Ako tak pozerám, čo píšeš, ty nechceš auto, ty chceš formulu, a najlepšie aby to hneď bolo aj perpetuum mobile...
Keď budeš jazdiť, daj si na auto nejaký maják, aby som sa ti vedel včas vyhnúť. Mám sa vcelku rád na to, aby som riskoval spoločnú trasu s tebou...
Avatar - maros
26. 5. 2014 13:42
Re: Máš oči a si slepý
Elektromotor asi nikomu nevadí... vlastně má jenom samé výhody. Problém jsou baterky. A to už dlouho a na dlouho. Hybrid všechno dělá jenom složitější.
26. 5. 2014 16:44
Re: Máš oči a si slepý
Ako dlho? Spaľovacie motory sú predmetom intenzívneho vývoja už viac ako storočie. Koľko pozorosti bolo dopriate akumulátorom alebo kapacitorom? Všetko chce svoj čas. Napokon nikto nepasuje elektromobily do úlohy krížnikov ciest, ktoré by mali v dohľadnej dobe nahradiť klasiky so spaľovákom. Elektromobil v súčasnej dobe je doplnkom a krátke trasy, do miest, aby znížil zaťaženie centier exhalátmi a hlukom. O nahrádzaní bežných áut elektrickými dnes hovoria len tupci, čo už nevedia, aký argument by proti nim našli. Tak elektromobilu nechajme rolu, na ktorú sa hodí. Naše odmietanie je jedným z dôvodov jeho vysokej ceny.
26. 5. 2014 18:15
Re: Máš oči a si slepý
A na jako roli se tedy EM hodi? Pokud jsem bezny prumerny ridic, tak obcas preci jen potrebuji ujet na jeden zatah vic, nez nejakych 200 km, bez ohledu na to, jestli je venku -20 nebo + 30.

Je sice pekne, ze EM pokryje dojezdem treba 95% jizd nebo dokonce vice, ale jen kvuli tem zbylym par procentum jizd proste musim mit alternativni reseni - bezne auto. Tudiz pak naopak, proc si porizovat EM (drahy a se znamimi omezenimi), kdyz stejne potrebuji "normalni" auto?
26. 5. 2014 20:17
Re: Máš oči a si slepý
Presne - opäť platí titulok: Máš oči a si slepý. Nauč sa čítať.
Ak potrebuješ robiť dlhšie trasy ako je akčný rádius elektromobilu, tak nie je určený pre teba, to už by pochopil aj úplný *, ale tu sa o tom stále polemizuje. Tiež neviem čo máte stále s tými mrazmi, treba si prečítať nejaký ten test hoci o i MieV a snažiť sa pochopiť a opäť so spočítať dve a dve, či mi vybraný elektromobil svojimi vlastnosťami bude stačiť alebo nie.
A ešte mi prezraď, kde v zapadákove si doteraz bol, mať dve, niekde aj tri autá v rodine nie je dnes žiadna zvláštna zriedkavosť - pre teba je to niečo nové? To akurát za socíku sme tým "západným" toto závideli.
26. 5. 2014 23:48
Re: Máš oči a si slepý
Citat nevies ty ...

Pisu, ze prumerny a bezny ridic jaksi preci jen obcas potrebuje ujet vic, nez 200 km v kuse. Coz je proste fakt. Tudiz prosim definuj tu skupinu a jeji velikost, pro kterou je pak EM v dnesnim stadiu vyvoje vubec pouzitelny. Klidne si citaj co chces, spotreba topeni a klimatizace je proste takova, jaka je.

A neboj se, i ja mam doma bezne 2 auta. A jaksi nevim, proc bych si mel misto jednoho (a je jedno, jestli mam doma jedno nebo 4) z nich porizovat 3x drazsi EM.

A jak vidis, i tenhle clanek je o tomto. EM je dnes drahy konceot, v masovem meritku nepouzitelny, protoze uzivatelsky je to v nekterych smerech krok zpet. A to presto, ze vyroba je casto automobilkami tezce dotovana (viz. Fiat), resp. EM jsou predmetem vyznamnych a zcela nesystemovych dotaci (Norsko), bez kteryh by byly prodeje zlomkove proti soucasnemu stavu ... A ted na to prisel i Renault.
27. 5. 2014 09:18
Re: Máš oči a si slepý
majetnejsi spoluubcane kteri uvazuji o autech jako Mercedes E, BMW 5 nebo Audi A6, pro ne sice Renault zadne takove auto nema, ale Tesla ano, a video kde s Teslou S z LA do NY zvladnou cestu za 76 hodin (3400 mil, tedy 5470km) nebo kde se Tesla S dokaze drzet na okruhu M5 si na youtubu jiste najdes sam, a to jakym tempem Tesla stavi po USA a Evrope Superchargery jiste taky zvladnes najit sam :-)

pro jiste lidi je proste elektromobil pouzitelnej jiz dnes a to i na vzdalenosti ktere chce za volantem travit jen malokdo, to ze pro tebe nenai elektromobil vhodnej z jakehokoliv duvodu je ciste tvoje vec :-)

spalovaci a zazehove motory pomalu dospeli do bodu kdy dalsi a dalsi vyvoj je nakladnej a neprinasi zas tak velke posuny, kdesto elektromobilyta se posouva s podobnyma nakladama o znacny kus dal a dal s kazdym rokem (ten ciklus vyvoje se teprve zacina uzavirat a teprve ted a v pristich letech se zacnou ukazovat visledky te prace) takze se zacinaji v hojnem poctu objevovat hybridy a EV s prodlouzenym dojezdem a pomalu zacnou slapat na paty konvencnim pohonum aby pomalu vydlazdili cestu cistym EV a OLEV, nikdo netvrdi ze to bude tento nebo pristi rok, ale jiz do konce tohoto desetileti budou hybridy velice vyznamne a v pristim desetileti se k nim vyznamne pripoji i cista EV a OLEV ;-) a pokud to nevidis, tak se slepej a jen zbytecne strkas hlavu do pisku :-)

mimochodem Norove presne vedi proc to delaji, maji dost ropy aby nani mohli vydelavat a zaroven dost rozumu aby si zajistili ze na rope nebudou zavisli v budoucnu, a proto se snazi vse resit elektrikou, ktera muze bejt lokalni a nezavisla na komkoliv jinem ;-) no proc myslis ze se v Norsku vsude topi elektrinou a vytapej se tam v zime dokonce elektrinou v nekterych oblastech i chodniky?
27. 5. 2014 11:23
Re: Máš oči a si slepý
Ale já to všechno vidím a čekám na ten již spoustu let ohlašovaný zásadní zlom v EV. A klidně si koupím výkonný, pohodlný a uživatelsky přívětivý elektromobil s přijatelnými provozními náklady, pokud tento bude ekonomicky výhodnější (tzn. náklady držby a provozu), než jiné pohony. Ale jaksi už jen ta poslední podmínka bude ještě po dlouhou dobu limitující pro drtivou většinu trhu.

Když vezmu prodeje aut v Evropě v roce 2013, tak EV a plug-iny měly dohromady asi 0,4% podíl na trhu. Lze předpokládat, že trh poroste, možná významně. A možná také až tak moc ne, protože jak vidno, z elektrické mánie couvá jedna automobilka za druhou, protože trh EV nadšenců a těch, kteří si mohou dovolit luxusní Teslu, kde se cenový rozdíl vůči klasice stírá, je zřejmě velmi omezený a pro aspoň trošku významnější rozšíření bude potřeba razantního zvýšení cenové dostupnosti.

A úplně si nemyslím, že vývoj spalovacích motorů dospěl do nějakého zásadního zlomu, protože třeba za posledních 20 let klesla spotřeba spalovacích motorů o shodném výkonu o 20%. A přitom se auta navíc stávají čím dál více a více spotřebním zbožím a reálně neustále zlevňují. Přitom už dnes, kdo chce jezdit levně, má možnost už velmi rozšířeného LPG, resp. CNG, kde lze čekat také boom, kdy se za příplatek 5-10% z ceny auta dostaneš na provozní náklady na palivo na 50-60% proti benzínu a na dohled ceny paliva elektromobilu. A i těmto trendům bude EV čelit.
26. 5. 2014 21:41
Re: Máš oči a si slepý
Hele Klaudius No milý Klaudiusi, Bylo to tak okolo roku 2008, kdy jsem ti psal, že pro elektromobil bude to nejhorší, když s ním výrobci přijdou předčasně a uvedou na trh nedokonalé modely bez potřebné infrastruktury. A že to "staré struktury" použijí k znevěrohodnění elektromobilu. Což ty jsi ve svatém elektromobilovém nadšení odmítal. Jenomže tento článek je přesně o tom a děje se to, co jsem předpovídal. Jediné štěstí je, že existuje Tesla a každý muže vidět, že když se to umí, tak to postavit jde. Kdyby Tesla nebyla, tak je dnes s elektromobily konec minimálně na další desetiletí či dvě.
27. 5. 2014 11:59
Re: Máš oči a si slepý
Ale milý Drápalík, o tom sa predsa nejdem hádať a ako si si určite všimol, tiež píšem, že to Renault proste dobre neodhadol. A ja tiež nie, skrátka realita nebýva vždy taká ako predstava. Proste si v tejto veci asi lepší expert. ;-)
To celé však nič nemení na veci, že krátky dojazd vyčítajú elektromobilom tak trochu neprávom a žiadajú od neho služby, ktoré proste zatiaľ poskytnúť nevie. Veci by sa mali používať k tomu, na čo sú určené a o diaľkových jazdách sa dnešným elektromobilom môže len snívať. Je to niečo podobné, ako keby tu dakto vyčítal Fabii, že nemá vlastnosti a výkony GTI...
Ale (ako som už tiež písal), vďaka bohu za týchto priekopníkov, ochotných riskovať vlastnú kožu - z každej ich skúsenosti majú určitý úžitok všetci, aj z tej negatívnej.
26. 5. 2014 10:08
Zero-emission
Tie plany boli extremne optimisticke, sa cudujem ze Ghosn na to neprisiel sam ked ponukal extremne drahy leaf s realnym dojazdom 140-160km, mnoho ratingovych agentur tvrdilo ze bude rad ak budu predaje do 2016 polovicne ale on ako blazon tvrdil ze nebudu stacit vyrabat (2010). Prvy dovod je vysoka cena pokial to nejaky stat nedotuje, druhy dovod slaby dojazd a treti slaba infrastruktura a samozrejme nezmysel typu prenajom baterii. Bez toho aby niekto investoval kopec prachov do vyvoja baterii a predlzil dojazd aspon na 400km to dalej nepojde.
Tie prachy mohol renault investovat do hybridov pripadne do nejakych pseudo SUV vacsich ako Captur (tam by to malo s vhodnym designom uspech a zarobilo by to prachy ) pripadne do novej Laguny.
Rozbalit vlákno
1
26. 5. 2014 20:20
Re: Zero-emission
Klapky na oči, vypnúť mozog a idemeeeee.....zájdeme aj na kraj sveta s dojazdom 400 km...
Po funuse je každý múdry (hlavne keď Renault ten "funus" v sebareflexii urobil sám), ale nejak stále nevidím ani náznak používania hlavy na to, na čo ju máme... :-!
26. 5. 2014 10:09
Elektrika
Tyhle auta mají budoucnost tak za 30-50let
Rozbalit vlákno
17
26. 5. 2014 12:47
Re: Elektrika
ty od Renaultu s jejich pristupem nemaji bohuzel budocnost vubec, zato elektromobily a hybridy od BMW, Toyoty a Tesly maji budocnost velikou prevelikou prave jiz v tomto desetileti ;-)

staci si jen nesedet na vedeni a kouknout treba na google co se chysta a co nas nemine, OLEV a casem uplne jine silnice nez na jake jsme zvikli dnes, on asfalt tak nejak taky holt neni neni to prave (z ceho myslis ze se vyrabi asfalt?) a myslis ze se z nej budou delat cesty as cena ropy stoupne treba na $200 za barel? (treba ne v te dobe dolar, ale jeho ekvivalent dnesni ceny)

je uzasne jak nekteri diskutujici strkaji hlavu do pisku pred tim co je jiz tady a zastavit se to proste neda :-) vzdyt i ropne lobby dnes smeruje prave sve usili smerem k elektru, ano dnesni nejvetsi projekty ohledne elektrifikaci OLEV sponzoruji vetsinou prave ropne giganty ;-)
Avatar - maros
26. 5. 2014 13:01
Re: Elektrika
Pokud by přešlo jenom trošku více lidí na elektro, tak pomalu ty bateky není z čeho dělat. Asfalt je odpad z destilace ropy. Pokud by se z něj nedělali silnice, tak by se musel nákladně ekologicky likvidovat... já vás zelené fakt nechápu, na všechno musíte strašně složitě a na konci jste tam, kde jste začali :no:
26. 5. 2014 13:47
Re: Elektrika
A nafta je čo? Nie tiež odpad?
Avatar - maros
26. 5. 2014 13:59
Re: Elektrika
Asfalt je prostě něco, co už nemá tu hodnotu. Jako když hodíš jablko do odšťavňovače. Štáva je hodnota. Tu suchou drť buď vyhodíš, nebo z toho maximálně upečeš buchtu. Asfaltu je moc, tak se používá na silnice i přes to, že to není ideální materiál(koleje za tepla), protože by ho pak popravdě ani nebylo kám dát. K ničemu jinému se nedá použít, kromě stavebnictví, samozřejmě, ale tam se ho v kontrastu celkového množství používá málo.
26. 5. 2014 16:46
Re: Elektrika
Je to to samé jak nafta alebo hocijaká iná surovina alebo odpad. Buď to vyhodíš, alebo využiješ. Aj na využitie je viac možností ako jedna. Všetko je o peniazoch.
27. 5. 2014 01:56
Re: Elektrika
nafta je černá pohonná hmota, třeba když někdpo nechce benzín
26. 5. 2014 14:01
Re: Elektrika
no mozna tak pokud by se zustalo u soucasneho druhu baterek jako ion, jenze ono to bude za rok krapet nijak :-) a ver ze opravdu za rok a prijde to jiz za par mesicu z Japonska primo od firmy co stoji i za baterkama do Priusu ;-) asi bude spousta zdejsich pesimistu docela prekvapena co se chysta od pristiho roku do elektromobilu za baterky, tovarna na ne ma zacit chrlit prvni kousky jiz tento v Q3 letosniho roku :-)

a abych se pochlubil, odeme tam bude vyset alespon prozatim vizoska respektive design dobijecich stanic pro parkovaci plochy u obchodnich center, aneb jeden z 10 finalistu :-) (ve vstupnich prostorach te tovarny)
Avatar - maros
26. 5. 2014 14:34
Re: Elektrika
Dobře, nechám se překvapit. Osobně proti el. autům nic nemám, baterie jsou to, co mě na nich nejvíce vadí.
26. 5. 2014 15:24
Re: Elektrika
letos se prave rozjede vyroba uhlikovich baterek, takze levnejsi a rekneme i krapet lepsi baterky do aut nez to co tam je dnes

zaroven se zacinaj jak houby po desti objevovat dalsi OLEV projekty, a myslim ze malokomu kdo aspon trosku bejva na internetu uniknul celkem zajimavej pocin ohledne "solarni silnice" na cos mimochodem vypsala grant americka vlada a prototypy jiz jsou, na chodniky, parkoviste a treba obytne zony kde se nesmi jezdit rychle je to podle me dobrej zpusob kterej ma docela sanci se zacit prosazovat jeste v tomhle desetileti :-)
26. 5. 2014 21:47
Re: Elektrika
Ou, tak gratulace. Dobrá práce Šamane.
27. 5. 2014 01:55
Re: Elektrika
ze jo? A jeste tanec [odkaz]
26. 5. 2014 13:45
Re: Elektrika
Renault proste príliš predbehol dobu a precenil záujem o elektrinu a ekológiu. Ale nie je sám, iní to robia inak a aj on časom nabehne na to, čo bude mať väčší úspech.
Avatar - 3_diamanty
26. 5. 2014 16:04
Re: Elektrika
renault nepredbehol dobu .... nemal cim

lepsie povedane.... neodhadol realitu.... ;-)

je jasne ze elektromobily nie su z hladiska ekologie ani pohonu buducnostou tejto planety
26. 5. 2014 16:50
Re: Elektrika
Hlavne slečinky jak ty nie sú budúcnosťou tejto planéty, resp. veľmi biednou. Ostáva dúfať, v v mladej generácii nám rastú aj ľudia rozumní...
Odhad je preto odhad, že sa odhaduje, čo sa nevie. Zdá sa, že KIA-Nostradamus vie všetko najlepšie a v Renaulte urobili chybu, že ho neangažovali už predtým, ako sa dali na elektrickú cestu...
Avatar - WinDiesel
26. 5. 2014 19:37
Re: Elektrika
Klaudie zklidni hormon. V agresivitě svých příspěvků a v aroganci nad Topperem jednoznačně vyhráváš. :no: :no: :no: Brzdi brzdi.
26. 5. 2014 20:22
Re: Elektrika
Ešte nie, na brzdy až pred zákrutou... ;-)
27. 5. 2014 01:54
Re: Elektrika
Elektřina je budocunost jako největšiéí :-)
Avatar - Hittman
26. 5. 2014 12:23
Kde
udělali draze placení soudruzy Renaultu s tou prognózou a výrobním programem "baterek" chybu....
Jediná cesta, jak protlačit vysavače na čtyřech kolech, je:
a) zdanit majitele auta na fosilní paliva roční daní, třeba nějakou eko daní či si tu daň nazvěte jak chcete, třeba příspěvek na obnovitelnou Zemi..
b) zvýšit spotřební daň na fosilní paliva, tak o 50 - 100%..
c) již samotné automobilky by z vyrobeného auta na fosilní palivo měli platit další eko daň, aby výsledná prodejní cena byla pro lidi neúnostná a byla vyšší než cena elektroauta, tj. základní cena třeba za Logan by měla být cca kolem 450 tis..

Pokud tato opatření zavedeme, věřím, že lidem nezbyde nic jiného a po důsledné propagandě a vychválení elektroaut si je koupit. A těch pár nadšenců, co mají řezení a jízdu s brumlavým motorem s vůní benzínu jako koníček, si koupí starší ojetinu (pokud to ještě bude možné - d) zavedl bych maximální stáří dovozu aut a prodej v bazarech na 5let, starší už by se nesměla prodávat a šla by do šrotu) a nebo si ty dva tři miliony na 6ti válec za 15 let našetří..
>:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - maros
26. 5. 2014 13:04
Re: Kde
Pokud dneska stojí el.auto kolem 700 tisíc a pokud by stát uvalil na auta s konvenčním motorem daň, která by srovnala cenu, tak s toho plyne jenom to, že by průměrné male auto stálo kolem 600-700 tisíc a stalo by se pro spoustu lidí nedostupným.
26. 5. 2014 16:52
Re: Kde
A nemáme za sebou dobu, keď najlacnejšie autá stáli len slabo pod 400? Cena dnešných elektromobilov je poplatná úrovni technológie bateriek a úrovni myslenia ľudí - hromadne vyrábané, hoci 3x zložitejšie auto bude vždy lacnejšie ako kusovka vyvíjaná na čistom liste.
27. 5. 2014 01:53
Re: Kde
ja koupil nejlcinejsi baretiri zA PADESAT euro a nestalo t za hodne
Avatar - 3_diamanty
26. 5. 2014 12:35
renault na baterky?
tak to je pekelna kombinacia uz len ked to clovek pocuje, neuspech myslim nie je ziadnym prekvapenim

zoe nam zaujimavo doplna paletu aut ako : koleos, modus, vel satis, avantime, wind, latitude, nova laguna, fluence ... co auto to dizajnovy skvost a predajny trhak....
Rozbalit vlákno
6
26. 5. 2014 13:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
26. 5. 2014 14:40
Re: renault na baterky?
Guglítku, nezapomeň: háčky, čárky, kroužky... >:-[]
27. 5. 2014 01:53
Re: renault na baterky?
:-* :-* já mám tohle moc rad, ale auta jsou nej
Avatar - 3_diamanty
26. 5. 2014 15:42
Re: renault na baterky?
neblazni.... ja mam o 30 rokov hadam menej >:D

nechytam sa, ale mozno sa casom vypracujem

:yes:
26. 5. 2014 16:53
Re: renault na baterky?
Rozumovo o 60... :-!
Avatar - WinDiesel
26. 5. 2014 19:38
Re: renault na baterky?
:-) :-) :-)
Avatar - twistedTSD
26. 5. 2014 13:15
Překvpápko, aneb bublina splaskla
Holt, tržní prostředí stále funguje, nesmyslným dotacím a daním navzdory. Nadšenců, kteří jsou ochotni utratit nehorázné peníze za tak omezující vůz není mnoho.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - maros
26. 5. 2014 13:21
Re: Překvpápko, aneb bublina splaskla
Příliš uspěchané. Elektro je budoucnost, ale nejsem si jistý, jestli zrovna na baterky. Být Renaultem, tak si dám relax. Ropy je na 100 let a plynu na minimálně 200. Není důvod stresovat s nedodělky.
26. 5. 2014 16:57
Re: Překvpápko, aneb bublina splaskla
Blbosť. Naopak, vývoj sa nesmie zastaviť. Treba hľadať nové možnosti. Relax bol sto rokov.
26. 5. 2014 16:56
Re: Překvpápko, aneb bublina splaskla
Taká je realita. Jednou z príčin je podľa mňa aj neinformovanosť verejnosti - vidíš to aj tu, koľkí horujú, aký to má malý dojazd a dlhé nabíjanie, a neviem čo, pritom nikomu nedochádza, že od neho očakávajú viac, ako môže dať.
26. 5. 2014 13:41
Není ostuda udělat chybu
ostuda je chybu si nepřiznat. Za včasné prozření Renaultu :yes: :yes: :yes: Ti co si budou dál nalhávat jak prodají miliony elektroaut na to jedině doplatí.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
26. 5. 2014 14:44
rendlík na baterky je dobrý nápad
teď už jen jaksi zajistit, aby se s takovým autem dalo v zimě (příp. s přívěsným vozíkem) dojet během jednoho dne z Plzně do Ostravy a zpět. >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
10
26. 5. 2014 15:26
Re: rendlík na baterky je dobrý nápad
to s vama tak casto v blazinci vyrazej na vejlety z Plzne do Ostravy a zpet?
Avatar - 3_diamanty
26. 5. 2014 15:58
Re: rendlík na baterky je dobrý nápad
urobis si z toho hezkej vikendovej vylet >:D :yes: hlavne sa nikam neponahlat a uzivat si prirodu ;-)

ale aspon ti tu karu nikto neukradne
26. 5. 2014 16:59
Re: rendlík na baterky je dobrý nápad
Nevadí, hlavne že si inak zdravá a jesť ti chutí...
27. 5. 2014 01:54
Re: rendlík na baterky je dobrý nápad
mame se mic radi
26. 5. 2014 16:58
Re: rendlík na baterky je dobrý nápad
Blbec sa nezaprie... :-!
Avatar - WinDiesel
26. 5. 2014 19:44
Re: rendlík na baterky je dobrý nápad
Brzdi Klaudie, jsi velmi blízko toho samého označení Tvé osoby. A navíc se dáš vyprovokovat jak malý Jarda ............. malý Klaudius.... >:D
26. 5. 2014 20:24
Re: rendlík na baterky je dobrý nápad
Už som písal, že až pred zákrutou... ;-) Na blbý príspevok sa napísať rozumná odpoveď nedá (skúšal som už mnohokrát a nezabralo), tak aspoň trochu povolím ventil, inak by som si na ACZ už do klávesnice ani neťukol...
Takže žiadne vyprovokovanie, len riadené vypúšťanie pary. Vidíš snáď, že by som sa tu do niekoho opieral pod rozumnými príspevkami? :-)
27. 5. 2014 01:51
Re: rendlík na baterky je dobrý nápad
:no: 8-s
27. 5. 2014 01:52
Re: rendlík na baterky je dobrý nápad
budme ale lidi a budme se radi
27. 5. 2014 01:52
Re: rendlík na baterky je dobrý nápad
:no: ale ne to se nedela :no:
26. 5. 2014 18:18
Cena
Pokud se automobiliky neproberou a nezdraží normální auta a zároveň razantně nezlevní elektromobily (myslím, že více než 20% rozdílu není pro drtivou většinu zákazníků akceptovatelných), tak jsou elektromobily slepá ulička. Stačí se podívat do Norska, kde pomocí daní a dotací "dokonale" upravili trh tak, aby elektromobily nebyly o mnoho dražší než standardní auta. Jestliže je elektromobil dvakrát dražší než běžný model, tak ho koupí jen pár nadšenců... :no:
Rozbalit vlákno
0
26. 5. 2014 19:20
Renault udělal chybu
Pokud se elektormobily někde mají šanci prosadit, tak v prémiovém segmentu. Nikoliv v nižším mainstreamu, kam Renault patří. Když Renault nedokáže prodat Lagunu za půl milionu, těžko prodá elektrické miniauto za tři čtvrtě milionu.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
26. 5. 2014 19:41
Re: Renault udělal chybu
Přesně přesně. U druhého auta respektive sporťáku není důležitá řada věcí včetně délky nabíjení včetně dojezdu ..... Proto nemá BMW problém. Ale je to také jediná značka která nemá problém. Tesla problémy má a to celou řadu, neustále je v minusu.
26. 5. 2014 19:50
Re: Renault udělal chybu
Myslím, že Tesla je v mnohem menším minusu než Renault se svými elektromobily.
26. 5. 2014 20:03
Re: Renault udělal chybu
BMW nemá problém bude možné říci za rok, za dva. Všichni kdo začínali s elektroauty neměli problém, vyhlašovali skvělé plány, hlásili neobyčejný zájem klientů a vyhrožovali tím, že mají malou kapacitu a nestíhají vyrábět (stačí si přečíst výroky pana Ghosna dva roky staré). BMW bude třeba výjimka, ale na potvrzení této výjimky bych si počkal. Jediné co odlišuje BMW od Renaultu je fakt, že BMW má dostatek zdrojů a případný neúspěch ho nebude zdaleka tolik bolet jako Renault. I3 je normální prcek na úrovni Leafů a spol. a jenom prémiové jméno nemusí vůbec stačit, nakonec Tesla také zvolila taktiku aut pro nejmovitější a už je také ve ztrátě i přes půjčky a dotace. Čas ukáže.
26. 5. 2014 20:26
Re: Renault udělal chybu
Triezvy pohľad :yes:
Podotýkam, že Renault to má asi v krvi, ísť novými cestami aj za cenu rizík. Prerobil už párkrát keď veci nevyšli, ale mnohá konkurencia môže byť rada, že si to Francúzi "odserú" za nich a ukážu všetkým, akou cestou neísť.
26. 5. 2014 19:39
Elektromobil ?
Až bude cenově srovnatelný s benzínovým nebo dieslovým autem , na jedno nabití ujedu i v zimních mrazech alespoň 500 Km a pak ho znovu nabiji za čtvrthodinku . Proč by ne .
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
26. 5. 2014 19:42
Re: Elektromobil ?
Fyzikálně-chemické limity baterií, jejich obsah energie - se nedají překročit. Spíše dávám za pravdu Toyotě s palivovými články.
27. 5. 2014 09:29
Re: Elektromobil ?
jenze ta tebou zminena Toyota to prave s tema baterkama prekrocila ;-) mimochodem palivovej clanek je jen jina forma ukladani energie pro elektromobil ;-)
27. 5. 2014 01:51
a co kdy\ fakt jako?
co kdz to bude elektrizovat a blikar?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
27. 5. 2014 10:56
Kde jsou naši milí antidieselové?
Konečně příspěvek, kde by Berenika und Kharl mohli napsat něco k věci. Tak kde sakra jsou :-)?
Rozbalit vlákno
0