Tak sa nám rodina dvojspojok pekne rozrastá: okrem pionierov z koncernu VW a ostatných Nemcov - BMW a Forda (Porsche a iné supersporty nerátam) uz dvojspojku ponúkajú i Japonci (Mitsubishi) ci Francúzi (Peugeot, Renault) - zabudol som na niekoho?
Vyzerá to tak, ze do nevyhlásených pretekov v technickom progrese sa ako prihláska ráta najma ponuka priamovstrekových turbobenzínov a dvojspojky (vo vyssej lige 8-stupnový automat). Tí, ktorí význam uvedených spochybnujú, závidia alebo ich v tichosti sami pripravujú.
Len aby uponáhlaný vývoj nebol na ujmu spolahlivosti.
Bude zajimava sledovat jaky typ automatu ci dvojspojky nasadi BMW do nove generace BMW3 kdyz nyni pouziva v nove BMW5 jen 8 stupnu.
Dalsi krok mozna prijde je montovani shift paddle k volantu u sportovnich modelu nizsich trid tak jak to Porsche dela nyni, kdy muzes mit dodatecne namontovane "shift paddle" k starsim modelum treba Panamery...atd. Tento trend se rozhodne presune smerem dolu ... klasicky manual bude vytlaceno postupne "paddle shift" technikou...(pokud zakaznici projevy dostatecny zajem si priplatit)
Vice mne zajima z dlouhodobeho hlediska jak se projevi spolehlivost a servis techto komponentu u budoucich 5 let starsich aut smerem dolu a najeti 100k km a vice...
Panamera a jeji bratricek SUV donedavna NEBYLO mozne mit "paddle shift" ikdyby jsi mel milion dolaru v bance, proste se tato volba neumoznovala a to se bavime u luxusni tridy.
Pokud by to nebylo neco navic tak by se zato kralovsky neplatilo toto neni KSCM ze ti daji zadarmo pivo a burta.
Reagoval jsem na tohle "Dalsi krok mozna prijde je montovani shift paddle k volantu u sportovnich modelu nizsich trid" - tak pisu, ze uz to je davno na svete, a ty zacnes mlit o jakemsi udajnem domontovavani do Panamery...
Razeni s kozenym volantem je treba u Oktavky za 6 az 13tis., to povazujes za "kralovsky priplatek"? :-!
Tak ted uz zase placas pate pres devate. Nejdriv si stezujes ze si za to nechaji kralovsky zaplatit, kdyz napisu ze se to da poridit uz za 6000Kc zacnes mlit cosi o tom ze to neni ve standardu (o kterem predtim nepadlo z tve strany ani slovo, zato o priplatku ano). Klickujes a moc se ti to nedari...
Ze k tomu razeni pod volantem dostanes volant v kuzi je fakt, netusim proc bych to mel zamlcovat, aby ten tvuj "kralovsky priplatek" vypadal husteji? :-!
Porsche ma razeni na volantu odjakziva, rozdil je jen ten ze ted nabizi dalsi zpusob razeni, a to paddle shifty, aby byla informace kompletni. Vypada to ze te ta informace nejak rozrusila...
"Porsche ma razeni na volantu "ODJAKZIVA"... ktera schvalne;
911, Cayman, Boxter, Panamera, Cayenne
Pred technickou inovaci PDK pokud vim razeni paddle shift "neexistovalo" ani zadne jine razeni rychlostnich prevodu na VOLANTE u znacky Porsche.
Prichod PDK umoznil, ze NYNI (je to mesic ci dva) klienti co nemeli moznost "paddle shift" a ti co maji prvni verze PDK si mohou dokoupit rezeni na volante zvane "paddle shift".
Velmi rad se nacham ponaucit o Porsche.
Problem chyby na sve strane rad uznam jestli mi toto vyvratis, sem stim...
A pokud myslis prepinace na volante u novych PDK tak ty jsou stare jen tak cca. 2 roky a jen u nekterych modelu a my se tu hadame o "paddle shift pod volantem" pokud ti to nedoslo.
Ale jistě že ano! Panamera i Cayenne mají řazení na volanty, jen to nejsou pádla, ale tlačítka na vodorovných ramenech volantu. To jsou dva možné systémy, naprosto zaměnitelné z funkčního hlediska (těžko budou vyrábět současně dva způsoby ovládání - asi jako kdyby nabízeli na výběr spínač světel na palubce nabo na páčce).
Že z uživatelského hlediska bývají pádla lepší, to je jiná věc, ale ta s tvým "problémem" moc nesouvisí.
Spoľahlivosť sa ukáže až časom, teším sa na testy ako to funguje v reále
Plusové body dostáva Renault za rozumný príplatok proti manuálu
Minusové za obmedzenú možnosť kombinácie dvojspojky s motormi - keď predaje nafty v tejto triede sú na úrovni sotva 20% percent, chcelo by to nasmerovať možno prednostne túto fičúru napr. na turbobenziny. Jedine že by mali ešte plné sklady CVT + 6st. klasických automatov, a až po ich vyčerpaní dostanú aj benziny dvojspojku
To nebudeš sám, ale s přibývajícím počtem objednávek bude určitě klesat cena i u DSG a určitě i díky ceně dvouspojky Renaultu apod.
U nás je nejhrozivější příplatek za DSG u rocca R, přitom tahle "anomálie" nemá nikde jinde obdobu... Český import VW přitom tvrdí, že je tento příplatek stanoven direktivně z Německa..., což se mi nezdá moc logické, proč by na zrovna ní (a právě v roccu R) chtěli vydělávat podstatně ví než, v Německu, Rakousku, ale i Slovensku, nebo Polsku...
Když to chceš, tak to stejně objednáš, jinak zvolíš normálně manuál. Na tom se mi nezdá nic divného. Naopak u DSG je ten příplatek obhajitelný i z hlediska měřitelných parametrů, u automatu příplatek "obhajuje" jen konstrukční složitost.
běžný příplatek za hydroautomat je kolem +/- 50tis. VW teď docela tlačí na pilu a pro Fabku jde třeba DSG za 35tis. Takže Rencek kromě svého tradičního jemnocitu musel koukat i na konkurenci >:-[]
Při současném kurzu naší koruny a eura je to stále méně, než ceníkový přípl. (za DSG) u Škodovky a přibližně srovnatelné s běžným ceníkovým přípl. za DSG našich prodejců VW...
Tak je to tu opět, jakmile přijde někdo s něčím "novým", tématem se stává spolehlivost. Co pamatuju, kdysi tyhle žalozpěvy započaly u cyklovačů stěračů...
Ne tedy, že bych zrovná já tu chtěl bránit spolehlivost renaultů, o té tu ví jistě mnozí mnohé, avšak na můj vkus až neurvale tu drásat novinku apelem na spolehlivost je chorálem než chorých.
Samozřejmě, že složitost techniky nese potenci většího výskytu vad. A co jako? Máš auto? Tak se podívej napřed jakým vrakem jezdíš a pak teprve rozehrávej tyhle nesmyslné sentence o spolehlivosti.
Tedy, až a pokud se někomu ta dvojspojka vysype, dělá se to tak, že se zavolá do servisu, oni přijedou, auto naloží a do týdne máš dvojspojku vyměněnou. Mezitím jezdíš v náhradním autě. Jak to dělaj u tří áček nevím, na to se tam budeš muset zeptat sám.
Chválím Renault za tah na branku. Neusmívejme se potutelně, že s tím přišli volako pozdě, každá takováto inovace má svojí cenu. A pokud je tu někdo, kdo je přesvědčenej, že to měl renault v sejfu a vytáh to až na letní sezónu, neb Reanult považuje za vrchol evropského mainstremu, ať se přes léto dovzdělá. Je to prostě jen a než tak, že (zaplaťbůh) už i v Renaultu lze "kvedlat" na tepu doby.
Tedy závěr - Chvalme Renault, snaží se držet s těmi nejlepšími alespoň obkrok :yes:
Jo, hovoris mi z duse! Tiez tu nedavno ktosi placal dake dristy o tom, ze VW sa drzi svojej pumpy-dyzy aj preto, lebo caka kym ostatni "vyslapu cesticku" s common-railom a vychytaju muchy, aby VW nasadil tuto technologiu az ked bude bezchybna.
No, a trvalo to len 10 rokov, az napokon konecne aj VW slavnostne prisiel s "novinkou" common-rail, ako... posledny.
V tomhle jsi tradíčně vedle. VW změnil systém PD za CR až v době, kdy výhody CR převážily nad výhodami PD. Co se týká těch výhod, pak na to pozor, nejde nutně a zcela o výhody ve prospěch uživatelů.
Ty to (tradičně mimo mísu) podávaš tak, že se VW deset let rápil na PD a až potom přešel na CR. Tvá intelektuální slepota není samozřejmě pro mne nahrávkou na smeč, jen ti jemně vysvětluji, že geneze CR a geneze PD se odvíjely v úplně jiném světle, než se domníváš.
heh, vsak ty vlastne potvrdzujes svojim prispevkom, ze mam pravdu! Kazda nova technologia ma urcite "muchy", a priekopnici su tu na to, aby ich vychytali. Ostatni potom "zliznu smotanu" ked pred nimi niekto vyslape cesticku cez huste trnie...
V pripade dsg toto riziko vzal na seba VW. Vieme, ze to nebolo lahke, ze prve dsg-prevodovky radili (alebo obcas aj neradili) tak trochu "ako sa im chcelo", a nejeden z "pokusnych kralikov" (majitelov aut s prvymi verziami DSG) by ju bol rad vymenil za klasicky manual. Na tuto temu odporucam test passatu na autobilde, tiez sa tam s nou uzili svoje. Ale to je uz minulost. Medzicasom sa technologia vyladila na slusnu uroven, tak to zacinaju nasadzovat uz aj ti opatrnejsi...
CR je to iste, len v bledo-modrom: VW nechcel s tym riskovat v casoch ked este nebolo tak jasne ktora technologia sa presadi, tak si razil svoju PD-cestu, a cakal. Treba tiez priznat, ze jednym z dovodov bolo ze nechceli platit licencne poplatky. Ale nikde som netrvdil, ze sa s PD "trápil", doviedli to na technologicke maximum pri rozumnych nakladoch a koniec. Buducnost vsak tadial nevedie, to snad uznavas uz aj ty. Faktom je, ze na CR presli ako jeden z poslednych. A na DSG ako jeden z prvych, to tiez treba povedat...
Tak o VW jako koncernu bych o deseti letech nemluvil, třeba takový V6 3,O TDI (dnes již ve druhé generaci) do Audi i VW, už nějakých "pár" let rozhodně pamatuje... ;-)
OK, neviem presne kolko to teda je, ale faktom je to, ze Alfa zacala pouzivat Common rail uz v ~1997. A ak sa nemylim, koncern prisiel prvy krat s CR v Audi A8 s motorom V6/3.0TDI-CR tusim v roku 2004. Tak je to teda 7 rokov...
Takhle jednoduše bych to neřekl. V10 TDI (313PS/750Nm) byl také PD a byl to ve své době nejsilnější sériový turbodiesel a 2,0 TDI PD měl stejné výk. parametry jako novější, současný s CR...
Jinak s tím "dodavatelem" techniky BOSCH/SIEMENS máš v podstatě pravdu, právě proto je i argument Teddyho (z 15:33) o tom: "ze nechceli (u CR) platit licencne poplatky" celkem bezpředmětný...
Můj názor je, že VW nasadilo common-rail napřed jen do A8, aby tuto technologii vyzkoušeli na modelu, kde jsou velké nájezdy, ale nějaké zásadní selhání nenapáchá příliš škod.
Na Touareg a Phaeton byli zvlášť v té době asi příliš hrdí, než aby se pouštěli do nadbytečných experimentů.
bohužel, spolehlivost je to od čeho se odvíjí následné dobré/špatné jméno značky, takže to nelze jen tak ignorovat. A i kdyby ti v záruce vyměnili třeba půlku auta zdarma? OK fajn, ale není to otravné furt něco řešit se servisem, řešit náhradní vůz a pod. A pak co? Koupil by sis znovu něco od té značky?
Přes testovací programy automobilek, množství "dětských nemocí" nebo přímo "vrozených vad" se ukáže až za roky a tisíce KM reálného provozu. A pak se právě tvoří to povědomí o držácích, případně problémových motorizacích, automatech, podvozku a pod.
A ti podle tebe prý nejlepší občas taky nějaký ten krok vynechají ;-)
Každá značka přichází s něčím dříve, s něčím později. Renault např. stanovil někdy v roce 2003 nové bezpečnostní standardy v nižší střední třídě. 6 airbagů ve standardu v době, kdy jsi byl jinde rád za dva, vedlo i konkurenci brát vážně otázku bezpečnosti. Přidáš-li Isofix na všech sedadlech a na tu dobu unikátních 5* v crasch testu, vyšel ti jednoznačný etalon bezpečnosti. Megane k tomu nybídl bezklíčkové ovládání a bezvíčkovou nádrž. I po 8 letech jsou ještě v této třídě auta, u kterých kamsi strkáš klíčky a při nastartování s klíčky bouráš vrata. 3pinit si ruce s výčkem od nádrže už také patří do minulého století. Dnes opět Megane III díky dvouobjemovým airbagům a vylepšeným předpínačům posouvá standardy bezpečnosti dále. Jen na tu dvojspojku se čekalo opravdu dlouho.
jsem zvědavý, jaké prodeje bude mít ta dvouspojka. Jasně, zatím je paleta modelů/motorizací hodně omezená, ale až se víc rozšíří, mohlo by to být docela slušné číslo. Do města ideální :-)
Tak to jistě víš i to, kdo s airbagy přišel do nižší střední poprvé... ;-)
Jinak na tvém velmi oblíbeném bezklíčovém přístupu a "bezvíčkové" palivové nádrži nevidím vůbec nic obecně revolučně-zásadního. Pro někoho u kompaktu příjemný, komfortní prvek, pro někoho zase celkem nepodstatný "detail", je to dost subjektivní náhled, vzhledem k tak radikálním závěrům. Pokud by to bylo vnímáno obecně jako určitá "nepostradatelná bomba", jistě by to dávno nabízeli prakticky všichni výrobci i v této třídě..., technicky v tom totiž (proti takové dvouspojce) dnes není prakticky žádný větší problém...
Pro někoho to jsou maličkosti, pro mě nepostradatelná samozřejmost. Špatná není také automatická ruční brzda, pokud se ti teda při rozjezdu sama odblokuje. Startování tlačítkem je taky fajn, jen se to musí umět. Někde jsem viděl, že musíš držet tlačítko až do zhasnutí kontrolek. Jak jsi psal - jsou prkotiny. Ale i ty se musí umět. S dvouspojkou souhlas. Renault dostal po zavádění těchto prkotinek trochu strach.
Automatická ruční brzda?
Asi myslíš elektronickou/elektromechanickou ruční brzdu (nebo snad zařízení usnadňující rozjezd v prudším svahu?).
Elektro... ruční brzda není podle mě vhodná k manuálu (třeba v C-maxu s manuálem doslova utrpení) a tam kde ji řidič občas rád použije jako "pomůcku" při jízdě (např. v zimě), tedy hlavně u "menších" obratnějších aut...
Každý to nazývá jinak / dle funkce - dle konstrukce /. Důležité je, že se sama při vypnutí motoru aktivuje a při rozjezdu deaktivuje / např. do kopce, ale i z kopce /. To se pak snad dá říci i to, že je automatická. Ještě k té dvojspojce. DSG byl hlavní důvod, že jsem vážně uvažoval o VW nebo Škodovce. Yeti vypadl hlavně kvůli malému kufru a prostoru vůbec. Octavia v pohodě. Jen na mě působila v interiéru trošku studeně a cítil jsem se tam jak na návštěvě u sousedů. Časem bych si asi zvykl a bylo by to v pohodě. Ještě mě trochu vadila její šířka na zadních sedadlech. Při dvou dětských sedačkách už bych si moc pohodlí neužil. U VW mně nic nesedlo. DSG byl sice silný argument, ale na změnu značky to protentokrát nestačilo.
Grand Scenic. Octavia a obecně Škodovky jsou prostě úzké. Někdy, když řídí manželka si rád dozadu sednu s děckama. Nebo naopak manželka. Není to možná normální, ale mě to tak vyhovuje. U VW mě prostě nic neoslovilo. Kdybych kupoval hatche, tak bych asi skončil u Golfa. Tiguan je taky v pohodě, ale do 500 000,- bych se nevešel a taky ten prostor.
Konečně někdo s objektivním pohledem a rozumnými argumenty.
Ale kdeže na vlky. Pořád slabota.
A ikdyby. Stejně se to bude s..t.
Prostě jenom podřadnej žabožrout.
To není DOJČE ërstë kvalitët. Tak bacha na to! :yes:
aspon ze ji u Froda tedkom ma clovek do Mondea a ostatnich vetsich modelu za stejnou cenu jako manual = zadny priplatek
A ted trosku mimo...mate nekdo zkusenosti s dvojspojkou na snehu? Rozjezdy? Nebo kdyz se me pri pokusu o rozjeti protaceji kola u manualu a auto klasicky rozkyvu dozadu dopredu dozadu...jak to funguje u automatu? Radi se D a nebo zpatecka vzdy kdyz auto absolutne stoji anebo se da rozkyvat? bdík vsem
Nie je to ta ista dvojspojka. V Kechneci sa vyrabaju modely pre aplikacie s vyssim krutiacim momentom (Focus, Mondeo, Galaxy, C-Max, S-max, Kuga, S40, V50, XC60 .....) a mokrou spojkou. Prevodovka pouzivana v Renaulte ma na rozdiel od "Kechneckeho" Powershiftu suchu spojku a nizsie maximalne zatazenie. Pre Renault sa vyrabaju Powershifty v Bari, Taliansko.