Renault: Dvouspojková převodovka EDC pro Mégane a Scénic za 30.000,-Kč
Převodné ústrojí EDC (Efficient Dual Clutch) bude v nabídce pouze s motorem 1,5 dCi 110, tedy přeplňovanou vznětovou patnáctistovkou o výkonu 81 kW. Má klasické schéma samočinného řazení P-R-N-D, řidič jí může také vnutit svou volbu v sekvenčním režimu směrem nahoru, či dolů. Jeho levá noha ale zůstane vždy v klidu.
Jedna suchá spojka se stará o řazení lichých převodových stupňů, druhá sudých a zpětného chodu. Veškerá činnost probíhá elektromechanicky pomocí dvou soustředných primárních hřídelů propojených se spojkou a dvojice sekundárních. Převodové stupně mají synchronizaci jako u přímo řazených skříní. Nad ní bdí elektronická řídicí jednotka. Parkovací brzda je v tomto případě tradiční mechanická. Včetně tlumícího dvouhmotového setrvačníku váží celá převodovka 82 kg.
Maximální hodnota točivého momentu je sice shodná s motorem 1,5 dCi 105 se šestistupňovým manuálem, ale je k dispozici v nižších otáčkách. V kombinovaném provozu je pak agregát s EDC dokonce úspornější, ke zrychlení z 0 na 100 km/h naopak potřebuje delší čas.
Základní cena pětidveřového hatchbacku Mégane 1,5 dCi 110 EDC je stanovena na 414.900,- Kč (po započtení bonusu 20.000,-Kč). Příplatek oproti verzi 1,5 dCi 105 s manuální převodovkou tedy činí 30.000,- Kč. Základní technické údaje a srovnání cen uvádíme v obvyklé tabulce.
Renault Mégane s převodovkou EDC - Ceny na českém trhu (květen 2010) | ||
Motor | 1,5 dCi 105 | 1,5 dCi 110 |
Převodovka | 6M | 6DS |
Zdvihový objem [cm3] | 1541 | 1541 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 |
Největší výkon [kW/min-1] | 78/4000 | 81/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 240/2000 | 240/1570 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,9 | 11,7 |
Průměrná spotřeba [l/100 km] | 4,5 | 4,4 |
Cena Expression [Kč] | 384.900,- | 414.900,- |
Cena LS Tom Tom [Kč] | 391.900,- | 421.900,- |
Cena Dynamique [Kč] | 419.900,- | 449.900,- |
Stupeň výbavy Expression obsahuje ESP, šestici airbagů, kartu Keyless Drive, tempomat s omezovačem rychlosti, dálkově ovládané centrální zamykání, palubní počítač, výškově i podélně nastavitelný volant a sedadlo řidiče, manuální klimatizaci, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování všech oken s ochranou proti přiskřípnutí, dělená zadní sedadla, bederní opěrku v sedadle řidiče, středovou loketní opěrku vpředu, kliky dveří v barvě karoserie, rádio s CD přehrávačem a přední mlhovky.
LS Carminat Tom Tom přidává navigační systém, vrcholné provedení Dynamique pak nabídne navíc šestnáctipalcová litá kola, chromované kliky dveří, automatickou dvouzónovou klimatizaci, dešťový a světelný senzor, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, zadní parkovací čidla a audiosystém 3D Sound od firmy Arkamys s Bluetooth a USB zdířkou.
Ústrojí samozřejmě nenajdeme pouze v pětidveřových Méganech. Třídveřové Coupé 1,5 dCi stojí s novou převodovkou EDC po slevě 424.900,- Kč, kombi Grandtour nejméně 434.900,- Kč. V cenících minivanů Scénic a Grand Scénic tato verze zatím chybí, ale na trh přijde co nevidět. Kupé-kabrioletu se čeští zákazníci dočkají již letos v létě.
Pro silnější turbodiesely 2,0 dCi 150 v Mégane Grandtour, Scénic a Grand Scénic nabízí Renault nadále klasickou samočinnou převodovkou s hydrodynamickým měničem a planetovými soukolími se šesti stupni.