Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault: Dvouspojková převodovka EDC pro Mégane a Scénic za 30.000,-Kč

Aleš Dragoun
Diskuze (80)
Do Renaultů Mégane a Scénic se dostala nová dvouspojková převodovka EDC. Je k mání také na českém trhu.

Převodné ústrojí EDC (Efficient Dual Clutch) bude v nabídce pouze s motorem 1,5 dCi 110, tedy přeplňovanou vznětovou patnáctistovkou o výkonu 81 kW. Má klasické schéma samočinného řazení P-R-N-D, řidič jí může také vnutit svou volbu v sekvenčním režimu směrem nahoru, či dolů. Jeho levá noha ale zůstane vždy v klidu.

Jedna suchá spojka se stará o řazení lichých převodových stupňů, druhá sudých a zpětného chodu. Veškerá činnost probíhá elektromechanicky pomocí dvou soustředných primárních hřídelů propojených se spojkou a dvojice sekundárních. Převodové stupně mají synchronizaci jako u přímo řazených skříní. Nad ní bdí elektronická řídicí jednotka. Parkovací brzda je v tomto případě tradiční mechanická. Včetně tlumícího dvouhmotového setrvačníku váží celá převodovka 82 kg.

Maximální hodnota točivého momentu je sice shodná s motorem 1,5 dCi 105 se šestistupňovým manuálem, ale je k dispozici v nižších otáčkách. V kombinovaném provozu je pak agregát s EDC dokonce úspornější, ke zrychlení z 0 na 100 km/h naopak potřebuje delší čas.

Základní cena pětidveřového hatchbacku Mégane 1,5 dCi 110 EDC je stanovena na 414.900,- Kč (po započtení bonusu 20.000,-Kč). Příplatek oproti verzi 1,5 dCi 105 s manuální převodovkou tedy činí 30.000,- Kč. Základní technické údaje a srovnání cen uvádíme v obvyklé tabulce.

Renault Mégane s převodovkou EDC - Ceny na českém trhu (květen 2010)
Motor1,5 dCi 1051,5 dCi 110
Převodovka6M6DS
Zdvihový objem [cm3]15411541
Válce/ventily4/24/2
Největší výkon [kW/min-1]78/400081/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/2000240/1570
Max. rychlost [km/h]190190
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,911,7
Průměrná spotřeba [l/100 km]4,54,4
Cena Expression [Kč]384.900,-414.900,-
Cena LS Tom Tom [Kč]391.900,-421.900,-
Cena Dynamique [Kč]419.900,-449.900,-

Stupeň výbavy Expression obsahuje ESP, šestici airbagů, kartu Keyless Drive, tempomat s omezovačem rychlosti, dálkově ovládané centrální zamykání, palubní počítač, výškově i podélně nastavitelný volant a sedadlo řidiče, manuální klimatizaci, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování všech oken s ochranou proti přiskřípnutí, dělená zadní sedadla, bederní opěrku v sedadle řidiče, středovou loketní opěrku vpředu, kliky dveří v barvě karoserie, rádio s CD přehrávačem a přední mlhovky.

LS Carminat Tom Tom přidává navigační systém, vrcholné provedení Dynamique pak nabídne navíc šestnáctipalcová litá kola, chromované kliky dveří, automatickou dvouzónovou klimatizaci, dešťový a světelný senzor, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, zadní parkovací čidla a audiosystém 3D Sound od firmy Arkamys s Bluetooth a USB zdířkou.

Ústrojí samozřejmě nenajdeme pouze v pětidveřových Méganech. Třídveřové Coupé 1,5 dCi stojí s novou převodovkou EDC po slevě 424.900,- Kč, kombi Grandtour nejméně 434.900,- Kč. V cenících minivanů Scénic a Grand Scénic tato verze zatím chybí, ale na trh přijde co nevidět. Kupé-kabrioletu se čeští zákazníci dočkají již letos v létě.

Pro silnější turbodiesely 2,0 dCi 150 v Mégane Grandtour, Scénic a Grand Scénic nabízí Renault nadále klasickou samočinnou převodovkou s hydrodynamickým měničem a planetovými soukolími se šesti stupni.

Aleš Dragoun
Diskuze (80)
20. 5. 2010 15:10
Re: DSG a spol.
Nevšímej si ho - Jelita. Nikdo ho nezaměstná, na živnost je líný a zlomyslný a tak to tady od rána do večera za. sí. rá.
20. 5. 2010 14:49
Re: GETRAG
aspon ze ji u Froda tedkom ma clovek do Mondea a ostatnich vetsich modelu za stejnou cenu jako manual = zadny priplatek

A ted trosku mimo...mate nekdo zkusenosti s dvojspojkou na snehu? Rozjezdy? Nebo kdyz se me pri pokusu o rozjeti protaceji kola u manualu a auto klasicky rozkyvu dozadu dopredu dozadu...jak to funguje u automatu? Radi se D a nebo zpatecka vzdy kdyz auto absolutne stoji anebo se da rozkyvat? bdík vsem
20. 5. 2010 10:18
Re: SPOLEHLIVÁ SPOLEHLIVOST
vidíme to velice podobně, řekl bych až stejně >:-[] :yes:
19. 5. 2010 19:45
Re: SPOLEHLIVÁ SPOLEHLIVOST
Grand Scenic. Octavia a obecně Škodovky jsou prostě úzké. Někdy, když řídí manželka si rád dozadu sednu s děckama. Nebo naopak manželka. Není to možná normální, ale mě to tak vyhovuje. U VW mě prostě nic neoslovilo. Kdybych kupoval hatche, tak bych asi skončil u Golfa. Tiguan je taky v pohodě, ale do 500 000,- bych se nevešel a taky ten prostor.
19. 5. 2010 18:50
Re: SPOLEHLIVÁ SPOLEHLIVOST
Mas pravdu, sekol som sa. Na tie osemvalce som uplne zabudol...