To by ma naozaj zaujimalo, kolko stoji vyroba takeho auta. Ved ak ma este z tejto sumy nejaky ten peniaz obchodnik, kolko zisku tak moze mat z toho vyrobca?
No ak by i ta cena bola naozaj 95 tisic, tak na jednej strane sa mi to javi priserne malo, na druhej strane je potom zisk automobilky minimalny...ved staci, aby sa ti este dnes v zaruke daco pokazilo a zisk vyrobcu je fuc :-!
Tak potom sa pytam, ze kde je pravda: Jedna strana vravi, ze automobilky maju viac menej zisky len z predaja nahradnych dielov, druha strana, ze zisk je uz obrovsky predajom auta :-! To by ma potom zaujimalo, kto ma napr. zisky z drahych zabudovanych navigacii a pod., ktore si nekupis skoro pod 1000 eur??? Ide to vyrobcovi auta alebo vyrobcovi navigacii?
Stale mam pred ocami i skutocnost, ze zisk automoboilky musi dostatocne pokryvat i pripadne naklady za opravy v zaruke a taky servis je v zahranici pekne drahy, nie koli suciastkam ale koli drahej pracovnej sile, tak to by sa asi z ceny a predaja nahradnych dielov moc neuzivili.
Predajom auta väčšinou zarobia len asi 2-3 tisíc € , v prípade Thálii tak 1000€ , zvyšok je servis , väčšinou dnes pchajú do aut rôznu elektroniku ktorá sa časom pokazí a potom vycáluješ pekný balík peňazí , najlepšie človek urobí keď si kúpi do auta len minimum tj. Rádio , klímu , el okná a el spätné zrkadlá , to je vec ktorá sa nepokazí , ale Navigácia či rôzne systémy typu I-Drive sa často kazia a oprava je dosť nákladná niekedy aj v tisíckach € ! ;-)
Ono je to trochu slozitejsi, samotna vyrobni cena je oproti prodejni cene i mene nez polovicni, ale automobilka ma milion dalsich nakladu - vyzkum a vyvoj, propagace, vedeni, administrativa, zarucni opravy apod. Pak k tomu musis pridat naklady na distribuci (u auto to neni zrovna malo), marze prodejcu, clo, dph a od samotne vyrobni ceny jsi na vic nez dvojnasobne castce....
tohle je jako se vším ostatním...výrobce se snaží auto prodat a potom rejžuje na náhradních dílech (spotřebáku), tam jsou marže kolikrát hrubo přes 100%
Neřeš do čeho ani trochu nevidíš. Než se auto dostane do prodeje čeká jej dlouhá cesta, vývoj auta stojí neskutečné peníze, provoz, údržba linky/ fabriky, platy lidí kteří se jakkoliv podílí se na výrobě, dovoz dílů a komponentů od subdodavatelů do fabriky, platby subdodavatelům, naskladnění - vyskladnění atd atd. Navíc nesmyslně se neustále zvyšující nároky na nízké emise má za následek doslova neustálý vývoj motorů.
tohle neřeším, nejsme tady snad děcka ve školce, aby nám někdo musel vysvětlovat že ty auta na salon musí někdo dopravit a že díly si nevyrábí Franta u linky na kolínku...to že do toho ani trochu nevidím je taky blábol. Je mi jasný, že to auto neprodávají s výdělkem 100,- ale taky vím,že prodejem samotnýho auta zisky z něho nekončí...a pokud do toho tak vidíš, tak bys to taky měl vědět
ale já konkrétní cenu auta neřeším, šlo mi o to že si můžou dovolit jít s cenou o trochu níž např. oproti konkurenci...s nižší cenou by se mohlo (mělo) prodat víc aut, prodají víc aut a tím pádem jich bude víc jezdit do servisů a budou si kupovat díly, který už ale nikdo (možná) nezlevnil a na tom se jim ta původní sleva na autě vrátí...myslím že tohle mají dobře spočítaný...a ne jenom u rencka
Za kolik myslíš že prodejce to auto od výrobce kupuje? Za 100 000,- a prodává za za dnešních 139 900,-? >:D Nedělej ze sebe hlupáka a i kdyby to tak bylo jako že není, rabat na čemkoliv je naprosto normální věc. Nechápou to pouze ti kteří to neznají i z té druhé strany :no: Nepřemýšlel jsi někdy nad tím že nikde není pouze prodejce bez autorizovaného servisu? Bude to asi tím že pouze prodejem se neuživíš ani rok pokud tam tedy nebudeš sedět jen Ty sám.
No, ber to tak, že cenový rozdíl mezi nejlevnější Thalií a tou samou, o něco lépe vybavenou, je cca okolo 40-50ti tisíc. Ta lepší výbava stojí (výrobce) jen zlomek. A já silně pochybuji, že by většinu prodeje tvořily modely "s cenou od" a nejchudší výbavou. A právě tady je prostor pro marži...
Jinak věřím, že výrobní cena bude pod 100tis. Podle mě stojí nejvyšší částky samotný vývoj, který (jak píše ZuB) je u Thalie dávno zaplacený.
Sice nejsem zastánce ojetin, ale bát se, že nevytočím zatáčku ve 30 km/h se mi fakt nechce. Za tuto cenu jsem našel skvěle vybavené Ford Mondeo r.v. 2005 nebo Audi Q7 r.v.2009, oboje 90-100 tkm
Vlastní zkušenost? Vím, že Thalia vychází z Clia II, tedy asi z 15 let starého auta, ale že by Thalia byla nějak zvlášť nebezpečná? Jezdil jsem z Cliem II a takové problémy jsem neměl. Pro běžné řidiče, kteří nejezdí zatáčky dveřmi napřed, Thalia bohatě stačí.
další letákový kovboj >:D8-s >:-[] Jasné, a teď kolik najeto reálně...kolikátý majitel, kolikrát bouráno atd. Takže si přihoď takovou min. 50 tis. Kč rezervu na opravy příp. závad, na úvodní výměnu náplní, koupi nových pneu atd.
Nová Thalia není jen o tom, že za stejnou cenu seženu zlaté prase... Nová Thalia taky znamená jistotu, že dalších 100 tis. km budu jezdit bez starostí, že při běžném rodinném využitá dalších 5,7,10 let bude rodinný rozpočet v klidu.
Ojetina za stejnou cenu? Vstupenka do dalšího kolotoče výdajů a starostí hraničící s jistotou. Od toho to totiž je ojetina >:-[]
Jasné, zase pošli nějaký skvělý odkaz, ten první mě pobavil. Za pětku bych vidět podle tvých měřítek aspoň pětkové báwo tak z roku 2001, to by šlo ne? ;-)
super, tak obzvláště ta Felicie, to je výstavní kus, co tři, ale deset let ještě bude jezdit ;-) Asi jsme každý na jiném levelu,nové auto je pro tebe šunt, ale tebou náhodně vybraný vrak vydrží bez problémů i tři roky... Tak to je potom těžké, to sis popletl diskuze >:D
nové auto pro mě není šunt, nová auta preferuji před ojetinami, ale tohle je moc... ale třeba takové Citigo, nebo Twingo bych před ojetinou preferoval ;-)
Auto s STK, nehavarované, VIN kód, akorát možná problémy s korozí - jinak je Felicia moc spolehlivé, a prostorné auto :yes:
BRAVWO ŠKODA, BRAVWO FELICIA!!! :yes:
a to věříš fakt všemu co napíšou v inzerátu? vlatně jsi ukázal, že ano. V tomto případě je ta Felicie předražený vrak a když zajdeš sem [odkaz] dostaneš nejeté auto a zadarmo. Až si někdy auto budeš kupovat tak poznáš jak to chodí, že nové je nové, ať je jakékoliv.
tyj jsi asi řádně natvrdlý. Tak znovu - i kdyby byl inzerát pravdivý, tak ti ZNOVU píši, že to není JEN o pořizovací ceně!!!
Máš vůbec představu, jaké provozní náklady bude mít ta Q7? Kolik stojí sada 21p. pneu? Kolik tě bude stát výměna oleje v 3.0 TDI? Kolik vysolíš jen na pojištění? Zvlášť když budeš chtít havarijko s pojištěním proti odcizení?
Takovýhle telata opravdu zbožňuji 8-s >:-[] ... A pak najde inzerát na další 2 vraždy s 1/4 mega nebo kilo rzí... Víš o tom, že se prodává i Felicia za 1500,-? Tak už bys snad mohl mít našetříno na první kočár >:-[]
Ty opravdu nechápeš, že v tom inzerátu na Q7 je chyba?:D Myslíš, že by se prodávalo třílitrové SUV, 3 roky staré od Audi za 90 tisic? Buď je to nejaký úvěr, nebo pouhý překlep. Podívej se na ty inzeráty jiných Q7. Začínají na 400 tisících z let 2006-2007 a maj ( alespoň psaný) skoro trojnásobný nájezd KM.
Mondeo už je reálná volba. Také bych se po něm podíval v této cenové kategorii, ale Thalii bych neodsuzoval, protože na normální ježdění to stačí a je zde výhoda nového auta. Já bych Mondeo (kombi) volil z důvodu prostornosti. Thalia je pro mne malá.
Na 99% ano, ale jak si tím můžeš být jistý? Třeba to prodává naprostý trouba >:-[] např. Áda, kvůli tomu, že to nemá rovnou podlahu v zavazadlovém prostoru >:-[]
kdo chce silné auto?? Kdo chce silné auto, tak se bude rozhodovat mezi Thalií a Q7? Teda to je uvažování >:-[] Navíc je nad nebe jasné, že v inzerátu schází jedna nula >:D
Mondeo, to už alesoň snese srovnání. Jenže provozní náklady budou úplně jinde, za danou cenu Thalie seženeš jen bídu na 4 kolech, tedy pokud jsi při smyslech a necháš finanční rezervu na opravy a zákl. servis. A hlavně - bude už auto chtít nějakou péči. Nový vůz kujuji i z toho důvodu, že nemám čas ani chuť řešit nějaké opravy :-!
To bych neřekl, že za cenu thalie seženeš bídu na 4 kolech. Určitě se dá sehnat slušný vůz. Jen bych neapeloval na co nejluxusnejším a nejnovějším autě za ty prachy. Čím novejší a vyšší třída za tuhle cenu, tím to bude víc smrdět nepředvídatelnymi údaji :-) Mondeo MK III urcite nebude špatnou volbou, jen nebrat první kus na kterej narazíš :-)
když si ponecháš rezervu, tak jsi někde kolem 90 tis. Kč. A za tuhle cenu si u Mondea zrovna vyskakovat nemůžeš... jistě že můžeš mít štěstí a narazit na nějaký zachovalý kousek, ale rozhodně to není pravidlo.
Já bych ty Mondea kolem 100 tisíc projel a myslim, že bych našel slušnej vůz. Asi bych volil benzín, bude mít nižší reálnej nájezd a údajně (o čemž mě nedávno někdo tady urputně přesvědčoval ) ty všechny Mondeo diesly nic nevydržej a sou na * >:-[]
ale jo, neříkám že nenajdeš. Ale znamená to hledat, spoustu času, nutnost projezdit kus země po inzerátech... navíc člověk tomu alespoň trochu musí holdovat. Navíc první kusy Mondeí mají ten známý problém s korozí...
Volba benzinu jasná, ale tím už předem říkáš - provozní náklady Thalie pro mě budou jen nedostižný sen ;-) Samozřejmě něco za něco, rovnice dražší provoz = více pohodlí a prostoru zde platí beze zbytku.
skus sa s tou thaliou previezt a zistis, ze v 30 km/h zo zakruty nevypadnes. Tak zle na tom neboli ani stare favority.Mondeo s r.v. 2005 uz hodne vela krat obetelo zemegulu a lahko sa ti moze stat, ze budes revat pri prvom servise. 90-100k km je pri mondeu, ktore ma 8 rokov len zbozne zelanie ;-)
Miluju lidi, kteří upřednostňují ojetiny před novými auty. Díky jim můžu auta měnit zhruba po čtyřech letech za nové. Svou starou káru před tím vždycky pořádně naleštím zvenku i zevnitř a pozornost věnuju taky tachometru. Vždycky se pak najde nějaký jouda, který je ochotný mi za olítaný auto dát sumu, ke který si trochu přidám a mám na nový. :yes:
Ale Thalia mi přijíde jako jediná rozumná volba co se týče koupě levného nového auta. Duo od PSA je byť za 220 000,- úlet a stávající cena Rapidu se taky moc nepovedla. Po ukončení prodeje OII se situace určitě výrazně změní, ale 150 000,- to logicky nebude. Dacia je cenově taky o poznání výše. Tak co koupit? Thalii :yes:
Thalia je na posledním tažení, nástupce nebude a Euro V Thalii pošle k ledu. Tento rok končí, s příchodem Logana II zmizí Thalia z našeho trhu, proto ty výprodeje, proto TAK výhodné ceny.
Ale EURO V už dávno platí a 1.2 v Thalii jej splňuje... EURO 6, co jsem četl, tak má přijít na konci příštího roku, což jsou 2 roky a tedy ještě brzy na to, aby kvůli emisím teď mizela Thalie z trhu.
Jiná věc je, že nikde nevidím zpřísnění limitů pro benzínové motory...všude se píše jen o změnách u dieselů, tak je otázka, zdali by i za ty dva roky nemohl Renault se svou 1.2kou fungovat.
ok, Euro VI. Ale je to jak píšu - na našem trhu po příchodu Logana II Thalia zmizí. Tedy - poslední šance ke koupi Thalie ;-)
Jinak - já osobně bych si asi počkal spíš na nového Logana - výrazně prostornější, tvarově modernější, též už pozink.
... aspoň ne nový. Thalie má to štěstí že se o ní vůbec jako o autě mluví - já jsem jí tak nikdy nebyl schopnej říct, protože to auto neni. Je to nespolehlivá motorizovaná plechovka pro důchodce co ze "stodvácy" sedlaj do novýho. A ještě jim to přijde jak raketa.
NO je to sice "auto", ale kratke trasy je to v pohode, tatik ma starsi faceliftovanou verzi a da se s tim jezdit naprosto v pohode (samo do aut nizsi stredni ktere zacinaji na dvojnasobne cene to ma pekelne daleo - ja mam C4), a se spolehlivosti zatim nebyl sebemnsi problem a to ma nejto skoro 100 tisic, i podvozek se zda byt staveny na ceske silnice.... tzn na jezdeni parkilometru v pohode, delsi trasy bych s tim jezdi nechtel (i kdyz lidi jezdi i dlouhe trasy v mnohem horsich autech)
já měl tu první Thálii a nalítal jsem na tom 190 tkm. No fakt je, že posledních 10tkm se to kakalo, ale do té doby bez větších problémů. Jízdní vlastnosti nic moc, ale na rally to prostě není. S tím se musí každý smířit. Prodal jsem ji za 17k do AAA:-)
už jen proto, že je to nové auto velikosti Rapida za méně než polovinu jeho ceny. Ale chce si to prvně projet. Mě třeba dost vadí nesmyslný převod volantu u verze bez posilovače řízení. I pro malé vyhnutí se výtluku si člověk málem ukroutí ruce. Pravděpodobně chtěli, aby to utočila i ženská na místě, ale na můj vkus to už přehnali. Taky bych řekl, že se nebude tolik krást. Ale nebude dopingem pro ego, to už lépe poslouží 10 let stará vražda se zvučným jménem z bazaru za stejnou cenu. Jestli zvolit jistotu nebo machrování, to už je věc každého soudruha :-)
až na to, že to rozhodně není auto velikosti Rapida... Prostornost se nedá srovnat. Thalia je o generaci zpět a o půl třídy níž... Takže rozdíl značný. 4 dospělé osoby nemají v Thalii šanci na pohodlí, v Rapidu co do prostornosti bez problémů.
Pamätám si, ako sa asi pred 10 rokmi rozprávalo o tom, že v Českej republike by sa mal predávať automobil za 99.000 Kč. Špekulovalo sa o tom, či to bude Lada alebo nejaké auto z Indie. Veľká väčšina ľudí aj odborníkov to považovala za nezmysel.
Ak si k tej cene prirátame infláciu, alebo si spočítame, o koľko odvtedy stúpli platy, tak tá dnešná cena 139.000 Kč by už mohla zodpovedať 99.000 Kč spred 10 rokov.
Vzhľadom na to, že Česká republika má obrovské prebytky zahraničného obchodu - rádovo stovky miliárd korún, je celkom možné, že česká koruna by sa mohla voči euru posilniť. Ak by sa jej kurz dostal na 23 Kč alebo dokonca na 20 Kč za euro, potom by samozrejme adekvátne klesli aj ceny (nielen) dovážaného tovaru, a samozrejme aj áut. Potom by cena 150.000 Kč mohla byť taká bežná ako 190.000 Kč teraz.
to nikdo netvrdí, ale za dobu svého vládnutí tu po*rali co mohli 8-s
restituce, důchodová "reforma", pro(ti)korupční opatření, zdanění, nový OZ, vyplácení dávek, registry, slučování ministerstev, amnestie (nečas podepsal) ... opravdu nevím, co se povedlo. Teda kromě zvýšení RATINGU, ze kterého má ovšem jediný přínos kalousek...
Šetřit totiž není to stejné jako škrtat výdaje, to snad ví každý kromě kalouska. Když zastavím investice a zmrazím údržbu a částečnou obnovu majetku, tak sice šetřím, ale vše se mi začíná pod rukama rozpadat... Lidi nemají práci, i když by jinak byla, navíc je musím stejně živit na dávkách... atd. Zvednutím daní zvýším prd, lidi prostě neutratí víc peněz než mají - a když víc seberu na daních, tak toho prostě logicky koupí míň, čímž nepodpořím spotřebu, čímž nepodpořím zaměstnanost. Když samosprávám dám míň peněz, tak je nutím se stejně zadlužovat a tvářit se při tom, že to není zadlužení státu??? Kdo ví, jaký je vlastně komplexní pohled na vývoj zadluženosti stát+kraje+obce... atd. atd.
Já se tímto ale nechtěl zabývat, jen mi přišel příspěvek od josephko poněkud zcestný, nicneřešící ;-)
Však oba jen špekulujete, Jen se mi nezdá odkazování životní úrovně k Nečasovi a Kalouskovi. Já neříkám, že jim fandím, ale za situaci, ve které je ČR nemohou jeden nebo dva lidé. IMHO, já myslím, že je nesmyslné vládu v době krize odsuzovat na pokles životní úrovně.
Já jsem v listopadu 2008 tedy před "krizí" kupoval Aveo 1.4 s klimou za 220 tis. takže ta cena se zase nějak extrémně nepohnula ... Použitelná verze je za
nějakých cca. 180 tis. ... ten "holobyt" za 139tis. bych nechtěl před 4roky né teď.
K dnešnímu dni mám najeto okolo 108 tis.Km tedy 25tis.km/rok ,měnil jsem brzdové desky po 80tis.km! ,zadní tlumiče+horní uložení po75tis. km Tohle moc nevydrželo ... jinak zatím bez problému. Auto má horší jizdní vlastnosti,ale dá se s tím žít.Potom otázky Proč jsem si za 200tis. nekoupil Passat,Oktávia,A4 ... :-)