Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault zvítězil v posledním závodě osmiválcových F1

Svým celkově 165. vítězstvím v nedělní Velké ceně Brazílie Renault uzavřel éru osmiválcových Formulí 1.
Zpět na článek
25. 11. 2013 16:40
25. 11. 2013 17:07
25. 11. 2013 17:31
25. 11. 2013 19:23
25. 11. 2013 22:03
25. 11. 2013 22:38
Avatar - CHerokee
25. 11. 2013 16:40
Renault
Motory Renault jsou bezesporu vynikající. Ale nadpis trochu zavání. Vyhrává Red Bull, protože do vývoje dává kupu peněz. Formule nejsou tolik o motoru jako o šasi a aerodynamice. Motory jsou vyrovnané.

Renaultovská mateřská stáj Lotus Renault je v takových potížích, že není schopna ani dostat závazkům vůči jezdcům a sezónu dojezdila dost neslavně.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Choochoo
25. 11. 2013 17:07
Re: Renault
Na konci Renaulty vseobecne zrychlili, hovorilo se o nejakem technickem skoku motoru Renault, takze bych byl opatrny. Mercedes do vyvoje rovnez vrazil spoustu penez a motory asi zadna slava, rozumnej horsi.
Avatar - Ham.
25. 11. 2013 17:31
Re: Renault
Ano, F1 je především o aerodynamice, mistrovský RedBull jezdí se stejnými motory jako totálně poslední Wiliams, který dostává od RB několik sekund na kolo.
O motorech to může být v příští sezóně pokud se ukáže, že týmy budou mít problém s omezením paliva, pak budou úspornější motory výhodou. Pokud se ukáže, že limit spotřeby splní všichni bez problémů tak zase bude vládnout aerodynamika.
25. 11. 2013 19:23
Re: Renault
O motorech to určitě tolik není pane inženýre >:D
25. 11. 2013 22:03
Re: Renault
Lotus není mateřská stáj Renaultu.. Renault svou stáj prodal před léty a jediné co nový majitel má s ními společného jsou motory a název, který musí ještě určitou dobu používat (stejně jako Renault Trucks).
Avatar - Sumi2000
25. 11. 2013 22:38
Motůrky 1.6...
Bohužel to bude sranda F1.. :no: >:-[]
S takovými prdítky dopovanými bi-turbem a akumulátorem..
To už není ta pravá Formule 1 z dob Nikiho Laudy , Jamese Hunta i Ayrtona Senny..
A pravidla o umělém opotřebení a destrukci pneu s měněním dvou směsí při závodě?
Naprosto stupidní. A tak F1 začíná být téměř nedívatelnou..
Jen aby to za rok nebylo ještě horší!
8-s :-!
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Otrava
26. 11. 2013 00:01
Re: Motůrky 1.6...
Ale uvědomuješ si, že dva ze tří jmenovaných závodili ve F1 mj. i s ještě menšími turbomotory, než jaké budou v příští sezoně? :-)

Jinak souhlasím a myslím že i to menší množství paliva přidá na taktizování v závodě a možná ještě více ubere na přehlednosti. No, uvidíme...
26. 11. 2013 13:23
Re: Motůrky 1.6...
Iste, boli to 1,5l. Problém je ten, že výkon nenáhaňalo ERS, ale poriadne turbo, teda 2. Výkon pretekový bol okolo 850 - 900k a kvalifikačný 1200 - 1500k. Teraz to bude "kapánek" inak - motory samotné budú mať 600k, zbytok 160k bude ERS. Fakt bohovské ...
Avatar - Magister
26. 11. 2013 07:22
Re: Motůrky 1.6...
Po V8 se mi taky bude stýskat...
26. 11. 2013 09:03
Re: Motůrky 1.6...
On na to ještě někdo kouká?
26. 11. 2013 11:58
Re: Motůrky 1.6...
No jasně, celé Německo, Itálie, Španělsko, Rakousko, Anglie, Barzílie, kus Ameriky, Austrálie... A věř tomu, že kdyby o titul mistra světa bojoval třeba Enge, tak i celý Česko
26. 11. 2013 12:11
Re: Motůrky 1.6...
ta podivná pravidla se snaží alespoň trochu vyrovnat konkurenci mezi teamy s výrazně různým finanční zázemím. To jak to funguje, ať každý posoudí sám, ze mě - moc ne.
Dostat z 1.6 s dvěma turby podobné výkony, jako mají současné motory nebude problém, je to výzva pro konstruktéry a pak pro jezdce, jak se s tím naučí...
Změna každopádně byla potřeba, pokud RB válcoval konkurenci přímo "o třídy", musí vedení F1 něco udělat. Závody jsou nuda, odcházejí běžní i skalní diváci, sponzoři, reklamní partneři a tím i peníze... Bylo to tak za "vlády" Ferrari a Schumiho a je to i teď, v případě RB. Nechme se překvapit.
26. 11. 2013 13:30
Re: Motůrky 1.6...
Zmena sa dala zariadiť lepšie - ak chceli nejako eliminovať náskok v aeru RedBullu, stačilo ak by drasticky obmedzili akékoľvek aerodynamické prvky. Predstavoval by som si to asi tak:
- predné krídlo 1 pevný a jeden pohyblivý prvok, žiadne kaskády - zadné krídlo detto,
- rovná podlaha od predného krídla až úplne dozadu, pričom by výfuk túto podlahu musel presahovať - to by eliminovalo využívanie výfukových plynov na aerodynamiku auta a možno by autá s čumákom dole boli aj krajšie :-)
- žiadne prídavné krídelká - ani ako nosiče späťákov. Hotovo - aero je značne obmedzené a hlavný podiel na jazdných výkonoch má motor a šasi.