Motory Renault jsou bezesporu vynikající. Ale nadpis trochu zavání. Vyhrává Red Bull, protože do vývoje dává kupu peněz. Formule nejsou tolik o motoru jako o šasi a aerodynamice. Motory jsou vyrovnané.
Renaultovská mateřská stáj Lotus Renault je v takových potížích, že není schopna ani dostat závazkům vůči jezdcům a sezónu dojezdila dost neslavně.
Na konci Renaulty vseobecne zrychlili, hovorilo se o nejakem technickem skoku motoru Renault, takze bych byl opatrny. Mercedes do vyvoje rovnez vrazil spoustu penez a motory asi zadna slava, rozumnej horsi.
Ano, F1 je především o aerodynamice, mistrovský RedBull jezdí se stejnými motory jako totálně poslední Wiliams, který dostává od RB několik sekund na kolo.
O motorech to může být v příští sezóně pokud se ukáže, že týmy budou mít problém s omezením paliva, pak budou úspornější motory výhodou. Pokud se ukáže, že limit spotřeby splní všichni bez problémů tak zase bude vládnout aerodynamika.
Lotus není mateřská stáj Renaultu.. Renault svou stáj prodal před léty a jediné co nový majitel má s ními společného jsou motory a název, který musí ještě určitou dobu používat (stejně jako Renault Trucks).
Bohužel to bude sranda F1.. :no: >:-[]
S takovými prdítky dopovanými bi-turbem a akumulátorem..
To už není ta pravá Formule 1 z dob Nikiho Laudy , Jamese Hunta i Ayrtona Senny..
A pravidla o umělém opotřebení a destrukci pneu s měněním dvou směsí při závodě?
Naprosto stupidní. A tak F1 začíná být téměř nedívatelnou..
Jen aby to za rok nebylo ještě horší! 8-s:-!
Iste, boli to 1,5l. Problém je ten, že výkon nenáhaňalo ERS, ale poriadne turbo, teda 2. Výkon pretekový bol okolo 850 - 900k a kvalifikačný 1200 - 1500k. Teraz to bude "kapánek" inak - motory samotné budú mať 600k, zbytok 160k bude ERS. Fakt bohovské ...
No jasně, celé Německo, Itálie, Španělsko, Rakousko, Anglie, Barzílie, kus Ameriky, Austrálie... A věř tomu, že kdyby o titul mistra světa bojoval třeba Enge, tak i celý Česko
ta podivná pravidla se snaží alespoň trochu vyrovnat konkurenci mezi teamy s výrazně různým finanční zázemím. To jak to funguje, ať každý posoudí sám, ze mě - moc ne.
Dostat z 1.6 s dvěma turby podobné výkony, jako mají současné motory nebude problém, je to výzva pro konstruktéry a pak pro jezdce, jak se s tím naučí...
Změna každopádně byla potřeba, pokud RB válcoval konkurenci přímo "o třídy", musí vedení F1 něco udělat. Závody jsou nuda, odcházejí běžní i skalní diváci, sponzoři, reklamní partneři a tím i peníze... Bylo to tak za "vlády" Ferrari a Schumiho a je to i teď, v případě RB. Nechme se překvapit.
Zmena sa dala zariadiť lepšie - ak chceli nejako eliminovať náskok v aeru RedBullu, stačilo ak by drasticky obmedzili akékoľvek aerodynamické prvky. Predstavoval by som si to asi tak:
- predné krídlo 1 pevný a jeden pohyblivý prvok, žiadne kaskády - zadné krídlo detto,
- rovná podlaha od predného krídla až úplne dozadu, pričom by výfuk túto podlahu musel presahovať - to by eliminovalo využívanie výfukových plynov na aerodynamiku auta a možno by autá s čumákom dole boli aj krajšie :-)
- žiadne prídavné krídelká - ani ako nosiče späťákov. Hotovo - aero je značne obmedzené a hlavný podiel na jazdných výkonoch má motor a šasi.