Zmena sa dala zariadiť lepšie - ak chceli nejako eliminovať náskok v aeru RedBullu, stačilo ak by drasticky obmedzili akékoľvek aerodynamické prvky. Predstavoval by som si to asi tak:
- predné krídlo 1 pevný a jeden pohyblivý prvok, žiadne kaskády - zadné krídlo detto,
- rovná podlaha od predného krídla až úplne dozadu, pričom by výfuk túto podlahu musel presahovať - to by eliminovalo využívanie výfukových plynov na aerodynamiku auta a možno by autá s čumákom dole boli aj krajšie :-)
- žiadne prídavné krídelká - ani ako nosiče späťákov. Hotovo - aero je značne obmedzené a hlavný podiel na jazdných výkonoch má motor a šasi.
Iste, boli to 1,5l. Problém je ten, že výkon nenáhaňalo ERS, ale poriadne turbo, teda 2. Výkon pretekový bol okolo 850 - 900k a kvalifikačný 1200 - 1500k. Teraz to bude "kapánek" inak - motory samotné budú mať 600k, zbytok 160k bude ERS. Fakt bohovské ...
ta podivná pravidla se snaží alespoň trochu vyrovnat konkurenci mezi teamy s výrazně různým finanční zázemím. To jak to funguje, ať každý posoudí sám, ze mě - moc ne.
Dostat z 1.6 s dvěma turby podobné výkony, jako mají současné motory nebude problém, je to výzva pro konstruktéry a pak pro jezdce, jak se s tím naučí...
Změna každopádně byla potřeba, pokud RB válcoval konkurenci přímo "o třídy", musí vedení F1 něco udělat. Závody jsou nuda, odcházejí běžní i skalní diváci, sponzoři, reklamní partneři a tím i peníze... Bylo to tak za "vlády" Ferrari a Schumiho a je to i teď, v případě RB. Nechme se překvapit.
No jasně, celé Německo, Itálie, Španělsko, Rakousko, Anglie, Barzílie, kus Ameriky, Austrálie... A věř tomu, že kdyby o titul mistra světa bojoval třeba Enge, tak i celý Česko
Bohužel to bude sranda F1.. :no: >:-[]
S takovými prdítky dopovanými bi-turbem a akumulátorem..
To už není ta pravá Formule 1 z dob Nikiho Laudy , Jamese Hunta i Ayrtona Senny..
A pravidla o umělém opotřebení a destrukci pneu s měněním dvou směsí při závodě?
Naprosto stupidní. A tak F1 začíná být téměř nedívatelnou..
Jen aby to za rok nebylo ještě horší! 8-s:-!
Lotus není mateřská stáj Renaultu.. Renault svou stáj prodal před léty a jediné co nový majitel má s ními společného jsou motory a název, který musí ještě určitou dobu používat (stejně jako Renault Trucks).
Ano, F1 je především o aerodynamice, mistrovský RedBull jezdí se stejnými motory jako totálně poslední Wiliams, který dostává od RB několik sekund na kolo.
O motorech to může být v příští sezóně pokud se ukáže, že týmy budou mít problém s omezením paliva, pak budou úspornější motory výhodou. Pokud se ukáže, že limit spotřeby splní všichni bez problémů tak zase bude vládnout aerodynamika.
Na konci Renaulty vseobecne zrychlili, hovorilo se o nejakem technickem skoku motoru Renault, takze bych byl opatrny. Mercedes do vyvoje rovnez vrazil spoustu penez a motory asi zadna slava, rozumnej horsi.
Motory Renault jsou bezesporu vynikající. Ale nadpis trochu zavání. Vyhrává Red Bull, protože do vývoje dává kupu peněz. Formule nejsou tolik o motoru jako o šasi a aerodynamice. Motory jsou vyrovnané.
Renaultovská mateřská stáj Lotus Renault je v takových potížích, že není schopna ani dostat závazkům vůči jezdcům a sezónu dojezdila dost neslavně.