Renault zvítězil v posledním závodě osmiválcových F1
Renault patří k nejúspěšnějším dodavatelům motorů v historii Formule 1. Se svými 165 vítězstvími je třetím nejúspěšnějším výrobcem motorů pro F1, v počtu pole position je dokonce vůbec nejlepší (213).
O uplynulém víkendu skončila sezóna 2013 a s tím i jedna éra Formule 1 – naposledy měly monoposty atmosférické osmiválce o objemu 2,4 litru. Renault (resp. Red Bull Sebastiana Vettela s motorem od Renaultu) v tomto závodě vyhrál, ba co víc: ve stejné situaci je to už potřetí za sebou. V roce 2005 ukončil éru motorů 3,0 l V10 Fernando Alonso, když vyhrál Velkou cenu Číny, a éra 3,5litrových motorů skončila o 11 let dříve triumfem Nigela Mansella na Williamsu ve Velké ceně Austrálie.
Renault má mimochodem i úspěšné začátky s novými konstrukcemi – první závod třílitrových desetiválců vyhrál v roce 1995 Michael Schumacher (Benetton-Renault) a první vítězství s osmiválcem si v sezóně 2006 připsal Fernando Alonso (tým Renault F1). Jaký motor doveze do cíle vítěze prvního závodu, kde se utkají přeplňované šestiválce, to se dozvíme příští rok 16. března, kdy se jede Velká cena Austrálie. Renault nasadí motor Energy F1 V6 (týmy Caterham, Lotus, Red Bull a Toro Rosso), utká se s Mercedesem (dodavatel pro Force India, McLaren, Mercedes AMG a Williams) a Ferrari (Ferrari, Marussia a Sauber).
Během osmi let závodění s osmiválci vybojovaly motory Renault 60 vítězství, to představuje 40 % všech závodů. K tomu má tento dodavatel motorů za stejné období na kontě 66 pole position, 56 nejrychlejších kol a 5 titulů mezi jezdci i konstruktéry. Nejvíce úspěchů přivezl Sebastian Vettel, který s motorem Renault RS27 triumfoval v posledních čtyřech sezónách, a Fernando Alonso při své druhé mistrovské sezóně v Renaultu (2006).
Poslední roky v podání Renaultu připomínají polovinu devadesátých let, kdy francouzské motory ve vozech Williams a Benetton vybojovaly šest pohárů konstruktérů v řadě a pět jezdeckých titulů (Mansell, Prost, Schumacher, Hill a Villeneuve). Renault tehdy ukončil nadvládu Hondy, později bylo stejně dominantní Ferrari.