Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault zvítězil v posledním závodě osmiválcových F1

Diskuze (13)
Svým celkově 165. vítězstvím v nedělní Velké ceně Brazílie Renault uzavřel éru osmiválcových Formulí 1.

Renault patří k nejúspěšnějším dodavatelům motorů v historii Formule 1. Se svými 165 vítězstvími je třetím nejúspěšnějším výrobcem motorů pro F1, v počtu pole position je dokonce vůbec nejlepší (213).

O uplynulém víkendu skončila sezóna 2013 a s tím i jedna éra Formule 1 – naposledy měly monoposty atmosférické osmiválce o objemu 2,4 litru. Renault (resp. Red Bull Sebastiana Vettela s motorem od Renaultu) v tomto závodě vyhrál, ba co víc: ve stejné situaci je to už potřetí za sebou. V roce 2005 ukončil éru motorů 3,0 l V10 Fernando Alonso, když vyhrál Velkou cenu Číny, a éra 3,5litrových motorů skončila o 11 let dříve triumfem Nigela Mansella na Williamsu ve Velké ceně Austrálie.

Renault má mimochodem i úspěšné začátky s novými konstrukcemi – první závod třílitrových desetiválců vyhrál v roce 1995 Michael Schumacher (Benetton-Renault) a první vítězství s osmiválcem si v sezóně 2006 připsal Fernando Alonso (tým Renault F1). Jaký motor doveze do cíle vítěze prvního závodu, kde se utkají přeplňované šestiválce, to se dozvíme příští rok 16. března, kdy se jede Velká cena Austrálie. Renault nasadí motor Energy F1 V6 (týmy Caterham, Lotus, Red Bull a Toro Rosso), utká se s Mercedesem (dodavatel pro Force India, McLaren, Mercedes AMG a Williams) a Ferrari (Ferrari, Marussia a Sauber).

Během osmi let závodění s osmiválci vybojovaly motory Renault 60 vítězství, to představuje 40 % všech závodů. K tomu má tento dodavatel motorů za stejné období na kontě 66 pole position, 56 nejrychlejších kol a 5 titulů mezi jezdci i konstruktéry. Nejvíce úspěchů přivezl Sebastian Vettel, který s motorem Renault RS27 triumfoval v posledních čtyřech sezónách, a Fernando Alonso při své druhé mistrovské sezóně v Renaultu (2006).

Poslední roky v podání Renaultu připomínají polovinu devadesátých let, kdy francouzské motory ve vozech Williams a Benetton vybojovaly šest pohárů konstruktérů v řadě a pět jezdeckých titulů (Mansell, Prost, Schumacher, Hill a Villeneuve). Renault tehdy ukončil nadvládu Hondy, později bylo stejně dominantní Ferrari.

Diskuze (13)
26. 11. 2013 13:30
Re: Motůrky 1.6...
Zmena sa dala zariadiť lepšie - ak chceli nejako eliminovať náskok v aeru RedBullu, stačilo ak by drasticky obmedzili akékoľvek aerodynamické prvky. Predstavoval by som si to asi tak:
- predné krídlo 1 pevný a jeden pohyblivý prvok, žiadne kaskády - zadné krídlo detto,
- rovná podlaha od predného krídla až úplne dozadu, pričom by výfuk túto podlahu musel presahovať - to by eliminovalo využívanie výfukových plynov na aerodynamiku auta a možno by autá s čumákom dole boli aj krajšie :-)
- žiadne prídavné krídelká - ani ako nosiče späťákov. Hotovo - aero je značne obmedzené a hlavný podiel na jazdných výkonoch má motor a šasi.
26. 11. 2013 13:23
Re: Motůrky 1.6...
Iste, boli to 1,5l. Problém je ten, že výkon nenáhaňalo ERS, ale poriadne turbo, teda 2. Výkon pretekový bol okolo 850 - 900k a kvalifikačný 1200 - 1500k. Teraz to bude "kapánek" inak - motory samotné budú mať 600k, zbytok 160k bude ERS. Fakt bohovské ...
26. 11. 2013 12:11
Re: Motůrky 1.6...
ta podivná pravidla se snaží alespoň trochu vyrovnat konkurenci mezi teamy s výrazně různým finanční zázemím. To jak to funguje, ať každý posoudí sám, ze mě - moc ne.
Dostat z 1.6 s dvěma turby podobné výkony, jako mají současné motory nebude problém, je to výzva pro konstruktéry a pak pro jezdce, jak se s tím naučí...
Změna každopádně byla potřeba, pokud RB válcoval konkurenci přímo "o třídy", musí vedení F1 něco udělat. Závody jsou nuda, odcházejí běžní i skalní diváci, sponzoři, reklamní partneři a tím i peníze... Bylo to tak za "vlády" Ferrari a Schumiho a je to i teď, v případě RB. Nechme se překvapit.
26. 11. 2013 11:58
Re: Motůrky 1.6...
No jasně, celé Německo, Itálie, Španělsko, Rakousko, Anglie, Barzílie, kus Ameriky, Austrálie... A věř tomu, že kdyby o titul mistra světa bojoval třeba Enge, tak i celý Česko
26. 11. 2013 09:03
Re: Motůrky 1.6...
On na to ještě někdo kouká?