Pokud by si někdo chtěl koupit rendláka s technikou MB, byl by to zoufalec, který by za auto s kosočtvercem jistě nebyl ochoten dát víc, jak 2/3 ceny Passatu. A za takovou cenu se auto s technikou MB pořídit nedá. Takže by to byl ekonomický nesmysl. Na druhé straně je škoda, že to u Rendláků zastavili, alespoň by se urychlil jejich krach.
Re: Je vidět, že i u Rendlíků občas zavládne rozum
No a přesto jsou zoufalci, kteří si kupují MB s technikou Renaultu. Renault je celosvětově velmi úspěšný a nevidím důvod proč by měl krachovat. To že je někdo ochoten dát nekřesťanské prachy za průměrný Passat je jeho problém. Nevěř všemu co se píše, většinou jde o pomluvy se strachu z konkurence, které šíří někteří novináři. Renault je totiž jediný výrobce, který může konkurovat VW a zbytek si domysli.
Situace je dnes trochu jiná. Renault má dnes k ruce Nissan a možná aliance řeší otázku, jak dál s Mercedesem (třeba do toho půjde jen Renault s Nissanem). Těch projektů je určitě rozpracováno víc a určitě se řeší jak je vybalancovat, aby byly výhodné pro obě strany. I sám Renault určitě řeší čemu se věnovat a do čeho dát peníze. Chce budovat prémiovou řadu Initiale Paris, sportovní Alpine, elektroauta, velké investice v Indii, v Rusku, vstup do Číny,... Je toho trochu moc a na něco nebudou peníze a asi ani lidi.
Vidim ze jsi roli rad DS nepochopil. To co se od nich ocekavalo, plni. Jako nadstavba k radovym modelum maji zvysovat seriovost platforem a motoru a maji zvysovat marze - a to se dari.
Hure se naopak dari beznym modelum, DS jsou v pohode.
Jako řadová nadstavba řadových modelů jistě řada DS funguje, s tím nemám problém. Ale to nemá nic společného s pronikáním do luxusního segmentu. Poslední nekonkurenceschopné zbytky své účasti v luxusním segmentu Citroen odpískal koncem minulého roku (C6) a vrcholný model (DS5) nemá ani teoretickou šanci do luxusního segmentu byť jen nahlédnout.
"v budoucnu měl pokusit do luxusnějšího segmentu vstoupit". To už tady párkrát bylo a víme kam to vedlo. Ať se drží svých "lidovek", které jim vcelku jdou a necpou se kam nepatří. Je to stejné jako kdybych se chtěl luxusně oháknout u Vietnamců.
Je pravda, že Mercedesu, BMW a AUDI je v Evropě skoro nemožné konkurovat. Nedaří se to nikomu, ale je potřeba to zkusit a mít velkou trpělivost a počkat si třeba 20 let. Mimo Evropu je situace jiná a tam má nejen Renault šanci. Až začne Renault vyrábět v Číně, přijde čas na větší modely. Do té doby se může pokusit prosadit s prémiovou Initiale Paris v Evropě.
Jenomže v dnešní době si "pokusy" nemůže nikdo dovolit. To by ho srazilo na kolena. A co se týče světa, tak právě ty lidovky jsou pro "rozvojové" země to pravé. Renault to v americe před lety zkoušel. Nakonec v tichosti pro nezájem vyklidil pole.
Tak já si pamatuju doby, kdy Audi mohlo o prémii leda tak snít a v USA není dodnes považováno za imagemakera (bankéř, nebo právník může jezdit jedině v M-B, BMW, Lexusu, Cadillacu a možná ještě ve Volvu a Acuře), ale mravenčí prací a důrazem na techniku (Quattro, R5 20v, TDI, alurám ASF, W12,...) se v Evropě v průběhu 80.-90.let vypracovalo do velké německé trojky (v tomhle je Piech geniální). Trvalo mu to ale téměř 20 let. Čili souhlasím s POGO26.
Renault má nápady, vizionářskýho šéfa a vazby na Nissan (Infinity), tak nevím, proč by se mu to nemohlo podařit taky. Chce to jen lepší marketing (budovat image na nových trzích a nepodsekávat ceny), kontrolu kvality (nepouštět do série neodladěná řešení), méně avantgardy (trh je konzervativní) a trpělivost. Třeba Avantime je geniální a revoluční auto a dnes s ním jeho majitel nadělá víc parády, než s novou A6 (pravda, díky jeho exotičnosti), ale konzervativní trh (příznivci koncernu zvyklí na tradiční odzkoušená řešení) ho nepřijal.
Je to dlouhá cesta a pravdou zůstává, že Renault až příliš často šlápne vedle - a to se neodpouští... ;-\
V dnešní době se na trpělivost nehraje. Doba kdy si automobilky tvořily image díky kvalitě a technické vyspělosti je dávno pryč. Dnes musí model maximálně vydělat za co nejrychlejší dobu.
Proto je Scénic nejprodávanější MPV v Evropě,Clio a Mégane v evropské TOP10 a Clio už v únoru také asi bude nejprodávanější ve své třídě v Evropě. Ani jedno z nich není ani z Rumunska, ani z Koree. :-)
- Renault nekrachuje a asi se k tomu ani nechystá.
(aniž bych chtěl být osobní - připadá mi, že někdo od této značky Ádovi svedl ženu, nebo tak něco - jinak si jeho chorobnou nenávist k Renaultu neumím vysvětlit ;-) ).
Renault je výrobcem ryze spotřebních aut a jako takový je v Evropě poměrně hodně úspěšný. Pokusy o prémiovost značky je asi fakt nesmysl a raději by se měli soustředit na část trhu, kde mají už své jisté a můžou spíš jen získat.
Podle mě není nejmenší důvod pochybovat o tom, že jejich vozy patří v segmentech, kde prodávají nejvíc (Clio, Megane, Scenic,...a dále užitkové Mastery a Traficy) k tomu lepšímu.
Proč se cpát někam, kam mne nikdo nezve... ;-)
Budou-li nadále zvyšovat kvalitu stávajících stěžejních modelů, nemůžou šlápnout vedle!