Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Řidiči chtějí elektronické pomocníky, ale touží auta také ovládat

Američtí řidiči chtějí v moderních autech elektronické pomocníky, ale také by své miláčky rádi ovládali.
Zpět na článek
4. 9. 2012 10:06
4. 9. 2012 10:06
Daj boze lehko
to je typicky obraz doby.. jsem nepozornej ridic a cumim po vranach, sem tam chrapu za volantem, ne vsechno chci milion asistentu protoze ani neumim podelne zaparkovat, spojku ignoruju, protoze ji nestiham ovladat ani pri jizde 80mph max po rovne nekonecne dalnici, ale pritom vsem musim mit pocit, ze ovladam auto jak Kankkunen pri rallye.

No a vyrobci si udelaji chytre poznamecky a do roka tu mame novy model, ktery toto nesmyslne zadani splnuje o 10% lepe nez model stavajici 8-s

a kde je nejaka sebereflexe.. jakoze treba jsem mizerny ridic, ktery by se ve WRC ani nerozjel diky keramicke spojce a pokud bych uz se rozjel, tak bych to natuty v prvni zatacce rozvesil na strom, protoze to auto je 1000x lepsi nez moje aktualni moznosti ?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - wladyk
4. 9. 2012 10:34
Re: Daj boze lehko
Řízení mě (už 34 let) baví a užívám si ho, proto nic takového do auta nechci. Kdo je blbec, který se bez toho neobejde nic neumí a za volant nepatří.
Avatar - Barrichello
4. 9. 2012 10:39
Re: Daj boze lehko
Aha, takže úplně všechny systémy sou pro blbce.

Parkovací kamera je naprd, že, lepší aprkovat stylem drc drc nebo 14x vylejzat ven jako půlka národa.
Parkovací senzory taky naprd, adaptivní tempomat taky naprd.
Mimochodem sou to děsný vymoženosti, adaptivní tempomat měly káry před 10ti lety, stejně jako systém Forward alert. parkovací akmera už je taky dost stará věc.

Tudíž ne vše je pitmost.

Pak sou samozřejmě věci jako hlídán mrtvýho úhlu a další "vychytávky" který jednak nefungujou úplně jak maj, tudíž se na ně nedá spolíhat a tudíž sou k ničemu.

Ještě chápu smysl v nákladácích u toho vibrování volantu či sedačky, proti mikrospánku je to fajn na dlouhých trasách

No a co se týče spojky, tak nebudu komentovat, kvedlat fofrklackem je přežitek. U běžnýho auta.
Avatar - jeylkey
4. 9. 2012 12:13
Re: Daj boze lehko
nevim jak vy, ale ja i kdybych byl sebelepsi ridic, tak jednou nohou neubrzdim 4 kola kazde s ruznou intenzitou, takze minimalne abs v aute povazuji za samozremost.

a kdyz mi pred auto v zatacce bokem vlitl klouzajici bavorak, byl jsem tak docela rad ze mel esp, jinak by ten ridic to asi nikdy nesrovnal
5. 9. 2012 20:57
Re: Daj boze lehko
Len raz zažiješ zjazd zo zľadovatelého kopca s ABS a nebueš o ňom tak presvedčený. Nie je to liek na všetko. A napokon čím dokonalejšie auto, tým väčšie sebavedomie vodičov a viac dupania na plyn namiesto opatrnosti.
4. 9. 2012 10:35
Re: Daj boze lehko
TRosku prehnane ne?
Proc by se nekdo mel rozjizdet s WRC autem?
Proc ne automat, kdyz dneska je hustota dopravy a kolon ve mestech na uplne jine urovni nez byla, kor kdyz dnesni automaty jsou velmi vyspele.

Proz nepouzit par asistentu aby mel clovek jednoduchsi a bezpecnejsi zivot?

Kdy si se zaclo se zavadenim ABS ..pak ESP...uplne predtim byly rucni sterace.....to znamena, ze automaticke s destovym senzorem jsou spatne???

Ze ABS je spatne? ze ESP je spatne? Tak proc ne sledovani mrtveho uhlu..proc ne sledovani jizdniho pruhu (tohle by meli mit autobusy a kamiony povinne!!!)

Jen vic aby se v autoskolach aoecne dbalo na to, ze ne kazdy system nahrauzje cloveka.
Nic vic..nic min..k.dyz to nechces..nekupuj to.....pokud to uz v aute je, tak to nepouzivej....kazdy dle sve libosti.

Az budes travit hodne casu v aute, aby jsi uridil napr x projektu a nemas ridice..jsi za kazdou pomoc rad a mene ve stressu.

EDIT: btw tím neříkám, že nemám rád jízdu bez všech těch blbinek..jen neodsuzuji..a neplést práci se zábavou atd..
4. 9. 2012 11:14
Re: Daj boze lehko
nic proti vychytavkam, ale kdyz si 75% lidi ani nepohlida zrcatka a 45% nema auto v oku, ze s nim neumi zaparkovat, tak to zadna kamera ani asistent nevytrhne.

I kdyby mel v aute treba God's eye view jako v F-35ce.

Naopak si myslim, ze vsechny tyhle srandicky jsou bezva pro ridice, kteri to vsechno notoricky zvladaji a je tedy pouze na jejich usudku, jestli si chteji popojizdet po meste s automatem, nebo se nechat vest po dalnici s adaptivnim tempomatem, anebo blaznit po okresce s vypnutym ESP a ASR.

Do te doby nez se ridic nauci paradne ridit by mely byt asistenty tabu. Ted jen zehli a zehli ridicske hrubky utvrzuji kazde nemehlo, ze je neco extra... a to je cesta do pekel.
(aspon ja neznam asistent, ktery by napsal: ridis jak ***, mazej zpatky do autoskoly. Anebo .. tuhle zatacku jsi projel fakt dobre, odemknu ti dalsich 20 HP z vykonu motoru.)
;-)
4. 9. 2012 13:09
Re: Daj boze lehko
To přeháníš...někdo je nadaný na řízení..někdo ne...já si taky se svojím autem když jedu za projektem okresky pořádně užiju...ale pak přijedeš do Prahy a kuc kuc...jedeš v zácpě..nebo na dálnici blbá viditelnost...

..ale vem si , že i pro začátečníky je dobré min. abs min esp....kolikrát to již kde komu pomohlo na sněhu...mokru ..i na suchu.. a tak je to i s ostatníma fíííčurkama :-)

mají pomáhat..ne nahrazovat řidiče...tak že nenadávat na to, že nám někdo ulehčuje práci/život...ale na to..aby se jezdilo zodpovědněji...a to už od autoškol...mě jejich úrověň připadá hrůza.....a rodiče...to stejné..žádná zodpovědnost.

Byl bych pro ridičák od 17let do 18 let a řídit jen v doprovodu dospělého jedince, který ho snad nějak vychová.........jen se obávám, že tady by to dopadlo tak, ..hele synku tu máš klíčky odvez mě (vožralého) z hospody...jo..a dávej bacha...konec chrrr
5. 9. 2012 21:00
Re: Daj boze lehko
U nás už funguje vodičák od 17 s doprovodom - ale musí to byť triezvy jedinec s vodičákom, platia pre neho rovnaké pravidlá ako pre vodiča.

Autoškoly sú úbohé, a boli aj za mojich čias, keď som robil vodičák. Ale jazdili sme na škodovkách 105/120, šťastnejší na Favoritoch. O ABS a ESP sa nám ešte ani nesnívalo a myslím, že vo všeobecnosti má vtedajšia generácia vodičov auto lepšie v rukách a nohách ako súčasní absolventi.

Kedysi bolo vedenie automobilu váženým zamestnaním, šofér bol pán, ktorý nie iba točil volantom ale sa aj vyznal v aute a vedel si ho opraviť. Dnes už to pravdaže nie je možné, ale vidieť na čerpačke babenku, ako odhodlane leje saponát namiesto do nádržky ostrekovačov priamo do motora do oleja, to je na plač.
Avatar - jozephko
4. 9. 2012 12:28
Asistenti by mali byť hlavne "neviditeľní"
Som rád, že mám v aute ABS a ESP. Nevyužívam ich takmer vôbec, ale pár krát v zime mi už pomohli. A takí by mali byť aj ostatní asistenti - nemali by do šoférovania bežne zasahovať - len v krízových situáciách. Najhoršie totiž je, keď si na asistentov šofér zvykne. Stačí, že presadne do iného automobilu (napr. služobného) a nešťastie môže byť na svete. Ak jeho súkromné auto má adaptívny tempomat a služobné len štandardný tempomat,...
Osobne by som uvítal systém, kde by sa auto (okrem kľúča) štartovalo aj vodičským preukazom s čipovou kartou. Na tú by sa priebežne ukladali údaje o počte najazdených kilometrov, skúsenostiach a hlavne prúseroch, ktoré musela elektronika za šoféra "žehliť". Podľa toho by sa šoférovi odomykali schopnosti a obmedzenia automobilu - zrýchlenie, prekračovanie povolenej rýchlosti a pod.
Nováčikovia by tak napríklad nemohli prekročiť rýchlosť v obci ani mimo obce, na diaľnici by mohli ísť napr. len 110-kou, nemohli by vypnúť ESP, motor by mal obmedzený výkon atď. S pribúdajúcimi skúsenosťami by sa obmedzenia zmenšovali. Keďže vodičské skúsenosti by boli na karte a nie v aute, platili by pre každé auto, v ktorom by vodič jazdil. A zneužitie karty iného vodiča by sa trestalo jednoducho - odobratím preukazu nielen tomu, kto jazdil s požičanou kartou, ale aj tomu, kto kartu dobrovoľne inému požičal. Podobne by trestala aj manipulácia s údajmi na čipe.
Rozbalit vlákno
1
4. 9. 2012 13:12
Re: Asistenti by mali byť hlavne "neviditeľní"
TAk se zacatkem souhlasim...pak ale to uz je jak Big Brother....nakonec nam vsem zakazou jet jinak nez bude..v "normě" :-) Je pravda, že FORD v americe má v autech omezení pro děti, nastavíš si na klíčku max rychlost...pučíš auto dítěti...a rychleji mu to nepovolí jet......

ale opět...zodpovědnost za výchovu je na rodičííích!!! :-) ne jak unás....na všech jen ne na mě >:D
Avatar - Pekelná Micinka
4. 9. 2012 15:07
5 a více metrů křišťálu
Myslím, že ředitelé nadnárodních korporací a vrcholní politici a návštěvníci Las Vegas takový pocit mají také. Sice sedí vzadu, ale stejně vše řídí. ;-)
Rozbalit vlákno
0