Citát z článku: "O pohon se stará čtyřkolka s elektromotorem pro každé kolo a výrobce slibuje dojezd nejvyspělejší verze přes 640 kilometrů na jedno nabití. "
Bankovní dům SKALA a kampeličky v polovině 90. let také slibovaly úžasné výsledky, A.B. se se sloganem "ANO, bude líp" dokonce stal premiérem...
Nevím proč, ale mám pocit, že tento slibovaný dojezd rovněž patří do té kategorie "užasnyj" - česky hrozný, strašlivý, nebo také příšerný :-)
Tesla S 90 (i X 100) mají deklarovanou spotřebu +- 20 a "reálnou" okolo 24 kWh/100 km - tj. 20% navíc
[odkaz]
Když si vezmu, že v reálu pickupy "baští" o nějakých +- 50% více, nežli sedany/kombíky podobné velikostní kategorie (horší aerodynamika na silnicích, většinou s nimi jezdíš po cestách s horším povrchem, mají o poznání vyšší hmotnost) - nevím nevím :-(
Kdybych to vzal tímto palcovým přepočtem (což nemusí znamenat, že mám pravdu), tak jsme s "prémiovou" baterií na nějakých +- 450 kilometrech a se základní baterií na +- 275 kilometrech dojezdu. A to za předpokladu, že nebude moc velká zima ani teplo, protože klimatizace a topení si taky ukrojí svůj díl z "paliva"
;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\
Nemohu si pomoci, ale mám takový pocit, že dokud nebudou vynalezeny a do reálného provozu uvedeny barerie s "energetickou hustotou" dojezdu alespoň okolo 600 km / 50 litrů objemu (+ masivní infrastruktura pro nabíjení), elektrodebilita má šanci se masově prosadit pouze za cenu VÝRAZNÝCH státních zásahů a podpor