Rivian R1T se představuje světu. Elektrický pick-up se nezalekne rychlé jízdy ani terénu
Ještě před výstavní premiérou na autosalonu v Los Angeles se elektrický pick-up Rivian R1T odhaluje na sérii prvních fotografií a videí.
Už v květnu nás mladá americká společnost Rivian informovala o tom, že ještě letos představí svůj první model – čistě elektrický pick-up. Tehdy ještě bez jakéhokoliv teaseru, takže jsme se museli spokojit jen s několika snímky z výrobny. Teď už je ale všechno jinak, model R1T se odhaluje v celé své kráse a jeho cíl je jasný: vyrovnat se konkurenční Tesle.
Pětimístný elektrický pick-up R1T ovšem není jediným produktem, který start-up v příštích dnech představí. Tím dalším je sedmimístné SUV s názvem R1S, které bude díky modulární platformě sdílet stejný technický základ.
Vraťme se ale k pick-upu, který už prozradil i některé technické specifikace. Nabízet se bude se třemi různými kapacitami baterií (105, 135 a 180 kWh), přičemž nejsilnější verze disponuje výkonem 522 kW a 1120 newtonmetry točivého momentu. O pohon se stará čtyřkolka s elektromotorem pro každé kolo a výrobce slibuje dojezd nejvyspělejší verze přes 640 kilometrů na jedno nabití. Právě varianta s 180kWh akumulátory zamíří do výroby jako první, krátce poté ji doplní prostřední verze a konečně základní provedení dorazí do 12 měsíců.
Působivé jsou i rozměry: pick-up je 5475 mm dlouhý (tedy o 135 mm delší než Mercedes třídy X), 1710 mm široký a 1815 mm vysoký, přičemž rozvor má hodnotu 3450 mm. V offroadu se může majitel spolehnout na světlou výšku až 360 mm a schopnost brodění se v jednom metru vody.
O co nejlepší jízdní vlastnosti na nejrůznějších površích se stará zavěšení na dvojitých ramenech vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu. Pick-up dostal vzduchové odpružení a z části dokonce umí jezdit sám, disponuje totiž autonomním systémem třetí úrovně.
Elektrický užitkáč má do sériové produkce vstoupit v roce 2020 a o rok později jej doplní i avizované SUV. Výrobu obstará bývalá továrna Mitsubishi v Illinois, do které Rivian před časem investoval a která by při plné zátěži mohla stvořit až 350.000 automobilů ročně. Plány společnosti zatím tak odvážné nejsou, do let 2025/26 chce produkci dostat na nějakých 50 až 60 tisíc kusů. A nebrání se ani sdílení vlastní platformy s jinými automobilkami.