V létě jsme si dali s Roadlookem menší pauzu, ale to hlavně proto, abychom vám měli na podzim co pouštět. A teď vám pouštíme test Škody Yeti z konce letošní zimy, kdy se Yeti vracel domů.
Jestli máš 4x2 oktávku tak se ti nedivím, ale se 4x4 oktávií bych si tam klidně troufnul :-) Ta projede hochu věci, když jí nenecháš zastavit a držíš ji furt pod plynem ;-)
Chudak haldex uz nevedel jestli ma hrabat prednim, nebo zadnim kolem. Skoda, ze ho "nenapadlo" hrabat vsema najednou. Samozrejme, ze nemohl. Vse jen v ramci moznosti. A haldex je ma stale velmi omezene.
Video vyborne. Za to ma Libor i cely stab :yes: . Jsem rad, ze neslo o pouhe chvalospevy a test byl takovy jaky ma byt.
Kterykoliv vuz s haldexem je vyborny do zimniho prosoleneho mesta. Do zasnezeneho kopce samozrejme s 4x4, haldex nechte doma.
Pro běžné užívání je haldex v pohodě. Je jasné, že do lesa si člověk pořídí něco jiného. Ale jako ukázka že občasného výletu do krajiny se to dá přežít.
Mslím, že se Libor až moc o toho Yetiho bál. Nevím, jestli to bylo sestřihané, ale ten kopec, co nevyjel vzal nějak moc rychle. Po prvním pokusu. Ale pokud měl půjčené auto, tak se ani nedivím.
Pred prvnim pokusem tam nemel vyjete koleje. Pri "prvnim" pokusu uz pred nim koleje byly. Sestrihane to bylo.
Ano Yeti je vynikajici vuz pro kazdodenni pouziti. V tomoto pripade bych, jako Libor, volil TDI. TSI 1.4 motory nechme pro lehci vozy. O 1.2 TSI ani nemluve. Ta se stejne, pokud se vsak nemylim, nabizi jen s pohonem prednich kol. Ani se mi nechtelo kontrolovat, zdali se da koupit Yeti s 1.8 TSI. To by hyla idealni motorizace.
Skvěle pojatý test ve stylu "sněžného muže yetiho" ;-)
Je jasné že haldex má své limity,ale kolik lidí si na jeho limity opravdu sáhne? :-) Myslím, že minimum běžných majitelů a ten kdo ano si stejně koupí pravý off-road, pokud jezdí nějaké drsné terény...
Zda se mi jako ideální auto na české silnice...škoda jen malého kufru a vysokých cen verzí 4x4 (ikdyž cena jistě konkurence schopná)
Dávám :yes:
Jezdim nekolik let v Golfu IV 4Motion a rad si s nim zablbnu nekde ve snehu. Posledni zima byla na s nim pomerne bohata ,takze jsem si to uzil. Podle me video zkresluje ,protoze Yeti by mel teroreticky vyjet to same co Golf ,ktery ma tedy polovicni svetlou vysku. Z videa mi ten kopec co nemohl vyjet neprisel prilis prudky a rekl bych ze podobny sklon jsem s Golfem zvladl na Haldexu 2. generace a 110kw TDi, v zime projedu i 15cm snehu ,vzdy se pri prokluzu toci jedno predni kolo a jedno zadni , 2. generace haldexu neumi jeste poslat vse na zadni napravu.
tak to video dost klame, ten sklon byl o dost větší, než se zdá a o tom, že by to zvládl nízký golf pochybuju. A přenos 100% na zadek neumí a ni poslední haldex, limit je tuším 50%. Další věc je svornost předního a zadního diffu, která je elektronická, takže pouze přibržďování kol a ne efektivní přenos. Doporučuju se podívat, jak to řeší VDC od Subaru v autě za stejnou cenu..
např [odkaz]
Jen pro zajimavost, ktere subaru s vyssi svetlou vyskou je za stejnou cenu ,jako Yeti? Nepsal jsem ,ze Golf 4 umi 100% prenos na zadni kola, psal jsem ze se mi vzdy toci jedno kolo na predni a jedno na zadni naprave a ze nevim jak je to u 4. gen. haldexu. To pribrzdovani kol u 4. gen. haldexu muze v nekterych pripadech pomoci ,zvlast pokud jedno kolo napravy ztrati kontakt s povrchem. Jak je reseno VDC nevim a ani nepochybuju o tom ,ze je to cele lepe resene ,stejne jako treba Torsen. Golf je pro Yetimu jen nizsi ,takze tam kde ho nebude omezovat svetla vyska a pripadne jeste omezenejsi krizitelnosz naprav by na tom mely byt zhruba stejne.
Tak to nevim ,103kw 4x4 ve verzi ambition je cca 620 tis. forestr v zakladu za 760 tis. V nejvissi vybave je yeti za 654 tis. A taky si muzu vybrat 81 kw TDi za od 460 tis. do 600 tis.
navíc myslím, že forester v základu má jenom na jedné nápravě samosvor.. Vyšší motorizace na obou... Cena Forestra ve stejné výbavě je o dost jiná (JáTymu nefandím) ;-)
Nazdálo se vám, že Libor jel zbytečně rychle? Přijde mi, že by většině problému zamezil pomalejší jízdou..., ale možná ten pohled kamery zevnitř klame.
Zrejme pohlad z kamery trochu klame - vies, ked isiel do stupania tak casto nemozes zastavit lebo sa nepohnes, a mozno to davali narokom aby bolo video zaujimavejsie...ze co yetik vylezie a podla mna sa podarilo, len skoda, ze nedali zaber ako na konci vysli z tej slamastiky, viem, ze ak raz si auto spravi stopu dole, tak je to pekny kus prace ho z tamade dostat....
Nejprve skutečně gratuluju k povedenému a na závěr dokonce hodně vtipnému testu Yetiho. Je fajn, že si ze sebe umíte udělat legraci, což dnes umí v autonovinařině jen málo kdo, (s výjikou snad jen několika málo MOTO-periodik). ;-) Zároveň vám vysmekávám poklonu, že jste se v době ekofašistů a pomatených lesáků, co po lesích zarputile honí motorkáře a čtyřkolkáře, nebáli Yetiho vytáhnou pěkně do zasněženého lesa. :-) Jen tak dál, fandím vám! :yes:
nemaju ? to je skor naopak, on sa snazi robit silou mocou ine videa len mu tu nejde v efektivnosti ked skusal napr 4x4 ved to bolo smiesne, readlook su ovela lepsi ako aj na autotube tam si neviem co myslia o sebe, tam zhovadia kazde auto by som bol zveday ake maju oni !