Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rozhovor: České silnice jsou podfinancové, tvrdí odbornice

Klára Dostálová je odbornicí na evropské dotace, díky kterým se opravují třeba silnice nižších tříd. Nejen podle ní jsou krajské komunikace zoufale podfinancované.
Zpět na článek
30. 7. 2016 17:25
30. 7. 2016 19:54
31. 7. 2016 00:08
31. 7. 2016 16:08
30. 7. 2016 20:36
31. 7. 2016 16:10
30. 7. 2016 21:02
31. 7. 2016 16:11
31. 7. 2016 23:18
30. 7. 2016 21:10
30. 7. 2016 21:44
31. 7. 2016 00:13
31. 7. 2016 07:31
31. 7. 2016 16:13
30. 7. 2016 22:35
30. 7. 2016 23:12
31. 7. 2016 16:24
31. 7. 2016 20:39
31. 7. 2016 16:30
Avatar - Covenant
30. 7. 2016 17:25
1-2 miliony
Za jeden až dva miliony toho obce moc neopraví...to je jak plivnutí do vody.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2016 23:09
Re: 1-2 miliony
To máš pravdu je to ale roční přebytek dobře nebo spíš velmi dobře spravovaný obce. Že by to chtělo desetinásobek na každou obci je realita ale to se nedá nic dělat
Že by vláda popustila část daní dolů na obce a města = a měla míň pro sebe = na to nevěrim :-)
30. 7. 2016 19:54
Kvalita
Jako sorry, ale když se rekonstruuje s takovou kvalitou, že za rok stojí povrch za pytel, tak to nebude v nějakém přijatelném stavu nikdy. Jezdím pravidelně sice jen D7/D11 a Blanku, D1 tak 5x do roka a pak různě po celé republice výlety, ale všude je to +- stejné.

Už ty rekonstrukce jsou tak odfláknuté - D7 a napojení mostů za Slanym směrem na Prahu, vždyť je to dva roky a je tam díra jak do pekla, byla tam už po roce, to ji ještě zadělali, teď už ně. Všechny nový povrchy jsou dost zvlněný hned po dokončení. Napojení obou stran vozovky bývá katastrofa. Na D11 nějak nedokážu rozeznat loni rekonstruované povrchy od starých. Samozřejmě ten tankodrom od Čerňáku k cca. Benzině zůstává dál.

Kanály, další téma. Proč musí být co 50 metrů kanál? Proč musí jednou trčet, jednou být propadlý hned při rekonstrukci? To se pak těžko dodržuje pravidlo jízdy při pravém kraji vozovky... Viz. zrovna ta sedmička za Třebízí.

Kde jsou nějaké záruky? Proč jim to nikdo neomlátí o palici? K čemu je taková náměstkyně, když nechápe, že je k ničemu sehnat sebevětší balík peněz, když z toho vznikne nekvalitní šmejd?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2016 16:08
Re: Kvalita
E50 Brno - Uherské hradiště - silnice se neustále dokolečka rekonstruuje. Už několikátý povrch. Prostě kvalita... 8-s 8-s

Nicméně s tím hodnocením kvality bych byl opatrný. Ono zkrátka dost záleží na tom, co si při rekonstrukci kdo vlastně objednal. Pokud si někdo objedná výměnu živičného povrchu, zatímco má silnice mizerné podkladní vrstvy, tak sotvakdo může svalovat vinu na kvalitu stavební práce... :-!

Každopádně třeba povrchy rekonstruované D1 - měl jsem a to, že nový povrch je skutečně výrazně kvalitnější než starý i díky výrazně vyšší tloušťce. ale dost mě děsí výsledek, když ani ne po dvou letech začínám opět cítit schody a povrch se viditelně vlní a propadá... 8-s 8-s
Avatar - Hittman
30. 7. 2016 20:36
Kravinou
bylo převést dvojky a trojky na kraje, měl se o celou síť starat stát a nedrolit finance...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2016 16:10
Re: Kravinou
to byl účel. A takovéto zbavení se odpovědnosti se týká všeho. Silnicemi počínaje, nemocnicemi nekonče 8-s :-!
30. 7. 2016 21:02
Kvalita
Dvacet let stará okreska v Rakousku,je v daleko lepším stavu než dva roky udělaná silnice II.třídy u nás.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2016 16:11
Re: Kvalita
bohužel ano. Ale není to důsledkem posledních 20 let, ale posledních 70 let 8-s :-!
31. 7. 2016 19:17
Re: Kvalita
Není pravda. Znám cesty opravované kvalitně za komunistů - vyřezali vždy obdélník asfaltu, zalili, zabrousili. Ty záplaty jsou dodnes jako nové, ani jedna se za ty desítky let nevydrobila. Zato dnešní opravy jsou defakto tunel - nedodržují se předepsané postupy, jen se naprská trochu směsi, tím vznikne hrb a za půl roku je na stejném místě ještě větší díra s ostrými okraji. Na západě poškození vyfrézují, vyčistí, kvalitně zalijí a to potom vydrží dýl než zbytek silnice.
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2016 23:18
Re: Kvalita
Ne, zdaleka netvrdím, že za komančů neuměli postavit kvalitní silnice. Koneckonců některé úseky D1 jsou (světe div se) i bez rekonstrukce dodnes rovné. Taky znám ůseky, které vydržely 20 let, dokud se nepřefrézovaly a nedal nový povrch, který vydrží sotva 5 let...

Jenže stejně tak za komančů možná 3/4 cest vznikalo tak, že se nalil nějaký asfalt na hlínu a bylo hotovo... 90% silnic nižších tříd má problém proto, že nemá patřičnou strukturu a podkladní vrstvy. Komanči se na to prostě vybodli. Koneckonců proto ujíždějí krajnice atp. Protože krajnice prostě nejsou zpevněné. A dnes se na takovéto původně úzké silničky z evropských dotací valí živičná směs v šířce takřka dvojnásobné a všichni se diví, že silnice nevydrží... No jistě že nevydrží, ani nemůže :-!
30. 7. 2016 21:10
P.S.
Servisuji obalovny Skanska,M-silnice a Strabag.Běžná praxe v Rakousku,Německu je,že BALENÁ jak se asfaltu říká,bývá ta nejkvalitnější směs.U nás se vše děla s recyklátu.Dokud se bude šetřit na směsi,tak u nás nebudou kvalitní silnice nikdy.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hittman
30. 7. 2016 21:44
Re: P.S.
Kdyby to u nás dělali kvalitně jak třeba v Rakousku, tak použijí okřídlené "a silničáři by neměli co žrát". Prostě je to pro ně byznys co 5let dělat nový povrch. Třeba D1 mezi Vyškovem a Přerovem se začíná po cca 10ti letech rozpadat...
Avatar - praděda7
31. 7. 2016 00:13
Re: P.S.
V Česku si pracující umí "šetřit práci"...bylo mě řečeno při rekonstrukci našeho baráku... :-!
31. 7. 2016 07:31
Re: P.S.
>:D
Korupce.
Moralnich hodnot.
[odkaz]
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2016 16:13
Re: P.S.
což je typický příklad balené, že >:-[] ;-)
Avatar - Jenik3
30. 7. 2016 22:35
neni nad dotace
Nejdriv zaplatime bruselsky aparat a pani expertku, abychom se nasledne mohli tesit, ze bude za 3 roky bude silnice, ktera mohla byt jiz vcera.
Stale se zapomina na ekonomickou podstatu linearnich staveb. Nekdo je musi nakresit, vystavet a provozovat. Zadarmo se nestane nic a pomoci dotaci je vse pomalejsi a drazsi nez bez dotaci.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2016 23:07
Re: neni nad dotace
Fakt mluvíš o platu experta = když aktuální nutná částka investic do okresek je nějakejch deset miliard? ;-)
Avatar - praděda7
31. 7. 2016 00:19
Re: neni nad dotace
1/3 silnic 3 třídy by měla být zrušena a i řada silnic 2 třídy je zbytečných. Tyto silnice jsou jen zátěží v rozpočtu na údržbu silnic.
31. 7. 2016 07:40
Re: neni nad dotace
Snad ano, ale ocekavat ze usetrene fondy se pouziji na kvalitni opravy...to uz bych radil do kategorie "Posetile". :-!
Avatar - Hittman
31. 7. 2016 08:57
Re: neni nad dotace
Zbytečnou silnici jsem ještě neviděl...
Avatar - Hittman
31. 7. 2016 08:59
Re: neni nad dotace
Zbytečnou jsem ještě neviděl...
Avatar - Hammunasakra
31. 7. 2016 11:41
Re: neni nad dotace
[odkaz] [odkaz] ;-)

Taky tu je tak 2-3 tisíce zbytečných čerpacích stanic atd. :-)

Ne vážně: V kvantitě sme na tom dobře, kvalita to už je slabší = radší míň a kvalita jako v Německu nebo Rakousku. Před 2 lety sem toho najezdil trochu víc v bejvalym východnim německu nad Drážďanama, Míšeň, Riesa atd. = bez přehánění místní jedničky sou horší
Avatar - Blue Sun
31. 7. 2016 16:46
Re: neni nad dotace
Vskutku odborné názory...
Ale lži a manipulace, to umíš vytahovat hezky.
Avatar - Hammunasakra
31. 7. 2016 16:50
Re: neni nad dotace
Vskutku? >:D

Nechlastej tolik >:-[]

A až vystřílizlivýš = zkus zformulovat co se ti nezdá, co je lež a co manipulace = fakt mě to docela zajímá :-)
Avatar - Blue Sun
31. 7. 2016 16:42
Re: neni nad dotace
A pak budeš jako první řvát, že něco musíš zdlouhavě objíždět a stojí tě to víc peněz... takové známe.
Avatar - Hammunasakra
31. 7. 2016 17:00
Re: neni nad dotace
No tak ses vypovídal ale děda7 má pravdu. Nevim teda jestli třetina ale hodně jo. A to by se mohlo promítnout do kvality

To samý čerpací stanice = klidně třetinu zrušit = a o třetinu kvalitnější PHM :-)
1. 8. 2016 11:55
Re: neni nad dotace
Jenom jedna hnidopišská: jedná se o liniové stavby :-)
30. 7. 2016 23:12
P.S.
Mezi vyškovem a Přerovem je to hnus,takovou panelku nemaji ani v Troubkach v družstvě.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2016 16:24
Re: P.S.
jeden z nejnovějších úseků... S minimálním provozem. Se asi nudu muset někdy projet, ještě tak rok zpět to bylo v pohodě, ale bylo cítit, že se povrch křiví...
Avatar - praděda7
31. 7. 2016 20:39
Re: P.S.
Na D1 z Vyškova dál na Kroměříž byl povrch hrbatý hned po otevření tohoto úseku. Přesně (tak hrbatý) jako ten, který později položili za 9kříži na Prahu. Nevím kdo a jak ty stavby přebíral (snad to nebyla soudružka slepice z rozhovoru ?), ale asi si ty úseky prošel jen kousek pěšky...
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2016 16:30
Dotační mor
Celý problém se jmenuje DOTACE.

Proč peníze nejdou do řádného rozpočtu na kapitolu opravy a rekonstrukce??? Ale tohle je jak se vším, dotace umožňují manipulovat se zakázkami a s přidělováním, umožňují centrálně ovlivňovat a řídit hospodaření, a umožňují rozkrádání peněz z veřejných zdrojů za bílého dne. Přitom je papírově vždy vše ok, protože to přeci schválila komise, a co bysme nechtěli, je to přeci z peněz EU, což jsou peníze, které rostou v Bruselu na stromě, to přeci nejsou peníze z našich daní, tak to nikomu nemusí vadit, že se krapet rozkradly... 8-s 8-s ;-\
Rozbalit vlákno
1
1. 8. 2016 11:59
Re: Dotační mor
"umožňují centrálně ovlivňovat a řídit hospodaření", ano právě o to jde, aby ty peníze státy investovali do věcí, které je potřeba rozvíjet, ne aby to Dluhoslav rozdal na dávkách.
31. 7. 2016 19:25
Jako v Itálii před lety,
kdy tam veškeré stavby a rekonstrukce silnic začala dělat mafie. Výsledky jsou vidět dodnes - rozpadající se mosty, vše ošizené. A my jsme v této fázi dnes. Třeba D1 - mohli provést fragmentaci betonu + vrstvu asfaltu. Vše ověřené, stálo by to pakatel a povrch by vydržel víc. Ne, oni budou za těžké prachy stavět panelky které jsou už dnes opět nechutně zvlněné. Bohužel - na tom se dá ulít mnohem víc peněz. Btw. pokud by provedli u starých panelek zbroušení za 60 tisíc Kč/km (na to byla dálnice projektovaná), mohli jsme jezdit po rovném povrchu s minimální investicí. Ale kolik se dá uštípnout na blbých 60 tisících na km? Prd. Takže staré panely vymlátí a postaví za miliardu nové, úplně stejně hrbaté. A lidi budou pořád volit ty stejné mafiány...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - praděda7
31. 7. 2016 20:47
Re: Jako v Itálii před lety,
Ano. Tu opravu fragmentací navrhoval před léty pan Student Agency Jančura. Dokonce nechal vypracovat technickou studii projektu. Ale jak píšeš, byl by to moc malý "tunel", tak ničevó...Dnes je pan Jančura velký kámoš s neagentem, který má svého člověka (ex Skanska) na ministerstvu dopravy a tak pan Jančura už jen drží hubu a krok...
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2016 23:21
Re: Jako v Itálii před lety,
hmm tomu říkám odborník. Začal bych tím, že bych si nastudoval význam slova panelová cesta >:-[]