Klára Dostálová je odbornicí na evropské dotace, díky kterým se opravují třeba silnice nižších tříd. Nejen podle ní jsou krajské komunikace zoufale podfinancované.
To máš pravdu je to ale roční přebytek dobře nebo spíš velmi dobře spravovaný obce. Že by to chtělo desetinásobek na každou obci je realita ale to se nedá nic dělat
Že by vláda popustila část daní dolů na obce a města = a měla míň pro sebe = na to nevěrim :-)
Jako sorry, ale když se rekonstruuje s takovou kvalitou, že za rok stojí povrch za pytel, tak to nebude v nějakém přijatelném stavu nikdy. Jezdím pravidelně sice jen D7/D11 a Blanku, D1 tak 5x do roka a pak různě po celé republice výlety, ale všude je to +- stejné.
Už ty rekonstrukce jsou tak odfláknuté - D7 a napojení mostů za Slanym směrem na Prahu, vždyť je to dva roky a je tam díra jak do pekla, byla tam už po roce, to ji ještě zadělali, teď už ně. Všechny nový povrchy jsou dost zvlněný hned po dokončení. Napojení obou stran vozovky bývá katastrofa. Na D11 nějak nedokážu rozeznat loni rekonstruované povrchy od starých. Samozřejmě ten tankodrom od Čerňáku k cca. Benzině zůstává dál.
Kanály, další téma. Proč musí být co 50 metrů kanál? Proč musí jednou trčet, jednou být propadlý hned při rekonstrukci? To se pak těžko dodržuje pravidlo jízdy při pravém kraji vozovky... Viz. zrovna ta sedmička za Třebízí.
Kde jsou nějaké záruky? Proč jim to nikdo neomlátí o palici? K čemu je taková náměstkyně, když nechápe, že je k ničemu sehnat sebevětší balík peněz, když z toho vznikne nekvalitní šmejd?
E50 Brno - Uherské hradiště - silnice se neustále dokolečka rekonstruuje. Už několikátý povrch. Prostě kvalita... 8-s8-s
Nicméně s tím hodnocením kvality bych byl opatrný. Ono zkrátka dost záleží na tom, co si při rekonstrukci kdo vlastně objednal. Pokud si někdo objedná výměnu živičného povrchu, zatímco má silnice mizerné podkladní vrstvy, tak sotvakdo může svalovat vinu na kvalitu stavební práce... :-!
Každopádně třeba povrchy rekonstruované D1 - měl jsem a to, že nový povrch je skutečně výrazně kvalitnější než starý i díky výrazně vyšší tloušťce. ale dost mě děsí výsledek, když ani ne po dvou letech začínám opět cítit schody a povrch se viditelně vlní a propadá... 8-s8-s
Není pravda. Znám cesty opravované kvalitně za komunistů - vyřezali vždy obdélník asfaltu, zalili, zabrousili. Ty záplaty jsou dodnes jako nové, ani jedna se za ty desítky let nevydrobila. Zato dnešní opravy jsou defakto tunel - nedodržují se předepsané postupy, jen se naprská trochu směsi, tím vznikne hrb a za půl roku je na stejném místě ještě větší díra s ostrými okraji. Na západě poškození vyfrézují, vyčistí, kvalitně zalijí a to potom vydrží dýl než zbytek silnice.
Ne, zdaleka netvrdím, že za komančů neuměli postavit kvalitní silnice. Koneckonců některé úseky D1 jsou (světe div se) i bez rekonstrukce dodnes rovné. Taky znám ůseky, které vydržely 20 let, dokud se nepřefrézovaly a nedal nový povrch, který vydrží sotva 5 let...
Jenže stejně tak za komančů možná 3/4 cest vznikalo tak, že se nalil nějaký asfalt na hlínu a bylo hotovo... 90% silnic nižších tříd má problém proto, že nemá patřičnou strukturu a podkladní vrstvy. Komanči se na to prostě vybodli. Koneckonců proto ujíždějí krajnice atp. Protože krajnice prostě nejsou zpevněné. A dnes se na takovéto původně úzké silničky z evropských dotací valí živičná směs v šířce takřka dvojnásobné a všichni se diví, že silnice nevydrží... No jistě že nevydrží, ani nemůže :-!
Servisuji obalovny Skanska,M-silnice a Strabag.Běžná praxe v Rakousku,Německu je,že BALENÁ jak se asfaltu říká,bývá ta nejkvalitnější směs.U nás se vše děla s recyklátu.Dokud se bude šetřit na směsi,tak u nás nebudou kvalitní silnice nikdy.
Kdyby to u nás dělali kvalitně jak třeba v Rakousku, tak použijí okřídlené "a silničáři by neměli co žrát". Prostě je to pro ně byznys co 5let dělat nový povrch. Třeba D1 mezi Vyškovem a Přerovem se začíná po cca 10ti letech rozpadat...
Nejdriv zaplatime bruselsky aparat a pani expertku, abychom se nasledne mohli tesit, ze bude za 3 roky bude silnice, ktera mohla byt jiz vcera.
Stale se zapomina na ekonomickou podstatu linearnich staveb. Nekdo je musi nakresit, vystavet a provozovat. Zadarmo se nestane nic a pomoci dotaci je vse pomalejsi a drazsi nez bez dotaci.
Taky tu je tak 2-3 tisíce zbytečných čerpacích stanic atd. :-)
Ne vážně: V kvantitě sme na tom dobře, kvalita to už je slabší = radší míň a kvalita jako v Německu nebo Rakousku. Před 2 lety sem toho najezdil trochu víc v bejvalym východnim německu nad Drážďanama, Míšeň, Riesa atd. = bez přehánění místní jedničky sou horší
jeden z nejnovějších úseků... S minimálním provozem. Se asi nudu muset někdy projet, ještě tak rok zpět to bylo v pohodě, ale bylo cítit, že se povrch křiví...
Na D1 z Vyškova dál na Kroměříž byl povrch hrbatý hned po otevření tohoto úseku. Přesně (tak hrbatý) jako ten, který později položili za 9kříži na Prahu. Nevím kdo a jak ty stavby přebíral (snad to nebyla soudružka slepice z rozhovoru ?), ale asi si ty úseky prošel jen kousek pěšky...
Proč peníze nejdou do řádného rozpočtu na kapitolu opravy a rekonstrukce??? Ale tohle je jak se vším, dotace umožňují manipulovat se zakázkami a s přidělováním, umožňují centrálně ovlivňovat a řídit hospodaření, a umožňují rozkrádání peněz z veřejných zdrojů za bílého dne. Přitom je papírově vždy vše ok, protože to přeci schválila komise, a co bysme nechtěli, je to přeci z peněz EU, což jsou peníze, které rostou v Bruselu na stromě, to přeci nejsou peníze z našich daní, tak to nikomu nemusí vadit, že se krapet rozkradly... 8-s8-s ;-\
"umožňují centrálně ovlivňovat a řídit hospodaření", ano právě o to jde, aby ty peníze státy investovali do věcí, které je potřeba rozvíjet, ne aby to Dluhoslav rozdal na dávkách.
kdy tam veškeré stavby a rekonstrukce silnic začala dělat mafie. Výsledky jsou vidět dodnes - rozpadající se mosty, vše ošizené. A my jsme v této fázi dnes. Třeba D1 - mohli provést fragmentaci betonu + vrstvu asfaltu. Vše ověřené, stálo by to pakatel a povrch by vydržel víc. Ne, oni budou za těžké prachy stavět panelky které jsou už dnes opět nechutně zvlněné. Bohužel - na tom se dá ulít mnohem víc peněz. Btw. pokud by provedli u starých panelek zbroušení za 60 tisíc Kč/km (na to byla dálnice projektovaná), mohli jsme jezdit po rovném povrchu s minimální investicí. Ale kolik se dá uštípnout na blbých 60 tisících na km? Prd. Takže staré panely vymlátí a postaví za miliardu nové, úplně stejně hrbaté. A lidi budou pořád volit ty stejné mafiány...
Ano. Tu opravu fragmentací navrhoval před léty pan Student Agency Jančura. Dokonce nechal vypracovat technickou studii projektu. Ale jak píšeš, byl by to moc malý "tunel", tak ničevó...Dnes je pan Jančura velký kámoš s neagentem, který má svého člověka (ex Skanska) na ministerstvu dopravy a tak pan Jančura už jen drží hubu a krok...