... jak zamést problém pod koberec.
Prý dodavatel.
Prý jen několik set kusů.
Zdá se ale, že stejný "opotřebovaný" nástroj je používán k výrobě řetízku pro 1,2 TSI, kde jsou podobné problémy.
Ach, ti proklatí dodavatelé.
Ach, ten ubohý, za nic nemohoucí, podvedený koncern VW.
Čert aby vzal všechny ty rejpaly kteří je nenechají v klidu tvořit ty jejich dokonalé výtvory!
Všechno pravda. Ve VW je to banda konstruktérských hovad, když na to nepřišli dřív a pustí to klidně do sériový výroby. To se všude šetří co to jen jde a výsledek je, že rozvodový řetěz funguje tak tak na hraně a jakmile se nějaký parametr při výrobě jen nepatrně odchýlí hrozí totální havárie motoru a kdo ví jestli to není jen výmluva, aby se uklidnila veřejnost. Jinak FORD TDCI taky není ikona spolehlivosti a ideální konstrukce. To je druhej xindl akorát ne od VW, ale od FORD. Hrozný kam ten automotive dneska spěje. ;-\
Inzenyri ve vlkohradu budou asi pekny lempli, kdyz melou takovy houna ;-)
Pocty jim taky evidentne nejdou, kdyz minula anketa ( [odkaz] ) se da brat s rezervou, ale 53% z tech 1317 co mely prej problemy u TSI neni par stovek. U nas je to presne 698 majitelu z 1317 co odpovidalo ;-)
Je akorat tlak na cenu nez na kvalitu, nikdo ty dodavky u nich asi ani neprebira a ani nekontroluje. Asi to tam navezou do haly nahromadu a pak z toho tahaj kusy na turecky mluvici montovnu >:D
Jeste ze tomu v Nosovicich vladne pevna ruka rejzacka ;-)
Pisi v prispevku s rezervou ;-) Priste to pro Tebe jeste specialne upravim ;-)
Al prej źe dle Autobildu je to 39% ze 2mil coz je opte presne 780tis, coz je presne jak uvedli specialnisti z vlkohradu 7800 stovek, takovej vetsi par >:D
Ale zase, ber to s rezervou >:D
Ale jinak mas usmev hooodne velkeeeejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj… >:D
PS: vsechno v pohode u vas v dealerstvi, prodeje porad stejny, neklesaj? ;-) >:D
Tak jedine ze budes Fanda Jossalito, fanda znacky, ale stejne si urcite dealer >:D >:D >:D
pisu tam "prej" a "brat s rezervou", ale to je marny, marny, marny ;-) >:D
Ikdyby to byla jen tretina z tech 53%, tak kolik jich v ankete nehlasovalo? 80%? Vysledek je urco horsi nez tech 698 ;-)
Autobild rika o neco nizsi cisla, ale jestli to bude 53% nebo jejich skoro 40% tak by uz asi meli v vlkohradu pachat hromadne Seppuku, tedy kdyby meli uctu k zakaznikovi ;-) Jenze oni nevi co ani jedno znamena >:D
Ale jinak jsem se taky zasmal diky tvym smajlikum, hned mi zvedly naladu ;-) >:D >:D
Ja mam kamose, ktery pracuje pro VW ve vyvoji. Obcas, kdyz se bavime o praci tak z nej akorat citim frustraci "... a kdyz uz si myslime, ze to mame hotove a po technicke strance tak jak to ma byt, prijde nejaky * a prohlasi, ze je to moc drahe a abychom to predelali aby to bylo levnejsi ...".
No jo, ale dle argumentační logiky VW, za poruchové TDCi min. generace také není zodpovědná Ford, ale výrobce vstřikovačů DELPHI... Tak to trochu kulhá...
Samozřejmě je vždy zodpovědný výrobce za auto jako celek a musí si pohlídat kvalitu komponentů, ze kterých auto staví!
Zdravim,
potreboval by som radu. Mam VW EOS 1.4tsi 2008(cca 70 000 km) a mam podezrenie na tuto poruchu o ktorej tu vsetci pisete, Rad by som Vas poprosil o radu. Podla clanku by mala na pripadnu opravu platit/aspon s vacsej casti kulance. Servisny technik mi ale v jednom autorizovanom servise v Prahe povedal ze na moje auto sa kulancia nevztahuje. Je mozne sa odvolat na nejaku officialnu spravu resp stranku? Alebo nejako inak argumentovat?
Dakujem pekne vopred za pomoc.
Lžou jako když tiskne. Pár stovek případů ze 2 miliónů. Zákazníků VW co měli problémy s řetězem cca 39% - viz.poslední Autotip. Možná nepřesný údaj, přesné číslo stejně VW neřekne.Vysvětlení beru částěčně. Nepřesností ve výrobě se životnost určitě zkracuje. Jaká je povolená tolerance ve výrobě? Jaká je kontrola kvality?Je problém řetěz před nasazením proměřit? I na obyčejné jízdní kolo je měrka na řetěz za 120 Kč. Je problém při garančce změřit řetěz a když je mimo povolenou toleranci jej v záruce vyměnit? Výrovní nástroj se neopotřebovává skokovitě ale plynule. To jako řetěz co vyrobil nový nástroj vydrží životnost auta? A řetěz co vyrobil opotřebovaný nástroj třeba jen 30 tis km? A co mezi tím? 70 tis? 100 tis? Si dělají ze zákazníku pr...?Že se s TSI nesmí jezdit krátké trasy? To je někde v manuálu k autu napsané? No nic moc slavný VW. :no:
kamarat to este stihol, kupil si polo s 1.4 63kw pred dvoma rokmi, dnes uz taky motor v pole v slovenskom cenniku nenajdes neviem ako je to inde, myslim ze dobre urobil - turbo nechcel - do aut sa sice rozumie asi ako ja do atomovej fyziky ale ze tsi je poruchove a zivotnost turba je otazna vedel aj on a to uz je co povedat, zatial nema ziadny problem a motoricky to na polo je idelany motor, skoda ze uz nie je v ponuke, vela zakaznikov tym stratili lebo ja by som si turbo tiez do maleho auta nekupil.
V ČR ho má Volkswagen stále v ceníku jako základní motor (tříválec HTP z nabídky vyřadili). Lze ho koupit i v Seatu Ibiza i ve Škodě Fabia, kam se potichu vrátil do nabídky. Holt máte na Slovensku smůlu, pro solidní motor musíte k našim prodejcům :-)
Jsou to jen kecy prosím tě. Každý dodavatel má výstupní kontrolu, kde se díly kontrolují co se týče rozměrů, jakosti a vede se o tom záznam. Zákazník má vždy vstupní kontrolu, kde se zase díly kontrolují a vede se o tom záznam. Tak to určuje automobilová norma ISO TS, kterou každý dodavatel do VW musí splňovat a je pravidelně podrobně auditován zákazníkem. To že se po letech zjistí, že v některých motorech byly díly špatných rozměrů je akorát výmluva, která má zakrýt konstrukční chybu VW. Hanba VW :no:
Na 99,9% dostali co chteli, pac pochybuji ze by platili za neco co je spatne. Spousta firem dodavat do prvovyroby nechce a ani nemuze pac jsou podminky kontroly a kvality hodne prisne. Je ale pravda ze je stejny tlak i na cenu, vse nejlepe za vyrobni naklady, diky cemuz to takhle dopada. Takze pani Konstrukteri by se asi meli projet do Japonska, tak jak to udelali Japoncici nekdy po valce u motorek a vyrazili do Jawy ;-)
39% je podíl VW na problémech s rozvody v nějaké anketě - neznamená to, že by 39% aut mělo problém, ale že ze 100 hlášených problémů je 39 na autě od VW.
Jinak mi ale taky přijde, že se to jen snaží zamést pod koberec... těch problémů se objevuje mnohem víc než tvrdí a nejen u 1.4TSI.
Joo, ten byl dobrej. >:D
A proto se v dalších generacích motorů vracejí k řemenům.
Tak, a teď ještě zjistit, co způsobuje problémy u 1.2 a 1.8...
Komplexní spolehlivost budou muset TSI prokázat v příštích letech, zatím mají relativně malé nájezdy.
Zajímavé, že ty "hrozné" MultiAiry a TCe se spolelivostí nijak nebojují. No nic, moving on.
Zajímavé je, že identické problémy měly 3.0 TDI vyráběné od 2004 do 2006. Prý to bylo řetězy z nevyhovujícího materiálu. Princip napínání byl stejný. Rozvody se měnily automaticky v rámci běžného servisu. Pokud je to čistě věc napínání, tak mám problém pochopit, proč za ty roky nepřešli od systému závislého na tlaku oleje na systém postavený čistě na pružinách. Je známá věc, že je tohle řešení náchylnější. Když do toho člověk přihodí slabší řetěz, tak má na problémy zaděláno. Nebo by možná stačilo přejít ze simplexových řetězů na duplexové, které mají několikanásobnou životnost. Tohle není úplně můj obor, ale překvapuje mě, že řetěz nemá předepsaný interval výměny. Měl jsem za to, že simplex vydrží tak 80 až 100 tisíc. I když lze určitě vyrobit i odolnější, když použiješ správné materiály. V8 TDI používá také simplexy a zdá se, že drží.
Mě to překvapuje hlavně proto, že dnešní řemeny (jak jsem byl náležitě poučen) mají interval někam ke 200 tkm. Řetěz jsem vždy považoval za lepší a "hodnotnější" řešení, ale s těmi problémy se potýkají snad všude. Jen namátkou HTP, TSI (přeskakování) nebo třeba Ecotecy, kde řetěz brousil o kryt rozvodů.
Měnil jsem na Saabu řetěz (byl tam původní z roku 93/94) a po těch letech byl vytažený oproti originálu o několik centimetrů. Zapomněl jsem si poznamenat vačky a kola a tak jsem ho chtěl nasadit zpátky, no nešlo to...
Jestli je motor schopen udržet něpřesnost v řádu procent, jaktože přeskočí u motorů starých třeba rok? Rozmontované TSI jsem nikdy neviděl, ta, co jezdí v okolí jsou OK.
O problémech s TDI jsem slyšel, někde mám i fotky z dílny, kde se měnily na A6 - docela porod, motor musí ven. Ale skočené nehavarované TDI jsem taky ještě neviděl.
Za ty roky 3.0 prošla řadou změn (rozvody té první byly opravdu podívaná), dneska jsou tam čtyři simplexové řetězy, jestli se nepletu. Stejné by to mělo být na V8. Audi používá obdobná řešení na šestiválcích, osmiválcích i dvanáctiválcích, benzínových i naftových.
Řekl bych, že jde o kumulativní efekt. Používají napínání, které při startu víc namáhá řetěz, výrobce tlačí řetězy na hranu specifikace, k tomu možná chyba ve výrobě, nedostatečně efektivní vstupní kontrola a máš problém na světě.
Co se opouštění řetězů týče, tohle je nová 1.8 uvedená do prodeje koncem minulého roku: [odkaz] Pokud to chceš i s popisky, tak https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/muupu… strana 35. Řetěz neopustili, jen přešli z válečkového na zubový.
Článek si sám sobě protiřečí. Nejdřív je problém v hydraulickém napínáku a vzápětí se problém přesune na nekvalitně vyrobený řetěz. Když už VW chce špínu hodit na někoho jiného, mělo by si s tím dát trochu práce. Tohle je nevěrohodné. :no:
Článek spíš mluví o špatných zubech na kolech, která dále obrušují řetěz. To může být klidně pravda, pokud bude zub kulatý, napínák ho nedokáže dostatečně opřít o řetěz.
Ale taky mi to přijde divné, řetěz je obecně lepší řešení než řemen...nejradši bych ozubená kola jako to měl VM 2.5TD...
Vše začíná chrastěním při studeném startu. Pokud po chvíli přestane, je na vině napínák. Pokud trvá je vytahaný resp. nekvalitně vyrobený řetěz popř. ozubené kolo. Na zcela seriozní rozbor tu není prostor ani dost informací. Jen sem chtěl poukázat, že ten článek uspokojí možná Jardu z Horní Dolní. Na mě ale zapůsobil jak červený hadr na býka .
P.S. na ten 2,5TD od Motori sem si zrovna taky vzpoměl.
Asi máš pravdu, já technické vzdělání nemám. :-) Učím se tak, že něco rozeberu a zase složím, seberu součástky co zbyly a přemýšlím, jak je tam vrátit. Tak jsem to bral z víceméně amatérského pohledu.
2.5TD byl na dobu vzniku technicky super, jen to přehřívání... ;-\
Opravdu ma auto.cz zapotrebi publikovat tyto recyklovane polo PR clanky?
A kdyz uz chcete - nechcete udelat alespon seriozni investigativni auto zurnalistiku a zjistit, jak to je s 1.2 TSI, 1.4 TSI a preventivni vymenou rozvodovych retezu u tisic aut, kdyz "problem se tyka maximalne nekolika stovem aut"?
odkedy tie motory prisli su na nich len staznosti, tomu sa povie kvalitka ;-)
na spotrebe stejne kkt usetrim a davat prachy na servis a udrzbu poruchoveho motora v 21 storoci je uz trosku odveci a ani to nie je vtipne ;-)
mne uplne stacilo ze na starsom pole 6N1 odchadzali prevodovky po 80 000km a 5ka vyskakovala bezne za jazdy nie este aby som riesil teraz aj motor a to sme 15 rokov pokrocili - asi ideme dozadu
Jéžiši Marjá..., to jsou lháři...., to je do nebe volající...
Dělají ze svých zákazníků jen blbce...
Dál to nebudu komentovat..., ale být zákazníkem koncernu, musel bych si teď připadat, jako ta největší lama pod sluncem... ti co ty problémy mají se tak taky cítí i bez těchto duchaplných prohlášení....
A ještě k tomu využijí "nezávislý" autobild... a vy tupouni to otisknete ve stylu, víme co je za problémy...
Jděte se vycpat..., jste stejní lháři jako oni....
P.S:
Ještě opravdu vysvětlete, co stojí za problémy 1,2 TSI a 1,8 TSI, které trápí stejné závady... Servisní knížku od 1,8 Vám můžu Vy šašci poslat, že se dvakrát už měnil do 100 000 motor a teď už jde auto naštěstí z firmy pryč, páč nad 100 000 km už ti šašci ani nic nezaplatí na kulanci. Ulhanci. To je na oznámení etické komisi, že šíříte lživé informace...
Ale jo.. měli sme smůlu, zrovna nám na jednom autě odešel téměř přesně vždy po roce 2x motor a vždycky na potkání a přeskočení řetězu... TO BYLA ALE SMŮLA.... :-)
JSTE ŠAŠCI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… ještě větší než ten Váš anonymní kašpar GTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…
Vidíš ten se nám k tomu vlastně nijak fundovaně nevyjádřil. Se divím, že se tady nebije v prsa jaký kvalitní motory to teď VW produkuje >:D >:D >:D >:D
Takovej uprimnej clanek hnedle zvedne naladu >:D
Malokdo sem napise ze koupil takovou sragoru >:D
VW je snad jedina automobilka, ktera dokazala v takovym rozsahu odrovnat k dieslum i benzinove motory >:D
Dnešní auto jsou z převážné části tvořena čásmi od subdodavatelů, automobilky samotné si vyrábí jen menší část dílů. Ale tím spíš snad musí fungovat kontrola kvality těch dodávaných dílů.
Samozřejmě že kontrola některých věcí je obtížná resp. naprosto nerentabilní, např. u drobných elektronických součástí (čipů nebo čidel) by kontrola byla dražší než samotný díl. Ale kontrolovat výrobní toleranci u "železného" a navíc tak zásadního dílu jako rozvodový řetěž, to by snad problém být neměl...
bohužel problem je někde jinde. v dnešní době ISO norem se teměř nedělá 100%ní kontrola u žádných výrobků. dle normy ISO se stanoví výrobní dávka, potřebný počet testovacích kusů z dávky, tolerance, pokuď testovací kusy projdou v toleranci, dávka je dobrá, šup s ní do výroby... klidně se pak může stát, že do výroby pronikne až 20 % vadných dílů...
Tak zrovna lidl dopadl ve vetsine testu co jsem zaslechl nadprumerne. Rekl bych ze "vede" Bila, Hypernova, Kauflad ;-) Ale pinguone ma pravdu v tom ze to tak vlastnici vw berou, je to zyvacka, od PR maj naucino, ze je to bezne u kazdeho auta, vlastne takova spotrebka ;-) >:D
Tak já nevím, já chodím nakupovat do makra a nebo do kauflandu tam kupuju jenom věci typu coca cola, božkov rum, kečup , tatarku apod. - jinak pečivo v pekárně, maso u řezníka, zeleninu a ovoce přímo na farmě spolu s mlíkem a máslem. To je jako s auty, pokud zajdeš pro hovězí maso do koncernového obchodu, nečekej kvalitu a nemrč pak když je to nahouby. Když si ,ale 4kolku koupíš u čtyřkolkáře :-) dostaneš snad i kvalitní čtyřkolku. VW,Toyota, PežoCIT a třeba ford jsou takové obchoďáky a pak tady máš řezníky od alfy, zelináře od LR a pekárny od subaru. Třeba . Tam jde člověk ,který přesně ví co chce a co má od toho čekat a proto pak není naštvaný, když se mu to kazí, má to škaredý interier a nebo to žere. A pak máš samozdřejmě makro - BMW/AUDI/MB ... brát s nadsázkou :-)
Proto vw plánuje hromadnou svolávačku, kde bezplatně vymění všem lidem kteří zaznamenali příznaky poruchy řetěz za nový a bezproblémový ... Ehm ,vlastně neplánuje. Protože vw jsou spolehlivá auta a ty svolávačky nepotřebují, třeba jako ty krámy od toyoty a nebo subaru, které svolávají dvakrát do roka.
Zravim, sice sa my to nechce hladat, ale asi pred rokom som pisal ze to budu pekne mrdky tie motory - poruchove, kazdy sa my vysmial.
Od zaciatku maju problemy a nie je to len toto! :no: Vsetky maloobjemove benzinove turba su krok mimo - pre uzivatelov, automobilky to netrapy a su pre nich naopak vyhodne-ziskove!
Keby to bolo tak super , japonci uz davno maju benzinove turba v ponuke..preco ich nemaju? odpoved je jednooducha - vela nevydrzia=poruchove.
Uz sa tesim az Mazda zacne predavat vsetky modely zo svojim SKY systemom :yes:
Odpověď je jednoduchá - Japonci je nemají proto, že zaspali dobu... a postupně to dohánějí, viz třeba nový Civic.
Problémy s rozvody nejsou primárně způsobené turbem, tohle je specifický problém VW. Turbo je koncepčně dobrá věc a u spousty aut funguje bez problémů.
turbo je dobra vec.....ale nie na 1.2 ci 1.4 ,1,6 benzinu na beznu prevadzku!!!!!
Ze vraj zaspali dobu >:D >:D >:D
Keby toto riesenie bolo bezproblemove uz davno maju turbomotor- podotykam MALOOBJEMOVY!!
TSI nema len problem retazu, sa skus poinformovat co vsetko odchadza na tych motoroch, niekedy je potreba menit CELY motor!!! viz kolega vyssie to pekne napisal
Asi bys to uz nemel hulit ;-) Nechtel jsem Te urazit vetou "Emel nemel" ;-)
To tvy turbo je jen z nouze cnost, pac by ty jejich motory neprosly emisema. Druha moznost je udelat slusneou atmosferu. Myslis ze kdyz Honda dela turbonaftu, kdy jsou jejich motory spicka, ze by nebyly schopni udelat turbobenzin. Nebo Toyota, mazda,... Jde jen o spatnou konstrukci motoru vw, osizenou.
Nova generace motoru Honda co prijde za par let, bude pravdepodobne rovnez bez turba
[odkaz]
[odkaz]
Uz v roce 2005 vedeli co chtej a porad se toho drzi ;-)
Ale dle tebe tam vlastne chrapou a chrapat budou az do smrti a pohadky je konec >:D
Kdyby sis nekoupil takovej * tak bys mohl taky klidne spat a ne se po ceste porad bat >:D
To ze Honda pouziva vypinani valcu nekolik let a vw s timprijde az ted, jasne hovori kdo tu chrape. To je urcite zajimavejsi reseni ohledne spotreby a emisi, nez ten vas doj.bany downshiting >:D To vypinani valcu je vlastne takovy Atkinson, mene paliva do valcu >:D
Jsem zvedav jak se koncern popere s rozdilnymi zmenami teplot,... To zas bude komedie >:D >:D >:D
Turbomotory jsou geniální vynález. Člověk má k dispozici 100 až 120 koní, krouťák jako u atmosférického dvoulitru a když se jede "lehká noha" dá se jezdit za 5-6 litrý. Která atmosféra to umí? Jezdil jsem pár měsíců 1.4VVTi od Toyoty a byl to neuvěřitelně mrtvý motor, který dostat pod 7l / 100 km byla fakt dřina. Ale byl spolehlivý, to je pravda...
Turba budou ve své x-té generaci taky spolehlivá... U dieselů se to taky masivně zlepšilo.
Vypinaní válců ano, přeplňovaných ještě lepší...
Nemuzes srovnavat atmo 1,4 a turbo 1,4 jak z hledisk vykonu , tak z hlediska spotreby. Turbo tam nazene vzduch a jelikoz stechiometricky pomer paliva vzduchu musi byt stejny, tak spotreba a vykon je vetsi. Pokud umrtvis motor oturbeny 1,4 kvuli nizsi spotrebe vlivem vyysiho zprevodovani, dostanes na kola nizsi kroutaka jsi tam se spotrebou kde je Hondi 1,8I-VTEC(podobnou spotrebu maji konkurencni 1,6 Mazda, Toyota ), ale vykon je na mnohem vetsi urovni. Honda 1,8 ma 175Nm vs 1,4TSI 200Nm, ale po horsim zprevodovani na kola to hodi ne puvodnich 200, ale jen 160Nm oproti 1,8i-VTEC se 175. Musi se posuzovat vykon a kroutak s prevodovkou, tedy na kolech, aby tomu odpovidala spotreba. Uz nekdy od 1500 otacek je na tom zprevodovane turbo hure. Takze ten kroutak z atmo dvoulitru je jen vlhky sen.
Kdyz turbo tak jedine naftu a to bych doporucil 2,2i-DTEC, pripadne na konci roku dostupny 1,6 i-DTEC >:D O tom bych snad jedine uvazoval pri vymene za benzin R18 >:D
Jinak lehka noha v davu se u atmo 1,8 da jezdit za 5,2l. [odkaz]
a to je ve staji 140 vraniku ;-)
Se 100 vraniky z 1,3l se u atmo da jezdit s lehkou nohou v davu i za 4,6l ;-)
Downshiting je jen PR ;-)
No vidíš, ja mám 1,6 od Toyoty (110 koní) a dlouhodobý průměr 6,2. A to se jedná o 13leté auto. Pravda, do města s ním moc nejezdím a na dálnici se nepředháním s manažerem v Octávii, ale atmo benzín může být úsporný, záleží na elementu mezi volantem a pedálama. Třeba taťkova RAV4 s benzínovým 2litrem a hydrodynamickým automatem..v létě do 7,5 a v zimě 8,3. Co víc si přát.
Honda naopak zřejmě neví co chce. Ze sportovní značky se nyní orientuje na elektromobily? Ze sportovních aut zbylo pouze CR-Z, které je všem k smíchu... Accord kombi jde z extrému do extrému... pro mě je to tápání. Mimochodem, pro Civic se připravuje benzínové turbo 1.6l.
Honda dělá turbonaftu... a dobrou... teď. Pokud se podíváš pár let zpátky, tak neměli nic... a fanoušci vykřikovali, že je to prý proto, že Honda naftu dělat nechce. A situace se opakuje s benzínovým turbem.
Naozaj? Naozaj nemaju japonci benzinove turba kvoli ich poruchovosti? Nebude to nahodou kvoli ich zastaralosti, resp. tym, ze nestihli naskocit na vlak a co sa tyka motorov su oproti Europe pozadu, t.j. slaby zaklad (1,4-1,6) ziaden stred a potom najsilnejsia motorizacia (1,8-2,0), pricom tieto motory ledva dosahuju svojou charakteristikou male preplnane turba. A to nehovorim o vzhlade, kde su az na spominanu Mazdu (v nizsej strednej) dizajnovo dost nepodarene auta...
Sam mam TSI motor, takze reakcia VW ma netesi, absolutne nie som prehnany fanusik koncernu ani nic podobne. Zatial vsak nemam s motorom ziadne problemy, dufam, ze to tak ostane aj v buducnosti.
A ohladom tej spominanej vydrze. Nie kazdy, kto kupuje auto ma rocny najazd 50tis. kilometrov. Naco mi bude auto, ktore sice vydrzi 300 tis. kilometrov, ked bude v tom, case aj tak technicky a bezpecnostne zastarale? Vacsina uzivatelov, ktori si kupuju male preplnane motory maju najazd 10-20 tis. km rocne a po 6-7 rokov posunie auto dalej, takze neviem ci by tu bola nejaka deviza, mat motor stavany na 300tis, ked samotny majitel s nim tolko nanajazdi. Kto ma velke najazdy kupi diesel nie benzin.
"a po 6-7 rokov posunie auto dalej" ... jenže pokud to bude šmejd, tak vám ho v bazaru ani nevykoupí a zůstatková cena bude limitovat k nule. Tím se vám celá bilance provozu auta prodraží.
lenze ked ti odyde turbo po 30k km a mas po 2rocnej zaruke, tak oprava stoji skoro polovicku auta { fabia}, to by som teda chcel zazit fakt!!!!!!! myslis ze preco je Toyota najspolahlivejsie auto?
Preto ze nebudu predavat nieco. ked vedia ze poruchovost daneho systemu je extremne vysoka.....co mam potom napisat na VW ohladne zaspanie doby, ked Toyota dava CR do nafty od roku 2000 a VW prisiel nato az teraz? za dalsia preco maju japonci nieco menit ked je to funkcne -spolahlive? len preto ze teraz je moda 1.2 TURBO?
Japonci pozeraju omnoho dalej dopredu...preto toyota vyraba najviac hybridov, ktore su bezproblemove a stale ich vylepsuje!! MAZDA sky- preco myslis ze masda vyvinula toto!!! pozera dalej, z jej pohladu malej automobilky, by bolo ekonomicke kupovat od niekoho tie male Turbosracky a hotovo....ale keby mala take problemy jak teraz VW , tak by mohla Mazda rovno zatvorit tovarne , lebo by to nikto nekupoval. Uz to pochop ze zastarala Europa v dnesnej dobe uz nieje na vrchole, sme zaostaly a zkostnately, a aziati sa nam len smeju
aha, takze 18k + 20% 22k + nejake blbosti okolo to mame 25k + praca a sme na 30-35k, nova fabka za 200....3 rocna - cena 130 k a oprava 30k super! SIMPLY CLEVER >:D
Neviem preco by mi malo odchadzat turbo. Pride mi to ako dookola opakovany argument ludi, ktori turbo nemaju. Pokial clovek vie jazdit, neni dovod aby mu turbo odchadzalo, aj ked stat sa moze. Pokial viem, turbo neni nejaka zavratna polozka.
Pri tom odpredaji by som si nebol taky isty, nakolko jazdenky koncernu VW si celkom drzia svoju cenu na rozdiel od korejskej, ci fr. produkcie. toho by som sa tiez nebal.
Toyota mozno spolahliva je, ale je to stelesnenie nudy na 4 kolesach. Ten sucasny dizajn by som bohuzial prekusnut nemohol...Zaujimave, ze si ludia kupuju tie "turbosracky" napriek tomu, ze sa tu siri panika ohladom ich poruchovosti. Ja by som si aj druhykrat pri vybere auta kupil preplnany benzin a pekne sa podakoval za ponuku na japonsky benzin s ktorym ked chce clovek trosku sviznejsie jazdit musi vytacat a tym padom aj spotreba ide hore...v meste teda nie velmi prakticke auto.
A ano pocul som, ze existuju aj hybridy :-)
spotrebu by som velmi asi nevyťahoval, lebo ak je na štýl jazdy niekto citlivý, tak práve maloobjemové turbá. Normované spotreby v TP sú krásna vec, ale realita je úplne iná.
Na druhú stranu sú uživatelsky určite príjemné, to ťažko niekto može rozporovať.
zeptam se na jednu vec... Kolik z tech vesnickych blbu, duchodcu a polointeligentu (presne pro ne je 1.2 TSI idealni past), kery se nechaji zlakat sloganem "maly objem, vysoky vykon, nizka spotreba" (kerej sam o sobe je blbosti z hlediska promeny energie, kolik energie spalim, tolik vykonu mam +/- ztraty v motoru a lehky vlyv turba na efektivitu) umi jezdit s TURBOMOTOREM??? a kdo jim to rekne??? prodavac v konzernovym salonu asi ne...
Zkus manuál k autu. Každej důchodce (pokud takoví jsou), si ten manuál po koupi vozu normálně přečte. A mám zkušenost takovou, že právě vesničtí "blbové" a důchodci jezdí s autem jako s hnojem. Velmi pomalu. Nemají problém s dodržením tabulkové spotřeby.
Neviem čomu sa čudujete. Tak si to asi chlapci z VW spočítali, že sa im oplatí nakúpiť lacnejšie reťaze a určité percento v záruke vymeniť (určité percento až po záruke a zacvaká si to majiteľ - zisk pre VW), ako nakúpiť drahšie a nemeniť nič. Veď o zisk ide až v prvom rade. ;-)
Moc ziskové to nebude. Část motorů se potkala a museli v záruce měnit celý motor, viz příspěvek od wolffa (kde měnili v záruce motor dokonce dvakrát !). No a pak stovky tisíc aut na preventivní výměnu rozvodů ... to není jen materiál, ale hlavně práce mechanika na půl dne.
lenze ked ti odyde turbo po 30k km a mas po 2rocnej zaruke, tak oprava stoji skoro polovicku auta { fabia}, to by som teda chcel zazit fakt!!!!!!! myslis ze preco je Toyota najspolahlivejsie auto?
Preto ze nebudu predavat nieco. ked vedia ze poruchovost daneho systemu je extremne vysoka.....co mam potom napisat na VW ohladne zaspanie doby, ked Toyota dava CR do nafty od roku 2000 a VW prisiel nato az teraz? za dalsia preco maju japonci nieco menit ked je to funkcne -spolahlive? len preto ze teraz je moda 1.2 TURBO?
Japonci pozeraju omnoho dalej dopredu...preto toyota vyraba najviac hybridov, ktore su bezproblemove a stale ich vylepsuje!! MAZDA sky- preco myslis ze masda vyvinula toto!!! pozera dalej, z jej pohladu malej automobilky, by bolo ekonomicke kupovat od niekoho tie male Turbosracky a hotovo....ale keby mala take problemy jak teraz VW , tak by mohla Mazda rovno zatvorit tovarne , lebo by to nikto nekupoval. Uz to pochop ze zastarala Europa v dnesnej dobe uz nieje na vrchole, sme zaostaly a zkostnately, a aziati sa nam len smeju
ZA KVALITU KOMPONENT JE BEZ VÝHRAD ZODPOVĚDNÝ VÝROBCE
No jo, ale dle argumentační logiky VW, za poruchové TDCi min. generace také není zodpovědná Ford, ale výrobce vstřikovačů DELPHI... Tak to trochu kulhá...
Samozřejmě je vždy zodpovědný výrobce za auto jako celek a musí si pohlídat kvalitu komponentů, ze kterých auto staví!
Re: ZA KVALITU KOMPONENT JE BEZ VÝHRAD ZODPOVĚDNÝ VÝROBCE
To je pravda - když si dám v restauraci jídlo a bude mi z něj blbě, těžko před hygienou obstojí tvrzení, že koupili už špatné maso. Jen nechápu proč v mladé boleslavi už neřádí čojka. Přeci nemůžu prodávat produkt, který je od výroby špatný a k problému se stavět zády. Být to v jakékoliv jiné kategorii produktů tak už by měli po srandě.
Re: ZA KVALITU KOMPONENT JE BEZ VÝHRAD ZODPOVĚDNÝ VÝROBCE
Těžko říct. V toleranci být může, ale když bude z jahodovýho dřeva, tak se vytáhne po pár kilometrech. A osobně nevím, jestli se v začátku někdo plácal se spektrální analýzou, nebo se spolehnul na deklarovaný materiál.
Re: ZA KVALITU KOMPONENT JE BEZ VÝHRAD ZODPOVĚDNÝ VÝROBCE
víš co by stálo na každou šarži dělat 100% kontrolu spektrální analýzou. Samozřejmě, že se spolehli na namátkovou kontrolu a dodaný atest k materiálu. Taková kontrola ovšem běžně v praxi stačí. Pokud je chybou opotřebení stroje, který je průběžný, tak se taková chyba i namátkovou kontrolou objeví.
Re: ZA KVALITU KOMPONENT JE BEZ VÝHRAD ZODPOVĚDNÝ VÝROBCE
na kontrole se nic neobjeví, tam to může být vše v toleranci a pěkně "lesklé", ale jak to namontuješ a zajedeš, tak se to může vytáhnout raz dva. Jako nekvalitní (levné) řetezy na kolo, já jsem takový řetěz schopen zlikvidovat do několika stovek km.
Re: ZA KVALITU KOMPONENT JE BEZ VÝHRAD ZODPOVĚDNÝ VÝROBCE
Než se zavede jakýkoliv díl do sériové výroby je podroben spoustě testů (korozních, teplotních, vibračních) podle požadavku konstruktéra. Na výkrese dílu (teda i tohodle řetězu) je přesně definovaný materiál a hafo norem který ten díl musí splňovat. Podle toho celou životnost výrobku dodavatel dodává neustále stejné díly bez změny materiálu, výrobního nástroje a dokonce i výrobního místa! Nesmí měnit bez vědomí zákazníka prostě nic co má vliv na jakost výrobku. Čili je naprostej nesmysl, aby najednou z ničeho nic řetězy byly sice pěkně lesklý a najednou se začaly vytahovat jak kšandy.
...tak to je. Jestli motor nevydrzi ani 30t km, pak jde o zmetek. Pokud ale jde o celou radu motoru, pak jde o jasny lowend tridy. Volkswagen se k tomuto problemu stavi az prilis arogantne. Uvital bych pokoru, kterou nabidli japonci pri domnelem problemu s pedaly na US trhu.
Do te doby, bude lepe, kdyz automobily s timto motorem lide nebudou kupovat.
Spis je tomu naopak. Ty motory jsou na tom hure, nez si mnozi mysli. Pokud by slo o malou chybu nekterych z komponentu jednoho nebo vice dodavatelu, automobilka by pouze zadala o napravu toho ci onoho dodavatele, porpr. by zmenila dodavatele. Volkswagen ale bude pdle vseho menit retezy za remeny. To svedci o katastrofalnim pochybeni pri vyvoji motoru jako takoveho a pouha zmena retezu by nepomohla.
Ano jsou věci nedokonalé ale i tak skvěle fungující.Tohle je jedna z nich.Poruchovost tohoto motoru se nevymyká konkurenčním, akorát má svoji typickou závadu......ty tvoje první věty jsou jen o tom, že o tom nic nevíš. :no:
Naopak, poruchovost těchto motorů se už vymyká konkurenčním motorům. Ve všech dostupných statistikách. Výrazně. Jinak jsou auta z VW trochu nudná, ale slušně odladěná vozítka.
Naposled, rozvodový řetěz není novým problémem. Co si pamatuju, tak byl změněn dodavatel řetězů od 42KT roku 2011. Již tehdy o problému dlouho věděli a řešili jej.
Mylis se. Kvalita polskych Fiatu byla v poslednich 15 letech vzdy vyrazne lepsi, nez Fiatu "echt" italskych. Stejne tak to je u Opelu. Kvalita vyroby Opelu v Gliwicich je na tom v porovnani s materskou firmou velmi slusne..
U tureckych vozu je nizka spolehlivost dana predevsim jinymi vlivy - mizernymi komponenty materske firmy rendlik a syn :no: Ale to asi neni pro lidi, kteri se tim zivi, nic prekvapiveho...
Hlavní problém je v tom, že si konstruktéři VW vymysleli, jak pro 1.4, tak pro 1.2, zcela atypické řetězy (jiné rozteče?, radius?, šířku?, přesně nevím, mám to z druhé ruky od člověka, který dělal u toho zlořečeného dodavatele). Výrobce pak musí mít extra nástroje, jen pro VW řetězy, a, pochopitelně, je zkouší využít na doraz. To je první aspekt. A tím druhým je, že projevy závady (rachtání řetězu, než se zahřeje olej v napínáku) mnohem víc naznačuje na problém s napínákem, resp. jeho olejovou náplní. Nicht wahr?
AutoBild taky trochu pochybuje a zmiňuje se tam i ten problém s olejem. Navíc dodavatel řetězů byl ve výrobní toleranci. Kvůli úspoře nákladů se dostával na hranu, ale v toleranci byl. Problém byl pak s tím, že se tyto tolerance naskládaly a byl problém. Na vině je tedy spíš konstrukce než dodavatel.
Tak chyba konstrukce by nebyla žádným překvapením. Pro připomenutí:
1.2 HTP, 2.5 V6 TDI, 2.0 TDI PD, teď TSI... Volkswagenu se ty problémy (nejen) s motory v posledních letech dost kupí.
Neřekl bych. Když to tak vezmeš, tak ty problémové motory tvoří dost vysoké procento z produkce VW (a to jsem nezmiňoval okrajové záležitosti jako V10 TDI) a jiné věci než motory (např. časté reklamace DSG).
U kterého jiného výrobce bys našel podobně vysoké procento problémů (u aktuální nabídky)? Něco se nepovede skoro každému, ale u VW je těch "kiksů" nápadně mnoho.
A kde je ta statistika, to jsem přehlédl - taky tu nečtu všechno.
Já čerpám z toho, že o problematických motorech jiných značek člověk prakticky neslyší - ani u nás, ani v AutoBildu, v německých, anglických ani italských motoristických médiích. Tebe třeba napadají které problémové motory konkurentů VW? O 1.6 od BMW / PSA šla řeč, kdo dál?
Ne, potíže s řetezěm je zdejší diskuzní evergreen. Viz starší diskuze, ostatně ti to potvrdí i tvůj kamarád Vlček, který to sem s železnou pravidělností píše asi dva roky.
Poruchovost motorů 1.2 TSI 77 kW je k 1.4.2011 2,7 % (poruchovost = % motorů, u kterých se v záruce řeší JAKÁKOLIV závada - počínaje zadřením, konče třeba kolísáním otáček nebo jiných prkotin.)
Totální úmrtnost = 4.1 % (= počet naprosto mrtvých motorů z těch pokažených tedy 11 motorů z 10000.) Od zahájení výroby došlo k mnoha změnám, stejně jako se děje u mnoh jiných výrobců u nových motorů. Takže nyní je úmrtnost daleko nižší. Výrobce nedělá žádnou svolávačku, protože poruchovost je hluboko pod běžným průměrem. Jenom se dělá větší povyk na internetu od postižených lidí. Běžná hodnota u prvního údaje je v průměru napříč všemi výrobci okolo 5 %, ta druhá okolo 7 %. Takže ten motor není o nic víc průserovější než ostatní. Ostatně byly mi poslány i slidy z poslední Engine designer conference 2011 a jsou tam i tabulky poruchovosti motorů. Jenom pro zajímavost: 1.4 T-Jet 110 kW má hodnoty 5,6 a 6,1. Nejčastěji odchází turbo, hlava a motormenagement. Hlava praská z důvdu nedostatečně dimenzovaného chlazení u 150 k verze. (Proto u MultiAir v
Bravu došlo ke snížení o 10 k ). ;-) 120 k verze tím až na výjimky netrpí. 0,9 MultiAir trpí momentálně nejvíc na praskání klikovky - bude se řešit zvětšením setrváku. 1.2 Tce zas trápí mazání a těsnění pod hlavou...
Až si půjdeš ke třem áčkům kupovat auto, nesmíš holt věřit, že má najeto pětadvacet táců, přihoď stovku a hned máš jasno, kde ja zakopaných 90% problémů s řetězem.
Na těch pár (stovek) zbývajících, ze dvou miliónů (!!!) spokojených řidičů, je nutno uplatnit zákon zachování garážové energie. Důležité je znát příčinu těchto sice výjimečných, přesto nemilých problémů. Dodavatel. Šlendriánská výstupní kontrola dodavatele. Ten je tedy odpovědný za danou věc. Ten také bude muset rychle své selhání u Volkswagenu napravit.
Samozřejmě, že tobě, majiteli (nemyslím plakátu), je za kvalitu povinován Volkswagen. Ovšem příjít v roce 2045 k Volkswagenu, že ti škube řetěz na padesátiletém golfu s hrdým nájezdem padesáti tisíc, to by ti snad položili otázku, jestli ti nekape na karbit, avšak jsi li pružný průměrný eurojezdec, věc se samozřejmě vyřeší v rámci běžné záruky, či velkorysou kulancí prodejce.
Než ti tvého volkswagena zprovozní, čas můžeš třeba trávit tím, že si podrobně přečteš vedle na hlavní dnešní test ALFA ROMEO GIULIETTA... 8-s To ti myslím vžene do žil opět tu spráVWnou životní garážovou balanci. Přece bys tu nehořekoval nad jedním řetězem. Víš kolik má například takový Golf celkem součástek? Bratru kolem šesti tisíc. A všechny stoprocentně fungují.
Opravdu se domníváš, že technické problémy řeší jen VW? Tohle je početně velmi redukovaný problém, tíživý však proto, že předem asi VW nemůže odhadnout u kolika vozů se to ještě projeví. Avšak nejde o životy cestujících. Jistě si pamatuješ na sice technicky banální problém, tuším toyoty v USA s hrnoucím se koberečkem, který však snad mohl komplikovat ovládání pedálů a vyvolat tak možnou havárii. A tohle už problém je velký. Tedy náhled na charakter vady nutno cedit přes případné možné rozsahy škod.
Je to samozřejmě nemilé, ale jestli jsem to dobře pochopil, již se ví, co za tím vězí.
No u té toyoty to byla spíše shoda náhod, lidského faktoru apod. - ale jak se k tomu toyota postavila ? Čelem ... A že zacukaný řetěz nemůže nic způsobit ? Zkus si projíždět ostřejší zatáčku v 90ce pod plynem a nejdnou cuk ? Řidič zazmatkuje a bum máme tu smrťák. Mě spíš fascinuje jak se k tomu staví. To že je vw poruchový jsem si už zvykl, ale že posílá dopr... svoje zákazníky to je na pováženou.
Že se Toyota k něčemu postavila čelem? Máš krátkou paměť. Bylo to až na základě nekolika soudních sporů (prohraných) a taky na intervenci samotné vlády USA.
Dodávat pro VW je žádaný kšeft. Sice na tom člověk nic moc nevydělá, ale objemy mu zajistí několik let "bezstarostného" fungování. Na takové zakázce se dá postavit firma.
Subdodavatel? Leda *. VW nese za celek jako takový odpovědnost! A, že se zbytek součástek nekazí?? Kde na to chodíš Broučku Pytlíčku? Zajdi si sem tam na vwclub.cz a počti si- zvláště v sekci Passat 3C, Tiguan a Golf 6..Třeba procitneš z té své naivity. Další zdroj důkazu "spolehlivosti" koncernu je například dieselpower.cz, nebo audiklub.cz. Přijde mi, že si NIKDY žádné koncernové auto neměl, protože bys nemohl vyblít takové splašky ty apoštole..A to Ti píšu jako majitel 3 koncernových vozů (bohužel posledních).
Všechno špatně, máničko, institut odpovědnosti je jednou z nejsložitějších právních konstrukcí v každém kvalitním právním řádu. Ty to vnímáš povrchně, prvoplánové, neznale. K tomu ostatnímu tvému pláči se nevyjadřuji, není k čemu...
Tak hlavně, že ty to vnímáš do hloubky >:D A jistě, že se ke zbytku nevyjádříš, musel by sis po přečtení mnou výše uvedených fór přiznat, že je to všechno jinak a zhroutil by se ti rázem celý svět.
Vážně si přečti ještě jednou, co jsem ti k problému odpovědnosti napsal, když se poradíš s někým znalým, uvidíš, že mi dá za pravdu, a tobě vysvětlí, že tak jak to pojímáš ty, tedy plochým neznalým výkřikem, že "VW nese jako celek odpovědnost" :-) tu můžeš zaujmout leda hodně neznalé prosťáčky.
Trochu se zamysli, určitě přijdeš na to, že je-li někdo odpovědný, tedy ten, který nese z dané škody odpovědnost, pak musí být někdo poškozený. Teď ti napíši něco, co s tebou trochu zamává, ale to jen proto, že do věcí nevidíš - Poškozený je VW... ;-) Zkus to promyslet a pak třeba můžeme právě tu kauzu z pohledu škůdce a poškozeného probrat opravdu v celé... hloubce. Nenapsal jsem ti zatím totiž vše. Ale proč také, viď ;-)
Kdyby ti v restauraci donesli zkažené maso asi těžko by jsi odešel domů spokojen. Natož kdyby ti řekli, že za to může řezník a že oni jsou vlastně tím řezníkem poškození. Nic by jsi nedostal jako náhradu, za jídlo by jsi zaplatil plnou cenu. Já myslím, že zodpovědnost padá na koncového prodejce. To, že je knedlík, omáčka a nebo maso špatné je jedno - vždy za to zodpovídá podnik, který z tohodle poskládal svíčkovou a prodal to zákazníkovi. V luxusním podniku ti dají jídlo na 14 dní zdarma ,ve slušném ti nabídnou náhradu a nebo vrácení ceny a v hospodském pajzlu ti řeknou ať jdeš domů, protože oni za to nemůžou že řezník dodal zkažené maso.
Volkswagenu zkazili dobré jméno. Těchto osočení (či dokonce žalob) je v automotive docela mraky. A každej se tomu snaží vyhnout, protože si pak u nikoho ani neškrtne a může zavřít krám.
Samozřejmě navenek za to může ten zlej VW. Asi by si všechno měl dělat nejlíp sám a práci nikomu nedávat. 8-s
Věděl jsem, že klekneš. Příště nepiš k tématu, kterému nerozumíš. Oceňuji však, že ses alespoň ozval :yes: Esenbe píše stejný blábol jako ty shora, akorát z restaurace :-)
Dám ti tedy slovní úlohu z etikety. V restauračním podniku jsi objednáš jídlo. Jídlo bude zkažené a nebude možné ho pozřít (užívat). Jaká je adekvátní reakce restaurace ?
A) Zákazníkovi se přijde omluvit šéfkuchař/manažer/vlastník a nabídne mu adekvátní kompenzaci.
B) Šéfkuchař vyběhne z kuchyně a seřve vás s tím, že takto to jídlo má vypadat a vy ho máte koukat sníst ( i s tímhle se dá setkat )
C) Přijde manažer restaurace, svalí vinu na dodavatele ingredience jídla a řekne, že tento problém se vyskytuje jen u velmi malého procenta strávníků v restauraci a tak jej nehodlá nijak řešit.
Mi nějak nevadí VW jen tvoje obhajoba a vyvolávání jejich ,,kvalit,, do nebes je donebevolající .Nejsem nějaký odpůrce koncernu, vždyť v rodině jednoho máme a je to docela dobré a schopné auto.
Nemá smysl mu to vysvětlovat..Bude tu svoji VW mantru omílat dokola. Snad takových věrných fanoušků/kupců(tupců) má VW ještě dost..Brzy je totiž bude potřebovat..
on to neuzná. Ve chvíli kdy, i Němci a jejich tisk otevřeně přiznává, že mají problémy s řetězy, tak GTI bude tvrdit, že jich je 100 špatných z 3 miliónů dobrých. Bohužel realita je o hodně horší a zkušenosti majitelů jsou pro mě víc vypovídající o kvalitě, než pisálek v diskuzi.
čili pokud chápu ten tvůj elaborát správně. Tak soudíš, že řešení rozvodů u 1,4 TSI je takhle od VW v pořádku. To že se může bez zavinění řidiče stát, že ti přeskočí rozvoďák je jaksi jen mizivý procento ztrát se kterým se při konstrukci počítalo. A měli bysme všichni jak tu jsme VW pochválit za excelentní konstrukční řešení. Takhle si to myslel?
Můžeš mi vysvětlit proč příspěvek o přeskakování rozvoďáků u nových aut začneš větou o 3 áčkách? Taky jsem nepochopil větu "když přijdeš v roce 2045 k Volkswagenu s přeskočelým řetězem" Někde se tu o něčem takový psalo? Néé psalo se tu o nových motorech, který mají najetý pár desítek tisíc kilometrů a jsou v 2-3 roky starých autech. Nevíš čím argumentovat tak jen svádíš řeč jinam. Jinak takový Golf je složený ze 6 tisíc součástek, zatím co třeba Toyota Auris jenom s 358 součástek a ostatní auta z ještě míň viď? Jenom Golf ten jich má tolik. Jindy dobrý, ale dneska ten tvůj příspěvek docela mizérie. Kdybys uznale napsal, že jsou to idioti, blbě to konstrukčně vyřešili a teď se snaží svalit vinu na dodavatele, tak to beru, ale tenhle výplod těžká bída ;-\
To je ale blbost :no: . Těch aut jsou možná stovky, ale jen v ČR. A ta jedna jediná vadná součástka ti udělá z auta nepojízdnou hromadu šrotu... ale samozřejmě si můžeš dál pouštět CDčka a svítit xenonama ;-).
:-) Ten článek je velkou pochvalou Volkswagenu, ani slůvka kritiky, prefektně pojato, perfektně napsáno. Opravdu zírám. Kolega se z toho čtení asi zvencnul :-)
Myslíš tu doslova fantastickou dvoustranu, s obrazem světa a na něm vkreslené jednotlivé závody VW, se snímnky nejúspěšnějších modelů, snímkem F. Porsche a F. Piecha, informace o tom, jak si VW stojí i v bazarech - nejvyšší konkurenční ceny. Jistě jsi četl i závěr toho článku, že VW je dnes vlastně plnoformátová značka a chybí jí jen levný vůz pro asijské trhy.
A na závěr, citace z nadpisu: " VW vydělává čtyřikrát tolik, co jeho francouzští konkurenti PSA a Reanult dohromady.
Píšeš tu, že v HN je článek o tom, jaký je VW křáp. Přitom ten článek neobsahuje samozřejmě žádnou kritiku, jen VW důvodně a oprávněně chválí, za šíři produkce, za ekonomické výsledky, za postavení mezi světovými výrobci.
Nekoukám se po bazarech, ale dokumentoval jsem tím tu míru chvály, že si VW drží kvalitu a cenu i v bazarech. Ano, celá dvoustrana je graficky mistrovsky zpracovaná, je to přehledné a velmi dobře se na to kouká. Ukaž mi jiný koncern o kterém se dá dnes napsat takto pozitivní článek.
Ty fakt chceš tvrdit, že tam není nic o těch motorech, resp. řetězech, a jak zblblý lidi žerou ten jejich marketing? Měl by sis koupit aspoň kilo mrkve na oči.
Hele, fakt začni používat hlavu, protože ty tvoje trapné názory o majitelích SUV apod, ty nejsou znakem vyzráleho a sebevědomého jedince, ale nějakého ušlápnutého chudáka. Opravdu tu z toho děláš kabaret.
Hele, každej tady asi pozná, už jen podle tvýho nicku, komu tak asi budeš fandit, ale psát sem nesmysly? Akorát ukážeš, že tě mají čtenáři přeskakovat a nebrát vážně.
Člověče, já marně tápu, kdy jsem od tebe tady četl něco hodnotnějšího, než nějaké ušlápnuté skuhrání, nadávky, či označování majitelů SUV za zakomplexované individua s malým...
GTI, narozdíl od tebe, dokáže napsat něco, co má hlavu i patu. A nepotřebuje k tomu kolem sebe jen jedovatě plivat.
Já si všímám, že GTI zcela systematiky napadá a zesměšňuje každého s jiným názorem že má on sám.
O literární úrovni jeho textů nepochybuji, o věcné stránce ano, většinou prokazuje velmi chabé znalosti o tématu. Viz např. diskuze o výkonu a točivém momentu pod Toyotou GT86, o funkci airbagů pod Kiou Ceed, "zasklení" existence cross Golfa na GTI-ho blogu atd. atd. Když píše o hodinkách, je to (asi) OK, toho by se mohl držet.
Betlechem....tak ten druhý odstavec je skutečně báječný....a na to jste přišel sám....?jistě máte ještě něco podobného(ne - li lepšího)připraveno,no tak ZATLAČTE!!!
Nevím, jestli je velký zisk výrobce pro jeho zákazníka tou nejlepší zprávou. Zvlášť, když si tuto informaci přečte pod tímto článkem. Jinak dnešní úspěch VW přeji. Hlavně ať si ho pořádně užije. Nic netrvá věčné a časem ho zase někdo vystřídá. Tak už to ve světě aut chodí a dobře nám tak.
VW jsem měl naposledy v roce 2003 - Passata. Pak jsem se "odrodil", ale v mém okolí jich pořád dost jezdí. Problémy s předními rameny, brzdami, turby, CRkem, váhami vzduchu - jasně - jsou. Teď dokonce ten řetěz....ach Bože....
Když se mě někdo zeptá - jestli si má koupit Passata nebo Golfa odpovím - A proč ne? Nejsem automechanik, ale pár jich znám. Na každém - opakuji na každém modelu něco najdete - tu víc, tu méně a občas se poseje něco, co opravdu stojí za to.... Možná je to už věkem, ale na některé zprávy se dívám přes "filtr". Jistě - je nepříjemné, když někomu "přeskočí". O to nepříjemnější to je, když to neudá na "kulanci" a o mnoho blbější je to, jak to Koncern šmoulá do ztracena a zachraňuje špatný odhad risk managerů v potenciálním dopadu na krátkodobé vnímaní značky... Ale přes to všechno - VW Group je momentálně nejdynamičtější vlčák v automobilové ohrádce. Když rostete - děláte chyby. Někdo zkrátka jen otěhotní spolužačku a napraví to postinorem a někoho to stojí pár set tisíc éček na výměně agregátů..... Dělat z toho ale totální fušeřinu celé firmy - to mluví trošku o ztrátě nadhledu a schopnosti soudně posuzovat souvislosti. Ano - VW udělal chybu ve zvolené strategii opravy vzniklého problému - ale toť asi tak vše.....
Takže rozum do hrsti,než Vám klekne Volvo, Toyota, Subaru, Fiat či cokoliv, co Vás napadne.....
Když ale budeme jako zákazníci jen zavírat oči před fatální konstrukční chybou a dělat jako by se nestala a dál kupovat ty výtvory, tak jsme jen parta ovcí, která jako by dával vzkaz dělejte si co chcete mi to stejně koupíme.
Ale, zase mi tady netvrď, že ty motory VW dělá schválně blbě, nebo že mu to nevadí.
Mě přijde tragikomické, když přijde článek o vytahaném rozvoďáku, tak zde každej nadává, jak o tom VW mlčí a nic nedělá, jak přijde další článek o tom, že se to řeší, tak se zde zase vykřikuje, že je to pozdě, že je to málo, že je to k ničemu...
Rozhodně je nedělá schválně blbě. Je to prostě šlendryján a mizerná práce konstruktéra(ů). Pokud se ti chyba vzniklá ve výrobním procesu nebo už v návrhu dílu dostane až ke koncovýmu zákazníkovi, tak je to samozřejmě pozdě. Jak jinak. Nad tím můžeš klidně kroutit hlavou, ale každej kvalitář ti řekne, že je to největší průser, který se ti při výrobě může stát. To je černá můra každýho dodavatele.
máš pravdu - ale to po Tobě/mě/nás - nikdo nechce - jsme obdařeni rozumem a ten bychom měli užívat ku svému prospěchu(méně sobečtí se podělí o zkušenost) - a pokud kupuji vůz a koupím bez rozmyslu, tak na to zpravidla doplatím - a pokud bude kdokoliv - ať je jakkoliv silný - postupovat vůči zákazníkovi negativním způsobem - zkrachuje - trh má jistou setrvačnost, ale stejně to jednou každému spočítá.....
A to že jsou velcí a rychle rostou atd. je nějak obhajuje. Mě by jako zákazníka vůbec nezajímalo, že dělají chyby při rozvoji. Mě by jako zákazníka zajímalo jen ať to dají do pořádku na svoje náklady a pokud mi 3x za 100 000km ( což je taková hranice spolehlivosti dnešních aut - bohužel) klekne motor, tak abych se toho rychle zbavil ,protože takovou věc schytat na plno po záruce může být třeba pro rodinu s průměrnými příjmy dost kritické.
neomlouvá je to - je to jen faktor ke zvážení, při jakémkoliv odsudku. Zkrátka se to stává - jako padají letadla, potápějí se lodě apod.... Také píšu o tom, že to jejich risk manageři silně podcenili a celou reakci nezvládli. Pokud se jim tohle stane ještě párkrát a budou reagovat obdobně,tak jim to náročný trh spočítá - zákázník povětšinou není tupec.
Ale zase na druhou stranu jim nasazovat psí hlavu - stává se to jiným, stává se to zkrátka i jim. Tvrdit kvůli tomu, že VW je plečka nebo šit je zkrátka laciné. Jako bouchnout si do spící opilé holky...
Jak jsem jiz napsal, doufejme, ze z toho vyrostes. JIny by se z tech vsech tvych urazek pravdepodobne......hmm....urazil. Ja te beru jako takoveho Mr. Beana na ACZ. Ztrapnujes se tady tolik, ze jsi az komicky. Ale dnes jsem to asi prehnal. Uznavam a omlouvam se. Z tve komedie se stala krec. Oddychni si, muzes se "predvest" zase priste.
Poruchovost motorů 1.2 TSI 77 kW je k 1.4.2011 2,7 % (poruchovost = % motorů, u kterých se v záruce řeší JAKÁKOLIV závada - počínaje zadřením, konče třeba kolísáním otáček nebo jiných prkotin.)
Totální úmrtnost = 4.1 % (= počet naprosto mrtvých motorů z těch pokažených tedy 11 motorů z 10000.) Od zahájení výroby došlo k mnoha změnám, stejně jako se děje u mnoh jiných výrobců u nových motorů. Takže nyní je úmrtnost daleko nižší. Výrobce nedělá žádnou svolávačku, protože poruchovost je hluboko pod běžným průměrem. Jenom se dělá větší povyk na internetu od postižených lidí. Běžná hodnota u prvního údaje je v průměru napříč všemi výrobci okolo 5 %, ta druhá okolo 7 %. Takže ten motor není o nic víc průserovější než ostatní. Ostatně byly mi poslány i slidy z poslední Engine designer conference 2011 a jsou tam i tabulky poruchovosti motorů. Jenom pro zajímavost: 1.4 T-Jet 110 kW má hodnoty 5,6 a 6,1. Nejčastěji odchází turbo, hlava a motormenagement. Hlava praská z důvdu nedostatečně dimenzovaného chlazení u 150 k verze. (Proto u MultiAir v
Bravu došlo ke snížení o 10 k ). ;-) 120 k verze tím až na výjimky netrpí. 0,9 MultiAir trpí momentálně nejvíc na praskání klikovky - bude se řešit zvětšením setrváku. 1.2 Tce zas trápí mazání a těsnění pod hlavou...
Taky bych ta data rád viděl.
A co se týče 0.9 Multiair - to už se fakt našli šílenci, co si to koupili ? :-) Výměnu motoru kvůli prasklé klikovce samozřejmě zaplatí prodejce/výrobce, ale co s tím šmejdem budou dělat, až jim skončí záruka ? :-)
:-) Ten měl taky řetěz a když byl cvrlikot.tož se povolil zajištovák a šroubovákem se napínák přitáh o čtvrt otáčky a bylo po problému. Takové *** jako napínání olejem to nemělo a v tom je ten hlavní problém :no::no:
Tak 5 let není ani za příplatek, ale daleko víc mě zaujalo, že ceník jejich supermegamainstream výtvoru Golf Plus je platný od 1.1.3000 >:-[]
To jsou skuteční frajeři, když nabízí ke stažení ceník "trošku" s předstihem. Nebo jsou to takoví debi.lové?
U Golfu Mínus teď nevím, co bych si měl po Novém roce 3000 koupit...
Konstrukční vada může potkat každého výrobce.Rozvodový řetez je sice problém,ale proč tyto downsizované motory jsou ve 100 tis.km už tak utahané,že vykazují horší parametry než v prvních kilometrech?
Vysoké tlaky,teplota...efekt prvního dojmu,dlouhodobá efektivita nula.
Chlapi neviem co je zle, ale zda sa mi ze downsizove motory lezia v zaludku hlavne ludom co s nimi nejazdia. Mne osobne 1.4 88kW od Oplu vyhovuje a je to jednoznacne pokrok oproti 1.6 s ktorou ho tak radi zrovnavaju. Ono to ma skor blizsie k 1.8 ale nie o tom som chcel.. Mam na tom natocene dost malo na posudenie spolahlivosti ale co viem, u Opla sa zasadne problemy nevyskytli.Pre zaujimavost cisto mestska spotreba sa mi momentalne drzi na 7.3 co povazujem na 120 koni za dobru hodnotu. Urcite lepsie ako 9 pri 1.8 :-!
Este jednu vyhodu maju tieto male turba oproti vyhonenym atmosferam - nizke otacky na dialnici a s tym spojeny komfort.
Co sa tyka 1.2 TSI a 1.4 TSI - retaz nema nic s turbom ani downsizom. Proste to niekto posr... to sa stava. Po prevaleni sa tejto afery by som sa uz ale neobaval. Urcite urobili upravy, hlavne na novych autach. Kludne by som do 1.4 TSI isiel. Diesle nemam rad takze pre mna nie su volbou.
Ano, primárně to není downsizingem, ale "downcostingem". Ale i ten downsizing hraje vedlejší roli ... přeplňování totiž zvyšuje namáhání celého motoru. A aby to motor vydržel, bylo by potřeba všechny díly dimenzovat stejně nebo i více než u atmosferického motoru stejného výkonu. Jenže to je v rozporu s downcostingem.
Novináři se třeba divili, že Ford se u tříválce Ecoboost 1.0 vrátil k litinové konstrukci bloku a Focus s tímto motorem váží více než s "nedownsizingovaným" motorem 1.6. Ale podle mě je to logické, protože ten motor bude (kvůli vysokému litrovému výkonu a tříválcové konstrukci) mechanicky hodně zatěžován.
Co se týče dlouhých převodů - ano, to je určitá výhoda turbomotorů. Ale každá stránka má dvě mince, takže pokud jedete mimo dálnice, musíte častěji řadit, zatímco já s můžu s atmosférou jet na nejvyšší převodový stupeň i v obci ...
P.S. Zkuste někdy těch 120 koní opravdu využít a spotřeba 7,3 určitě nebude ;-)
Pokud máš šestku u atmosféry stejně zpřevodovanou jako pětku u turba, pak v tom žádnou výhodu nespatřuju, můžeš jezdit s turbem na pětku a jsi na tom stejně. Vlastně lépe, protože při stejných otáčkách se turbo rozjede mnohem lépe než atmosféra, u které musíš víc řadit.
Šestku nemám. Ve středních otáčkách je downsizingovaný turbomotor lepší, to je bez debat. Ale při nízkých otáčkách (pod 1500 ot/min) je turbo prakticky nefunkční .. takže u downsizingovaného turbomotoru s delšími převody musíte podřadit. S Fabií TSI se v obci na pětku jet prostě nedá, s Fabií s osmiventilovým dvoulitrem ano ... při reálné 50 kilometrové rychlosti (55 km/h na tachometru) točí na pětku přesně 1500 ot/min.
Srovnávat 1.2T a 2.0 není úplně korektní, 1.2TSI je konkurencí pro 1.6. 2.0FSI je zhruba na úrovni 1.4TSI... respektive spíše mírně nad. Krom toho, dvoulitr je na Fabii už poměrně těžký motor...
Čím silnější je motor, tím víc se hodí dlouhý poslední převod, lhostejno zda to je pětka či šestka... v nižších rychlostech si motor nějak poradí a jezdit na dálnici mírně přes 2000 otáček je pohoda :-).
Srovnávám srovnatelné. 2.0 ve Fabii má 85 kW a 170 Nm, to je srovnatelné s 1.2 TSI 77 kW a 175 Nm. Neřekl bych, že je těžký ...je sice těžší ve srovnání s jinými benzíňáky, ale pořád je lehčí než všechny diesely včetně 1.4 TDI. Hlavní problém je spíše v tom, že se do motorového prostoru Fabie vejde jen s odřenýma ušima, takže je tam ke všemu špatný přístup.
Samozřejmě, čím výkonější motor, tím delší může mít převody. Ten dvoulitr by asi zvládl jet po dálnici při 2500 ot/min, ale jakmile by se objevil kopec nebo potřeba rychle akcelerovat, musel bych podřadit. Prostě vše má své pro a proti.
Kolem 100 koní / 75kW má typicky benzínová 1.6 (a měla tolik už před deseti lety). Dvoulitr v malém autě je spíš kuriozita, pro obecné úvahy to nemá moc smysl...
Věřím, že 2.0 by s Fabií neměl při 2500o. na dálnici žádné problémy.
Ano, 75 kW má většinou atmosferická 1.6ka, ale silnější verze 1.2 TSI mívají reálně kolem 90 kW (papírových 77 kW je tam asi kvůli nižším pojistkám a zdanění), takže bych to s nimi nesrovnával. Ten dvoulitr je kuriozita sám o sobě ... má litinový blok a dvouventilovou hlavu, to je konstrukce z 80. let, takový dvoulitr nabízel v tomto tisíciletí jen koncern VW. Ale pro Fábku optimální motor, pokud chcete jezdit delší trasy mimo město a po dálnici.
Na ježdění po dálnici Fabia moc není... a když už, tak bych vzal nějaké TDI v naftě a každopádně s šestistupněm. Ale to už se dostáváme k jiné diskusi....
Měl jsem pocit, že ve své době byla Fabia s 2.0 poměrně drahé auto... ale na druhou stranu je to zajímavá volba, s tímhle motorem jsem ve Fabii ještě nikdy nejel.
Nemyslel jsem přímo limuzínu, ale třeba Octavii, pokud zůstaneme v rámci značky.
Ve své době ano, kombík stál skoro půl milionu. Dnes ale stojí několikanásobně méně a proto ji můžu mít ;-) Ano, jel s ní asi málokdo, byl to nejméně prodávaný motor, možná udělám recenzi.
Konec konců, před koupí jsedm bral úvahu i redakční test z roku 2005, který jsem našel na tomto serveru:
[odkaz]
No neviem,v meste dam na tempomate 55,a nakolko mam DSGecko tak v rezime Decko idem v pohode na 6ke tak 1000 ot\min,ak dam Sko skoci prevodovka na 4ku a otacky su 1500,neviem ale TSI je dvojite turbo,doslova turbo a kompresor,tak nazor,ze v nizkych otackach nemas vykon je blbost,moja skusenost s tymto motorom [1.2] je iba pozitivna,a s DSGeckom mas stale vykon na 100% k dispozicii.
to sa vie ze s tazkou nohou bude spotreba vzdy vyssia. Nad 8 som sa v meste ale zatial nedostal. Obcas na to sliapnem ked potrebujem stihnut zelenu ale zvycajne chodim v ramci MPR pretoze v meste nema zmysel ist do 90 aby som v zapati brzdil ako pominuty.. Nehovoriac o tom ze je to nezmyselne riziko. Ano na to je turbo citlive a mozno sa da vyhnat spotreba aj na 10 litrov. Neskusal som, neviem. Viem len ze ked to obcas posteklim pri pripojeni sa na obchvat na 90 na dvojke ale potom sa ukludnim tak ta spotreba sa do 8 vzdy zmesti. Hovorim o cisto mestskej spotrebe. Pri zmiesanej jazde mimo BA to pada na 6,3 litra.
Piaty stupen je na Merive NEL sprevodovany podobne ako 6tka. pri 130 ma nejakych 2900-3000 otacok. Rozdiel je v krutiacom momente, ta dlha 5 na turbe udrzi aj stupanie a aj dialnicne predbiehanie sa da... Ideal je ale 6 kvalt za ktorym mi je luto. Urcite je tam kratsia 4, ktora je vhodnejsia na predbiehanie. Takto ked chcem rychlo predbehnut musim pouzit 3. Ta ma ale aj pri 140 este rezervu. Rychlejsie som ale na trojke zatial nesiel. Nebol dovod.
Rachocení po startu nezpůsobuje volný napínák řetězu, ale přestavovač vačkové hřídele,který neudržel tlak oleje.Byly zákazníkům vyměněny za inovované (stejně do všech nových motorů). 1,4 TSI 90kW a problém s řetězem je...jak to napsat hezky a neurazit redakci? Doplňte si znalosti z konstrukcí vozidel a motorů. Hezký den.
Nejak mi hlava nebere tech par stovek reklamaci, kdyz toho jsou plne weby a firma hrala mrtveho brouka.
Kdyby si radsi nasypali popel na hlavu a rekli, ze se to tyka vsech motoru a problem je v tom, ze ty retezy proste poddimenzovali a pouzili nekvalitni material, takze se vytahuji... varianta s vyrobni toleranci a triskama je SCI FI... , takova zavada rozvodoveho retezu neexistuje.
Problém není ani tak v řetězu jako spíše v jiné součástce, která stojí pěknej balík. Řetěz mám tady na stole a nenašel jsem na něm laickým pohledem žádné opotřebení, jako nový jen od oleje, ale nechal jsem si ho preventivně vyměnit, když už je to sundané tak pro dobrý pocit. Chyba je v PŘESTAVOVAČI VAČKOVÉ HŘÍDELE, která stojí cca 10.000kč. Rachocení nezpůsobuje napínák řetězu ani řetěz samotný, ale přestavovač vačkové hřídele, který neudrží tlak oleje, výměna za inovovaný 03C109088 E (3.generace) v ETKA katalogu je ten díl jako JEDNOTKA STAVĚCÍ PRO VAČKOVOU HŘÍDEL má na starosti nastavení ventilů při startu. Takže rada zní: pokuď vám to chrastí a vyměníte jen řetěz po pár tisících kilometrů vám to začne dělat znovu!!!! MUSÍ SE VYMĚNIT PŘESTAVOVAČ VAČKOVÉ HŘÍDELE. Já byl důsledný v argumentech a nenechal jsem se odbýt. Auto bylo po záruce, najeto přes 80000km rok 2008 rovnou jsem jim řekl, že bude vadný tento díl, což se mi následně potvrdilo. Auto stálo v servisu týden na pozorování, závada se musí projevit, jinak vám nikdo nic neuzná. Uznána kulance, platil jsem jen mizivou částku. A jen tak mimochodem stejný problém má RENAULT s Meganem a dost možná více modelů a pohon má řemenem a jsou to diesely, ta součástka jde napříč automobily a už jsem zaslechl, že BMW ten samý problém, takže neházejte špínu jen na jednoho výrobce, těch aut tím trpí více a je jedno jestli mám řetěz nebo řemen. A jinak MOTOR 1.4 TSI je FAMOZNÍ koupil bych si ho znovu, jsem s ním nadmíru spokojený. A tenhle problém už hazím za hlavu, každý motor má něco. Až budete mluvit v servisu buďte slušní a jednejte v klidu, jsme jen lidé, více toho docílíte a v servisu za to nemohou. Nic není bezporuchové. :yes:
Rad bych apeloval na ridice, kteri prijeli s vicemene funkcnim autem (pravdepodobne pouze preskoceny vytahany rozv. retez) do autorizovaneho servisu VW, Skoda apod. a nakonec jim bylo sdeleno, ze se jejich motor "potkal", i kdyz ve skutecnosti se jednalo a zavadu pouze vymeny rozvodu, retezu a napinaku rozv. retezu? Ja jsem v podobne situaci, kdy mam duvodne podezreni, ze autorizovany autoservis zamerne poskodil (rozumej potkali ho oni) motor tak, aby navysil cenu opravy z cca 30 000 Kc na 150 000 Kc. Na opravu se vztahuje kulance, nicmene se spoluucasti, 30 procent. Chci se pokusit zastavit tyto nekale praktiky a chystam se podat trestni oznameni. Urcite by pomohlo, pokud by takovych lidi s podezrenim bylo vice. Ozvete se pripadne na email michal.hudecek@seznam.cz.