Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rozvodový řetěz u 1,4 TSI: Víme, co je příčinou problémů

Aleš Jungmann
Diskuze (254)
Oblíbená jednotka 1,4 TSI od Volkswagenu je náchylná k poruchám rozvodového řetězu, a to i u relativně nových vozů. Už víme proč.

Závada se majiteli hlásí rachotem motoru po studeném startu. Po několika sekundách pak dojde k navýšení tlaku oleje a dopnutí řetězu, takže rušivý zvuk zmizí a vše je v normálu. A právě v kritické fázi, kdy není řetěz dopnut, může dojít k přeskočení.

Z rozhovoru německého magazínu Auto Bild s inženýry z Wolfsburgu vyplývá, že problémy s rozvodovým řetězem mají na svědomí subdodavatelé. Výrobce řetězu prý používal příliš opotřebený nástroj, čímž vznikl problém s dodržením výrobních tolerancí. Následkem toho jednotlivé zuby nezapadaly do řetězu správně. Vznikaly drobné kovové třísky, které při dalším používání řetěz dále obrušovaly a znehodnocovaly jej.

Výsledkem bylo předčasné opotřebení řetězu. Co pak mohlo následovat, jsme popsali výše. Podle automobilky však problém není rozhodně nijak rozšířený, týká se maximálně několika stovek automobilů s motory 1,4 TSI, přičemž prodány jich byly skoro dva miliony. Dodavatel již svou chybu napravil, takže v současné době by neměly mít nově vyrobené vozy s řetězy problém.

U oprav závad či výměn chrastícího řetězu poskytuje automobilka kulanci, tedy pozáruční, čistě dobrovolný příspěvek na řešení závad způsobených chybou výrobce. Plnou kulanci však dostanou pouze majitelé nejvýše tříletých vozidel s nájezdem do 100 tisíc kilometrů. Šanci na alespoň částečnou kulanci mají i vozy starší, tam se jednotlivé případy posuzují individuálně. Podmínkou však je bezchybné plnění servisního plánu. Stáří vozu pak nesmí přesáhnout 6 let a nájezd nesmí být větší než 200 tisíc kilometrů.

Vysvětlení problémů s řetězem se prý může ukrývat i ve způsobu používání vozu. Mnohem vyšší riziko poškození řetězu hrozí, pokud uživatel svůj vůz používá ke krátkým jízdám, při kterých se motor nezahřeje na pracovní teplotu.

Aleš Jungmann
Diskuze (254)
26. 2. 2013 15:30
Potkany motor, autorizovany servis podvod
Rad bych apeloval na ridice, kteri prijeli s vicemene funkcnim autem (pravdepodobne pouze preskoceny vytahany rozv. retez) do autorizovaneho servisu VW, Skoda apod. a nakonec jim bylo sdeleno, ze se jejich motor "potkal", i kdyz ve skutecnosti se jednalo a zavadu pouze vymeny rozvodu, retezu a napinaku rozv. retezu? Ja jsem v podobne situaci, kdy mam duvodne podezreni, ze autorizovany autoservis zamerne poskodil (rozumej potkali ho oni) motor tak, aby navysil cenu opravy z cca 30 000 Kc na 150 000 Kc. Na opravu se vztahuje kulance, nicmene se spoluucasti, 30 procent. Chci se pokusit zastavit tyto nekale praktiky a chystam se podat trestni oznameni. Urcite by pomohlo, pokud by takovych lidi s podezrenim bylo vice. Ozvete se pripadne na email michal.hudecek@seznam.cz.
Avatar - SCHROJF
26. 10. 2012 14:16
Re: turbo
No neviem,v meste dam na tempomate 55,a nakolko mam DSGecko tak v rezime Decko idem v pohode na 6ke tak 1000 ot\min,ak dam Sko skoci prevodovka na 4ku a otacky su 1500,neviem ale TSI je dvojite turbo,doslova turbo a kompresor,tak nazor,ze v nizkych otackach nemas vykon je blbost,moja skusenost s tymto motorom [1.2] je iba pozitivna,a s DSGeckom mas stale vykon na 100% k dispozicii.
10. 10. 2012 20:22
Re: PĚKNÝ POKUS ....
Zdravim,
potreboval by som radu. Mam VW EOS 1.4tsi 2008(cca 70 000 km) a mam podezrenie na tuto poruchu o ktorej tu vsetci pisete, Rad by som Vas poprosil o radu. Podla clanku by mala na pripadnu opravu platit/aspon s vacsej casti kulance. Servisny technik mi ale v jednom autorizovanom servise v Prahe povedal ze na moje auto sa kulancia nevztahuje. Je mozne sa odvolat na nejaku officialnu spravu resp stranku? Alebo nejako inak argumentovat?
Dakujem pekne vopred za pomoc.
25. 5. 2012 13:17
Problém 1.4 TSI
Problém není ani tak v řetězu jako spíše v jiné součástce, která stojí pěknej balík. Řetěz mám tady na stole a nenašel jsem na něm laickým pohledem žádné opotřebení, jako nový jen od oleje, ale nechal jsem si ho preventivně vyměnit, když už je to sundané tak pro dobrý pocit. Chyba je v PŘESTAVOVAČI VAČKOVÉ HŘÍDELE, která stojí cca 10.000kč. Rachocení nezpůsobuje napínák řetězu ani řetěz samotný, ale přestavovač vačkové hřídele, který neudrží tlak oleje, výměna za inovovaný 03C109088 E (3.generace) v ETKA katalogu je ten díl jako JEDNOTKA STAVĚCÍ PRO VAČKOVOU HŘÍDEL má na starosti nastavení ventilů při startu. Takže rada zní: pokuď vám to chrastí a vyměníte jen řetěz po pár tisících kilometrů vám to začne dělat znovu!!!! MUSÍ SE VYMĚNIT PŘESTAVOVAČ VAČKOVÉ HŘÍDELE. Já byl důsledný v argumentech a nenechal jsem se odbýt. Auto bylo po záruce, najeto přes 80000km rok 2008 rovnou jsem jim řekl, že bude vadný tento díl, což se mi následně potvrdilo. Auto stálo v servisu týden na pozorování, závada se musí projevit, jinak vám nikdo nic neuzná. Uznána kulance, platil jsem jen mizivou částku. A jen tak mimochodem stejný problém má RENAULT s Meganem a dost možná více modelů a pohon má řemenem a jsou to diesely, ta součástka jde napříč automobily a už jsem zaslechl, že BMW ten samý problém, takže neházejte špínu jen na jednoho výrobce, těch aut tím trpí více a je jedno jestli mám řetěz nebo řemen. A jinak MOTOR 1.4 TSI je FAMOZNÍ koupil bych si ho znovu, jsem s ním nadmíru spokojený. A tenhle problém už hazím za hlavu, každý motor má něco. Až budete mluvit v servisu buďte slušní a jednejte v klidu, jsme jen lidé, více toho docílíte a v servisu za to nemohou. Nic není bezporuchové. :yes:
19. 4. 2012 22:23
Re: ŘETĚZOVÁ REAKCE
pouzijes tu fabiku ako osvetlenie dvora >:D