Zasluhuje, to je bez debat, 9-5ka a stale i 9-3ka jsou urcite velmi zajimavymi vozy, skoda prestrelenych cen. Co mi ale absolutne nejde do hlavy, je fakt, ze v roce 2011 nekdo chce na evropsky trhy uvest velky SUV, ktery nema jedinej diesel. Vzdyt tim to auto absolutne diskvalifikujou bez ohledu na jakykoliv jiny potencialni kvality. Nesmyslnej duraz na benziny je kladenej i u 9-5ky - mmch. co je vlastne tim druhym, lepsim dieselem nad 2.0TiD?
2.0TTiD, 140kW(190k)/4000ot., 400Nm/1750ot. Ale ten bohužel nejde s automatickou převodovkou (ta se stále vyvíjí). Ale souhlasím, že by to k těm dvěma dieslům chtělo alespoň 5ti válec, nebo ideálně V6. Podvozek na to má a pár zákazníků mi to už řeklo.
Nerikam, ze mi SAAB neni sympaticky, ale pokud proda jen 32 tis. aut za rok, neni co resit, je to neudrzitelny stav. Davam SAABu rok, maximalne dva, pak cinska majorita, vysani know-how, a zahy superlevny low-end zbouchany ve stinu ryzovych klasu se znamym znakem na kapote.
Nestraš! Naštěstí Pang-Da, se kterou se pracuje na smlouvě, jsou "jen" prodejci, žádná továrna, takže od nich bych se "vysosání know-how" až tak moc nebál :-)
Celosvětový prodeje letos budou dle mého názoru, tak kolem 50tis. aut. Je to míň, než těch 80, o kterých mluvil VM, ale co se dá dělat.
Rad bych tomu veril, ale pripada mi to stejne pravdepodobne, jako ze nasi politici nezjistne pracuji pro dlouhodobou prosperitu cele spolecnosti. Proste pokud muzes rozpustit naklady na vyvoj, marketing etc. (nemluve o neporovnatelne lepsich cenach od subdodavatelu pri vetsich objemech) do stovek tisicu prodanych kusu, nemuzes drzet krok...
Sorry, ale ta tvoje poznámka o těch politicích je ukázkou bulvárem deformovaného myšlení a opakování frází....
Stačí se podívat, jak si vede Volvo a třeba RR s Jaguárem, aby se ukázalao, že to vysávání know-how a levná odvozenina jsou jenom fráze, které se tady objevují tak posledních pět let, co je v Číně autoboom. Navíc to know-how zrovna pro SAAB představuje problém (jak sám svým způsobem píšeš), z čehož vyplývá, že bez spolupůráce s technologicky silným partnerem a finančním zázemím (může se jednat o dva různé subjekty) se SAAB zpětně nerozvine. Jinak ta hranice "udržitelsnosti" je tak
40 až 60 tisíc aut jednoho typu (řady) tak pět šest let po sobe. SAAB by tedy mohl žít při hranici 200 tisíc ročně prodaných aut, pak by se značka mohla ještě přece jenom rozvinout. Ono je to vůbec poněkud složitější a je tam příliš mnoho ale......každopádně SAABu držím palce, i když celkový vývoj jde proti němu.
to by musel na toho saaba najprv mat, lenze on nema ani na dobry motor do fabie tak co od neho chciet viac. ale mudrovat tu na forach dokaze jak keby mal R32 doma.