Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab 9-5 SportCombi, 9-4X: Ceny v Německu

David Bureš
Diskuze (21)
První cena Saabu 9-5 SportCombi na německém trhu je 33.700 euro. Tolik stojí i provedení sedan.

Saab zveřejnil ceny pětimetrového kombi 9-5 SportCombi na německém trhu. Do konce září bude možné kombi pořídit za stejnou cenu jako variantu sedan. V Německu tak kombi začíná na částce 35.500 euro (v přepočtu zhruba 852.000,- Kč). Nejlevnější motorizací je přeplňovaná benzinová šestnáctistovka o výkonu 134 kW.

Nejlevnější dieselová varianta – 2,0 TiD (118 kW) – stojí 35.900 euro (cca 862.000,- Kč). V Německu jsou nabízeny tři zážehové a dva vznětové motory. Vrcholem je vidlicový šestiválec 2,8T XWD (223 kW) s pohonem všech kol, který je za 56.000 euro (asi 1.345.000,- Kč).

První vozy budou do Německa dovezeny během letošního září. Uvedené ceny budou platit jen do konce frankfurtského autosalonu (probíhajícího od 15. do 25. září 2011). Poté bude cena 9-5 SportCombi plošně zvýšena o 1.800 euro (cca 43.300,- Kč).

V Německu rázem bude kombi dražší než sedan, na domácím švédském trhu ale Saab zkouší netradiční cenovou politiku, kdy základní cena 9-5 SportCombi je 295.000 švédských korun. To je o rovný tisíc švédských korun, tedy o 2.700,- Kč, méně než v případě sedanu. 9-5 SportCombi se má podle marketingu Saabu stát výraznou alternativou v segmentu prémiových kombi.

Jedním z důležitých rysů je jistě právě nekonvenční cenová politika, dalšími jsou celková délka přes pět metrů (nejdelší kombi na trhu), nezaměnitelný design s tradičními prvky nebo také délka zavazadlového prostoru po sklopení sedadel 1.962 mm.

V říjnu se na německých silnicích objeví také první exempláře modelu 9-4X. Toto SUV, vyráběné v mexickém továrně Ramos Arizpe , bude nabízeno se dvěma motory – s třílitrovým šestiválcem o výkonu 195 kW a s přeplňovaným šestiválcem 2,8 V6 Turbo s 221 kW.

Třílitr v Německu startuje na částce 43.000 euro (zhruba 1.033.000,- Kč), 2,8 V6 Turbo ve verzi Aero stojí 52.500 euro (cca 1.260.000,- Kč). Standardem obou motorizací je pohon všech kol Saab XWD se zadním nápravovým diferenciálem eLSD, který dokáže aktivně přesměrovat v případě potřeby až 50 % točivého momentu motoru z pravého na levé zadní kolo.

David Bureš
Diskuze (21)
20. 7. 2011 11:20
Re: good luck
Sorry, ale ta tvoje poznámka o těch politicích je ukázkou bulvárem deformovaného myšlení a opakování frází....

Stačí se podívat, jak si vede Volvo a třeba RR s Jaguárem, aby se ukázalao, že to vysávání know-how a levná odvozenina jsou jenom fráze, které se tady objevují tak posledních pět let, co je v Číně autoboom. Navíc to know-how zrovna pro SAAB představuje problém (jak sám svým způsobem píšeš), z čehož vyplývá, že bez spolupůráce s technologicky silným partnerem a finančním zázemím (může se jednat o dva různé subjekty) se SAAB zpětně nerozvine. Jinak ta hranice "udržitelsnosti" je tak
40 až 60 tisíc aut jednoho typu (řady) tak pět šest let po sobe. SAAB by tedy mohl žít při hranici 200 tisíc ročně prodaných aut, pak by se značka mohla ještě přece jenom rozvinout. Ono je to vůbec poněkud složitější a je tam příliš mnoho ale......každopádně SAABu držím palce, i když celkový vývoj jde proti němu.
11. 6. 2011 14:59
Re: články?
to by musel na toho saaba najprv mat, lenze on nema ani na dobry motor do fabie tak co od neho chciet viac. ale mudrovat tu na forach dokaze jak keby mal R32 doma.
11. 6. 2011 14:58
Re: články?
ty sa ukludni a chod si lestit ten trojkybel co mas doma
10. 6. 2011 19:49
Re: good luck
Rad bych tomu veril, ale pripada mi to stejne pravdepodobne, jako ze nasi politici nezjistne pracuji pro dlouhodobou prosperitu cele spolecnosti. Proste pokud muzes rozpustit naklady na vyvoj, marketing etc. (nemluve o neporovnatelne lepsich cenach od subdodavatelu pri vetsich objemech) do stovek tisicu prodanych kusu, nemuzes drzet krok...
Avatar - salamoon
10. 6. 2011 19:49
paradne auta
mat na to berie 9-5 combi hned,ale tie ceny su ohladom ich situaciu prepalene.

takto vacsie pocty asi tazko oslovia.... :'-(