Saab 9-5 SportCombi, 9-4X: Ceny v Německu
Saab zveřejnil ceny pětimetrového kombi 9-5 SportCombi na německém trhu. Do konce září bude možné kombi pořídit za stejnou cenu jako variantu sedan. V Německu tak kombi začíná na částce 35.500 euro (v přepočtu zhruba 852.000,- Kč). Nejlevnější motorizací je přeplňovaná benzinová šestnáctistovka o výkonu 134 kW.
Nejlevnější dieselová varianta – 2,0 TiD (118 kW) – stojí 35.900 euro (cca 862.000,- Kč). V Německu jsou nabízeny tři zážehové a dva vznětové motory. Vrcholem je vidlicový šestiválec 2,8T XWD (223 kW) s pohonem všech kol, který je za 56.000 euro (asi 1.345.000,- Kč).
První vozy budou do Německa dovezeny během letošního září. Uvedené ceny budou platit jen do konce frankfurtského autosalonu (probíhajícího od 15. do 25. září 2011). Poté bude cena 9-5 SportCombi plošně zvýšena o 1.800 euro (cca 43.300,- Kč).
V Německu rázem bude kombi dražší než sedan, na domácím švédském trhu ale Saab zkouší netradiční cenovou politiku, kdy základní cena 9-5 SportCombi je 295.000 švédských korun. To je o rovný tisíc švédských korun, tedy o 2.700,- Kč, méně než v případě sedanu. 9-5 SportCombi se má podle marketingu Saabu stát výraznou alternativou v segmentu prémiových kombi.
Jedním z důležitých rysů je jistě právě nekonvenční cenová politika, dalšími jsou celková délka přes pět metrů (nejdelší kombi na trhu), nezaměnitelný design s tradičními prvky nebo také délka zavazadlového prostoru po sklopení sedadel 1.962 mm.
V říjnu se na německých silnicích objeví také první exempláře modelu 9-4X. Toto SUV, vyráběné v mexickém továrně Ramos Arizpe , bude nabízeno se dvěma motory – s třílitrovým šestiválcem o výkonu 195 kW a s přeplňovaným šestiválcem 2,8 V6 Turbo s 221 kW.
Třílitr v Německu startuje na částce 43.000 euro (zhruba 1.033.000,- Kč), 2,8 V6 Turbo ve verzi Aero stojí 52.500 euro (cca 1.260.000,- Kč). Standardem obou motorizací je pohon všech kol Saab XWD se zadním nápravovým diferenciálem eLSD, který dokáže aktivně přesměrovat v případě potřeby až 50 % točivého momentu motoru z pravého na levé zadní kolo.