Švédský výrobce sportovních vozů Koenigsegg a skupina investorů z Norska podepsali předběžnou dohodu o převzetí automobilky Saab. Uvedla to švédská televize SVT a později také potvrdily zdroje agentury Reuters a AP.
Nějak mám o těch malých a velkých firmách pochyby. Jsou snad GM nebo Chrysler malé, že šly od 10 k 5? Naopak se dopředu tlačí spousty malých firem s novými technologiemi (např. Tesla). Dnešní realitou naopak je, že velká firma dokáže vysát pořádný balík státních peněz.
No tým skôr :-)
Jako tlačiť sa môžu, ale na masovú výrobu sú potrebné také gigantické investície, že malá firma nemá šancu ich zohnať. Tesla buď predá samu seba alebo svoje nápady veľkému, alebo ostane malovýrobcom pre bohatých.
Neřekl bych to takhle hrubě, ale víceméně souhlasím. To spojení zní náramně, tím spíš, když to slyší fanda do aut nebo dokonce fanda Saabu. Ale Saab bude muset využívat něčího R&D nebo skončí. A až budoucnost ukáže, jak tohle NOVÝ zákazník skousne. Tedy to, že se bude samostatná automobilka "chlubit cizím peřím" (podvozkem, motory, kdovíčím).
Možná jsou mé představy zkreslené, ale v tomhle ohledu (zkušenosti z průmyslu v tomhle měřítku) to vidím Magna > Koenigsegg.
Sice Saab považuju za mrtvolu, ale na jejím hrobu bych rozhodně netančil.
Drtím pulce, ale zůstávám skeptik.
Těch možných budoucích cest je spousta. Proč by se zrovna Saab měl stydět za cizí podvozky nebo motory, když se za ně nestydí ani velké automobilky? Už Saab 96 měl motor Ford V4 a fungoval výborně. Naopak si dovedu představit malovýrobu K-eggu Quant (studie v Ženevě) pod značkou Saab. Po malých úpravách by to byl důstojný pokračovatel fenoménu Saab.
základ podvozku + nafťáky samozřejmě ne. Ale třeba i podvozek, když už mají platformu, dokážou ve vlastní režii značně upravit/vyladit a i jejich RaD oddělení je celkem slušné.
Samozřejmě, při jejich objemu produkce by vlastní vývoj kompletního auta do poslední šroubku byl absolutně nerentabilní. ;-\
Hlavně, že to nekoupily šikmoočka z Číny. To by bylo zcela jistě hotovo. Pár let by sosaly technologie a know-how a pak by to s klidem zavřely, aby sem mohly tahat ty jejich šmejdy. Včera jsem četl, že kvůli bezpečnosti zakázaly u nich prodávat Renaulty - UŽ TO ZAČÍNÁ 8-s8-s8-s
Rencky přestali prodávat (přesněji importovat) ne kvůli nebezpečnosti, jak řekli, ale kvůli tomu, že se francouzský prezident Sarkozy sešel s Dalajlámou.. až takhle na férovku to tam funguje.. :no::-)
nevím kolik Rencek prodá v Čině aut, ale Citroen je tam pečený/vařený (tuším tam ještě vyrábějí "modernizovaný" ZX, C4 sedan byl taky vyvinut na míru Číně + jižný Americe).
Jo, ale Renault měl vždycky blíže k francouzskému státu než PSA. S tou předělávkou ZX už Cistroen asi neměl moc společného, to snad dělali Číňané sami na bázi staré licence.
tak či tak, myslím že zákazem prodeje Citrónů by žabákům dali větší ránu :-!
je to prostě politika. Když frantíci dodávali zbraně Tchajwanu, taky kontinentální Čína vydírala, a taky pak byly dodávky rychle stopnuty. Jo, lidská práva a demokracie končí tam, kde začínají peníze ;-\
Ako určite na tom bude lepšie ako Opel...
Opel sa dosatl z jednej kaluže (GM riadeného finančníkmi) do presne rovnakej na oapčnej strane. Rusi sa už viackrát vyjadrili že Opel im umožýní prístup k novým technológiam. Neverím, že finačníci sú schopní dať automobilkám akúkoľvek víziu...
Takže znovu...
> Neverím, že finačníci sú schopní dať automobilkám akúkoľvek víziu...
Magna není finančník. Magna je firma s dlouholetou zkušeností z oboru.
Jsem zvědavej na první model Koenigseggg/Saab. A jak tak o tom přemýšlím, tak se už nemůžu dočkat!! Jen si nedokážu dost dobře představit zásadnější vlastní vývoj, neboť stále vidím dvě malé firmy, ale předpokládám, že se to bude řešit nákupem komponent odjinud.... Nezbývá než si počkat. Do té doby budu pokračovat v čistě osobním vytržení ze současné (prastaré) zásadně čtyřválcové 9-5...