Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Automobilku Saab asi koupí Koenigsegg a norští investoři

Švédský výrobce sportovních vozů Koenigsegg a skupina investorů z Norska podepsali předběžnou dohodu o převzetí automobilky Saab. Uvedla to švédská televize SVT a později také potvrdily zdroje agentury Reuters a AP.
Zpět na článek
11. 6. 2009 22:01
11. 6. 2009 22:21
11. 6. 2009 23:58
12. 6. 2009 07:54
12. 6. 2009 09:07
12. 6. 2009 11:56
12. 6. 2009 12:49
neregistrovaný "Mig21"
12. 6. 2009 12:56
11. 6. 2009 22:25
neregistrovaný "yaroukh"
11. 6. 2009 22:58
neregistrovaný "Donovan"
12. 6. 2009 15:20
neregistrovaný "yaroukh"
12. 6. 2009 12:38
neregistrovaný "yaroukh"
12. 6. 2009 07:30
neregistrovaný "bobikaT5R"
12. 6. 2009 12:39
neregistrovaný "yaroukh"
12. 6. 2009 14:50
neregistrovaný "yaroukh"
12. 6. 2009 20:49
neregistrovaný "yaroukh"
12. 6. 2009 10:53
Avatar - masO
11. 6. 2009 22:01
Jo!
Doufám, že tohle dopadne! Držím pěsti jak nikdy :-) :yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - euro89
11. 6. 2009 22:21
Re: Jo!
souhlasím :-) aspoň zůstane ve švédských rukou :yes:
11. 6. 2009 23:58
Re: Jo!
A švédske ruky ho privenú k zániku. Malá firma v autopriemysle nemá šancu. Je to škoda. Saab bol kedysi pojem, ale pod GM postupne upadal.
12. 6. 2009 07:54
Re: Jo!
Nějak mám o těch malých a velkých firmách pochyby. Jsou snad GM nebo Chrysler malé, že šly od 10 k 5? Naopak se dopředu tlačí spousty malých firem s novými technologiemi (např. Tesla). Dnešní realitou naopak je, že velká firma dokáže vysát pořádný balík státních peněz.
Avatar - Plautus
12. 6. 2009 09:07
Re: Jo!
inak povedané: veľa darmožráčskych hláv a málo nápadov...
12. 6. 2009 11:56
Re: Jo!
No tým skôr :-)
Jako tlačiť sa môžu, ale na masovú výrobu sú potrebné také gigantické investície, že malá firma nemá šancu ich zohnať. Tesla buď predá samu seba alebo svoje nápady veľkému, alebo ostane malovýrobcom pre bohatých.
neregistrovaný "Mig21"
12. 6. 2009 12:49
Re: Jo!
Však už Teslu zčásti vlatní Daimler :-)
12. 6. 2009 12:56
Re: Jo!
Myslíš, že Saab bude chtít v prodejích konkurovat VW, Fiatu, Číňanům nebo Korejcům? Už teď byl v podstatě malovýrobcem pro bohatší.
11. 6. 2009 22:08
Hodně úsměvné
Tihle doslova garážoví montéři chtějí řídit saab? Tak to jsou kaskadéři.
Rozbalit vlákno
11
11. 6. 2009 22:16
Re: Hodně úsměvné
Proč? Podle počtu prodaných kusů, to zvládnou i na dvorku rodinnýho domku, ne? O víkendech jim helfne brigádně Kuko a jede se dál. ;-)
11. 6. 2009 22:27
Re: Hodně úsměvné
>:D tak na kuka jsem malém zapoměl. To máš pak samo pravdu. :-)
12. 6. 2009 09:33
Re: Hodně úsměvné
tož na své 150m zahradě můžu klidně skladovat roční prodeje pro celou ČR + na ulici pak může zaparkovat i ta pro SR :-!
neregistrovaný "yaroukh"
11. 6. 2009 22:25
Re: Hodně úsměvné
Neřekl bych to takhle hrubě, ale víceméně souhlasím. To spojení zní náramně, tím spíš, když to slyší fanda do aut nebo dokonce fanda Saabu. Ale Saab bude muset využívat něčího R&D nebo skončí. A až budoucnost ukáže, jak tohle NOVÝ zákazník skousne. Tedy to, že se bude samostatná automobilka "chlubit cizím peřím" (podvozkem, motory, kdovíčím).
Možná jsou mé představy zkreslené, ale v tomhle ohledu (zkušenosti z průmyslu v tomhle měřítku) to vidím Magna > Koenigsegg.
Sice Saab považuju za mrtvolu, ale na jejím hrobu bych rozhodně netančil.
Drtím pulce, ale zůstávám skeptik.
neregistrovaný "Donovan"
11. 6. 2009 22:58
Re: "Drtím pulce, ale zůstávám skeptik."
Tak to jsme na tom stejně.
Avatar - white label
11. 6. 2009 23:19
Re: "Drtím pulce, ale zůstávám skeptik."
Hoši, nechcete si to vaše "řetězové" drcení "pulců", nechat raději sami pro sebe... ;-\ :*) >:D
neregistrovaný "yaroukh"
12. 6. 2009 15:20
Re: "Drtím pulce, ale zůstávám skeptik."
bez obecenstva to není ono >:D
12. 6. 2009 08:11
Re: "Drtím pulce, ale zůstávám skeptik."
Těch možných budoucích cest je spousta. Proč by se zrovna Saab měl stydět za cizí podvozky nebo motory, když se za ně nestydí ani velké automobilky? Už Saab 96 měl motor Ford V4 a fungoval výborně. Naopak si dovedu představit malovýrobu K-eggu Quant (studie v Ženevě) pod značkou Saab. Po malých úpravách by to byl důstojný pokračovatel fenoménu Saab.
Avatar - marek.g
12. 6. 2009 08:14
Re: "Drtím pulce, ale zůstávám skeptik."
jako,že doteď měl Saab pouze vlastní motory a podvozky?to snad ne :-!
12. 6. 2009 09:37
Re: "Drtím pulce, ale zůstávám skeptik."
základ podvozku + nafťáky samozřejmě ne. Ale třeba i podvozek, když už mají platformu, dokážou ve vlastní režii značně upravit/vyladit a i jejich RaD oddělení je celkem slušné.
Samozřejmě, při jejich objemu produkce by vlastní vývoj kompletního auta do poslední šroubku byl absolutně nerentabilní. ;-\
neregistrovaný "yaroukh"
12. 6. 2009 12:38
Re: "Drtím pulce, ale zůstávám skeptik."
Z které části mého příspěvku jsi to vyčetl? 8-s
Doteď byl Saab součástí koncernu.
neregistrovaný "bobikaT5R"
12. 6. 2009 07:30
Lepší než Čína
Hlavně, že to nekoupily šikmoočka z Číny. To by bylo zcela jistě hotovo. Pár let by sosaly technologie a know-how a pak by to s klidem zavřely, aby sem mohly tahat ty jejich šmejdy. Včera jsem četl, že kvůli bezpečnosti zakázaly u nich prodávat Renaulty - UŽ TO ZAČÍNÁ 8-s 8-s 8-s
Rozbalit vlákno
5
12. 6. 2009 09:38
Re: Lepší než Čína
si vem, že už teď je jich přes miliardu. Kdyby se tam rozšířili Rencky, přirozený úbytek populace by prakticky zanikl >:-[]
Avatar - masO
12. 6. 2009 11:12
Re: Lepší než Čína
Rencky přestali prodávat (přesněji importovat) ne kvůli nebezpečnosti, jak řekli, ale kvůli tomu, že se francouzský prezident Sarkozy sešel s Dalajlámou.. až takhle na férovku to tam funguje.. :no: :-)
12. 6. 2009 12:29
Re: Lepší než Čína
nevím kolik Rencek prodá v Čině aut, ale Citroen je tam pečený/vařený (tuším tam ještě vyrábějí "modernizovaný" ZX, C4 sedan byl taky vyvinut na míru Číně + jižný Americe).
12. 6. 2009 13:02
Re: Lepší než Čína
Jo, ale Renault měl vždycky blíže k francouzskému státu než PSA. S tou předělávkou ZX už Cistroen asi neměl moc společného, to snad dělali Číňané sami na bázi staré licence.
12. 6. 2009 13:46
Re: Lepší než Čína
tak či tak, myslím že zákazem prodeje Citrónů by žabákům dali větší ránu :-!

je to prostě politika. Když frantíci dodávali zbraně Tchajwanu, taky kontinentální Čína vydírala, a taky pak byly dodávky rychle stopnuty. Jo, lidská práva a demokracie končí tam, kde začínají peníze ;-\
12. 6. 2009 08:48
Lepšie ako Opel
Ako určite na tom bude lepšie ako Opel...
Opel sa dosatl z jednej kaluže (GM riadeného finančníkmi) do presne rovnakej na oapčnej strane. Rusi sa už viackrát vyjadrili že Opel im umožýní prístup k novým technológiam. Neverím, že finačníci sú schopní dať automobilkám akúkoľvek víziu...
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "yaroukh"
12. 6. 2009 12:39
Re: Lepšie ako Opel
Nějak jsi pozapomněl na tu Magnu.
12. 6. 2009 13:01
Re: Lepšie ako Opel
Ani nie, Magna nemá know.how na výrobu automobilov. Je veľký rozdiel medzi subdodávateľom a medzi výrobcom
neregistrovaný "yaroukh"
12. 6. 2009 14:50
Re: Lepšie ako Opel
Takže znovu...
> Neverím, že finačníci sú schopní dať automobilkám akúkoľvek víziu...
Magna není finančník. Magna je firma s dlouholetou zkušeností z oboru.
12. 6. 2009 19:39
Re: Lepšie ako Opel
Tí Rusi sa jednoznačne vyjadrili že vnímajú Opel ako možnosť dostať sa k novým technológiam..
Vidíš tam niekde priestor pre rozvoj???
neregistrovaný "yaroukh"
12. 6. 2009 20:49
Re: Lepšie ako Opel
Využití stávajícího know-how (Ruksaci) snad vylučuje další rozvoj (Magna)? 8-s
14. 6. 2009 20:22
Re: Lepšie ako Opel
STAvíme sa o desať rokov?
Avatar - jersey.se
12. 6. 2009 09:00
Konečně dobrá zpráva!!!!
Po mnoha letech živoření mého dvorního dodavatele soukromých povozů konečně příslib toho že nebudu muset měnit značku!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - palokalo
12. 6. 2009 09:25
Re: Konečně dobrá zpráva!!!!
moja rec!
Avatar - element5
12. 6. 2009 09:27
Re: Konečně dobrá zpráva!!!!
Jersey, máš SZ
Avatar - eLzyx
12. 6. 2009 13:19
Re: Konečně dobrá zpráva!!!!
kéž by podobný nečínský osud postihl automobilku Volvo. Ale Saab taky dobrej ;-)
12. 6. 2009 13:33
Re: Konečně dobrá zpráva!!!!
Tak tak, doufám, že to Koenigsegg finančně utáhne, to bude důležité...
Avatar - www.skodaoctavia.cz
12. 6. 2009 09:27
supr
Super. Sába by byla škoda.
Rozbalit vlákno
0
12. 6. 2009 10:53
vyznání
Jsem zvědavej na první model Koenigseggg/Saab. A jak tak o tom přemýšlím, tak se už nemůžu dočkat!! Jen si nedokážu dost dobře představit zásadnější vlastní vývoj, neboť stále vidím dvě malé firmy, ale předpokládám, že se to bude řešit nákupem komponent odjinud.... Nezbývá než si počkat. Do té doby budu pokračovat v čistě osobním vytržení ze současné (prastaré) zásadně čtyřválcové 9-5...
Rozbalit vlákno
0