Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Automobilku Saab asi koupí Koenigsegg a norští investoři

40 komentářů

Avatar - masO
masO
Doufám, že tohle dopadne! Držím pěsti jak nikdy 😄 :yes:
Avatar - euro89
euro89
souhlasím 😄 aspoň zůstane ve švédských rukou :yes:
tomm123
A švédske ruky ho privenú k zániku. Malá firma v autopriemysle nemá šancu. Je to škoda. Saab bol kedysi pojem, ale pod GM postupne upadal.
pandan
Nějak mám o těch malých a velkých firmách pochyby. Jsou snad GM nebo Chrysler malé, že šly od 10 k 5? Naopak se dopředu tlačí spousty malých firem s novými technologiemi (např. Tesla). Dnešní realitou naopak je, že velká firma dokáže vysát pořádný balík státních peněz.
Avatar - Plautus
Plautus
inak povedané: veľa darmožráčskych hláv a málo nápadov...
tomm123
No tým skôr 😄
Jako tlačiť sa môžu, ale na masovú výrobu sú potrebné také gigantické investície, že malá firma nemá šancu ich zohnať. Tesla buď predá samu seba alebo svoje nápady veľkému, alebo ostane malovýrobcom pre bohatých.
Však už Teslu zčásti vlatní Daimler 😄
pandan
Myslíš, že Saab bude chtít v prodejích konkurovat VW, Fiatu, Číňanům nebo Korejcům? Už teď byl v podstatě malovýrobcem pro bohatší.
jossalito
Tihle doslova garážoví montéři chtějí řídit saab? Tak to jsou kaskadéři.
Navtech
Proč? Podle počtu prodaných kusů, to zvládnou i na dvorku rodinnýho domku, ne? O víkendech jim helfne brigádně Kuko a jede se dál. 😉
jossalito
>😁 tak na kuka jsem malém zapoměl. To máš pak samo pravdu. 😄
kuko
tož na své 150m zahradě můžu klidně skladovat roční prodeje pro celou ČR + na ulici pak může zaparkovat i ta pro SR :-!
Neřekl bych to takhle hrubě, ale víceméně souhlasím. To spojení zní náramně, tím spíš, když to slyší fanda do aut nebo dokonce fanda Saabu. Ale Saab bude muset využívat něčího R&D nebo skončí. A až budoucnost ukáže, jak tohle NOVÝ zákazník skousne. Tedy to, že se bude samostatná automobilka "chlubit cizím peřím" (podvozkem, motory, kdovíčím).
Možná jsou mé představy zkreslené, ale v tomhle ohledu (zkušenosti z průmyslu v tomhle měřítku) to vidím Magna > Koenigsegg.
Sice Saab považuju za mrtvolu, ale na jejím hrobu bych rozhodně netančil.
Drtím pulce, ale zůstávám skeptik.
Tak to jsme na tom stejně.
Avatar - white label
white label
Hoši, nechcete si to vaše "řetězové" drcení "pulců", nechat raději sami pro sebe... ;-\ :😉 >😁
bez obecenstva to není ono >😁
pandan
Těch možných budoucích cest je spousta. Proč by se zrovna Saab měl stydět za cizí podvozky nebo motory, když se za ně nestydí ani velké automobilky? Už Saab 96 měl motor Ford V4 a fungoval výborně. Naopak si dovedu představit malovýrobu K-eggu Quant (studie v Ženevě) pod značkou Saab. Po malých úpravách by to byl důstojný pokračovatel fenoménu Saab.
Avatar - marek.g
marek.g
jako,že doteď měl Saab pouze vlastní motory a podvozky?to snad ne :-!
kuko
základ podvozku + nafťáky samozřejmě ne. Ale třeba i podvozek, když už mají platformu, dokážou ve vlastní režii značně upravit/vyladit a i jejich RaD oddělení je celkem slušné.
Samozřejmě, při jejich objemu produkce by vlastní vývoj kompletního auta do poslední šroubku byl absolutně nerentabilní. ;-\
Z které části mého příspěvku jsi to vyčetl? 8-s
Doteď byl Saab součástí koncernu.
Hlavně, že to nekoupily šikmoočka z Číny. To by bylo zcela jistě hotovo. Pár let by sosaly technologie a know-how a pak by to s klidem zavřely, aby sem mohly tahat ty jejich šmejdy. Včera jsem četl, že kvůli bezpečnosti zakázaly u nich prodávat Renaulty - UŽ TO ZAČÍNÁ 8-s 8-s 8-s
kuko
si vem, že už teď je jich přes miliardu. Kdyby se tam rozšířili Rencky, přirozený úbytek populace by prakticky zanikl >😒]
Avatar - masO
masO
Rencky přestali prodávat (přesněji importovat) ne kvůli nebezpečnosti, jak řekli, ale kvůli tomu, že se francouzský prezident Sarkozy sešel s Dalajlámou.. až takhle na férovku to tam funguje.. :no: 😄
kuko
nevím kolik Rencek prodá v Čině aut, ale Citroen je tam pečený/vařený (tuším tam ještě vyrábějí "modernizovaný" ZX, C4 sedan byl taky vyvinut na míru Číně + jižný Americe).
pandan
Jo, ale Renault měl vždycky blíže k francouzskému státu než PSA. S tou předělávkou ZX už Cistroen asi neměl moc společného, to snad dělali Číňané sami na bázi staré licence.
kuko
tak či tak, myslím že zákazem prodeje Citrónů by žabákům dali větší ránu :-!

je to prostě politika. Když frantíci dodávali zbraně Tchajwanu, taky kontinentální Čína vydírala, a taky pak byly dodávky rychle stopnuty. Jo, lidská práva a demokracie končí tam, kde začínají peníze ;-\
Ingister2
Ako určite na tom bude lepšie ako Opel...
Opel sa dosatl z jednej kaluže (GM riadeného finančníkmi) do presne rovnakej na oapčnej strane. Rusi sa už viackrát vyjadrili že Opel im umožýní prístup k novým technológiam. Neverím, že finačníci sú schopní dať automobilkám akúkoľvek víziu...
Nějak jsi pozapomněl na tu Magnu.
Ingister2
Ani nie, Magna nemá know.how na výrobu automobilov. Je veľký rozdiel medzi subdodávateľom a medzi výrobcom
Takže znovu...
> Neverím, že finačníci sú schopní dať automobilkám akúkoľvek víziu...
Magna není finančník. Magna je firma s dlouholetou zkušeností z oboru.
Ingister2
Tí Rusi sa jednoznačne vyjadrili že vnímajú Opel ako možnosť dostať sa k novým technológiam..
Vidíš tam niekde priestor pre rozvoj???
Využití stávajícího know-how (Ruksaci) snad vylučuje další rozvoj (Magna)? 8-s
Ingister2
STAvíme sa o desať rokov?
Avatar - jersey.se
jersey.se
Po mnoha letech živoření mého dvorního dodavatele soukromých povozů konečně příslib toho že nebudu muset měnit značku!
Avatar - palokalo
palokalo
moja rec!
Avatar - element5
element5
Jersey, máš SZ
Avatar - eLzyx
eLzyx
kéž by podobný nečínský osud postihl automobilku Volvo. Ale Saab taky dobrej 😉
Martin_
Tak tak, doufám, že to Koenigsegg finančně utáhne, to bude důležité...
Avatar - www.skodaoctavia.cz
www.skodaoctavia.cz
Super. Sába by byla škoda.
bubaaaack
Jsem zvědavej na první model Koenigseggg/Saab. A jak tak o tom přemýšlím, tak se už nemůžu dočkat!! Jen si nedokážu dost dobře představit zásadnější vlastní vývoj, neboť stále vidím dvě malé firmy, ale předpokládám, že se to bude řešit nákupem komponent odjinud.... Nezbývá než si počkat. Do té doby budu pokračovat v čistě osobním vytržení ze současné (prastaré) zásadně čtyřválcové 9-5...