já se obávám, že svůj díl potopení nese i nucený správce Guy Lofalk. Údajně přijal slušnou sumičku, za poškozování práv stávajícího majitele různým protahováním a finančním vyčerpáváním za účelem snížení zůstatkové ceny Saabu a následnému převzetí čínskými "investory".
ale on tím poškodí i ty věřitele. Protože majitel získá za svůj cenný majetek méně. Kde veme ten zbytek?
Jediný, kdo získá je on a čínští "investoři", resp. noví majitelé. A ti rozhodně nejsou jedinými věřiteli (jsou-li jimy vůbec. Co tak vím, tak sice slibovali investice, ale ty nikdy nedodali)
Těžko takhle soudit, protože si myslím, že by ti Číňani těžko odvezli celou automobilku do Číny. Pořád je velká šance, že tam udrží stávající pracovní místa a tím pádem i značné finanční prostředky, které investují do "švédů". Je jasné, že Číňanům nic neuteče a čím déle vydrží, tím měně ve finále zaplatí.
koukni na Volvo. Taky všichni tvrdí, že všechno zůstane při starém. Vývojové centrum je v Číně, staví se tam nové fabriky, které mají mít takovou produkci, že když jeden den v měsíci budou dělat pro Evropu, tak její poptávku pokryjí. Holt ve Švédsku jsou tak velké daně, že se tam nevyplatí vyrábět.
Paradoxně Čína je jediným trhem, který může Volvo zachránit. V Evropě nemá tahle značka proti německým konkurentům šanci. Pokud vezmeme v potaz, že Volvo se snaží hrát proti velké trojce (Audi, BMW, M-B) s technikou, která by obstála možná tak v konkurenci Opelu, Fordu apod., nezbývá jí nic jiného, než se orientovat na jiné trhy. Evropský trh je nejnáročnější na světě (zvlášť co se vyšších tříd týče), kde přežijí jen ti nejsilnější. Volvu by možná pomohlo, kdyby se zaměřilo na skulinku mezi neprémiovými značkami (VW, Ford, Toyota ...) a prémiovkami. Jenže to by znamenalo také razantní změnu cenové politiky.
Práve preto bolo GM proti predaju Číňanom a Saab zostal tam kde je... v GM sa musia pučiť od smiechu, oni to chceli celé zavrieť a zapísať do kolónky finálnu stratu, tak sa našiel spasiteľ ktorý za to dal ešte 400 mega a teraz to zrejme zavrie on. Predali vlastne zdochnutécho koňa a ešte aj zamietli použiť čínsky defibrilátor >:D
Pokud před 3 lety měl SAAB hodnotu ještě 400 milionů dolarů, tak teď bude počítám k mání tak za půlku. Což je vzhledem k technologiím, kterýma disponuje naprosto zadarmo.
Hodnotu možno má polovičnú no dlhy dvojnásobné... takže žiadna výhra, aj keby to chceli predať za symbolické jedno euro. Túto kapitolu bude najlepšie uzavrieť a nedávať do rúk Číňanom žiadne technológie. V tomto smere má u mňa GM :yes:
Oni ty technologie kopírují už teď. Na domácím trhu je nikdo zastavit nemůže. Ale pokud chtějí začít exportovat do EU nebo USA, tak potřebují patřičné licence a páky, aby je hned nesestřelili. Už několikrát se stalo, že si žalovaná firma žalobce koupila, aby tak ukončila soudní spor. :-) Tak prostě operují. Klidně se může stát, že o Saab jako takový nemají zájem. Uzavřou továrny, firmu rozpustí a nechají si jen duševní vlastnictví a licence. Maximálně ještě vývojové oddělení kvůli know how.
Něco okopírovat je jedna věc, ale jsou věci (výrobní postupy atd.) které okopírovat nejdou a musí se na ně nákladně přijít. Koupí Saabu se k takovým informacím Číňani dostanou skoro zadarmo.
Jestliže se firma dostane do nucené správy, tak ztrácí v podstatě jakákoliv práva. Nucený správce se musí starat o jedinou věc, uspokojit alespoň část pohledávek věřitelů. Současného majitele se na nic ptát nemusí, ten měl na záchranu dost času. No a že to prodá Číňanům, no a komu jinému, nikdo to nechce ani zadarmo. Takže nějaká pětka od Číňanů alespoň něco málo umoří ve vztahu k věřitelům a o nic jiného nejde. Pomluvy na adresu správce jsou běžnou "obranou" zkrachovalého managementu a původních majitelů, oni nic, oni muzikanti a vše to zkazil nucený správce až nyní, to, že udělali sekeru jak kráva a dluží, kam se podívají, to jaksi cudně zapomínají dodat. Pokud bys chtěl někomu něco vyčítat tak jedině GM, ti to přivedli na buben a ti jediní mají v ruce možnost Saab zachránit aby zůstal řekněme v auroatlantickém prostoru, prostě uhradit jeho dluhy a Saab může jet dál. Proč to nechtějí udělat? No protože se bojí sami sebe, že stejně Saab nedokáží zvednout takže Saab prodali neschopnémuá vlastníkovi u kterého bylo jasné, že nepřežije ani pár kvartálů a sedí na ***ce a pomlouvají.
Nie je to celkom tak. Existuje nútená správa kvoli resštrukturalizácii a nútená správa kvôli bankrotu. SAAB bol v tej prvej a jej zmyslom je dať managamentu čas na preskupenie síl a ochraníť ich predtým aby ich niekto poslal do bankrotu. Firma musí predložiť súdu plán ako chce úpkračovať, súd to musí odobriť a potom sa ide pracovať. Čo ja viem, tak nútený správca Lofalk vyjednával za hrbtom managamnetu o predaji Číňanom, čo bolo v rozpore s tým, o čom s nimi jedanl Victor Muller. Tým im v podsatte naznačil, že ak si počkajú, firma im padne do lona za "hubičku"... Ked je toto korektné správanir....
Je to spíš tak, že Saab je zatím v ochraně před věřiteli o čemž rozhodl soud na návrh nuceného správce a nyní když vidí nucený správce, že management Saabu nic nerestrukturalizuje a dluhy jen rostou, tak podal návrh na bankrot. Rozhodnutí dělá vždy soud, ale návrhy mu dává správce. Co má podle tebe dělat, nechat narůstat dluhy? To by si ho podali věřitelé. Myslím, že tady zloděj křičí, chyťte zloděje.
No ale on Saab kvalitni je. Napriklad materialove byl kvalitnejsi nez vyrobky nekterych velmi vazenych automobilek. Jenze takova kvalita neprodava. Prodava pomer slibu k cene.
Tak pokiaľ píšeš o kvalite novej 95 tak ok, ale staršie modely boli kvalitatívne, technologicky na úrovni vtedajších Oplov a (ne)predávali sa za ceny BMW... a to bol problém, tradície sú fajn, skalní sú tiež fajn no z toho sa žiť nedá. Saab mal dávno spraviť model v nižšej strednej triede (hatch + sedan + kombi) prípadne nejaké SUV, skrátk mať zástupcov v kategóriach ktoré sa najviac predávajú resp. robia zisky a nie s dvoma modelmi vyššej triedy, tak sa prežiť nedá. ;-\
SAABa zakopal GM...poslal ho do boje s premií ale s technikou která nestačila pomalu ani na subpremii...takhle se zisk nedělá...a to co dělá GM teď je ještě větší paskvil...to měl raději SAAB ukončit místo aby teď blokoval prodej do číny...a čeho se jako bojej...že jim někdo nakopčí ty jejich geniální převodovky...??
říkal jsem to už dřív...všichni by se měli jít učit do VW jak se v rámci koncernu provozuje premiová značka...a to říkám všíchni: včetně nissanu(infiniti), fordu(pohořel s jaguarem a volvem, lincoln taky žádný trhák), toyoty(lexus) či hondy(acura) a vzpomínaného GM...ten totálně pohřbil SAAB a ani s premiovým cadillacem se mu nedaří kdovíjak skvěle
u Fordu nebylo cílem udržet si Jaguar či Volvo. Pro Ford to byl levný zdroj know-how, patentů a inženýrů. Po té, co je dostatečně vysál, tak je velice slušně prodal s osekaným duševním vlastnictvím.
Tak GM sa opat raz predviedol. Na to, ze bez statnej podpory by davno cuchali fialky spod zeme by sa mohli spravat trochu inak. Nasr..t celemu GM a ich znackam na hlavu. :no::no: