Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Švédské automobilce Saab hrozí likvidace

Nucený správce Guy Lofalk usiluje o zrušení ochrany podniku před věřiteli.
Zpět na článek
7. 12. 2011 18:07
7. 12. 2011 18:29
7. 12. 2011 19:48
7. 12. 2011 19:57
7. 12. 2011 20:06
7. 12. 2011 20:10
7. 12. 2011 20:22
7. 12. 2011 20:29
7. 12. 2011 20:34
7. 12. 2011 20:39
7. 12. 2011 20:46
8. 12. 2011 00:16
8. 12. 2011 07:24
8. 12. 2011 08:22
8. 12. 2011 09:19
8. 12. 2011 13:14
8. 12. 2011 13:32
8. 12. 2011 14:27
7. 12. 2011 23:35
8. 12. 2011 08:36
8. 12. 2011 08:57
8. 12. 2011 08:59
8. 12. 2011 09:03
8. 12. 2011 07:20
7. 12. 2011 18:26
7. 12. 2011 20:46
8. 12. 2011 07:26
8. 12. 2011 08:33
7. 12. 2011 21:09
7. 12. 2011 22:01
7. 12. 2011 21:33
Avatar - Hammunasakra
7. 12. 2011 17:23
... a Kolumbus ..
..(ne)objevil Ameriku - to OBOJE (přece) všichni (už dlouho) VÍME! ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bristol
7. 12. 2011 18:07
bohužel
je asi definitivně konec...a GM si může zatleskat...potopil další tradiční automobilku... :no:
Rozbalit vlákno
24
7. 12. 2011 18:29
Re: bohužel
No co, hlavně že bude (GM) zase největší na světě. >:D
Avatar - eLzyx
7. 12. 2011 19:48
Re: bohužel
já se obávám, že svůj díl potopení nese i nucený správce Guy Lofalk. Údajně přijal slušnou sumičku, za poškozování práv stávajícího majitele různým protahováním a finančním vyčerpáváním za účelem snížení zůstatkové ceny Saabu a následnému převzetí čínskými "investory".
7. 12. 2011 19:57
Re: bohužel
Nevím, jestli se dá mluvit o nějakých právech toho, kdo dluží všude tam, kam se podívá. 8-s
Avatar - eLzyx
7. 12. 2011 20:06
Re: bohužel
minimálně má právo jednat o tom, jak svůj majetek co nejlépe prodat, či jej učinit ziskovým, aby pohledávky mohl uspokojit.
7. 12. 2011 20:10
Re: bohužel
Obávám se, že SAAB už dávno prodělal i svý vlastní kalhoty.
Avatar - eLzyx
7. 12. 2011 20:22
Re: bohužel
to asi ano, ale to nedává právo tomu správci poškozovat stávajícího majitele.
7. 12. 2011 20:29
Re: bohužel
A má tedy poškozovat věřitele? Protože sám si myslím, že věřitelé již nikdy neuvidí dlužnou částku v plné výši.
Avatar - eLzyx
7. 12. 2011 20:34
Re: bohužel
ale on tím poškodí i ty věřitele. Protože majitel získá za svůj cenný majetek méně. Kde veme ten zbytek?
Jediný, kdo získá je on a čínští "investoři", resp. noví majitelé. A ti rozhodně nejsou jedinými věřiteli (jsou-li jimy vůbec. Co tak vím, tak sice slibovali investice, ale ty nikdy nedodali)
7. 12. 2011 20:39
Re: bohužel
Těžko takhle soudit, protože si myslím, že by ti Číňani těžko odvezli celou automobilku do Číny. Pořád je velká šance, že tam udrží stávající pracovní místa a tím pádem i značné finanční prostředky, které investují do "švédů". Je jasné, že Číňanům nic neuteče a čím déle vydrží, tím měně ve finále zaplatí.
Avatar - eLzyx
7. 12. 2011 20:46
Re: bohužel
koukni na Volvo. Taky všichni tvrdí, že všechno zůstane při starém. Vývojové centrum je v Číně, staví se tam nové fabriky, které mají mít takovou produkci, že když jeden den v měsíci budou dělat pro Evropu, tak její poptávku pokryjí. Holt ve Švédsku jsou tak velké daně, že se tam nevyplatí vyrábět.

Saab se bude přesouvat snáze, ten není tak velký.
8. 12. 2011 06:51
Re: bohužel
Paradoxně Čína je jediným trhem, který může Volvo zachránit. V Evropě nemá tahle značka proti německým konkurentům šanci. Pokud vezmeme v potaz, že Volvo se snaží hrát proti velké trojce (Audi, BMW, M-B) s technikou, která by obstála možná tak v konkurenci Opelu, Fordu apod., nezbývá jí nic jiného, než se orientovat na jiné trhy. Evropský trh je nejnáročnější na světě (zvlášť co se vyšších tříd týče), kde přežijí jen ti nejsilnější. Volvu by možná pomohlo, kdyby se zaměřilo na skulinku mezi neprémiovými značkami (VW, Ford, Toyota ...) a prémiovkami. Jenže to by znamenalo také razantní změnu cenové politiky.
8. 12. 2011 00:16
Re: bohužel
Číňanům jde hlavně o patenty, licence a podobné věci. Aby mohli svou zlodějinu legalizovat a vstoupit i na zahraniční trhy.
8. 12. 2011 07:24
Re: bohužel
Bohužel je to tak. Za pár drobnejch si koupí technologie, který by jinak museli nákladně vyvíjet. Takhle přijdou k hotovýmu.
Avatar - R32
8. 12. 2011 08:22
Re: bohužel
Práve preto bolo GM proti predaju Číňanom a Saab zostal tam kde je... v GM sa musia pučiť od smiechu, oni to chceli celé zavrieť a zapísať do kolónky finálnu stratu, tak sa našiel spasiteľ ktorý za to dal ešte 400 mega a teraz to zrejme zavrie on. Predali vlastne zdochnutécho koňa a ešte aj zamietli použiť čínsky defibrilátor >:D
8. 12. 2011 09:19
Re: bohužel
Pokud před 3 lety měl SAAB hodnotu ještě 400 milionů dolarů, tak teď bude počítám k mání tak za půlku. Což je vzhledem k technologiím, kterýma disponuje naprosto zadarmo.
Avatar - R32
8. 12. 2011 13:14
Re: bohužel
Hodnotu možno má polovičnú no dlhy dvojnásobné... takže žiadna výhra, aj keby to chceli predať za symbolické jedno euro. Túto kapitolu bude najlepšie uzavrieť a nedávať do rúk Číňanom žiadne technológie. V tomto smere má u mňa GM :yes:
8. 12. 2011 13:32
Re: bohužel
Oni ty technologie kopírují už teď. Na domácím trhu je nikdo zastavit nemůže. Ale pokud chtějí začít exportovat do EU nebo USA, tak potřebují patřičné licence a páky, aby je hned nesestřelili. Už několikrát se stalo, že si žalovaná firma žalobce koupila, aby tak ukončila soudní spor. :-) Tak prostě operují. Klidně se může stát, že o Saab jako takový nemají zájem. Uzavřou továrny, firmu rozpustí a nechají si jen duševní vlastnictví a licence. Maximálně ještě vývojové oddělení kvůli know how.
8. 12. 2011 14:27
Re: bohužel
Něco okopírovat je jedna věc, ale jsou věci (výrobní postupy atd.) které okopírovat nejdou a musí se na ně nákladně přijít. Koupí Saabu se k takovým informacím Číňani dostanou skoro zadarmo.
Avatar - Ham.
7. 12. 2011 23:35
Re: bohužel
Jestliže se firma dostane do nucené správy, tak ztrácí v podstatě jakákoliv práva. Nucený správce se musí starat o jedinou věc, uspokojit alespoň část pohledávek věřitelů. Současného majitele se na nic ptát nemusí, ten měl na záchranu dost času. No a že to prodá Číňanům, no a komu jinému, nikdo to nechce ani zadarmo. Takže nějaká pětka od Číňanů alespoň něco málo umoří ve vztahu k věřitelům a o nic jiného nejde. Pomluvy na adresu správce jsou běžnou "obranou" zkrachovalého managementu a původních majitelů, oni nic, oni muzikanti a vše to zkazil nucený správce až nyní, to, že udělali sekeru jak kráva a dluží, kam se podívají, to jaksi cudně zapomínají dodat. Pokud bys chtěl někomu něco vyčítat tak jedině GM, ti to přivedli na buben a ti jediní mají v ruce možnost Saab zachránit aby zůstal řekněme v auroatlantickém prostoru, prostě uhradit jeho dluhy a Saab může jet dál. Proč to nechtějí udělat? No protože se bojí sami sebe, že stejně Saab nedokáží zvednout takže Saab prodali neschopnémuá vlastníkovi u kterého bylo jasné, že nepřežije ani pár kvartálů a sedí na ***ce a pomlouvají.
8. 12. 2011 08:36
Re: bohužel
Nie je to celkom tak. Existuje nútená správa kvoli resštrukturalizácii a nútená správa kvôli bankrotu. SAAB bol v tej prvej a jej zmyslom je dať managamentu čas na preskupenie síl a ochraníť ich predtým aby ich niekto poslal do bankrotu. Firma musí predložiť súdu plán ako chce úpkračovať, súd to musí odobriť a potom sa ide pracovať. Čo ja viem, tak nútený správca Lofalk vyjednával za hrbtom managamnetu o predaji Číňanom, čo bolo v rozpore s tým, o čom s nimi jedanl Victor Muller. Tým im v podsatte naznačil, že ak si počkajú, firma im padne do lona za "hubičku"... Ked je toto korektné správanir....
Avatar - Ham.
8. 12. 2011 08:57
Re: bohužel
Je to spíš tak, že Saab je zatím v ochraně před věřiteli o čemž rozhodl soud na návrh nuceného správce a nyní když vidí nucený správce, že management Saabu nic nerestrukturalizuje a dluhy jen rostou, tak podal návrh na bankrot. Rozhodnutí dělá vždy soud, ale návrhy mu dává správce. Co má podle tebe dělat, nechat narůstat dluhy? To by si ho podali věřitelé. Myslím, že tady zloděj křičí, chyťte zloděje.
8. 12. 2011 08:59
Re: bohužel
Ale no tak...Návrh na ochranu pred veritelmi podáva firma súdu a ten ustanovuje núteného správcu...
Avatar - Ham.
8. 12. 2011 09:03
Re: bohužel
Máš pravdu, ale zbytek je věc správce a soudu.
8. 12. 2011 07:20
Re: bohužel
No vůbec bych se nedivil kdyby to tak bylo. U nás takhle dopadla Sazka.
Avatar - petrumr
7. 12. 2011 18:26
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
5
7. 12. 2011 20:46
Re: ok
No ale on Saab kvalitni je. Napriklad materialove byl kvalitnejsi nez vyrobky nekterych velmi vazenych automobilek. Jenze takova kvalita neprodava. Prodava pomer slibu k cene.
8. 12. 2011 07:26
Re: ok
Ano Saab vyrábí kvalitní auta a na to možná paradoxně dojel. Jednak jsou tím pádem relativně drahý a za druhý trh s náhradníma dílama asi moc nefrčí.
Avatar - R32
8. 12. 2011 08:33
Re: ok
Tak pokiaľ píšeš o kvalite novej 95 tak ok, ale staršie modely boli kvalitatívne, technologicky na úrovni vtedajších Oplov a (ne)predávali sa za ceny BMW... a to bol problém, tradície sú fajn, skalní sú tiež fajn no z toho sa žiť nedá. Saab mal dávno spraviť model v nižšej strednej triede (hatch + sedan + kombi) prípadne nejaké SUV, skrátk mať zástupcov v kategóriach ktoré sa najviac predávajú resp. robia zisky a nie s dvoma modelmi vyššej triedy, tak sa prežiť nedá. ;-\
Avatar - Bristol
7. 12. 2011 21:09
Re: ok
SAABa zakopal GM...poslal ho do boje s premií ale s technikou která nestačila pomalu ani na subpremii...takhle se zisk nedělá...a to co dělá GM teď je ještě větší paskvil...to měl raději SAAB ukončit místo aby teď blokoval prodej do číny...a čeho se jako bojej...že jim někdo nakopčí ty jejich geniální převodovky...??

říkal jsem to už dřív...všichni by se měli jít učit do VW jak se v rámci koncernu provozuje premiová značka...a to říkám všíchni: včetně nissanu(infiniti), fordu(pohořel s jaguarem a volvem, lincoln taky žádný trhák), toyoty(lexus) či hondy(acura) a vzpomínaného GM...ten totálně pohřbil SAAB a ani s premiovým cadillacem se mu nedaří kdovíjak skvěle
Avatar - eLzyx
7. 12. 2011 22:01
Re: ok
u Fordu nebylo cílem udržet si Jaguar či Volvo. Pro Ford to byl levný zdroj know-how, patentů a inženýrů. Po té, co je dostatečně vysál, tak je velice slušně prodal s osekaným duševním vlastnictvím.
7. 12. 2011 21:33
FUGM
Tak GM sa opat raz predviedol. Na to, ze bez statnej podpory by davno cuchali fialky spod zeme by sa mohli spravat trochu inak. Nasr..t celemu GM a ich znackam na hlavu. :no: :no:
Rozbalit vlákno
0