suhlas, zavriet kram je naozaj niekedy lepsie. vzdy sa po rokoch moze najst niekdo kdo bude investovat a tradiciu obnovi, ako to dat cine. no ako pozeram na vlastnikov Volva a teraz aj Saabu tak sa mi zda ze Jaguar este dobre obisiel..
Este k Saabu, ak chcu byt premia alebo subpremia nutne potrebuju zakryt pribuznost s mainstreamovim Oplom, inak jednoducho nemaju narok na vacsie prachy. Ako raz povedal jeden nemecky novinar: Meine Frau sagt, wenn sie Opel fahren möchte, dann geht sie zum Opel Händler. >:D
Já bych to neviděl tak tragicky. Jestli jsem dobře pochopil informace z médií, tak tam teď mají podíl jen 30%,ne? A Saab není značka á la Seat. Za dobu své existence uvedl na trh dost technologií, které našly uplatnění prakticky u všech ostatních automobilek. A takový Sonet je překrásný kousek, především Sonet II.
Saaby se sice začnou vyrábět v Číně, ty ale budou POUZE PRO ČÍNSKÝ TRH! Pro zbytek světa bude výroba probíhat nadále v Trollhättanu ve Švédsku.
Nevím, jestli autor se snaží mystifikovat úmyslně nebo ne, ale takovýhle poločlánky nesnáším. Když už děláte Copy-Paste, tak si aspoň ověřte fakty, prosím.
mají peníze a nenasytný trh, takže je to pro Saab podle mě ideální řešení. Budou moci zainvestovat vývoj. Se samotným Spykerem by to bylo potácení na hranici přežití. Na příkladu Volva je vidět, že je to dobrá cesta. Číňani navíc zjistli, že na evropský trh se jinak, než s evropskou značkou nedostanou.
To máš bohužel pravdu, navíc se za pár drobnejch dostanou k technologiím, který se ve světě desítky let draze vyvíjeli. Tímhle rozprodáváním fabrik potažmo know-how do Číny se z evropy stane za chvíli čínská kolonie.
Volvo koupili Číňani komplet - všichni "kupovači" si ho škrtli ze svého seznamu, a hele, přesto prodeje rostou.
Jaguar koupili komplet Indouši - všichni "kupovači" si ho škrtli ze svého seznamu, a hele, přesto prodeje rostou.
Saab koupí Číňani z 30% - myslím, že tenhle faktor ovlyvní prodeje Saabu minimálně. Pro jeho přežití je kruciální úspěch 9-5, návrat na US trh s 9-4X a jestli se nějak dokope k nové 9-3.
Tak je lepší, když Saab bude pod čínskou automobilkou, která má prachy, než pod zadluženým holandským Spykerem, který doufal že se na renesanci Saabu vytáhne z vlastních problémů...
má to své výhody i nevýhody. Podaří se díky love z číny překonat současnou krizi a znovu rozjet výrobu. Snad i dotáhnout vývoj 9-3. Zároveň by mu to mohlo pomoci s průnikem na čínský trh, kde to vypadá, že se prodá všechno (a když ne, tak na to plácnou o 2 kila víc chromu, natáhnou to o půl metru a prodají to určitě)
na druhou stranu to asi zhorší pozici při nákupu/sdílení technologií mezi Saabem a jeho potenciálními partnery (třeba BMW), právě kvůli možnému riziku spojenému s Číňany.
Při plánovaném objemu výroby kolem +/-100tis. ročně Saab nemá šanci utáhnout komplet vývoj pro více modelových řad. Takže vždy bude muset kooperovat (podvozky, motory, převodovky). Otázka je, jak dlouho může samostatná automobilka v této kategorii, na pomezí mainstreamu a prémie, přežít.
Jenomže Volvu to prospělo... všimni si třeba, jak u nás poslední dva roky narostla propagace Volva. A navíc mají defacto autonomii, takže jim do toho číňani nekecaj...