Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Saab zachráněn čínskou automobilkou Hawtai

Čínská Hawtai Motor Group investuje 150 milionů eur (3,6 miliardy Kč) do záchrany ztrátového švédského výrobce automobilů Saab.
Zpět na článek
3. 5. 2011 17:55
3. 5. 2011 19:19
3. 5. 2011 22:34
3. 5. 2011 23:58
4. 5. 2011 09:30
4. 5. 2011 10:54
4. 5. 2011 12:11
4. 5. 2011 12:26
4. 5. 2011 13:10
3. 5. 2011 19:00
Avatar - strýček BOB
3. 5. 2011 17:21
Nedůstojné evropské automobilky...
Důstojné je, zavřít krám a "fertik" Automobilka hajtaji, bože ;-\
Rozbalit vlákno
5
Avatar - ManInBlack
3. 5. 2011 17:30
Re: Nedůstojné evropské automobilky...
A stylový je, udělat to jako DeLorean - začít pašovat drogy pro mafii a když to rupne, tak zdrhnout ze země >:D
Avatar - petrumr
3. 5. 2011 17:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Sosa
3. 5. 2011 17:56
Re: Nedůstojné evropské automobilky...
.
Avatar - Sosa
3. 5. 2011 17:59
Re: Nedůstojné evropské automobilky...
suhlas, zavriet kram je naozaj niekedy lepsie. vzdy sa po rokoch moze najst niekdo kdo bude investovat a tradiciu obnovi, ako to dat cine. no ako pozeram na vlastnikov Volva a teraz aj Saabu tak sa mi zda ze Jaguar este dobre obisiel..
Este k Saabu, ak chcu byt premia alebo subpremia nutne potrebuju zakryt pribuznost s mainstreamovim Oplom, inak jednoducho nemaju narok na vacsie prachy. Ako raz povedal jeden nemecky novinar: Meine Frau sagt, wenn sie Opel fahren möchte, dann geht sie zum Opel Händler. >:D
3. 5. 2011 19:06
Re: Nedůstojné evropské automobilky...
Já bych to neviděl tak tragicky. Jestli jsem dobře pochopil informace z médií, tak tam teď mají podíl jen 30%,ne? A Saab není značka á la Seat. Za dobu své existence uvedl na trh dost technologií, které našly uplatnění prakticky u všech ostatních automobilek. A takový Sonet je překrásný kousek, především Sonet II.
Avatar - ManInBlack
3. 5. 2011 17:29
Pár detailů
Hawtai byla založena v roce 2000, ne 2005.

Saaby se sice začnou vyrábět v Číně, ty ale budou POUZE PRO ČÍNSKÝ TRH! Pro zbytek světa bude výroba probíhat nadále v Trollhättanu ve Švédsku.

Nevím, jestli autor se snaží mystifikovat úmyslně nebo ne, ale takovýhle poločlánky nesnáším. Když už děláte Copy-Paste, tak si aspoň ověřte fakty, prosím.
Rozbalit vlákno
0
3. 5. 2011 17:55
Číňani
mají peníze a nenasytný trh, takže je to pro Saab podle mě ideální řešení. Budou moci zainvestovat vývoj. Se samotným Spykerem by to bylo potácení na hranici přežití. Na příkladu Volva je vidět, že je to dobrá cesta. Číňani navíc zjistli, že na evropský trh se jinak, než s evropskou značkou nedostanou.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - pelikoš
3. 5. 2011 19:12
Re: Číňani
jde o to,že bych do budoucna o takové značce už nepřemýšlel,kdybych vybíral :-!
Avatar - gld
3. 5. 2011 19:19
Re: Číňani
Kdyby chyby..doteraz bol saab na tvojom hotliste, že áno ;-\
Avatar - pelikoš
3. 5. 2011 20:19
Re: Číňani
jojo,zatím je,spíše tím myslím volvo.snad se to nezvrtne.jinak saabu přeju,ať to zvládne
Avatar - gld
3. 5. 2011 22:34
Re: Číňani
nebral by som "čínsku inváziu severu" tak vážne..money talks, a zvlášť teraz. Alebo máš pocit, že volvo ide dole kopcom?
Avatar - palokalo
4. 5. 2011 08:58
Re: Číňani
cinanci budu za chvilku vlastnit vsetko.. zvykajte si
4. 5. 2011 10:51
Re: Číňani
To máš bohužel pravdu, navíc se za pár drobnejch dostanou k technologiím, který se ve světě desítky let draze vyvíjeli. Tímhle rozprodáváním fabrik potažmo know-how do Číny se z evropy stane za chvíli čínská kolonie.
4. 5. 2011 21:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 5. 2011 23:58
Re: Číňani
popravdě..na mým docela ano. A teď s "lehkým" srdcem škrtám...
Avatar - gld
4. 5. 2011 09:30
Re: Číňani
v trolhattane zatvárajú fabriky, nasua 23 už nemá rád saab ;-)
4. 5. 2011 12:11
Re: Číňani
Volvo koupili Číňani komplet - všichni "kupovači" si ho škrtli ze svého seznamu, a hele, přesto prodeje rostou.

Jaguar koupili komplet Indouši - všichni "kupovači" si ho škrtli ze svého seznamu, a hele, přesto prodeje rostou.

Saab koupí Číňani z 30% - myslím, že tenhle faktor ovlyvní prodeje Saabu minimálně. Pro jeho přežití je kruciální úspěch 9-5, návrat na US trh s 9-4X a jestli se nějak dokope k nové 9-3.
Avatar - Krispos
4. 5. 2011 12:26
Re: Číňani
Tak je lepší, když Saab bude pod čínskou automobilkou, která má prachy, než pod zadluženým holandským Spykerem, který doufal že se na renesanci Saabu vytáhne z vlastních problémů...
4. 5. 2011 13:10
Re: Číňani
má to své výhody i nevýhody. Podaří se díky love z číny překonat současnou krizi a znovu rozjet výrobu. Snad i dotáhnout vývoj 9-3. Zároveň by mu to mohlo pomoci s průnikem na čínský trh, kde to vypadá, že se prodá všechno (a když ne, tak na to plácnou o 2 kila víc chromu, natáhnou to o půl metru a prodají to určitě)

na druhou stranu to asi zhorší pozici při nákupu/sdílení technologií mezi Saabem a jeho potenciálními partnery (třeba BMW), právě kvůli možnému riziku spojenému s Číňany.

Při plánovaném objemu výroby kolem +/-100tis. ročně Saab nemá šanci utáhnout komplet vývoj pro více modelových řad. Takže vždy bude muset kooperovat (podvozky, motory, převodovky). Otázka je, jak dlouho může samostatná automobilka v této kategorii, na pomezí mainstreamu a prémie, přežít.
Avatar - petrumr
3. 5. 2011 19:00
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Krispos
3. 5. 2011 20:22
Re: mountfield
Jenomže Volvu to prospělo... všimni si třeba, jak u nás poslední dva roky narostla propagace Volva. A navíc mají defacto autonomii, takže jim do toho číňani nekecaj...
Avatar - petrumr
3. 5. 2011 21:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 5. 2011 23:59
Re: mountfield
jen počkej až dojde na lámání chleba ( posílání výdělků do číny )
Avatar - Krispos
4. 5. 2011 12:28
Re: mountfield
Nestane se vůbec nic... díky Volvu dostalo Geely přístup k velmi kvalitním technologiím a výzkumu a o to šlo především... peněz maj Číňani dost...