Kravina. Kdo ty silnice zadrátuje? A jak ot pak bude vypadat? A když dojde k výpadku proudu na velkém úseku? A co při kolizi, když dráty spadnou na vyteklé PHM? Doufám, že úvahy o autech poháněných ze sítě skončí na propadlišti dějin.
prehledl jsi v textu jeden dost podstatnej detail, tohle jsou prvni faze kdy se pouze odladi technologie, v dalsich fazich se pocita s indukcnim dobijenim primo ze silnice ;-) to ze jednou budem jezdit po silnicich nebo mozna i se nadnima vznaset a uvnitr tech "silnic" budou draty s elektrinou slouzici pro indukcni dobijeni je celkem jistota :-)
a tomu co pises, jak to vypada pri nehodach na mistech kde vedou draty pro tramvaje dnes? tolik si vydel spadlich dratu na pmh?
Ale já nechci nic indukčního atd. dokud někdo neudělá průkazné studie, že elektrická pole a vystavování se jim nepůsobí na lidské zdraví, nezvyšuje pravděpodobnost nádorových onemocnění atd.
Nu faktem je, že se ani nesnaží předstírat, že se obejdou bez dieselu. Je to jen snění, protože přenos takového množství energie nad nebo pod vozovkou je nerealizovatelný.
opet meles nesmysly, nerealizovatelne jsou max tvoje sny ;-)
pomoci indukce funguji naprikladu i nektere cele pristavy, kde se indukcne nejen pohani tahace ktere rozvazi a prekladaji kontejnery po skladove plose pristavu, ale prenasi se tim i data a je tim rizenej celej ten system, v Emiratech se indukcni systemy pouzivaj jiz i pro vytahovou techniku v budovach nad 50 pater, je totiz nesmysl resit takove vytahy kabelama, takze kazdej vytah ma svuj vlastni motor a energii bere prave indukcne z jedineho kabelu, a mam takovej dojem ze primo na techto vytazich spolupracuje prave Ceska firma ;-)
koncepty na indukcni komunikace/silnice davno existuji a funguji, jen je zatim drahe to budovat vzhledm k tomu jak by to bylo nevyuzivane a jak by to zhatilo plany na vydelky s technologiema ktere jsou a planuji se na dobu nez prijde prave indukce :-)
a jen tak doplacu Siemens a BMW indukcni dobijeni elektromobilu v Nemecku zkousej jiz od roku 2011, nebo jak myslis ze se dobiji tech 20 elektro taxiku BMW3 a 5 co v Berline jezdej, nojo na spesl stanich kde bys ani necekal ze pod stanim pro taxik je neco jako par kabelu k nabijeni co >:D
Tak toho se asi za svého života nedočkáš. I když nějaké studie vlivu dálkového vedení elektrické energie na prostředí (a tedy i lidi) budou. Nicméně definitivní odpověď prostě nezískáš. Také mě to hlodá, celkem rád bych měl doma bezdrátovou distribuci energie až tahle technologie dozraje. V autě lze alespoň posádku izolovat.
Kabely mám rád, zvláště ty optické. Hodně času jsem věnoval tomu, aby veškerá kabeláž v domě byla dobře přístupná a vyměnitelná. Drátové je tu vlastně úplně všechno kromě telefonů, tabletů, dálkových ovládání a notebooků (snad jsem na nic nezapomněl). Mám rád hračky, co jde, je v optice. I bezpečnostní systém (včetně napájení, moje specialitka). Tohle měnit nebudu.
Naopak bezdrátové technologie (minimálně ty, které jsou aktuálně na trhu) moc nemusím. Ale co se dá dělat. Mobilní zařízení a dráty nejdou moc dobře dohromady a rád bych se zbavil baterií. Nemluvě o tom, že k některým věcem se hodně špatně vedou kabely, aby to vypadalo elegantně. Například takové reproduktory domácího kina. Pro to je to sice naprosto nepoužitelné (z hlediska kvality reprodukce), nicméně skutečně bezdrátový reproduktor by bylo něco nádherného. Možnost pověsit televizi jako obraz a nemuset nic víc řešit. Dalo by se pokračovat. Strkat kabely do ramen a stojánků a rozebírat zdi, podlahy a stropy, abys do patřičných míst kabely natáhl, není žádná zábava. Je to tak otravné, že mě to skoro vyléčilo z perfekcionismu. >:D
Jo a pokud jde o indukci... říká ti něco elektrické vytápění podlahy? :-)
Tak to by se ti u mě nelíbilo, můj cable management je tristní. Topení v podlaze vím, že existuje, ale že je indukční, to jsem nevěděl. Jinak proti nabíjecím indukčním zásuvkám, co indukují jen na krátkou vzdálenost, řekněme do 25 cm bych nic neměl. Na takovou tu mobilní drobotinu by to bylo super. Stačilo by, kdyby se to strkalo do zásuvky jako rozdvojka, abych to mohl kdykoliv vytáhnout. To pak jo. Ale indukovat na dálnicích v takovém výkonu, co by trucky potřebovaly, nevím nevím.
Není indukční. :-) Nicméně jako každý jiný drát, kterým vede proud, vyzařuje. Nevím, kolik se toho dostane skrz podlahu.
Pokud jde o nabíjení, tak jsem měl vždy rád dokovací stanice. Tady mi indukce zase tolik navíc nedá. Ale samozřejmě, nějaká univerzální indukční nabíjecí plocha by byl krok kupředu. Mně jde o odstranění baterií. Vem si třeba robotický vysavač. Tedy o přenosy energie v řádu metrů.
mnohem vic bych se bal toho co zpusobujou spalovaci a zazehove motory a treba cigarety a pasivni koureni, ostatne jako kterekoliv jine svinstvo ktere do prirody dobrovolne vypoustime a nasledne dejchame, pijeme a jime :-!
Ano, s tím lze souhlasit. Proto také Němci zavřeli jaderné elektrárny. aby mohlI otevírat nové uhelné. S tímhle systémem, který bude žrát další elektřinu bych se rozhodně nebál nárůstu emisí. >:D ;-\
ono to s tim Nemeckem neni as tak cerne jak malujou media, ktere ze jaderne elektrarny ze to zavreli? a prosil bych konkretni elektrarny >:D , kdyz us budes v tom hledani, tak si rovnou najdi rozvoj obnovitelne energie v Nemecku do roku 2020, a skukni na jaka cisla se chteji s obnovitelnyma zdrojema dostat a na jakych jsou dnes, cifry ktere stredoevropani asi budou sotva chapat s tim jak se tu bytostne nenavidi energie z obnovitelnych zdroju (a ja to chapu, tady se toho chytili totiz bohuzel hlavne spekulanti co natom chteli vydelavat a vydelavaji)
a to nemluve otom ze nejen ze je daleko ten rok 2020, ale jeste dal je doba kdy by tech elektromobilu melo bejt tolik, aby do te doby nebyli schopni zajistit dostatek te obnovitelne energie, indukcni dobyjeni ve velkem, tedy i za jizdy je mozna otazka i vice nez 30-40 let, a to ze to testuji je mozna prave proto aby to vychytali a snizili treba i nakjlady na vybudovani takove infrastruktury v case, ono co si budem namlouvat, takova dobijeci sit se nebuduje prez noc, ale v radu desitek let pri normalni obnove silnicni site ;-)
aneb media v akci, rok 2022 je taaak daleko, ze sotva do te doby jeste bude u valu ta vlada ktera se natom dohodla ;-) oni nakonec prijdou nato ze bud budou energii kupovat z okolnich statu, nebo se ty jaderky zmodernizuji a pojedou normalka dal :-) i v tom clanku se da docist ze i jednu z tech odstavenych radsi nechavaji v provozu jako zalohu >:D
tomu ze by Nemecko skoncilo s jadrem a zaroven se mu podarilo udrzet ty plany co zavadi ohledne elektrifikace snad veri jiz jen skalni fandove bulvarnich platku
Hele, které konkrétně nevím, co ti můžu říct, že jsem to viděl na ČT24. To podstatný na tom bylo ale hlavně to, že otevírají nové tepelné elektrárny, protože nemají jak vykrýt spotřebu. Nehledě na i tobě známý problém téměř kolabující přenosové sítě. Pokusím se najít ten pořad, ale nic neslibuju.
EDIT. povedlo se - [odkaz]
To je možné, ale jde o to, že některé elekrárny již zavřeli a ten problém již mají. Přece mi nechceš namluvit, že ta reportáž je smyšlená a ti lidi mají strach, že jim zboří domy kvůli těžbě. Musel bych zjišťovat, jestli nezavírali
ty JE, kterým už stejně končila životnost, nicméně jako jedna z hlavních sil EU rozhodně nejdou příkladem, když diktují zelenou vodu a pijí hnědé víno.
ta reportaz nevi jak bude vypadat budoucnost, to ze neketer zavreli muze mit vicero duvodu a nikde neni psano ze je budou muset uvest znovu do provozu :-) jak sam pises problemy maji jiz ted, a co teprv za par let >:D
A proč by ne? Je to cesta.. dlouhé štreky po dálnici pojede napájený po trolejích, krátké úseky buď přímo na baterky nebo co by hybrid. Emise klesnou, provozní náklady dopravcům by klesly taky.
Siemens tohle ukazoval tuším už v Kalifornii. Základní idea byla elektrifikovat základní síť dálnic - tudy stejně jezdí nejvíc (nákladní) dopravy, a přitom těch kilometrů k elektrifikaci zase není tolik.A po zbytku sítě ať se dál jezdí na naftu.
A jako bonus - nákladní dopravě by se opět začala jízda po dálnici vyplácet, namísto objíždění po silnicích nižších tříd.
Toto predstavuje podľa mňa ideálne riešenie kamiónovej dopravy. Do ciest 1.triedy a na diaľnice stačí dať drôty a kamióny môžu elektrinu "zbierať" indukčne. Na krátke vzdialenosti budú potom mať batériu.
Geniálne veci sú jednoduché.
Jo a měď zdraží o 100% a stane se stejným problémem jako byla ropa, načež se to ekonomicky stane nesmyslem - výsledek prašť jako uhoď.
A chlapci všichni vy tady co sníte své vlhké elektrické sny - na podobné sítě je potřeba MNOHO MNOHO mědi a ještě více ENERGIE.
A jeden typický těžký nákladní vůz s 6 válcem, 250 kW, spotřeba nafty 20/30 na 100 km dle zátěže, přepočítejte to do elekriky ............ a zjstíte že nic nestíhá - výroba, rozvody atd.
do elektriny se to prepocitavat nemusi, spickovej vykon v KW je zcela irelevantni ;-) u kamionu nebo jakehokoliv tezkeho stroje je dulezitej celek, tedy neni problem kamion rozjet i se 100kW motorem, pokud ma velkej kroutici moment a dobre sprevodovani, tak neni co resit ;-) a nasledne pak drzet kamion v pohybu je jiz uplna sranda co se vykonu tyce
jen pro predstavu, tramvaj Škoda 14T pouziva ke svemu provozu 6 motoru po 90kW a celkem svizne rozhejba cca 60 tun, a tim svizne myslim fakt zvizne, prazdna vazi skoro 40 tun a uveze skoro 280 lidi, maxi vaha kamionu v EU je tusim 40 tun, tedy zasny sileny cisla :-) bez navesu a tedy zatizeni by takovej tahac byl doslova elektricka raketa na kolech >:D
Uvažoval si niekedy nad tým, že keď sa elektrinou dajú rozpohybovať vlaky, ktoré vážia aj 1.000 ton, či dokážu ísť cestovnou rýchlosťou 300 km/h, tak že dať do pohybu 40-tonový kamión s rýchlosťou 89 km/h bude vlastne brnkačka?
Jasné, že je tam väčší valivý odpor, ale ešte väčší odpor predstavuje odpor vzduchu.
A to, že má kamión 250 či 350 kW, je úplne irelevantné. To je výkon špičkový, ale trvalý výkon používaný v premávke je podstatne nižší. Najviac energie spotrebuje kamión pri rozbiehaní, aby sa dal do pohybu. Udržiavanie stálej rýchlosti zožerie podstatne menej energie.