Šéf vývoje Škody Auto potvrdil, že nové modely budou mít motory 1,4 TSI, Yeti bude nabízen od počátku s pohonem všech kol a v nabídce motorů nebude chybět motor 1,8 TSI.
Tohle není zpráva z měsíce, tohle je zpráva měsíce - YETI bude čtyřkolka a FABIA bude osazovaná nejlepší jednačtyřkou Evropy... Škoda, že to nevíš... BRAVO ŠKODA :yes:
Já vím, chtěls napsat The best 1,4 of the World, ale na poslední chvíli jsi tam fláknul "pro jistotu" Europe (Japonec nikdy nespí), ale můžu tě uklidnit, 1,4 TSI od VW je světová jednačtyřka roku i letos (international engine of the year).
Nebo za Yarisem, nebo za Corsou... atd, atd. Mrkni na jejich základní motorizace, budeš možná výkonem Fabie v základu mile překvapen. A to nehovořím o pružnosti HTP.
No, to sis naběh´. Mrkni se, jak na tom HTP s pružností... a porovnej s konkurencí. To se podivíš... Vždyť právě pružnost tohoto motoru je jeho velkou devizou.
Ani nemusím s motorom HTP som odjazdil cez 70tkm. a o pružnosti to teda nebolo, je to skutočne veľmi veľmi slabý motor aspoň v VW Pole(ktorým som jazdil a ktoré je predsa len od Š Fabia ťažšie)
Uz sa mi to raz stalo, a fakt som cumel ako puk, ze dole kopcom HTP-cko predbehlo mna, iduceho na bicykli. Asi by som si mal dat dozadu tazsi prevod...
O tom, že YETI bude čtyřkolka se ví již poměrně dlouho, ale překvapil mě motor 1.8. To zavání spekulací, že YETI bude na podvozku O2 a nebude to tak malé auto. Jednak má O2 tento motor taky, jednak i pohon 4x4. Zklamáním všek bude to, že se s největší pravděpodobností nebude u tohoto modelu nabízet kombinace 4x4 + automat jak uvedl na můj dotaz p. Kulhánek.
Pokud bude na podvozku O2, bude mit motor 1.8 TSI, bude vypadat podobne jako studie a bude mit alespon 400 l kufr,
bude to urcite jeden z kandidatu na moje nove auto, az budu inovovat sveho focuse. Ford je sice porad nejlepsi, ale benzinove motory, k nimz bych se chtel vratit, jsou jeho nejslabsi strankou. Navic pohon 4x4 mne laka. Automat povazuji za zbytecnost. (kdyz uz tak jedine DSG, coz neni zadarmo a pripada mi to dost slozite)
Mluvil o tom, ze se jedna o jednoduche CI dvojite preplnovani 1.4. 1.4TSI compturbo ma v nejslabsi verzi myslim 140k ! 122k ma pouze turbo 1.4! Mne osobne by postacil i ten jednoduchej, do Fabie to bude skvelej motor. Do superbu uz snad 140k. Minimalne.
Tak ještě jednou, s 1.4 TSI ať už s turbem nebo s kompresorem a turbem se na platformě A05 (Fabia, Polo...) nepočítá vůbec, takže si na RS nech zajít chuť. A u Superba jako základní motorizace bohatě těch 122 koníků postačí.
ako som písal :-) VW-Škoda nezájem takže tak max som prečítal nadpis >:-[] a keď som zbadal v diskusii titulok "Správa Mesiaca" potom ma napadlo nepísal to GTI? pozriem jasne že to bol on musel som podpichnuť v diskusii >:D:yes:
Jestli dají 1.4TSI skutečně do Fábie,bude to super,ale do jaké a jaký?2x přeplňovaná 1.4 (170PS) by mi seděla do nové Fabky RS dokonale,ale to nepotvrdili.Tak mám obavu,že použijí pouze verzi se 140PS a to mi dnes připadá pro "sportovnější" Fabku málo.No nechám se překvapit,ale 1.8TSI je taky super!
Ano jistě. Jde vidět, že i když se wolfík chvástá snad dvěma tituly z vysoké školy, dokáže v jedné šestislovné větě udělat 3 chyby. A to s angličtinou na tom není lépe.
Konecne bylo alespon trochu zadostiucineno tem,kteri nechteli napr.na parkovistich slyset tolik traktoru(TDi pd) a bat se,ze je ten traktor prejede ;-) (kdyz se nepodivali do zpet.zrcetka)
Ano, Skodu musime brat vazne. Jde o jednoho s velkych evropskych hracu. V evrope je SKODA cim dal tim vice znama jako "TA KVALITNEJSI ZNACKA KONCERNU VW". Bravo SKODA. :yes:
Common-rail je italskej? To je mi novinka.....A co takhle fakta :
Před deseti lety byl Bosch první společností na trhu, která použila vstřikovací systém common rail pro osobní automobily. První auta vybavená touto technologií byla Alfa Romeo 156 JTD a Mercedes-Benz C 220 CDI. „Common rail dává motoru větší výkon a vyšší kroutící moment. Technologie zároveň podstatně snižuje spotřebu, hlučnost a emise dieselových motorů“, řekl Dr. Ulrich Dohle, předseda představenstva divize Bosch Diesel Systems.
Tak nějak nevím, až dosud jsem žil v bláhovém domnění, že Bosch je německá firma a ejhle - oni to jsou Taliáni.
Common-rail je italskej? To je mi novinka.....A co takhle fakta :
Přitom to byla firma Bosch, která před deseti lety s tímhle systémem přišla. Alfa Romeo 156 byla sice jedním ze dvou prvních vozů, které byly common-railem vybaveny, ale tím druhým byl Mercedes.
Tak nějak nevím, až dosud jsem žil v bláhovém domnění, že Bosch je německá firma a ejhle - oni to jsou Taliáni.
Jo, talijáni maximálně mohli navrhnout design vysokotlakého čerpadla a railu. :-)))
A položím asi debilní otázku do diskuze, ale proč by maloobjemový přeplňovaný motor s výkonem X měl mít menší emise, než velkoobjemový motor se stejným výkonem X? Nebudou ty motory při zhruba stejném výkonu a stejném zatížení mít taky skoro stejnou spotřebu a tím pádem i emise? S tím rozdílem, že malý motor pojede pořád na maximu svých možností (ve vysokých otáčkách a při max.plnících tlacích) a velký bude v pohodě prdlat v nízkých - otázka životnosti? Není třeba lepší velký motor s vypínáním válců při nízkém zatížení?
Common rail je patent Centro ricerche Fiat, na nemz spolupracovali take technici z Magnetti Marelli a Elasis. Kvuli snazsimu rozsireni se Fiat spojil s Boschem jez dotahl serivou verzi a zacal C.R. vyrabet. Převzato od "essesant" z 1.11.06
A o kolik je 1.4 s turbem, kompresorem, mezichladičem a spoustou svodů lehčí, než třeba dobře poladěný atmosférický 2.0 se stejným výkonem? To se mi nezdá jako argument.
maloobjemový PREPLŇOVANÝ motor bude predovšetkým TERMODYNAMICKY ÚČINNEJŠÍ ako akýkoľvek veľkoobjemový atmosférický, hlavne pokiaľ bude za týmto účelom naladený a preplňovaný vysokými tlakmi resp. dvojitým prelňovaním (ako napr. TSI - kompresor a turbo - plniaci tlak 2,1 baru je cca 3-násobok oproti bežným turbomotorom).
Takže z energie obsiahnutej v palive vydoluje podstatne viac energie v podobe mechanického výkonu a vypustí menej vo forme odpadového tepla. To je podstata úspornosti aj u dieselov - akurát tie majú daný vysoký tlak spaľovania svojím vysokým kompresným pomerom (a navyše dnes na 99% ešte turbo k tomu).
Tak hlavně diesel by bez toho vysokého kompresního poměru jaksi nefungoval. Ten plnící tlak je teda dost drsnej. Jsem docela zvědavej na dlouhodobou životnost motoru, protože díky tak vysokýmu tlaku sice dostanou do válce hodně směsi, ale ty tlaky tam budou dost velký.
Mensi vnitrni treni, mensi tepelne ztraty malym povrchem spalovacich prostoru, mensi setrvacne hmoty, mensi hmotnost vubec. Co se tyce provozu motoru: jak casto jezdime na maximum? Tudiz po vetsinu casu bude maly motor provozovan blize svemu navrhovemu rezimu a blize rezimu minimalni merne spotreby. Staci takhle?
A nemusí mít menší motory víc setrvačné hmoty, aby dosáhly kultivovanosti větších motorů? Tím pádem víc energie k rozpohybování, vyšší spotřeba a pomalejší reakce na přidání/ubrání? A znovu opakuju - určitě má 1.4 TSI s turbem, kompresorem, mezichladičem a spoustou trubek nižší hmotnost, než třeba atmosférická 2.0 od Hondy s 240k? Je to tak, že ten menší motor pojede i při relativně malých dynamických nárocích na maximu svých možností, čili s max.opotřebováním?
Když já tomu pořád nerozumím. Umřel pan Petřina, nebo pan nebožtík?
No jo,ale zrovna konkrétně tenhle motor od Hondy byl navržen jako hodně sportovní i s ohledem na hmotnost a hlavně špičkový výkon a dávat ho jako alternativu k 1.4TSI, které je určeno jako běžná motorizace do běžných modelů je trošku mimo. S tou hmotností bych si ale v porovnání s třeba 2.0FSI nebyl tak jist a ten rozdíl nebude nijak dramatický.
Ked uz hovoris o tych faktoch, tak teda sa ich drzme: prototyp systemu common-rail vyvinul v 60-tych rokoch svajciar Robert Huber. Dalej bol vyvijany svajciarskym technologickym institutom. Neskor daki japonci upravili common-rail pre nakladne auta, a prvy krat bol common-rail prakticky nasadeny v japonskych truckoch "Hino".
Co vyvinuli MagnetiMarelli, Fiat a Bosch nie je common-rail ako taky, ale jeho elektronicke ovladanie (ECU), pretoze povodne bol common-rail ovladany mechanicky. Takto upraveny system common-rail bol potom prvy krat pouzity v osobnom aute Alfa 156 1.9 JTD v roku 1997...
Haldex je velmi praktický systém pracující na bazi připojitelné zadní nápravy. Nikoli ovšem tak, že bys musel vystoupit a rumplovat klikou. Elektronicky. Je to systém, který tu zadní nápravu připojuje mžikově... nemusíš si dělat starosti, všichni, tedy mimo tebe, jezdí s Octavií 4x4 a s jinými produkty vybvenými Haldexem štastně celý rok (a o to jde). Zejména při jízdě v horách v zimě je ten Haldex k nezaplacení. Mimo jiné i proto, že na běžných podmínkách šetříš palivo, neb jedeš na jedné nápravě a když potřebuješ, jedeš na sněhu nedostižně a jistě.
Ovšem pozor, až pojedeš šotolinu, myslím jako závody, ber permanent. Technicky vypiplanou lahůdku. Zeptej se třeba u AUDI. Quattro znáš ne, oni ti tam poradí...
Co je však potřeba vědět. Běžný jezdec, tedy člověk, který auto používá k jízdě po silnicích - sucho, mokro, sníh, led, břečka, ten samozřejmě nic jiného, než připojitelnou nápravu ani nepotřebuje. To jen plejstejšnoví kovbojové si představují jak letí na parkoviště u delvity pravým driftem na permanentním permanentu, až se jim kouří z kufru. Život na silnici, assasine, je ovšem o úplně něčem jiném.
Tak to si přečti. Dozvíš se jak si světová automobilka představuje světovej kompakt... ale nezapomeň si před čtením nasadit dobře vymražený tanga... no... přečti si to sám. A vůbec, na co měkčené plasty na přístrojovce? Kuchyňskou linku máš ne? No, tak to je podobný, akorát že tohle jede. Trochu. P.S. Za rok vyjede ten co po šesté předefinuje kompaktní třídu, ani ti nemusím psát, kterej že to bude, viď... Tak jestli umíš počítat asi tak do tři sta šedesáti pěti, můžeš začít. Ale bacha, aby sis na konci nepřekous´jazyk. BRAVWO :yes:
Myslíš ten, který pošesté bude vypadat stejně jako popáté a počtvrté, kromě neustále se zvětšujícího znaku vpředu? Ten, který v základu sotva stačí na městský provoz se svou parodií na agregát, nejspíš 1.4 59kW? Ten, který snad v základu nemá ani kliky u dveří? Máme oba na mysli GOLF? Volkswagen, který nesahá v kvalitě, technologii a spolehlivosti Toyotě ani po paty?
No, já mám spíše na mysli golfa, který naštěstí bude vypadat stále tak, jak má vypadat klasický hatchback. Který bude i nadále vybavován motory, které sklízí světová prvenství, který bude i nadále udávat tón v kompaktech co se týče materiálů, zharmonizovaných vlastností, kvality i ergonomie. Žádné astrální úlety, žádné tvrdoplasty na přístrojovce, žádné tyče z klepadla místo zadní nápravy, žádná anti hemeroidní sedeadla. Prostě ten dokonalý golf, co uhranuje Evropu již přes třicet let a který je nejprodávanějším autem Evropy. P.S. Mrkni se na paty... ty před Golfem scvákává v Evropě nejen Toyota.
Souhlas, jediné v čem má Toyota výhodu jsou hybridy..I ten nejúspornější vznětový nebo zážehový agregát bude s elektromotorem efektivnější + solární články na střechu, viz nedávné info..[odkaz]
No, pokud jsou tvé estetické nároky promítnuté do nicku... pak věřím, že tě Golf neuchvacuje. Naštěstí je tu ročně přes půl miliónu těch, co kvalitu golfa oceňují tím, že si ho koupí... Neboť GOLF, Gé GOLF, Gé jako - GURU je nejprodávanějším autem Evropy.
Sedel si ty clovece v Aurise/ovi? A to som si sakra isty podla toho co teraz placas... na druhu stranu ale netvrdim ze Golf nie je zly pre to stado oviec co ho kupuje >:D
jak se helmutovi začne yetti líbit po úpravách , tak to smrdí zadkem z roomstru :-! . já být helmutem , tak o suv moc neřečním , ale uznávám , můžu se plést . ale zatím helmut nikdy nezklamal .
>:-[] Když vyleze škodovka z nějakou jakoby novinkou tak mě vždicky dokáže pobavit a nejvíc to,jak tzv.zastánci této značky hned začnou chválit jak je to nejlepší a super.Přitom to stojí úplně za *.A když jim to řeknete tak se začnou rozčilovat a nadávat jako malé děti...Od té doby co vylezla na trh tzv.fabie II tak sem ztratil o mbéčkách i to poslední pozitivní mínění... >:D
CR je italskej, jak tady někdo správně poznamenal a je to neoddiskutovatelný fakt. NA vývoji se podílely 3 firmy a to jako Bosch jako potenciální výrobce a Mercedes + Fiat, přičemž Mercedes později odstoupil, takže prakticky celý vývoj táhl Fiat + Magneti Marelli, s tím, že Bosch bude výrobce(ono MM má bez tak v Boschi svůj akciový podíl tka je to fuk, takže ano z části vlastní Bosch italové, byť je to německá firma.)
A co se Haldexu týká... Ano je to systém an houby. Připojuje se až teprve je pozdě a místo toho aby ti to pomohlo se dostat ze zatáčky, ještě tě to spíš nakopne a vyhodí ven. Ví to všichni, nikdo to nepoužívá jen Škoda... Škoda.
Mylis sa, CR nie je italskej. Vyssie som napisal velmi strucnu historiu vyvoja systemu common-rail (pozor, hovorim o common-rail, nie "len" o jeho elektronickom ovladanim)...
Pokial ide o haldex, je to taky "radoby-permanent pre chudobnych". Samozrejme, ze to nie je nic do ozajstneho terenu alebo na rallye, vsak to nikto ani netvrdi! Ale ak sa pozrieme na naklady, je ovela lacnejsie hodit medzi napravy elektronicky ovladanu viskoznu spojku, nez samosvorny Torsen alebo Fergusson...
Wolffe, proboha, co to zase píšeš o tom Haldexu? Jen Škoda? To snad nemyslíš vážně! A co používá Volvo, co bude používat Ford, co má mít novej Focus RS. No Haldex. Stejně tak má podobný systém další hromada automobilů.
Wolffíku, když už tady pořád žblebtáš něco o demagogii, tak byssis mohl aspoň zjistit, že na tom Haldexu, kterej používá jen Škoda, jezdí třeba Bugatti Veyron... To jen tak na okraj, abys nás tu netakal za nos.
no ja osobne nejsem zvedavy na tento VW motor ve skodovce
ja jsem zvedavy na ty penize, co si za to Skodovka rekne :-) jestlize s uzo "pruznym" motorem HTP :-) stoji F2 kolem 270k, tak o kolik si reknou za tenhle motor? 50k navic? vice? s normal vybavou jinych znacek pak bude F2 stat 350-400k?? 8-s