Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scholz: Škoda dostane motor 1,4 TSI, Yeti bude mít pohon všech kol a motor 1,8 TSI

Scholz: Škoda dostane motor 1,4 TSI, Yeti bude mít pohon všech kol a motor 1,8 TSI

Scholz: Škoda dostane motor 1,4 TSI, Yeti bude mít pohon všech kol a motor 1,8 TSI Zdroj: acz

Diskuze (97)
Šéf vývoje Škody Auto potvrdil, že nové modely budou mít motory 1,4 TSI, Yeti bude nabízen od počátku s pohonem všech kol a v nabídce motorů nebude chybět motor 1,8 TSI.

Na otázky serveru skoda-auto.cz odpovídal Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto, a.s. zodpovědný za oblast technického vývoje.

Výměna na postu člena představenstva zodpovědného za technický vývoj neznamená radikální obrat strategie, ale přesto se změny prý chystají. "Dozajista dojde k menším nebo i několika větším zásahům, mimo jiné i pokud jde o design. Budeme dále zintenzivňovat úsilí v oblasti spotřeby. Diskuse o CO2 bude mít značný vliv na rozhodování o všech nových produktech ve společnosti Škoda Auto." říká v rozhovoru Scholz.

Yeti, jehož příchod na trh se očekává na konci této dekády, by měl automobilce otevřít cestu do rozmanitého segmentu SUV. Šéf vývoje aktuální stav vývoje komentuje slovy: "Dojde k několika úpravám projektu, aniž by se změnil základní charakter. Už jsme odzkoušeli první prototypy a poznatky zapracujeme do projektu. Na koncernových přejímacích jízdách vůz vyvolal velké nadšení. Co se variant náhonu týče, budeme Yetiho samozřejmě od počátku nabízet i s pohonem všech kol. Pokud jde o agregáty, budeme moci nabízet nejmodernější koncernové motory, k nimž mimo jiné patří motor 1,8 l EA888 (odchodní označení 1,8 TSI), který čerstvě nabízíme v modelu Octavia. S tímto motorem se jezdí skvěle."

Cílem Scholze je prosadit v každé modelové řadě vždy jeden model s mimořádně úspornou spotřebou.

Kritický dotaz na nedostatečnou dynamiku, vysokou spotřebu a malou pružnost motorů Scholz komentoval slovy:

"V případě vlastností benzinových motorů je nutno posuzovat více faktorů, které velmi často působí protichůdně. Na jedné straně roste hmotnost vozů, protože se stále více montují výbavy zvyšující bezpečnost a komfort a na druhé straně musí být plněna stále se zpřísňující ekologická kritéria. To vše má významný vliv na spotřebu spalovacích motorů. Proto hledáme další cesty, abychom ještě více využili potenciál zážehového motoru. Jednou z těchto cest je downsizing, tj. zmenšení zdvihového objemu motoru ve spojení s jednoduchým nebo zdvojeným přeplňováním. Příkladem tohoto postupu je motor 1,4 TSI, který bude v budoucnu nabízen i v našich vozech."

Konkrétní termín nasazení vznětových motorů 2,0 TDI CR se vstřikováním common-rail jsme se zatím na stránkách domácího výrobce nedočetli, ale je tu alespoň potvrzení o jejich příchodu: "V oblasti vznětových motorů pracujeme na použití technologie common rail, která nám skýtá další možnosti ohledně snížení spotřeby a emisí. Použití je již naplánováno, cíle jsou velmi ambiciózní, ale reálné. Musíme dbát na to, abychom svým zákazníkům nabízeli vyzrálý a odzkoušený produkt. Jinak není důvod stavět systémy čerpadlo-tryska do špatného světla. Tato koncepce byla koneckonců přesvědčivá po mnoho let pro milióny zákazníků," odpovídá Scholz.

Celý rozhovor je zveřejněn na stránkách www.skoda-auto.cz.

Vstoupit do diskuze (97)