Diskuse

Seat Leon Cupra přišel o deset koní. Důvod uhodnete

1.7.2018

Ostrý španělský hatchback ztratil něco málo ze své ostrosti. Jeho výkon už nezačíná trojkou, důvodem přitom není nic jiného, než nová metodika měření spotřeby.

 

  • 23 Reagovat !

    foto Hammunasakra

    Hammunasakra 01.07.  11:55

    Důvod neuhodnu

    U Mercedesu naopak koně přidali
  • 20 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 01.07.  12:00

    HB ztrácí.....

    ....kombi AWD neztrácí? A co PDF ?
    • 04 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 01.07.  12:17

      « Re: HB ztrácí.....

      Už si koukal si na seznam Moraváků ve fukci Ministra dopravy? :-)

      A tim to nekončí = pak sou tu náměstci = aktuální 1x Olomouc, 1x Pardubice, 1x Brno. A hvězda [odkaz]

      Prostě všude samí Moravaci = nám tu dopravu šéfujů >:-[]
      • 10 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 01.07.  12:25

        « Re: Re: HB ztrácí.....

        Ty vole, to jsou všichni Poturčenci.....raději tady napiš, co si myslíš o těch 10k co šly * u Leonu h/b, vole.... ;-)
        • 03 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 01.07.  12:30

          « Re: Re: Re: HB ztrácí.....

          Jj všichni = i ty který zaškoděj a vrátěj se domu = jako nejdýl sloužící Šíma >:-[]

          O Leonu sem napsal = v reálu to nebude poznat = a důvod nechápu = u MB to udělali opačně = přidali :-)
  • 31 Reagovat !

    foto CHerokee

    CHerokee 01.07.  12:53

    Hoax

    Důvod je jiný - změna převodovky. Ale čeští novináři si zvykli šířit hoaxy a kopat do EU.

    • 13 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 01.07.  14:36

      « Re: Hoax

      Fakt? Tak to je fakt novinářská ubohost ubohá >:D
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 01.07.  19:45

      « Re: Hoax

      Takže na rozdílu 10 PS se (podle tebe) láme odolnost převodovky..., ale nadpis si pro svůj příspěvek zvolil trefný, to se musí nechat... >:-[] ;-)
      Mimochodem například Golf R po face, při přechodu z 6DSG na 7DSG, ještě naopak o 10 PS posílil a v kombinaci se 7DSG k tomu přidal +20 Nm.
      A pro odolnost převodovky jsou mnohem spíš určující Nm, než kW.
      • 01 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 01.07.  20:43

        « Re: Re: Hoax

        Takže furt viz já 11:55 = proč teda ubíraj těch pár kW?
        • 20 Reagovat !

          foto white-label

          white label 01.07.  23:12

          « Re: Re: Re: Hoax

          Hlavním důvodem by měl být u T(F)SI (postupný) přechod na spalovací proces nazývaný Cyklus B*, který měl premiéru v aktuální A4 2.0 TFSI ultra/140kW.

          * "Za tajemným názvem Cyklus B není nic jiného než v roce 1940 patentovaný Millerův cyklus v mírně upravené formě. Ten využívá expanzního poměru ve válci vyššího než poměru kompresního v součinnosti s přeplňováním. (Millerův cyklus bez přeplňování by byl de facto Atkinsonův cyklus.) Klíč efektivnějšího spalování v klasickém Millerově cyklu je v tom, že sací ventily zůstávají otevřené i během cca první čtvrtiny kompresního cyklu, čímž se část nasáté náplně ve válci vytlačí zpět do sacího traktu. Pozdní zavření sacích ventilů má poté za následek de facto snížení délky kompresního zdvihu při zachování délky navazujícího expanzního zdvihu (produkujícího sílu), přičemž díky přeplňování se do válce během sacího zdvihu dostane stále hodně vzduchu. U Audi systém upravili tak, že namísto pozdního zavření sacích ventilů jsou tyto zavřeny naopak brzo. Fáze sání tak probíhá přibližně ve své poslední čtvrtině „naprázdno“. Dosáhne se tak velmi podobného efektu s tím, že podle Audi se znatelně sníží čerpací ztráty (vzduch se nemusí nasávat a znovu vytlačovat, pouze se zvýší jeho objem při zachování tlaku). Už Atkinsonův cyklus pracuje ve fázích částečného zatížení s vyšší účinností než Ottův cyklus (=standardní motor), Millerův cyklus účinnost díky přeplňování turbodmychadlem a tedy vyššímu možnému kompresnímu poměru oproti Atkinsonově cyklu (u 2.0 TFSI ultra z 9,6:1 na 11,7:1) ještě zvyšuje."
          • 02 Reagovat !

            foto Tomas-Dusil-auto-cz

            Tomas Dusil, auto.cz 02.07.  00:24

            « Re: Re: Re: Re: Hoax

            Velmi dobře popsáno. Ano, jde o novou verzi motoru EA 888, kterou jako první mělo Audi. Zřejmě jste četl pozorně technické školení. :-) Když jsem testoval Cupru nedávno, tak mě zarazilo, že to ještě nemá tady ten nový motor a hle, už tam je.
            • 10 Reagovat !

              foto white-label

              white label 02.07.  01:42

              « Re: Re: Re: Re: Re: Hoax

              Na českém, německém i španělském webu (včetně konfig.) Seatu má stále Leon Cupra (včetně FWD) 221kW/300PS a 6dsg, takže zřejmě není divu, že ho ta "vaše" Cupra ještě neměla.
              • 10 Reagovat !

                foto Tomas-Dusil-auto-cz

                Tomas Dusil, auto.cz 02.07.  09:59

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoax

                Já měl čtyřkolku a ta má snad výkon pořád stejný, jak tam kolega píše. Šlo mi o ten motor, který je dost předělaný oproti dosavadní "gen 3". Ono ceníky jsou věc jedna, realita mnohdy jiná, kor teď, když se všechno nově homologuje. To pak sice auto máte v ceníku, ale čekat na něj taky můžete dost dlouho. Jedno takové jsme ted v rodině objednávali a je to hrůza.
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 02.07.  14:56

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoax

                  Ale i ta čtyřkolka už má mít nově 7dsg a na webech je pořád s 6dsg.
                  Takže to, co je na webech, už dnes platí jen pro skladovky a nové auto se podle toho objednat nedá. A konfigurátory s novými verzemi budou někdy až koncem července.
                  • 00 Reagovat !

                    foto jamilarov

                    jamilarov 02.07.  15:41

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoax

                    Konfigurator ted vubec nebrat v potaz. Uz par tydnu se zadny Leon neda objednat do vyroby, a pujde to az nekdy v polovine srpna, kdyz vyleze cenik na modelovou radu pro rok 2019, coz je ta predokolka s 290 PS. Maji jen skladovky, respektive jen to, co z nich zbylo, vyber bidnej.
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 02.07.  07:02

            « Re: Re: Re: Re: Hoax

            :yes: :-!

            V tom případě viz já 14:36 :-)
      • 04 Reagovat !

        foto CHerokee

        CHerokee 01.07.  23:17

        « Re: Re: Hoax

        Ne, je tam podle mých informací jiný manuál. Ale je chyba v přepočtu výkonu motoru a přenosu na vozovku, ve skutečnosti slabší nebude, ale bude lepší manuál, odolnější.
        • 30 Reagovat !

          foto white-label

          white label 01.07.  23:22

          « Re: Re: Re: Hoax

          Takže (podle tebe) ta změna má být ve finále přechod na jiný manuál, který bude lepší/odolnější, a proto motoru ubrali 10 PS..., tak to má opravdu neprůstřelnou logiku. >:D
  • 07 Reagovat !

    foto Googlit

    Googlit 01.07.  15:25

    Tak

    Tak proč do ní nedají elektromotor a baterky? Jezdila by rychleji, potichu a bez lokálních emisi.
  • 00 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 03.07.  08:47

    Vyborne

    No to zase mame manipulativny klikbait clanok.
    "Kvůli nové metodice měření spotřeby (WLTP) byla automobilka nucena snížit výkon motoru o 10 koní. " - nikto nikoho nenuti - mali aj ine moznosti. Maximalne tak menej generovat cisla od stola.
    "Tabulková spotřeba by tedy měla mnohem přesněji odpovídat realitě, jak je ale vidět, má to i své stinné stránky." - to vazne ? "Petrolheadi" si to budu v tomto pripade kvoli 10k na papieri hadzat ? Na tak nech kupia 4kolku, ked im ide o to cisielko.
    EDIT: No a pokial je dovod uplne iny, ako sa pise v diskusii, tak to uz je naozaj megafail od autora clanku.

    Uz aby tu bolo aj plnohodnotne RDE. Len skoda, ze sa nikto nechystat pritvrdit na uz existujuce crepy na ceste. Sused si nedavno kupil uz druhy srot, najlepsie, ak pojde o co najvacsie a kedysi drahe auto, je jedno v akom stave. Teraz je to pre zmenu 20r stary olietany Mercedes s 3L dizlom a za jazdy (bez zataze, prakticky na volnobeh) s "vonou" petroleja.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Rivalky Kopřivová a Slováková se svlékly! Stejná póza, ale vítězka jen jedna

Rivalky Kopřivová a Slováková se svlékly! Stejná…

Před časem si přes média vyměnily názory na své chování a od té doby se nemusí. Vítězka Hotelu Paradise Nela…

Je čas uložit zahrádku ke spánku: 4 tipy, co musíte před zimou udělat

Je čas uložit zahrádku ke spánku: 4 tipy, co musíte…

Počasí se otočilo o 180 stupňů a z nebývale horkého babího léta přešlo rovnou do studného podzimu. Je tak…

 

iSport.cz

Krpálek v sukni? České judo si hýčká obří talent: Dáváme si do držky!

Krpálek v sukni? České judo si hýčká obří talent:…

České ženské judo v posledních letech skomíralo, reprezentantky chyběly od roku 2012 na všech vrcholných akcích.…

Čechovi se klaní v Anglii. Tak si ho pamatuji z Chelsea, říká expert

Čechovi se klaní v Anglii. Tak si ho pamatuji z…

Znovu slyší chválu ze všech stran. Český brankář Petr Čech vychytal při výhře Arsenalu s Evertonem 2:0 první…

 

Reflex.cz

Bude lepším starostou Hitler, nebo Lenin? Rozhodnou komunální volby

Bude lepším starostou Hitler, nebo Lenin? Rozhodnou…

Jste už unavení z nadcházejících komunálních voleb a megalomanských slibů, které se sypou ze všech stran? Mnohem…

JXD vs. extrémističtí ochránci zvířat: Urážky, nadávky a napadení

JXD vs. extrémističtí ochránci zvířat: Urážky,…

V sobotu jsme vyrazili na reportáž o demonstraci ochránců zvířat, kterou vyvrcholila kampaň proti cirkusu Jiřího…