Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Leon Cupra přišel o deset koní. Důvod uhodnete

Ondřej Lilling
Diskuze (23)

Ostrý španělský hatchback ztratil něco málo ze své ostrosti. Jeho výkon už nezačíná trojkou, důvodem přitom není nic jiného, než nová metodika měření spotřeby.

Ostrá předokolka v podání Seatu Leon Cupra je teď o trochu méně ostrá. Kvůli nové metodice měření spotřeby (WLTP) byla automobilka nucena snížit výkon motoru o 10 koní. A protože Seat má u svých sportovních modelů ve zvyku uvádět výkon motoru do názvu, už je to (zase) Seat Leon Cupra 290.

Automobilka nezmiňuje, jak moc se to odrazí v dynamice auta, dá se však předpokládat, že nějakou tu desetinku Cupra ztratí. Zajímavostí je, že se to netýká verze s pohonem všech kol, která je v nabídce výhradně s karoserií kombi. Ta má jako jediná nezměněných 300 koní (221 kW). V Česku už verzi s původním výkonem pořídíte pouze v podobě skladových vozů, dnes objednané kusy již budou vyhovovat nové metodice měření. Také příplatková automatická převodovka DSG je nově vždy se sedmi převodovými stupni.

Nový homologační emisní test WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedures) začne pro nově registrované vozy platit už v září letošního roku. Měl by více odpovídat reálnému provozu auta. Zkouška je mnohem komplexnější, auto jezdí rychleji a méně času v rámci zkoušky stojí, celkově také najede mnohem více kilometrů. Tabulková spotřeba by tedy měla mnohem přesněji odpovídat realitě, jak je ale vidět, má to i své stinné stránky.

Ondřej Lilling
Diskuze (23)
Avatar - Beefcake
3. 7. 2018 08:47
Vyborne
No to zase mame manipulativny klikbait clanok.
"Kvůli nové metodice měření spotřeby (WLTP) byla automobilka nucena snížit výkon motoru o 10 koní. " - nikto nikoho nenuti - mali aj ine moznosti. Maximalne tak menej generovat cisla od stola.
"Tabulková spotřeba by tedy měla mnohem přesněji odpovídat realitě, jak je ale vidět, má to i své stinné stránky." - to vazne ? "Petrolheadi" si to budu v tomto pripade kvoli 10k na papieri hadzat ? Na tak nech kupia 4kolku, ked im ide o to cisielko.
EDIT: No a pokial je dovod uplne iny, ako sa pise v diskusii, tak to uz je naozaj megafail od autora clanku.

Uz aby tu bolo aj plnohodnotne RDE. Len skoda, ze sa nikto nechystat pritvrdit na uz existujuce crepy na ceste. Sused si nedavno kupil uz druhy srot, najlepsie, ak pojde o co najvacsie a kedysi drahe auto, je jedno v akom stave. Teraz je to pre zmenu 20r stary olietany Mercedes s 3L dizlom a za jazdy (bez zataze, prakticky na volnobeh) s "vonou" petroleja.
2. 7. 2018 15:41
Re: Hoax
Konfigurator ted vubec nebrat v potaz. Uz par tydnu se zadny Leon neda objednat do vyroby, a pujde to az nekdy v polovine srpna, kdyz vyleze cenik na modelovou radu pro rok 2019, coz je ta predokolka s 290 PS. Maji jen skladovky, respektive jen to, co z nich zbylo, vyber bidnej.
Avatar - white label
2. 7. 2018 14:56
Re: Hoax
Ale i ta čtyřkolka už má mít nově 7dsg a na webech je pořád s 6dsg.
Takže to, co je na webech, už dnes platí jen pro skladovky a nové auto se podle toho objednat nedá. A konfigurátory s novými verzemi budou někdy až koncem července.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
2. 7. 2018 09:59
Re: Hoax
Já měl čtyřkolku a ta má snad výkon pořád stejný, jak tam kolega píše. Šlo mi o ten motor, který je dost předělaný oproti dosavadní "gen 3". Ono ceníky jsou věc jedna, realita mnohdy jiná, kor teď, když se všechno nově homologuje. To pak sice auto máte v ceníku, ale čekat na něj taky můžete dost dlouho. Jedno takové jsme ted v rodině objednávali a je to hrůza.
Avatar - Hammunasakra
2. 7. 2018 07:02
Re: Hoax
:yes: :-!

V tom případě viz já 14:36 :-)