Ty už si v Leonu jel?:D Za mě jednoznačně nejhezčí třídveřák koncernu :yes: Pro Seat sem měl vždy slabost.. Doufám, že se dočkáme verze Cupra, která naklepe Golfu GTI :-) A v typické žluté barvě! >:D
Nie , ale Astra GTC má šporotovo vyladený podvozok , narozdiel od klasickej Astry , Leon verziu Cupra ešte nemá takže ešte nemá jazdné kvality GTC , ale vo verzii Cupra tomu určite bude inak ;-) Ano, je to najkrajšie kupé koncernu :yes:
Kupé je to hlavně podle marketingu koncernu (podobně jako třeba Megane III coupé), to by pak bylo kupé klidně i třídveřová A3, nebo 3dv. Astra a další. Tohle je 3dv. hb maximálně s určitým přesahem směrem k sb.
Jediné čím zatím mohla Cupra GGTI naklepnout byl poměr ceny a výkonu motoru..., ale jako celek na něj neměla, viz spousta srovnávacích testů hh, jejich žebříčky apod.
Výkonem motoru bývá přímým konkurentem GGTI právě provedení FR (viz video k článku).
Já to myslel spíše obrazně, Seatu fandím a líbí se mi jejich produkce:) Skoda ze se uz moc neprodává :-)
Já myslel že FR byla slabší verze Cupry a ono je to opačně? Už dlouho sem Seat nestudoval :-)
To sis myslel v podstatě dobře, FR byla výkonově pod Cuprou, ale výkonem motoru bylo pod Cuprou i to GTIčko, nikoli ovšem cenou a celkovými schopnostmi pro hh typickými. Samotným výkonem motoru měl tedy GGTI blíž ke slabší verzi FR, než k silnější Cupře.
O podvozku bychom se měli bavit snad až po nějaké reálné zkušenosti, řekl bych. A co se designu týká, tak Astra je ve srovnání s leonem už jen hlas ze záhrobí, její styl je pasé, zbyl jen ocucaný bonbon. Bohužel Opel vsadil na tenhle "rychlý" způsob designu, nadčasovost géčkových kupé je pryč.
Nic proti, nevypadá to špatně, ale mně se možná víc líbí pětidvířko... tady vypadá zadek na některých fotkách díky dlouhým předním dveřím trošku podměrečně.
Mě to přijde celkem ok, ale souhlas, u hb předokolek je třídveřová verze trochu zbytečná, u zadokolky podobných rozměrů naopak mnohem použitelnější, pětidveřová varianta má vždy krátké přední dveře a zadní jsou prakticky nepoužitelné.
S tím závěrem souhlas, jen nevím v čem je tohle u podobně velkého hb/sb s RWD zásadně jiné?
Podle mě vypadá ještě líp, než 5dv. verze, i když ta taky nevypadá vůbec špatně.
Zkus si někdy posunout v pětidveřové 1er sedačku dozadu, přitáhnout volant, při nasedání budeš mít problém se mezi volant a b-sloupek vecpat, dveře jsou krátké, v golfu se ti to nestane, kabina je díky příčněmotorové koncepci delší. ;-)
V 5dv. Golfu, že se mi to nestane??? Tak to si piš, že se mi to podobně (jen v o poznání menší míře) stane i v tom Golfu (a nejen v něm).
Zrovna pár dní zpátky jsem tu o tom psal pod příštím Focusem RS. Nedávno jsem měl půjčený 5dv. Golf 6 a nadávall jsem, co mi to dali za malé auto, a to jen díky krátkým předním dveřím. U třídveřáku úplně v pohodě, tam neobcházím při každém nastupování/vystupování B sloupek a když sedím vychází mi rameno těsně před (dovnitř) vystouplým B sloupkem, kdežto u pětidvířka do něj tlačím ramenem (pocit mnohem užšího vozu) a mám i horší výhled kolmo do boku. 1er je na tom sice logicky ještě o poznání hůř, ale mít nějakých 170cm (jako mají obvykle "baby"), tak to moc nemusíme řešit ani u něj a ještě budeme rádi, že se nemusíme natahovat pro pásy.
I ve větších 5/4dv. autech musím více obcházet B sloupek, než u 3dv. Golfu a taky více sklánět hlavu při nastupování a tu musím sklánět i u vysokých SUV, typu Q7, X5/6, ML, LC apod. Prostě třídveřový! kompakt typu Golfu (ideálně GTI) je geniální malé/velké auto. Dozadu se sice nastupuje hůř, ale i tam má třídveřový Golf o něco více místa na šířku (na nohy a hlavu stejně), než pětidvířko.
Dostaly se tam podobně zajímavé motory jako do rocca R, které také awd nemělo.
Otázka je, jestli (haldexové) awd zvyšuje u kompaktního hh právě tu vzpomínanou "sportovnost a
na kolik je lepší trakce (za cenu vyšší hmotnosti) spojená s větší uživatelskou přívětivostí hh.
Samozřejmě, že u Golfu R byla aplikace awd snažší/levnější, protože i některé běžné verze Golfu awd využívaly, kdežto rocco/Leon nikoli.
Dokonalá, v tom nejlepším významu slova - efektní - prácička. Uhrančivost jako norma. Lehkost jako priorita. Dotažený design až "alfoidního" ražení, který se ovšem fantasticky vyvaroval zdrojových designových přehmatů.
Koncern má v kompaktní třídě nahuštěno, až z toho hučí v uších, tedy... konkurenci. Kde hučí z Leona tobě, to tu snad ani nemůžu napsat... Ostatně nebýt tu prémiový segment, není co mimokoncernově řešit...
Dovolím si připomenout první Leon.. Ten vypadá dodnes také moc hezky :-) Kdysi u něj rodiče málem zkončili, ale Cordoba byla cenově příznivější a já ji pak zdědil >:D
Tak v 18ti se zánovní Cordobou poslední generace:D Nemůžu si stěžovat:D Až na motor HTP, ale i tak mi to plně dostačovalo, lepší než 120tka >:D Ale za nablýskaným Leonem 1 se otočím i dnes.. hlavně ve verzi Cupra :-)
Takové mezigenerační srovnání je docela komplikované... myslím, že vzhledem ke konkurenci na tom tehdy mohl být Leon podobně jako dnes. A první Cordoba s designem od Giugiara taky nebyla tak marná...
Altea jako stylovější MPV byla v pohodě, ale její design neměli brát jako přísnou předlohu celé další produkce Seatu, protože ve finále pak připomínala nabídka Seatu "matrjošku".
Ulítlé mi přišlo až Toledo té éry, Leon se mi líbil snad i víc než Altea, kdybych tou dobou uvažoval nějakém kompaktu, Leon by byl určitě mezi horkými kandidáty na koupi. Nový Leon mi nepřijde ničím zajímavý, což ale neznamená, že není povedený.
Som rád že sa ti páči aj niečo ,čo vyzerá lepšie ako škatuľa so 4 kolesami ;-) Ale tebe by sa asi páčilo aj niečo také [odkaz] keby tam bolo logo VW alebo iné z Groupu :-!
Opravdu povedené auto, žádné trapné vlnobití, ale naprosto čisté nadčasově ostré linie. Tak má vypadat moderní třídvéřák. Když se k tomu ještě přidají nádherné ledsvětlomety, které Leon také nabízí jako jediný ve své třídě, tak to nemá chybu :yes:
Zacalo sa to nebezpecne podobat na Audi, co je asi dobre - pre Seat, ktory ma s prebalovanim Audin uz nejake tie skusenosti, aj ked Exeo mu zakaznici neuverili. Teraz skusaju prebalit aktualnu platformu A3 :-)
Audině při vývoji minulé A3 s designem pomáhal SEAT, který je člen AUDI Brand Group a využívá tak své výhody, ale i dost spolupracuje. Krom toho poněkud staronová A3 se nemůže po designové stránce s Leonem měřit.
Starsia generacia dostala by obdobnu grafiku svetiel, ako nova, vyzerala by lepsie [odkaz]
Novy dizajn nema stavu. Je suchy, fadny a sterilny. Auto bezEmocion [odkaz] .