Mozna tento clovek rozhodl, ze v Nosovicich bude postavena fabrika. Dal praci lidem a zda se, ze se H. dari, takze domenu ano. Zda-li je jeji vyse odpovidajici by mel rozhodnou ten, kdo mu ji do smlouvy dal.
Ze by dozorci rada H.?
Tak, já V HMMC dělám u pásu a ty peníze mu přeju. Hyundai jako celek roste a prosperuje, v Nošovicích se bude zvedat výroba a platy nám pomalu taky rostou. Sice pomale než bych chtěl, ale přece :-)
Pro tohle rýpnutí mám víc pochopení.
Hyundai, minimálně v ČR, presentuje sama sebe jako českou automobilku, byť je fakt, že v ČR stojí pouze montovna, nic jiného českého (a polského), než manuální práce, v těch výrobcích není.
Vím, že mám pravdu :-) , On to dans91 taky (podle mně) myslel jako narážku na vošického brainstorming, proto jsem to psal...
Jako montovnu já osobně beru každou firmu, která nemá vlastní vývoj, design, R&D... Tedy pro mně lisovna, svařovna, lakovna... je jen součástí montovny.
V tomto případě jsem to použil proto, že na designu a vývoji výrobků Hyundai v ČR nikdo nedělá, pokud se nepletu, tak ani na designu komponent, které zase dodávají sice firmy v ČR, ale to jsou opět jen montovny, patřící korejcům (Mobis, Plakor, Sungwoo, Daechang, atd...). Nepsal jsem to jako nějakou nadávku, ale kvůli poukázání na reálný stav.
To určitě taky. Ale podívej se na Japonce a na Italy. Italové nemají reklamu, Italové neprodávají. Japonci jedou. A Hyundai postavil svou drtivou kampaň na slovech kvalita a český. Myslím si, a očividně nejsem sám, že to vliv mělo, protože reklama je dnes základ všeho.
Jo jasně. Evropa vozidla budovala sto let než se dostala na takovou úroveň jako je dnes. Tito kopírovači to zvládly za 10 let. Jestli je to číňán nebo korejec je stejný.
Omlouvám se předem, ale musím - hele ty troubo, dle tvého jsme my evropané od asiatů okopíroval např. papír, knihtisk, střelný prach, těstoviny :-) ....., nebo to se ti už nehodí?
Pokud si někdo dá tu práci a vygůgluje si něco informací o rodinném byznysu(historii) tohoto pána, zjistí, že i přes všechnu náklonnost jihokorejských politiků to nemůže být žádný "hejnebopočkej" a je třeba mu nezávidět, ale naopak vzdát úctu.
Slovy klasika "bodaj by i u nás takí boli". Všechny části původního "čobolu Hyundai" (to není jen automobilka) jsou dnes veřejně obchodovatelné akciovky, a tedy aby něco šéfik dostal, musí též něco kladného akcionářům předvádět.
pro mariachiho: ano máš pravdu, ale myslím, že to platí spíš obráceně, bohužel - asi nemáme tak super vývojáře, jinak by se o ně přeci svět pral jako o němce(např), za to máme dobré montéry :-)
Ahoj, jen tě chci pozdravit :-) Jinak, pravda: když Čong Mong-ku přebíral v roce 1998 firmu od taťky, nikdo mu nevěřil jeho vytahování, že z Hyundaie udělá jednu z největších světových značek. A že s sebou ještě vytáhne nahoru Kiu. Čong je známý jako pedant, workoholik, ale musí to být i člověk s rozmachem, jinak by se mu to nikdy nepodařilo. V Evropě prý dnes Hyundai přímo a nepřímo dává práci víc než 150 tisícům lidí - no tak prima, že pár tisícovek zbylo i na nás.