Při příležitosti otevření čerpací stanice na CNG v českém městě automobilů se šéf vývoje Škody pochllubil s úmyslem vyrábět sériově hned tři modelové řady na stlačený zemní plyn.
"Na stránkách Škody Auto také stojí: "Cena sériově vyráběných osobních automobilů na CNG je zhruba o pět procent dražší než u standardních verzí. Tyto náklady se však stejně jako u dodatečně upravených vozů, do nichž byla namontována CNG souprava, vrátí při nynějších cenách motorových paliv po zhruba 50 tisících najetých kilometrech. Zejména firmy s vysokým počtem ujetých kilometrů tak mohou díky zemnímu plynu ušetřit až desetitisíce korun měsíčně."
octavia s benzinem za pul melounu, octavia na plyn za 525 t. ("Cena sériově vyráběných osobních automobilů na CNG je zhruba o pět procent dražší než u standardních verzí.")... takze nevim kde tam vzali tech 50.000 km, ktere musim najet, aby se me to vyplatilo... ze by si to Džamila s Jahnem spatne spocitali? Pokud je cena plynu polovicni vzhledem k benzinu, tak by se me tech 25t melo vratit uz po 25t km, kdyz beru v uvahu, ze to auto bude mit spotrebu nejakych necelych 8 litru a spotreba bude stejna jako u benzinu... takhle to spis vypada, jak kdyby to podle nich melo zrat vic plynu oproti benzinu a nebo pocitaji s tim, ze si kazdy koupi plynaka od skody za milion...
+5% je podle mne priplatek znacne "modifikovany" marketingovymi specialisty. U vetsiny CNG aut prodavanych na ceskem trhu se priplatek pohybuje nekde okolo70-90tis, coz je spise 15-20%. Proto i ta delsi navratnost.
Tak to musela byt v Boleslavy ohromna slava,kdyz i sam Von Burseek prijel slavnoste prestrihnout pasku.Zase jsme posunuly strasaka v podobe Burseekovic "zlemu to plynu" CO2 o kousek dal a nase deti budou mit zase nadeji,ze se neupecou...Mel jsem auto na LPG a emise CO2 byly naprosto stejne,jako na benzin,tak nevim...At si konecne pan Burseek uvedomi,ze po spaleni jakehokoliv uhlikateho paliva bude vznikat CO2,at je to benzin,nafta ci plyn...Tohohle ekosmejda nam byl cert dluzen..
Tak mi zkuste vyvratit tvrzeni,ze auto jezdici na plyn(at uz propan-butan nebo zemni plyn)produkuje mene emisi CO2,nez auto jezdici na benzin,pri zachovani stejneho vykonu.Zatim mi prijde,ze ty vase fakta jsou zhola nepodlozena a nebo delate Burseekovy kafe ;-)
Tak za prve, pokud si prectete clanek, tak aby jste se dozvedel co v nem je a ne co v nem chcete mit, tak slova o nizsich emisich pronesl sefkonstrukter Skodovky a ne Bursik. Pokladate se za lepsiho odbornika nez je sefkonstrukter?. Za druhe, cisla o emisich CNG motoru byla jiz 1000x publikovana. Za treti to, ze spalovani CNG, ci Lihu ci benzinu dava pokazde jine emise CO2 je notoricky znama vec. Ono totiz zalezi jak mnoho uhliku a kysliku ci vodiku je vazano "uvnitr" te ktere hmoty a podle toho vznikaji odpovidajici latky. Benzin a zemni plyn jsou chemicky dosti neco jineho. Prislusne chemicke rovnice se uci na stredni skole, pokud jste mladsi rocnik mozna si na ne vzpomenete.
Vas jen ujistim,ze jste me opravdu neodradil od psani dalsich komentaru.Rad se poucim od chytrejsich lidi,kteri maji tu chut diskutovat a rozdavat svoje vedomosti.Vy do nich patrit rozhodne nebudete.Mozna jako "krovi diskuznich prispevku,ke kterym nemam co rict" ;-)
Ano.Je pravda ze zalezi na mnozstvi vazanych prvku.To ale nemeni nic na faktu,ze pokud budete chtit od motoru konstruovanem na benzin stejny vykon,budete muset dodat vice plynu.Tim padem budou emise CO2 vice nez podobne.Ne,opravdu se nepokladam za lepsiho odbornika,nez pan sefkonstrukter,pouze uvazuji trochu selskym rozumem.Pravda je ta,ze jsem se nechal unest,nebot pan Burseek me,se svymi nazory,dosti vytaci..Tot vse..Nic,vic..Skode samozrejme jejich "zelenou" vizi chvalim a doufam,ze jim tenhle tach vyjde.
To jako, dyž mám u baráku garáž pod zemí nemůžu v ní nechat svýho favála na plyn... A teď VÁŽNĚ, tenhle argument nechápu. To raději budeme jezdit na benzín, aby jsme mohli nakupovat v supermárketech!?
Mám takověj pocit že zemní plyn a propan butan se chovají nějak odlišně, ale už si nevzpomínám jak. To omezení je možná jen u propan-butanu. Ať se k tomu vyjádří nejakej chemik.
Chemik sice nejsem, ale dělám z tohohle bakalářku a co jsem se dočetl, tak na LPG se nesmí do většiny garáží, protože je těžší než vzduch, kdežto CNG je lehčí a proto do těch garáží může. Ale koukám že už to tu někdo napsal... :-)
možná to někde platí i pro CNG, ale trochu to možná postrádá smysl, protože CNG je na rozdíl od LPG lehčí než vzduch, při úniku se proto nehromadí u země.
Ano LPG se hromadí u země a je výbušné při nižší teplotě. CNG je lehčí než vzuch a hromadí se u stropu, je výbušné při nižší teplotě, ale i přesto je výbušné. Je tedy jedno zda se výbušný plyn nahromadí u podlahy či u stropu. Další věc je ta, že není možné pro oba plyny použít stejná čidla pro jejich případný únik. Z toho vyplývá i to, že zatím jen velmi málo stanic měření emisí Vám naměří emise na autě spalující CNG.