Moc povedený kombík, ale jen do chvíle, než usednu za volant. Šetření na každém místě.
Například tento detal [odkaz]
co mi asi připomíná? Že by Š120?
O zvuku výplní dveří při poklepu se raději nezmiňuji.
Co ti tam konkrétně vadí... ať to nemusím dlouho hledat. V téhle kategorii je to akorát. Podívej se třeba do Blia nebo 208 a ještě budeš ve Fabii chrochtat blahem.
jj ;-)
HELE SOUDRUZI, CO MYSLÍTE CO JE LEPŠÍ??
LPG [odkaz]
nebo
CNG [odkaz]
anebo
ELEKTROMOBIL [odkaz] jako třeba ten nejlepší z nejlepších [odkaz] ;-) :-) :-):-) :-):-):-) :-):-):-):-) :-):-):-):-):-) :-):-):-):-):-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :yes:
Sám se pochválí ,sám se ohodnotí .Ty jsi zamilovaný sám do sebe. >:D Totálně na tebe kašlu piš si co chceš.Je mi šumák co si myslíš ,co píšeš .Ty psychologu. Tvé okolí tě má asi má taky dost.Dle tvého hnidopištví . Napiš ty 3 naučené věty a kabaret pokračuje :-!
a ma aj okruhly volant podobne ako 105ka ;-) ....nehladal by som problemy tam kde ozaj nie su.... funkcnostou to bude ok ....... a ciste z dizajnoveho pohladu to je nahodou pekne retro..... nahodou super to poriesili :yes: interier je moc pekny a funkcny :yes:
Ty kolečka jsou lepší než tablety, na kterých je to složité nastavit. A tyhle čudlíky má i plno dražších aut, Mitshubishi taky nemá top interiéry, ale není to zásadní problém. V jednoduchosti je síla, zvlášť u levných aut.
mě vždycky doráží, že někdo má potřebu řešit to, jaký zvuk má výplň po poklepu. To je stejný, jako když si někdo sedne do auta a rejpe prstem do přístrojovky, kam až sahají měkčené plasty, z toho mám vždycky dost. >:D
Tohle jsou věci, který jsem absolutně neřešil a přístrojovky se dotýkám maximálně, když z ní utírám prach .
Jinak ty čudlíky mají opravdu mít odkaz na retro styl. Jestli jsi viděl slovenský test fabie, tak tam o tom mluví a mně to nepřijde vůbec špatné, stejně jako nebylo špatné radio swing v minulé generaci, ano nekoresponduje to s erou tabletu vražených do palubovky, ale je to prostě takový odkaz na minulost, který mi nepřijde vůbec špatný....moderny už bylo dost.
Přístrojovka mi je vcelku jedno, řeším místo, kde se kolenem dotýkám palubky a místo, kde mám opřený loket o výplň dveří. Bohužel u Fabie jsou obě tato místa tvrdá...
Mě se teda hlavně nová Fabie nelíbí...na fotce s velkými koly, staženými pružinami je to fajn, ale pak když na živo vidíš auto na hliníkových patnáctkách s minimálně 10 cm mezerou mezi gumou a podběhem, tak to žádný krasavec není. U kombi je to ještě o kus horší.
I když nemám francouze rád, tak bych aktuálně asi sáhnul po Cliu, kdybych chtěl kombi a kdybych chtěl HB tak Polo nebo Fiesta...
Jen dodatek. Loket se opírá o madlo, aspoň ten můj, madlo je měkké, ale ano, zbytek výplně dveří je tvrdý plast, ani látku tam nedali.
Osobně to považuji za jednu z mála chyb, které to auto má. Ano, chyba to je.
Já jsem zvyklý mít loket opřený nikoli o madlo, ale o vrchní část výplně dveří (jistě jsi v nějaké staré O1 nebo O2 viděl vytlačený důlek od lokte) :-)
Ten stredovy panel naprost souhlas. Nechtel jsem to tu psat, ale toto me napadlo hned kdyz jsem to videl. Design Sade 120 proste nestarne tak jako vsech Skodovek >:D:yes:
Na tomhle detailu nejsou příplatková sedadla. A ten zploštělý volant mi opravdu nesednul ;-\ Kulatý z neperforované kůže je podle mne lepší.
Sportovní sedačky jsou ale úžasné - opěradlo i sedák podrží, jsou tvrdší než klasická sedadla, ale pořád pohodlná. Co se mi líbilo moc je to, že sedák je prodloužený, takže lépe podepře stehna.
Znovu me zarazily rozdily mezi dojmy novinaru a tech mych.
Poloha za volantem je diktovana, tzn. sedadlo uplne dolu, a volant zase uplne nahoru, jinak neni videt na nejdulezitejsi cast rychlomeru.
Prave koleno zabolelo hned protoze se opira o tvrdou a ostrou hranu pod "klimatizaci"
Sednout si pohodlne "za sebe" nejde. Chybi podelny prostor.
S jizdou je to jednoduche. Atmosfera chybi a male turbo (zaklad 1.2) nejede.
Vždy se musím smát, když tu popisuješ svouji polohu za volantem, jak na kde co nemůžeš dosáhnout, či že na něco nevidíš.
Já osobně, nejsem žádné malé pívo, ale s usazením a s ergonomií jsem žádné problémy ve Fabii 3 neměl. Dokonce jsem se posadil i za sebe. A to se mi u této třídy aut moc často nestává.
PS: Atmosféru Fabia má a pokud ti chybí výkon malého turba v tunovém autě, řekne to dost spíše o tobě. ;-)
To jen potvrzuje fakt, ze jelitum ridicaky nedavaji. Protoze pohodlnou polohu si vyssi postava vybrat nemuze (nebo muze, na rychlomer ale neuvidi), "za sebe" se neposadi a zaklad TSI dostatecne nejede. HTP za motor nepovazuji.
Tak jistě, že zabíjačková specialita řidičák dostat nemůže, to je snad jasné, ale to pořád nevysvětluje tvé ergonomické problémy. Můžeš sem napsat, jakou máš výšku a váhu?
Od vojny jsem se nemeril. Do futer se ale vejdu a vaha zatim ukazuje dvojciferne cislo. Takze ve me problem nebude. U jinych vyrobcu tento problem nemam. Koncern toto uz castecne vyresil u Golfu. Skoda stale vyrabi auta pro mensi postavy.
Tohle jsme tady s ním řešili už asi 3x. Nikdy neřekl kolik měří, važí, a jestli má obě oči, či případně jestli nemá nějaký tělesný hendikep.
Problémy, co popisuje, má jen on. Bohužel.
Ja mám 198 cm a vpredu som rovnako nemal žiaden problém. Videl som všetko a koleno ma netlačilo. Asi nemám také veľké ego. Sadol som si aj za seba, keď som vodičovu sedačku nespustil na zem. Dokonca s nohami do I. Pri spustenej sedačke na zem sa tam nevojdem, lebo kolená nezapadajú do vybratia v operadle. Vzhľadom na triedu je to veľmi fajn.
Já mám 194 cm, 115 kg a v FIII jsem žádný problém s polohou za volantem nemel...idealni pozice nalezena za cca 10 s ..což se u jiných aut v tomto segmentu, které jsem zkoušel říct nedá
"Značka toho chce docílit přijatelnou základní cenou hatchbacku (od 234.900 Kč), ale především minimálním příplatkem za verzi kombi. Ten činí pouhých 10.000 a výbavové linie jsou až na pár výjimek postaveny naprosto stejně." 234900 + 10000 tak nejak +- vychazi na cca 244900,- tak jakto ze? "Škodu Fabia Combi u nás pořídíte již za 262.900 Kč" >:D
Ac se zda ze je na vyber, tak na vyber neni. Nakonec je rozdil oproti konkurenci jen ten, ze ta nepouzitelne motory nenabizi. To same plati u vybavy, bud si to co ma koknkurence prikoupis nebo mas vrak napr. s dirou v palubce.
Tak jsem si hned na stránkách Škody otevřel konfigurátor nové Fabie Combi. Že je ve výbavě vypsán pomalu každý šroubek v autě, je u Škodovky známé (make-up zrcátko vlevo, make-up zrcátko vpravo, výplň dveří atd.).
Tak si to pročítám (mají to abecedně seřazené) a u písmene B čtu: "Bez nářadí a zvedáku vozu" >:D >:D >:D
Zařadit do výbavy vozu i to co tam chybí, mě fakt rozesmálo. Hlavně, že je v konfigurátoru sloupek a rolovací menu jak kráva. >:D >:D >:D
Ještě na závěr ... nedat do auta zvedák je hanba i pro základní model, natož pro "vrcholnou" verzi style. Zaplaťpánbu, že jste tam dali tu stropní výplň co tam je taky zmíněná, nerad bych, aby mi studil plech na mé holé hlavě! Dobře nám tak, co bychom všechno ještě chtěli u verze 1.4TDI za 400 litrů že?
Hlavně, že tě pobavil. Mně třeba vyhovuje, když mi v základní výbavě napíší, že auto nemá nářadí (tedy bude mít lepící sadu; kdyby pak nebylo nářadí v seznamu volitelné výbavy, nemuselo by mě to napadnout), nebo jaký rozměr mají brzdové kotouče. U čalounění a výplní to může být úsměvné (tím spíš u levnějšího auta, kde nebude takový výběr), ale opět hned vím, co tam je (jestli je základní čalounění stropu nějaká obyčejná světlá látka, nebo něco lepšího - žádné příplatkové být nemusí a nemusím to tak hledat v katalogu).
Když už, tak bych na konec dal poznámku "modely nejsou vybaveny zvedákem a nářadím". Taky to chápu, ale fakt to pobavilo. Myslím spíš formu podání než účel sdělení.
A - airbag, ABS, automatické stěrače, asistent rozjezdu do kopce
Už jsem si taky stihl novou F3 osahat - zatím jenom v hatchbacku.
První usazení, nastavení polohy, ergonomie - zcela bez problémů (mých 178cm). Provedení a zpracování povedené bez chybičky, plasty katastrofa (stejně jako O3 v jakékoliv verzi), textílie OK.
Posez vzadu nenadchl, pocitově vnímám první fabii jako prostornější vůz.
Jako potenciální zákazník (úvaha o obměně druhého vozu v rodině - Fabie první generace rv.2006) konstatuji, že v kabině a obsluze nevidím jediný rozumný důvod obměnit starší F1 za novou F3.
tak pokud potřebuje obecně tvoje F1 vyměnit, tak nevidím důvod, proč nevolit F3. lepší zpracování, životnost, bezpečnost, atd. Pokud se ti nelibí můžeš lovit v jiných značkách, ale ve stejném segmentu, je to na jedno brdo, F3 se tam rozhodně neztrácí spíš naopak. A pokud je tvoje F1 jako nová s pár kilometrama tak nechej a jezdi :-)
Že ten tvrdej plast je hanba a potom firma nestíhá vyrábět. Jasně, to jen ten svět že? Pro západ dobrý ale Čechovi ne, ten je muzikant, jezdí už v Audínách i pro mléko. Řešíte kolena a přitom by jste měli břicho řešit, ten pivní, řešíte tady kvalitu a pak kupujete párek z mouky. Jste fakt směšný. Jenomže, vy jste nevyráběli Alfa Romeo ani Ferrari, ani Porsche, ani Hondu, ani Bentley, ale Škodovku. Co by jste chtěli v tom autě, zlatem vyryté jméno majitele vozu? Kde je JAWA? Kde je Tatra a zbytek firem? Poldi Kladno? Měli by jste každý den děkovat Němcům že ta firma ještě existuje.
Súhlas so všetkým ak by Fábia 3 kombi začínala na cca 8 tis € tak nikto si myslím tu nebude kritizovať ani tvrdé plasty v interiéri, ale že základná cena pre Fabiu 3 kombi na Slovensku je 10 090€ (1.0/55 kW) tak za tu cenu teda čakám viac, nehovoriac že takéto auto si kúpi málo kto.
Keď už, tak aspoň výbava Ambition a motor 1.2 Tsi (66 kW) ale to sa už bavíme o sume cca 12 500€ (len pre príklad napr. Kia Ceed SW Amber 1.4 (74kW) začina s cenou 13 190€ kde výbava je takmer totožna s výbavou F3 kombi Ambition.
Já si myslím že je to slušná cena. Pamatuji z rodiny nějakých 9 let zpátky, taky koupili a taky stálo základ takhle nějak jak dnes. (kombík) možná bylo levnější o 20, 25, přesně si už nevzpomenu, ale uplynulo 9 let, inflace každý rok a platy od té doby rozhodně šli nahoru. Třeba ty motory vyzkoušet, to není tak že někdo řekne slabý - každý majitel si zvykl na jiný motor, ten kdo jezdil s 1,6 a výš jasně že bude říkat že je to slabý. Porovnávat s jinou firmou jde, jasně, ale především jde o to ,,jaký výkon stačí tobě,,. Jestli někdo nebude jezdit dálky tak je zbytečné vyhazovat peníze za silnější.
Nemá zmysel porovnávať ceny ktoré boli pred 9 rokmi, dnes sa stáva auto spotrebným tovarom, niekedy to bol majetok ;-) ....treba si len vybrať a hlavne si skúsiť viac áut, pretože existujú aj iné značky ako Škoda, aj keď osobne proti Škodovke nič nemám, ale Škodovka už stratila prívlastok ľudového auta, hlavne čo sa týka cien.
1.0/55 kw směle se může porovnávat s 1,2 HTP,(47kw že) na to bych si vzal i jed. A hodně lidí kupovalo 1,2 a stačilo. Tu 1.0 dnes neporovnávat s dřívějším 1.0! Třeba ho vyzkoušet, výkon je jen jedna z věcí, z tabulky ale nevyčteš jak pracuje s převodovkou, atd.
Pre jazdenie po meste a s takmer prázdnym autom určite stačí, ale naháňať objem kufra a potom tam dať 1.0 motor? Asi ťažko si prestavit isť niekam na dovolenku s plne naloženým autom a s týmto 1.0 motorom ale aj to sa dá, je to otázka kompromisu, niekomu aj to bude stačiť.
A máte problém s příplatkem 15t. za výrazně silnější a pružnější motor, resp. pouhých 30 za vrcholný motor, který z toho udělá "malé GT" na úrovni Fabie I RS? A zde třeba konkurence nabídnout za ty peníze moc co nemá ...
Fabia není rodinné auto to především, je to příměstské auto. Ani se silnějším 1.2 TSI 81 kW to fakt není ani malé GT, na levné malé výkonnější auto je tu Suzuki Swift sport 1.6 100 kW. Osobně opravdu nechápu tolik povyku kolem auta co oproti FI vlastně téměř nic zásadního nepřináší. Ze zvědavosti jsem si jí na den vypůjčil a sledoval jsem pro mě důležité věci, to jest interiér, sedadla a motor. Všechny plasty jsou absolutně tvrdé, výplně dveří působí nebetyčně lacině, kvalita kůže a obšití volantu také nenadchne. Se svými 2m jsem se za volat sice vešel, ale za cenu toho, že zadní sedadlo za řidičem bylo téměř k nepoužití a i tak to moc pohodlné posezení nebylo, sedadla mají krátký sedák, boční vedení také není žádná hitparáda. Dalším testem byl škodou do nebe vyzdvihovaní audio systém se 6 reproduktory, bohužel ani za použití vlastního cd s hudbou ve vysoké kvalitě se o vysoké kvalitě reprodukované hudby nedalo mluvit. Výkon motoru je dostačující, ovšem za předpokladu, že v autě sedí jen řidič a taška s doklady. Každá přidaná zátěž je znát a při plně obsazeném voze se motoru do kopce už moc nechtělo na dálnici na 140 km/h tachometrově také ne. Tudíž suma sumárum je FIII průměrné malé auto s podprůměrným interiérem do ceny 500 000 Kč.
Vypůjčil jsem si jí od kolegy, který jí koupil manželce na její žádost. Rádio tam bylo bolero s dodělaným cd changerem na tom cd jsem měl sklady ve WAV. A zkusit jsem si to auto chtěl, protože o něm pořád každý básní tak jsem si jen chtěl ověřit názor, že je to jen další obyčejná škodovka co v ničem nevyniká. Jinak sedačka stačí posunout plně vzad, trochu sklopit a na zadní není skoro místo.
Já nechápu proč vůbec zkouší dvoumetrový člověk auto z kategorie malých. Proč? Jsi myslel že jsi menší? A pak že krátké sedáky, atd. No a jinak pro kvalitu máš FLAC , v případě malinko horší mp3 , od nějaký cd bych kvalitu rozhodně nečekal.
S první větou souhlas, v této kategorii asi těžko čekat, že si za sebe pohodlně sedne...ale ačkoli nejsem expert přes hudbu a možná do toho jen nevidím, nechápu, proč by nějaké kompresní formáty měly dosahovat vyšší kvality než hudební CD. :-O:-)
Tak mp3 kolem 200 kbit/s anebo až 320 kbit/s umí mít čistší zvuk než CD. Lidi častěji poslouchají mp3 jen s 128 kbit/s. FLAC je zase bezztrátoví (jako RAW u foťáků), jsou opravdu kvalitní, daleko před CD, umí konkurovat i gramofonovým deskám. Já snažím mít vše co se dá ve FLACu, sice tolik na kartu nevejde jako z mp3 ale to nevadí.
Jelikož se asi stále díváš na analogový TV signál (kde asi?), posloucháš hudbu z kompaktních kazet, magnetofonových pásků a gramofonových desek, případně rádio FM (víc analogových zdrojů mě nenapadá), tak věřím, že je pro tebe mp3 s datovým tokem 320 kbps hotový zázrak, lepší jak originální CD. Gramofonová deska jako analogový zdroj má pro určité posluchače nostalgický význam a v kvalitní aparatuře (nejlépe v ceně Fabie Combi) dokáže "teple a příjemně " zahrát, ale parametrově se dnešním digitálním audio formátům ve vysokém rozlišení (např.SACD) ale i obyč CD nedokáže vyrovnat. To , že má někdo špatný zvuk s CD není problém nosiče, ale kvalitou aparatury - celého řetězce, možná kvalitou samotné nahrávky a naposled snad ušima.
videa (film.......... jistě víš když už píšeš, že filmy taky se natáčí na analog a až následně je předělají na digitální. Je na to tlak v posledních letech aby se to změnilo, nevím proč, a třeba už i dělá tak (3-4 roky) , ale pořád lepší je analog). To samé i fotky. Ty co máš CD , tak je rovnou můžeš vyhodit, protože dnes lidi si vezmou gramofonovou platnu a přes programy jako FLAC --aby se stalo přenosným-, a to CD vedle nich až shoří. Neporovnávej FLAC co někdo dělal z špatného záznamu. Těžké tisíce jsem vydával za originál CD v 90.letech ale dnes jsou k ničemu. Říkáš kvalitní, já říkám kvalitní až v posledních pár letech, jak se zlepšila technika pro záznam (takže ne CD), ale ti co rádi poslouchají starší hudbu -a nemusí se jet hodně do minulosti- tak ti se modlí aby ta skupina měla i gramofonové. A chvála bohu dnes je ta gramofonová zase v módě. A hlavně nemel tady o cenách za auto, prootže tak to prostě není. Když jsem fakt magor do toho, tak pořád mi stačí po 10 za 3 zesilovače, repráky taky se dají najít za dobré peníze. Jsi vedle když si myslíš že uši lepší zvuk zaregistrují až když hraje z Bang Olufsen, atd.
Už jsem na tebe fakt nechtěl reagovat, ale vzhledem k tomu, že máš svou sbírku CD za těžké tisíce k ničemu, rád bych ji za smluvní cenu od tebe odkoupil.(snad budeme mít alespoň podobný hudební vkus) Hele, přes co přehráváš ten tvůj záznam gramofonových desek v autě?
Už jsem to psal. .........Odkoupit určitě ne, protože kdo je blázen do hudby tak to staré nechává, -aspoň pro mě- něco znamenají, kolikrát objednávky ze zahraničí, ale dnes už je neposlouchám.
jinak mi nemusíš reagovat, já se tady bavím docela dobře, nějaký chytrý dj mě rozhodně nevyvede z míry. Hudebním vkusem jsi ode mě vzdálen jak Jupiter.
Ještě něco, digitál je potřeba kvůli tomu že se ten svět zrychlil. S daty, ať je to novinář či kdokoli, se musí pracovat rychleji jinak obchod můžou zavřít. To není o maximální kvalitě.
Jo mladí, vynalezli svět! Už umí hrát v šesti s mobilem tak to je opravdu něco. Jenomže * víte. Já zas mám za sebou 35 let v hudbě, 20 let fotím, něco o kvalitě vím. Vy si hrajte na DJ, DC, NC, BC, NBC, JE TO VÁŠ ŽIVOT.
Jestli hraješ od 10 let na klavír, tak to jsme na tom stejně. A mimochodem 1000MB bylo moje první auto. Tak nevykládej koniny, když o mě nic nevíš. To, že ti technický pokrok nic neříká a zůstal jsi u starých věcí, je tvá volba.
Ojojoj, čech tady vykládá o kvalitě A PAK hlídá kufr. Hlavně že Gott /který pořád jn opakuje/ má nad 60 a furt se mu nikdo ani jen nepřiblížil. Tak mi tady nevykládej jaký je Čech blázen do zvuků, jak tomu rozumí. Šetřílci.
Byt tebou, tak bych misto placani si napred overil fakta. Dnes jsou studiove nahravky samozrejme vsechny digitalizovane a archivovane v digitalni podobe. jen tak jsi schopen zajistit nemennost zazanamu v case. lidske ucho ma pouze konecnou rozlisovaci schopnost (dejme tomu frekvencni a dynamicky rozsah) a digitalni zaznam se vsemi svymi nedokonalostmi vsechny nedostatky naseho sluchu umi dramaticky prekonat. jde jen a pouze o to, jak moc kvalitni zaznam chceme. neabvime se tu o mp3 na 128kbps, ale budiz ti pro tvou informaci, ze jestlize ti v aute nestaci CD se svym odstupem signal/sum vetsim nez 80dB, tak je problem v tvoji hlave. A jen tak mimochodem, gramofonova deska ma svuj prirozeny sum, ktery je samozrejme vyssi nez u CD, stereo na ni nahrane ma velmi vysoky preslech kanalu. ten sum je dan zejmena zpusobem prehravani a jeste se v case zaznam meni. pri digitalizaci vinylu se bezne pouziva opticke snimani desky. To, ze stareho psa novym kouskum nenaucis vyuzivaji dnes firmy, ktere staromilcum lisujou vinyly. S kvalitou zaznamu to ale moc spolecneho nema, protoze vse, co umi vinyl, digital umi lepe.... Co se tyce fototechniky, tak tu bych sem vubec nemota.
presne tak... me treba pobavilo to staveni komprimovanych formatu (mp3) nad nekomprimovany wav. zalezi na parametrech vzorkovani datovem toku, kvylite vstupni nahravky. mp3 se dela z wavu a tedy v principu je wav kvalitnejsi zaznam nez mp3. legracni je jeste to, ze i k vysilacum FM se dnes zvuk distribuuje digitalne v. komprimovanem formatu. Pro bezneho posluchace zejmena v jedoucim aute plati, ze CD (se svym wav vzorkovanym na 44,1 kHz, stereo) je nadbytecne kvalitni.
Záleží z čeho zpracováváš, ale já jsem to napsal. CD nic do světa nepřinesl. Je horší, ne jen méně informací ale i nicneříkající zvuk, akorát přenosný. Když ale někdo má možnost a umí pracovat s programy, tak může výhody gramofonových desek využít. FLAC je bezztrátový. ------------- FM vysílá od 96 kbit/s ---------- Mě ale vadí, že někoho to auto absolutně nezajímá a napíše sem jen aby něco špatného taky řekl ,,radio o ničem,, Tak v kategorii malých aut těžko najde Harman Kardon. Mě víc vadí že po silnici -když už rádio- častěji není signál.
hele, v realnem zivote se malokdy setakvas s nahravkami/reprodukcemi, ktere by po kvalitativni strance vyrovnaly CD. V televizi ne, v rozhlasu ne, v aute za jizdy v zadnem pripade. Drtiva vetsina kompresi typu mp3 je porizena z CD (resp. wavu v kvalite CD, tzn. 44,1 kHz, 16bit, stereo a kazda komprese (ztratova) kvalitu jen a pouze snizuje. co si poslouchas doma v akusticke mistnosti je tvoje vec, ale jestli uz mas sedesatku na krku, tak ver tomu, ze vzorkovani vetsim kmitoctem nez 44,1kHz je v tvem pripade plytvanim s daty. skoro bychse i vsadil, ze bys nepoznal rozdil mezi 22 kHz a temi 44,1 kHz. lidske ucho je holt takove, s vekem hluchne odshora. mam s tim prakticke zkusenosti, jako diplomovou praci jsem delal kodek. byl hroznej, ale pri zkoumani poslechovych nahravek nic nepoznali vzatvrzeli vinylisti od 50-ti let vys. nacpal jsem kvantizacni sum do vysokych kmitoctu, nam mladym to trhalo usi, vinylisti nepoznali rozdil...
Já vím, že jde o malé auto, ale škodovka to prezentuje jako mistrovský kus automobilismu, tak proč to nezkusit? Vzhled je od FII pokrok, ale interiér na mě prostě působí moc lacině a ta kvalita tam jaksi nikde vidět není. Co se mě týče poslední škodovkou co se mi líbila byl Superb edition 100 od té doby nenabízejí nic co bych si koupil. Ale to není jen problém Škodovky, většina menších aut dneška vypadá lacině.
Němec ale i Čech od nepaměti je jiný než Ital či Francouz, preferuje udělat věci dobře a aby fungovali. Léta nechají věci zrát a jestli ti je laciné, navíc i nekvalitní, tak nevím. Kup si Fiata třeba, kup si francouzský, ten tě překvapí sto pro. Když ta filozofie (pro Čecha vlastní) je od tebe takhle daleko.
Co se týče samotného interiéru, tak je to podle mě obrovský skok dopředu. Já vím, tvrdé plasty, novináři řeknou nic extra, ale já lacinější přístrojový panel než měla FII jsem nikdě jinde neviděl. To bylo o šetření, sebrat všechen materiál z toho, bohužel ale bez myšlenky. F III ale vypadá dobře.
Třeba se podívat na výkonovou křivku a porovnat s 1,2 HTP... v jakých otáčkách jaký výkon podává. To auto je o nějakých 50 kil lehčí než byla 2.generace, řekl bych ta 1.0 bude přibližně na úrovni 1,2/47kw. ------------ taky: zas nejezdíme furt s plným autem, když někomu vydrží do Chorvatska tak vydrží i v Čechách.
Hm, proti konkurenci fakt cena přestřelená, když prakticky jen Renault je srovnatelný (Combi)
Ceníkové ceny od:
Renault Grandtour - 9.790
i20 - 9.990
Rio - 10.040
Astra 5D - 9.690
Yaris - 9.590
A srovnání FIII Combi 1.2 TSi vs. Ceed SW 1.4? Sice se bavíme o rozdílu třídy velikostně, ale také motoricky - ve prospěch turba. Přičemž vám nic nebrání si tu fabku koupit za čárou za zhruba 10.800 včetně klimy ...
To nebyla obhajoba. Obhajoba čeho? To bylo pousmání nad tím, že to nazveš "hezky česky", a čeština ti dělá problémy v každém příspěvku. Např. "obhajoba, JAKÝ jsem kdy četl".
Je hezký, jak se tady hájí škodofka, hlavně by mně zajímalo, jakou výhodu máte z Mladý Boleslavi - máte nějaký slevy na ty nejlepší auta na světě - Mladá Boleslav na Vás kadí a prodává dál HOLOBYTY. Ono je tady dost ovcí, že?
Žádná sleva, ale kopou do něčeho co sami si chtěli. Rádi říkají že jsou šikovný, že z mála furt něco vymyslí, že Čech to dá, -česká ulička- atd, a pak když vyrobí tady auto NA ČESKÝ ZPŮSOB tak hledají chyby. Oni šlapou do země vlastní filozofii! Je to jejich problém, já jsem jen poukázal na to že mluví nějak z cesty.
Tak som si ten zázrak dal do konfinuratoru s cielom porovnat cenu. Rodičia majú megero 1.2 tce so vsetkymi zbytocnostami pocnuc sietovym programom až po zabudovanu navi. Pre porovnanie som si dal fabiu 1.2 81kw s identickou výbavou (bez navi). Fabia cennikovo stojí o 2000! euro viac ako spomenuty megane po zlave. Haló? 81kw verziu nepoznam, ale ta 77kw 1.2 TSI je tak 2 triedy pozadu proti 1.2 tce 97kw. Haló? Kvalitou materialov je fabia tiez 2 triedy nižšie. Specialne by ma zaujímal názor Adolfa a Marosa Supermana. Srandujem. Aj keď nemam rad renaulty, konstatujem, že fabia je racionalne (napr. oproti i20, či meganu) blbost, emocionalne (obcianska indianska povinnost) zmysel dava. Prosím ta Adolf, povedz nieco?
Presedene sedadla? Skus si prečítať moj prispevok este raz. Ja nezhadzujem fabiu, v samostatnom teste moze byť ok, pri porovnani s priemernym autom ako je plne vybavený, kvalitnejsi, rychlejší a lacnejsi megane 1.2 tce 97 kw, by si 81 kw fabia pri použití rozumu neskrtla. To hovorim. Emocionalne ano, mohla by vyhrat. Tak sa vratim k mojej prvej otazke: ake presedene sedadla?
Asi ne náhodou jsou Renaulty ve slevě již hodně let. Každá firma má takovou cenovou politiku jakou si může dovolit! Taky, kdo nechce větší auto, ten ho nebude kupovat ani v akci.
Ani starý Megane není špatné auto... má slušné motory, Grandtour je pro rodinu fajn. Myslím, že Renault zbytečně prodává pod cenou, tohle se mu bude těžko lámat... mám pocit, že si tu lidi fixujou lowendové zařazení Renaultu a že by se Renaultu dlouhodobě víc vyplatilo držet vyšší ceny a třeba prodat o něco míň. Snad je první vlaštovkou Captur...
Určitě naštěstí? Kam se jen podíváš jeden kopíruje druhého (včetně interiéru). Ta Škodovka aspoň i když strohý ale kus dobré práce , i za deset let v pohodě, co už nejde říct o Peugeot atd!
Dost dlouho jsem váhal jestli se pouštět do vysvětlování, když je to zřejmě zbytečné... ale tak jo, dejme tomu při pátku šanci...
Vezměme nejdřív ten Megane. Tady je rozdíl daný opačným postavením obou aut. Megane je vůz na konci životního cyklu od značky, která se v ČR profiluje směrem k lowendu (zejména cenovou politikou). Fabia je horká novinka od domácí automobilky. Proto se Megane prodává za méně a proto je objektivně lepší koupě.
i20, tady už bych byl opatrný... počkám si na osobní dojmy, ale podle toho co jsem zatím přečetl považuju Fabii za lepší auto, konkrétně proti 1.2TSI Combi nemá i20 co postavit.
PS: ono podobně kontroverzní srovnání lze udělat i v rámci Renaultu - což takhle Megane vs. Captur nebo Clio Grandtour?
Suhlasim, proti fabie combi nie je i20 alternativa. Suhlasim aj s tym, že kto chce mensie auto ako megane, moze byť fabia zaujimava. Moj prispevok smeroval trochu inde - mam 13000 euro, kupim si fabiu alebo renault? Kupim si malé auto, alebo auto, ktoré do istej miery uz možno považovat za rodinné? Value for money je to co porovnavam. Velkost, kvalita, rychlost, cena, kufor je na strane meganu. Pri i20, uznavam, tam uz výhody meganu nenajdem, je o o dizajne a emociach.
No jasně, value for money bude lepší u Megana... nebo Ceeda nebo Pulsara. Protože to prostě Fabia jako horká novinka domácí značky nemá zapotřebí, může si říct víc peněz a dostane je.
Megane je tu za chvilku nový a pak budeš jezdit autem minulé generace, tohle je taky argument.
Kdybych měl koupit auto pro svou rodinu v ceně 350-400, asi bych tíhl k Ceedu SW 1.6... ale žádná jedině správná odpověď neexistuje.
Můžeš si udělat radost novinkou a podpořit domácí značku, pocit z auta je penězi neměřitelný. Když jsem objednával auto v létě, byla asi objektivně nejlepší koupě končící Mondeo... vychytané, vybavené, velké, za málo peněz... ale racionalita ne vždy vítězí.
S niecim suhlasim, s niecim nie. Poporiadku. Suhlasim s tým, že pocit z auta je peniazmi nemeratelny. Osobne sa tým neriadim, viem vsak, že emociami sputani ludia to tak robia. Suhlasim aj s tým, že dnes kupe meganu znamená cca o rok jazdit so starou generaciou. Iba na okraj spomeniem roomster, ktorý má prednu nápravu z fabie 1 a zadnu z octavie 1 predavanu od roku 1996 a vyvijanu od roku 1994. Podvozkovo je teda roomster 20 rocnym autom. Nebavme sa ale o 20 rocnom podvozku roomstera, ktorý sa predava v roku 2015. Suhlasim aj ďalej, ano fabia je novinka a moze si vypytat viac penazi. Kauza rapid s uvadzacou ferovou cenou zrejme vyprchala, o tom radsej pomlcme. Este viac suhlasim, že megane (vacsi, silnejsi, rychlejsi, priestrannejsi, s vacsim kufrom, lacnejsi) je na konci cyklu a preto stojí menej. S čím nesúhlasím je to, že škoda je česká, že škoda je domaca značka. Ohybate svoje chrbty za malé peniaze, aby ste zabezpecovali nemcom vysoké zisky. Tesia sa na vaše ťažko zarobene peniaze. A prepac, to mi ušlo. Závěr je ten, že fabia (hoc ako je to uprimne dobre auto), je ekonomický nezmysel, ale zato emocionalny vitaz.
Škoda je historicky česká značka, má tu sídlo, vývoj i výrobu, zaměstnává nějakých 30.000 lidí přímo a další spoustu v dodavatelských firmách, investuje v ČR spoustu peněz.
Ano, značka patří VW... ale upřímně, pokud by patřila třeba nějakému Kellnerovi nebo Komárkovi, byl by v tom nějaký zásadní rozdíl?
Pokud otáčíš každou korunu a po zbytek života by tě mrzelo, že jsi dal za auto o 20.000 víc než jsi nutně musel, pak tíhneš k autům typu Megane nebo Pulsar... nic proti tomu, je to rozumné.
A vsetky zisky idu do nemecka, škoda je česká tragedia. Je to vyplakanie oci nad českým zlatom. Historicky napr. patri amerika indianom. Mali tam svoje sídlo, vývoj, centrály, bizony dodávali maso. Nasa generacia vymre a škoda bude historicky nemecka. Tu nejde o 20 000 CZK, hovorime o 2000! euro, a či dnes máš 2000 euro alebo nemáš, to je spolu 4000 euro, to je staré židovské prislovie a zidia sa v tomto nemylia. Zaplatit navrch 2000 euro třeba dnes a nie o 30 rokov. Pre mnohých je 2000 euro rocna úspora (ano viem, tu je to samý majitel S8, AMG V8, Avendator, Silver Spirit, Alpine M5 a tak.).
Zisky jsou to, co zbude poté, co ty desetitisíce lidí dostanou svojí mzdu, co se postaví nová motorárna, zaplatí se tu daně. Až naše generace vymře, bude to vypadat úplně stejně. Nejdůležitější je, aby se Škodovce dařilo.
Taky si nemusíš koupit nic... a 300 a 300, to už je 600.000. Pokud je pro tebe 2k€ roční úspora, tak holt musíš koukat po levnějších autech, nejspíš ojetinách.
Já vďaka Bohu nemusím, mam vzdy nové auta, ale vnimam reálnu situaciu mnohých doslova zahanbene. Realita je taka, že často si 60 rocny otec rodiny vzdychne, kiez by bolo na 5 rocne malé auto do 5000 euro.Nech sa skode dari, sám som mal škodu. Si asi empatickym myslením inde ako ja.
Sorry, ale jsi trošku vedle.. V Česku sídlí vývoj a výroba mnohých menších a středních firem, které pracují mj. pro Škodovku, koncern nebo spoustu jiných automobilek, jsou na světové špičce a kde o nějakém "ohýbání chrbtů" nemůže být ani řeč, kde naopak ti, co něco umí, se mají kolikrát lépe, než na srovnatelné pozici v Německu.
Roky jsem v jedné z takových fire´m dělal a pokud se zadařilo, tak zisk ze zakázky byl klidně přes 50% z ceny (rekord tuším přes 70% u Bentley).
A jen tak na okraj, akcie VW jsou veřejně obchodovatelné, tudíž si je může koupit každý a ze zisku tak také profitovat ...
Evidentne nemam tvoju úroveň IQ 175. Si vo vsetkom lepší. Ak dovolis, poradím sa nabuduce s Adolfom, prv než ti odpoviem. Kiez by som mohol vediet co ty... inak, co tvoj "cvokař", ako sa volá, možno je to moj kolega z 1. fakultnej.
Nezlob se na mě, ale píšeš nesmysly. Spojení Škody s Českou republikou není zdaleka jen historické. Nadále sídlí zde, a to se vším všudy. Pokud ji chceš v dnešním globalizovaném světě nazývat německou, pak fajn, ale říkáš tím, že Volvo je čínské, Jaguar indický, Opel americký nebo Jeep italský.
simply: Pořád nechápu když mluvíš o Megane (sám jsem vlastnil Scenic 1) , když ta cena je výhodná, proč porovnáváš s I20, anebo s Fabií, proč ne třeba s Oktávkou? Větší auta jsou větší kola, víc benzínu, větší motor, atd, darmo akce, ty potom připlácíš za něco co jsi tak nějak ani nechtěl.--- Já to mám takhle: Kupuji větší auto proto, protože jezdím dálky hodně, vím že ve větším mám více místa, -takže pohodlnější, vím že u větších kategorií je to auto tišší (logicky, tam se nemusí tolik šetřit). Jinak menší auto taky může dobře sloužit jako rodinný, záleží kam jezdím a kolikrát do roka.
Suhlasim, to pises, pod to sa mozem podpisat (nemyslím to ironicky). Porovnavam s meganom, s tým i20 suhlasim (dal som to trochu neuvážene do porovnania).
Ta kvalita nevím jestli je na straně Megana. S novou Fabií bych tak jistý nebyl. Ta Fabie je dobře odhlučněný a má super podvozek. Na cestách tvrdý plast na přístrojovce to je to poslední co ovlivní komfort. Víme že kvalitní montáž, vůz moderní a ne 7 let starý. Já kdybych oukal po Megane tak bych raději počkal na nový.
Pár let dozadu taky jsem koukal po Megane, ale nevoní mi. -já bych ho dnes nedoporučil nikomu. To samé i Scénic II, s tou první se nedá porovnat, je sice modernější ale už to není hračička. Dobrý je Megane Sport.
Isto si si vsimol, že porovnavam cennikovu cenu fabie s vynegociovanou cenou meganu. Keď som dohadoval cenu toho meganu, po pravici si mi nesedel, teda nevies výbavu. Motoricky porovnavam 77 kw oproti 97 kw, to si si tiez evidentne vsimol. Co si si vsak nevšimol je fakt, že za cenu malého auta mozes mat nižšiu strednu triedu. Vlastne si si buď nevšimol nic, alebo si necital pozorne moj prispevok. Opakujem, nehovorim, že fabia je zlá, naopak, ja hovorim, že za cenu fabie mozes mat o triedu vacsie, kvalitnejsie, silnejsie, komfortnejsie auto s vacsim kufrom. Rozumies po madarsky?
Isto som si všimol a výše to i zmiňuji. Takže podobně je možné negociovat cenu Fabie, kde ve vrcholných výbavách ukecáš 8 - 10%, resp. u poslední škodovácké nebo VW novinky tomu tak bylo ...
Výbavu také nevím, ale srovnávat to, co dostaneš "povinně" v ceně vůči tomu, co nepotřebuješ a reálně si nepřiplatíš, je jaksi mimo ... viz. třeba ten síťový program
Motory 77kW vs. 81kW jsou vzhledem k výkonovým charakteristikám prakticky identické, 81kW je jen o něco silnější nahoře. Takže třeba ve FII má tento motor Vmax 191 a sprint za 10,1 ... opět se ptám - dvě třídy?
A argumentovat tím, že za cenu malého auta můžeš mít větší je vskutku překvapivé, když ceny malých aut se pohybují někde mezi 240 - 500 a nižší střední 290 - 900, takže překryv je tam víc než značný. Když zajdu do extrému, tak za shodné peníze si pořídím prcka P208 GT nebo kombíka Megane 220GT, auta po všech směrech rozdílná ...
Tudíž řešit z tohoto pohledu rozdíl třeba 20.000 Kč. kdy prostě nějaký parametr je u většího auta v obecném vnímání horší (proto pak ta odpovídající cena), je bezpředmětné.
Když vezmu tvé srovnání, pak: že za cenu fabie mozes mat o triedu vacsie (samozřejmě že ano), kvalitnejsie (je tak Reanult v našich zemích vnímán? Obávám se, že ne ..), silnejsie (ano, zároveň ale těžší a obdobně dynamické a s větší spotřebou), komfortnejsie (subjektivní pohled) auto s vacsim kufrom (jeden z parametrů výběru auta ...).
Ovšem jen dokud se nezačnete zajímat o to, co za stejné prachy můžete mít u konkurence >:-[] Viz výš, čistě racionálně za ty peníze nevzít Mégane je opravdový hřích...
Vcelku ale kvituji, že Škoda dokonale překopala přístup zcela naruby a dřívější sociální verze naprosto bez výbavy nahradila základem solidně vybaveným, zato s motorovým provizoriem.
Je to ale na správné cestě, konečně se z HTP stane uznávaná motorizace a zabiják nových tisícovek (ccm) ve stoupáních :*) No Mohelnický táhlý dlouhý bude ve Fabii Combi asi ještě delší než obvykle >:D >:-[]
ale já to dokážu pochopit, Fabia Combi 1.0 MPI by třeba mě vcelku stačila, většinu času strávím krátkým couráním po městě, víkendový provz zvládne i v dálničním tempu, kufr pojme pro příležitostné potřeby opravdu hodně...
Jenže u Renaultu dostanu naprosto seriozní rodinné auto za obdobnou cenu jako Fabia Combi 1.0... Ale tohle už není o tom, jestli Fabia je dobrá nebo špatná. Fabia je dobrá, ale s 1.2 TSI.
Máš pravdu, většinou by tento motor postačoval i mně...jenže dnes je doba jiná a na auta jsou kladeny větší nároky než před cca 15 lety. Navíc se uvidí časem, jak to bude s jeho trvanlivostí. Z toho bych měl obavu.
Důchodce má na novou Fabii? Hmm, to asi nebude pravda :-!
Kde je problém? Že jakmile začnu připlácet za použitelnou motorizaci, tak se začnu pohybovat mimo použitelnou cenu >:-[] Zkrátka existuje i konkurence ;-)
Tak pokud je příplatek 15tKč. likvidační, tak se asi radši koukni po nějaké solidní ojetině ... A klidně se tu rozepiš, která konkurence dnes nabízí za příplatek 30tKč.tak rozdílné motory v dané výbavě, jako Škodovka (1.0 55kW vs. 1.2TSi 81kW)...
Nepochopil jsi mě. Hovořím o ceně vzhledem ke konkurenci, ne o tom, jestli je +15 likvidační. Samozřejmě že není. Ale když k ceně základu Fabie musím přihodit +25 za použitelnou motorizaci (protože slabší 1.0 není), tak to cenu posouvá zkrátka jinam :-!
Buď si jistej, že důchodce má na novou fabii. Např. s důchodem 10t. . Mám příklad v rodině. Samozřejmě, že ne každý. Ale je jich dost. Není šetřivějších lidí, než důchodci. ;-)
Ad cena- opět- máš na výběr.Není na co nadávat, když je konkurence, udělej lepší kauf a raduj se!
>:-[]
Sorry, ale důchodci na novou Fabii můžou zvysoka zapomenout. Ano, určitě je skupinka důchodců, kteří mají na nové auto - bydlí ve svém a neplatí nájem, nemají hypotéku, zdraví jim dosud slouží a nedotují děcka... Ale těch je minimum, většinou prostě něco z toho neplatí.
K ceně Fabie - já vůbec nenadávám. Ona se i s touhle cenou u nás prodá víc než dobře. Já jen konstatuji, že konkurence je cenově mnohem příznivější.
Důchodce s hypotékou? :-O
K ceně fabie- mě by rozumně vybavený kombi s TSI vyšlo na 370t, za což je - když už- velice pěknej Rapid SB Style-plus. Takže souhlasím s tebou- levný to není a asi bych ty peníze za to nedal.
No vidíš, cena Fabie je prostě přestřelená s ohledem na to, co reálně nabízí.
Ano, důchodce s hypotékou. Protože pokud důchodce bydlí třeba v paneláku, co se privatizoval, tak jednak si musel byt vykoupit, ale hlavně následovala revitalizace, kdy majitelé bytových jednotek museli někde vytáhnout prachy... Takže i ten důchodce se velmi často musel někde zadlužit, aby z bytu nemusel odejít do nájmu.
Základní motorizace 1,0 MPi je sice na dnešní dobu logická, ale na auto, které je prezentováno pojmem rodinné...nevím, nevím. Tento motor prodávaný jistě bude, ale spousta majitelů bude zklamaných. Moc to nepojede, za to motor bude hezky papat.
Uznávám, že se mně tento model hodně líbí a klidně bych si Fabii kombi v budoucnu koupil, ale až po vychytání problémů u prvních aut, tak po roce výroby. Ještě si neodpustím zvláštní politiku příplatků, kdy jedna věc se nedá nakonfigurovat bez dalších tří ;-\
Nereagujem na teba, tak nejak vseobecne, písem to tu, lebo si posledný, nic ine za tým nehladaj. Ten litrovy motor je tu vnimany (nie tebou, viem a podciarkujem) ako motorizacia, ktorá bude stresovat v lavom pruhu osemvalcove bmw-cka na nemeckej autobahn v nedelu o tretej ráno.
Ja nechcem robiť inym to co nemaju radi. Samozrejme ani tebe. Pozor, zároveň nemam potrebu sa niekomu nielen pchat alebo byt s každým kamarat. Tu ziadneho kamarata nemam, aj keď s jednym viac menej sympatizujem. Mal som velmi tazky den, dobru noc.