Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Škoda dnes začala prodávat Fabii Combi, ceny startují na 262.900 Kč

192 komentářů

Avatar - kaa
kaa
Moc povedený kombík, ale jen do chvíle, než usednu za volant. Šetření na každém místě.
Například tento detal [odkaz]
co mi asi připomíná? Že by Š120?
O zvuku výplní dveří při poklepu se raději nezmiňuji.
Avatar - maros
maros
Co ti tam konkrétně vadí... ať to nemusím dlouho hledat. V téhle kategorii je to akorát. Podívej se třeba do Blia nebo 208 a ještě budeš ve Fabii chrochtat blahem.
Kharl.ANTIDIESEL
jj 😉
HELE SOUDRUZI, CO MYSLÍTE CO JE LEPŠÍ??
LPG [odkaz]
nebo
CNG [odkaz]
anebo
ELEKTROMOBIL [odkaz] jako třeba ten nejlepší z nejlepších [odkaz] 😉
😄
😄 😄
😄 😄 😄
😄 😄 😄 😄
😄 😄 😄 😄 😄
😄 😄 😄 😄 😄 :-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :yes:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Guttalax
Guttalax
Napiš už něco moudrého. Vždy se na někoho přišereš a slintáš.Asi si už opravdu nemáš s kým psát ,páč většina ne tebe prdí.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Guttalax
Guttalax
Sám se pochválí ,sám se ohodnotí .Ty jsi zamilovaný sám do sebe. >😁 Totálně na tebe kašlu piš si co chceš.Je mi šumák co si myslíš ,co píšeš .Ty psychologu. Tvé okolí tě má asi má taky dost.Dle tvého hnidopištví . Napiš ty 3 naučené věty a kabaret pokračuje :-!
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Guttalax
Guttalax
Já si myslím totéž o tobě .Nic hnidopichu měj se chytrolíne
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nekasles.
Pretoze reagujes a pises.

Zastavas nazor, ktory zaroven vyvracias. Super. Len tak dalej.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a ma aj okruhly volant podobne ako 105ka 😉 ....nehladal by som problemy tam kde ozaj nie su.... funkcnostou to bude ok ....... a ciste z dizajnoveho pohladu to je nahodou pekne retro..... nahodou super to poriesili :yes: interier je moc pekny a funkcny :yes:
Velkoodběratel_kukuřice
Ty kolečka jsou lepší než tablety, na kterých je to složité nastavit. A tyhle čudlíky má i plno dražších aut, Mitshubishi taky nemá top interiéry, ale není to zásadní problém. V jednoduchosti je síla, zvlášť u levných aut.
michalpneu
mě vždycky doráží, že někdo má potřebu řešit to, jaký zvuk má výplň po poklepu. To je stejný, jako když si někdo sedne do auta a rejpe prstem do přístrojovky, kam až sahají měkčené plasty, z toho mám vždycky dost. >😁
Tohle jsou věci, který jsem absolutně neřešil a přístrojovky se dotýkám maximálně, když z ní utírám prach .

Jinak ty čudlíky mají opravdu mít odkaz na retro styl. Jestli jsi viděl slovenský test fabie, tak tam o tom mluví a mně to nepřijde vůbec špatné, stejně jako nebylo špatné radio swing v minulé generaci, ano nekoresponduje to s erou tabletu vražených do palubovky, ale je to prostě takový odkaz na minulost, který mi nepřijde vůbec špatný....moderny už bylo dost.
Nagano
Přístrojovka mi je vcelku jedno, řeším místo, kde se kolenem dotýkám palubky a místo, kde mám opřený loket o výplň dveří. Bohužel u Fabie jsou obě tato místa tvrdá...

Mě se teda hlavně nová Fabie nelíbí...na fotce s velkými koly, staženými pružinami je to fajn, ale pak když na živo vidíš auto na hliníkových patnáctkách s minimálně 10 cm mezerou mezi gumou a podběhem, tak to žádný krasavec není. U kombi je to ještě o kus horší.

I když nemám francouze rád, tak bych aktuálně asi sáhnul po Cliu, kdybych chtěl kombi a kdybych chtěl HB tak Polo nebo Fiesta...
jossalito
Jen dodatek. Loket se opírá o madlo, aspoň ten můj, madlo je měkké, ale ano, zbytek výplně dveří je tvrdý plast, ani látku tam nedali.
Osobně to považuji za jednu z mála chyb, které to auto má. Ano, chyba to je.
Nagano
Já jsem zvyklý mít loket opřený nikoli o madlo, ale o vrchní část výplně dveří (jistě jsi v nějaké staré O1 nebo O2 viděl vytlačený důlek od lokte) 😄
jossalito
Jo tak, tak to je jiná. 😄
Střelec
Ten stredovy panel naprost souhlas. Nechtel jsem to tu psat, ale toto me napadlo hned kdyz jsem to videl. Design Sade 120 proste nestarne tak jako vsech Skodovek >😁 :yes:
Avatar - Emel
Emel
Zrovna tohle jsi vybral?

Fabia II měla tragický ten šedošedý základ, nikdy jsem nepochopil, že to Škoda dá na web. Fabia III má ozdobnou lištu, ale v bílé se mi nelíbí.

Ale tenhle detail - řadící páka DSG s chromovou ozdobou, kožená prošívaná manžeta, příplatkové sedačky, geniální (nejen pohledem B-segmentu) kožený volant, ocelové kryty pedálů...
mp390
Na tomhle detailu nejsou příplatková sedadla. A ten zploštělý volant mi opravdu nesednul ;-\ Kulatý z neperforované kůže je podle mne lepší.

Sportovní sedačky jsou ale úžasné - opěradlo i sedák podrží, jsou tvrdší než klasická sedadla, ale pořád pohodlná. Co se mi líbilo moc je to, že sedák je prodloužený, takže lépe podepře stehna.
Gvick2
Co tam vidíš ze Š120? Tahové ovladače jako Š120 používá dodnes konkurence.
[odkaz]
marianek
Znovu me zarazily rozdily mezi dojmy novinaru a tech mych.
Poloha za volantem je diktovana, tzn. sedadlo uplne dolu, a volant zase uplne nahoru, jinak neni videt na nejdulezitejsi cast rychlomeru.
Prave koleno zabolelo hned protoze se opira o tvrdou a ostrou hranu pod "klimatizaci"
Sednout si pohodlne "za sebe" nejde. Chybi podelny prostor.
S jizdou je to jednoduche. Atmosfera chybi a male turbo (zaklad 1.2) nejede.
jossalito
Vždy se musím smát, když tu popisuješ svouji polohu za volantem, jak na kde co nemůžeš dosáhnout, či že na něco nevidíš.

Já osobně, nejsem žádné malé pívo, ale s usazením a s ergonomií jsem žádné problémy ve Fabii 3 neměl. Dokonce jsem se posadil i za sebe. A to se mi u této třídy aut moc často nestává.
PS: Atmosféru Fabia má a pokud ti chybí výkon malého turba v tunovém autě, řekne to dost spíše o tobě. 😉
marianek
To jen potvrzuje fakt, ze jelitum ridicaky nedavaji. Protoze pohodlnou polohu si vyssi postava vybrat nemuze (nebo muze, na rychlomer ale neuvidi), "za sebe" se neposadi a zaklad TSI dostatecne nejede. HTP za motor nepovazuji.
jossalito
Tak jistě, že zabíjačková specialita řidičák dostat nemůže, to je snad jasné, ale to pořád nevysvětluje tvé ergonomické problémy. Můžeš sem napsat, jakou máš výšku a váhu?
marianek
Od vojny jsem se nemeril. Do futer se ale vejdu a vaha zatim ukazuje dvojciferne cislo. Takze ve me problem nebude. U jinych vyrobcu tento problem nemam. Koncern toto uz castecne vyresil u Golfu. Skoda stale vyrabi auta pro mensi postavy.
jossalito
Tak mi sem tedy, prosím, napiš tvoji vojenskou míru. To řekne mnohem víc.
michalpneu
ale ale, já mám 193 a sedělo se mi tam velmi pohodlně a viděl jsem úplně všechno, tak to zase nepřeháněj
marianek
Bud teda v aute lezis, nebo pekne kecas.
_MT_
Snažím se to představit a napadá mě jen... že ty jezdíš s doširoka roztaženýma nohama.
jossalito
Tohle jsme tady s ním řešili už asi 3x. Nikdy neřekl kolik měří, važí, a jestli má obě oči, či případně jestli nemá nějaký tělesný hendikep.
Problémy, co popisuje, má jen on. Bohužel.
Avatar - Bertold
Bertold
Ja mám 198 cm a vpredu som rovnako nemal žiaden problém. Videl som všetko a koleno ma netlačilo. Asi nemám také veľké ego. Sadol som si aj za seba, keď som vodičovu sedačku nespustil na zem. Dokonca s nohami do I. Pri spustenej sedačke na zem sa tam nevojdem, lebo kolená nezapadajú do vybratia v operadle. Vzhľadom na triedu je to veľmi fajn.
Bruffen
Já mám 194 cm, 115 kg a v FIII jsem žádný problém s polohou za volantem nemel...idealni pozice nalezena za cca 10 s ..což se u jiných aut v tomto segmentu, které jsem zkoušel říct nedá
Avatar - pumpkin
pumpkin
Fakt sa ti opieralo koleno? V Pole som mal tento problém a citeľný, tu nie.
Až na extrémne tvrdé plasty na mňa spravila Fabia dobrý dojem.
marianek
Ano, bylo to hodne neprijemne.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
jestli nemáš 195 cm. tak kecáš jak předvolební sliby :-!
IPace
"Značka toho chce docílit přijatelnou základní cenou hatchbacku (od 234.900 Kč), ale především minimálním příplatkem za verzi kombi. Ten činí pouhých 10.000 a výbavové linie jsou až na pár výjimek postaveny naprosto stejně." 234900 + 10000 tak nejak +- vychazi na cca 244900,- tak jakto ze? "Škodu Fabia Combi u nás pořídíte již za 262.900 Kč" >😁
Avatar - Emel
Emel
Že by sis třeba přečetl článek? :no😒br />
Combi nemá nejslabší motor...
jossalito
Pěkně si naběhl. >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
v bielej farbe na elektronoch vyzera ozaj velmi dobre [odkaz] 😉
Avatar - dal
dal
Bílé auto by jsem si nekoupil, auto je celý rok špinavé, v zimě od posypů, mimo zimu od much.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
Emel
To je teda comming-out 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😒] >😒]
Apeiron
I ve stříbrné na černých plecháčích to celkem ujde😒br /> [odkaz]
Avatar - MichalSVK
MichalSVK
Zas tá diera v palubke? >😁
Střelec
V dnesni dobe je to docela sila
Avatar - pumpkin
pumpkin
Vyjadruj sa reklamne: Rádio Blues s praktickou odkladacou schránkou. 😄
Avatar - zaplosak
zaplosak
Nová fabia kombi s litrovým motorem....?Děkuji ;-\
jossalito
Asi sis nevšimnul, ale jsou tam i další čtyři větší motory. 😉
Střelec
Ac se zda ze je na vyber, tak na vyber neni. Nakonec je rozdil oproti konkurenci jen ten, ze ta nepouzitelne motory nenabizi. To same plati u vybavy, bud si to co ma koknkurence prikoupis nebo mas vrak napr. s dirou v palubce.
tesnav
Samozřejmě, že nenabízí.

Proto třeba Fiesta startuje na 44kW/55kW, Clio na 54/55kW, M2 na 55kW, Corsa na 51 a 2x55kW a Yaris na 51kW.

To je proti škodováckým 55kW v použitelnosti rozdíl třídy, že ...
zlysoused
že až dnes. V rodině ji už máme objednanou víc jak měsíc.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ber to tak, ze bolo treba dat clanok o Fabii.

Akonahle si mozes auto objednat, tak je v predaji, pretoze sa ti predajca zavazuje ho dodat.

Toto je prachsprosty PR clanok.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - matii
matii
Tak jsem si hned na stránkách Škody otevřel konfigurátor nové Fabie Combi. Že je ve výbavě vypsán pomalu každý šroubek v autě, je u Škodovky známé (make-up zrcátko vlevo, make-up zrcátko vpravo, výplň dveří atd.).

Tak si to pročítám (mají to abecedně seřazené) a u písmene B čtu: "Bez nářadí a zvedáku vozu" >😁 >😁 >😁

Zařadit do výbavy vozu i to co tam chybí, mě fakt rozesmálo. Hlavně, že je v konfigurátoru sloupek a rolovací menu jak kráva. >😁 >😁 >😁

Ještě na závěr ... nedat do auta zvedák je hanba i pro základní model, natož pro "vrcholnou" verzi style. Zaplaťpánbu, že jste tam dali tu stropní výplň co tam je taky zmíněná, nerad bych, aby mi studil plech na mé holé hlavě! Dobře nám tak, co bychom všechno ještě chtěli u verze 1.4TDI za 400 litrů že?
_MT_
Hlavně, že tě pobavil. Mně třeba vyhovuje, když mi v základní výbavě napíší, že auto nemá nářadí (tedy bude mít lepící sadu; kdyby pak nebylo nářadí v seznamu volitelné výbavy, nemuselo by mě to napadnout), nebo jaký rozměr mají brzdové kotouče. U čalounění a výplní to může být úsměvné (tím spíš u levnějšího auta, kde nebude takový výběr), ale opět hned vím, co tam je (jestli je základní čalounění stropu nějaká obyčejná světlá látka, nebo něco lepšího - žádné příplatkové být nemusí a nemusím to tak hledat v katalogu).
Avatar - matii
matii
OK OK >😁 >😁 >😁

Když už, tak bych na konec dal poznámku "modely nejsou vybaveny zvedákem a nářadím". Taky to chápu, ale fakt to pobavilo. Myslím spíš formu podání než účel sdělení.

A - airbag, ABS, automatické stěrače, asistent rozjezdu do kopce

B - bez zvedáku a nářadí >😁 >😁 >😁
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hugi_77
Už jsem si taky stihl novou F3 osahat - zatím jenom v hatchbacku.
První usazení, nastavení polohy, ergonomie - zcela bez problémů (mých 178cm). Provedení a zpracování povedené bez chybičky, plasty katastrofa (stejně jako O3 v jakékoliv verzi), textílie OK.
Posez vzadu nenadchl, pocitově vnímám první fabii jako prostornější vůz.
Jako potenciální zákazník (úvaha o obměně druhého vozu v rodině - Fabie první generace rv.2006) konstatuji, že v kabině a obsluze nevidím jediný rozumný důvod obměnit starší F1 za novou F3.
Jolaus
Presne tie isté pocity, dokonca vo F1 mi príde interiér hodnotnejší ako vo F3 (v mojej starej F1 aj po 14 rokoch vyzerá interiér ako nový 😄 )
jozinec
tak pokud potřebuje obecně tvoje F1 vyměnit, tak nevidím důvod, proč nevolit F3. lepší zpracování, životnost, bezpečnost, atd. Pokud se ti nelibí můžeš lovit v jiných značkách, ale ve stejném segmentu, je to na jedno brdo, F3 se tam rozhodně neztrácí spíš naopak. A pokud je tvoje F1 jako nová s pár kilometrama tak nechej a jezdi 😄
xxxxxx
Že ten tvrdej plast je hanba a potom firma nestíhá vyrábět. Jasně, to jen ten svět že? Pro západ dobrý ale Čechovi ne, ten je muzikant, jezdí už v Audínách i pro mléko. Řešíte kolena a přitom by jste měli břicho řešit, ten pivní, řešíte tady kvalitu a pak kupujete párek z mouky. Jste fakt směšný. Jenomže, vy jste nevyráběli Alfa Romeo ani Ferrari, ani Porsche, ani Hondu, ani Bentley, ale Škodovku. Co by jste chtěli v tom autě, zlatem vyryté jméno majitele vozu? Kde je JAWA? Kde je Tatra a zbytek firem? Poldi Kladno? Měli by jste každý den děkovat Němcům že ta firma ještě existuje.
Jolaus
Súhlas so všetkým ak by Fábia 3 kombi začínala na cca 8 tis € tak nikto si myslím tu nebude kritizovať ani tvrdé plasty v interiéri, ale že základná cena pre Fabiu 3 kombi na Slovensku je 10 090€ (1.0/55 kW) tak za tu cenu teda čakám viac, nehovoriac že takéto auto si kúpi málo kto.
Keď už, tak aspoň výbava Ambition a motor 1.2 Tsi (66 kW) ale to sa už bavíme o sume cca 12 500€ (len pre príklad napr. Kia Ceed SW Amber 1.4 (74kW) začina s cenou 13 190€ kde výbava je takmer totožna s výbavou F3 kombi Ambition.
xxxxxx
Já si myslím že je to slušná cena. Pamatuji z rodiny nějakých 9 let zpátky, taky koupili a taky stálo základ takhle nějak jak dnes. (kombík) možná bylo levnější o 20, 25, přesně si už nevzpomenu, ale uplynulo 9 let, inflace každý rok a platy od té doby rozhodně šli nahoru. Třeba ty motory vyzkoušet, to není tak že někdo řekne slabý - každý majitel si zvykl na jiný motor, ten kdo jezdil s 1,6 a výš jasně že bude říkat že je to slabý. Porovnávat s jinou firmou jde, jasně, ale především jde o to ,,jaký výkon stačí tobě,,. Jestli někdo nebude jezdit dálky tak je zbytečné vyhazovat peníze za silnější.
Jolaus
Nemá zmysel porovnávať ceny ktoré boli pred 9 rokmi, dnes sa stáva auto spotrebným tovarom, niekedy to bol majetok 😉 ....treba si len vybrať a hlavne si skúsiť viac áut, pretože existujú aj iné značky ako Škoda, aj keď osobne proti Škodovke nič nemám, ale Škodovka už stratila prívlastok ľudového auta, hlavne čo sa týka cien.
xxxxxx
pak neřešte detaily když se to stalo spotřebním zbožím a hotovo.
xxxxxx
1.0/55 kw směle se může porovnávat s 1,2 HTP,(47kw že) na to bych si vzal i jed. A hodně lidí kupovalo 1,2 a stačilo. Tu 1.0 dnes neporovnávat s dřívějším 1.0! Třeba ho vyzkoušet, výkon je jen jedna z věcí, z tabulky ale nevyčteš jak pracuje s převodovkou, atd.
Jolaus
Pre jazdenie po meste a s takmer prázdnym autom určite stačí, ale naháňať objem kufra a potom tam dať 1.0 motor? Asi ťažko si prestavit isť niekam na dovolenku s plne naloženým autom a s týmto 1.0 motorom ale aj to sa dá, je to otázka kompromisu, niekomu aj to bude stačiť.
tesnav
A máte problém s příplatkem 15t. za výrazně silnější a pružnější motor, resp. pouhých 30 za vrcholný motor, který z toho udělá "malé GT" na úrovni Fabie I RS? A zde třeba konkurence nabídnout za ty peníze moc co nemá ...
Reiner
Fabia není rodinné auto to především, je to příměstské auto. Ani se silnějším 1.2 TSI 81 kW to fakt není ani malé GT, na levné malé výkonnější auto je tu Suzuki Swift sport 1.6 100 kW. Osobně opravdu nechápu tolik povyku kolem auta co oproti FI vlastně téměř nic zásadního nepřináší. Ze zvědavosti jsem si jí na den vypůjčil a sledoval jsem pro mě důležité věci, to jest interiér, sedadla a motor. Všechny plasty jsou absolutně tvrdé, výplně dveří působí nebetyčně lacině, kvalita kůže a obšití volantu také nenadchne. Se svými 2m jsem se za volat sice vešel, ale za cenu toho, že zadní sedadlo za řidičem bylo téměř k nepoužití a i tak to moc pohodlné posezení nebylo, sedadla mají krátký sedák, boční vedení také není žádná hitparáda. Dalším testem byl škodou do nebe vyzdvihovaní audio systém se 6 reproduktory, bohužel ani za použití vlastního cd s hudbou ve vysoké kvalitě se o vysoké kvalitě reprodukované hudby nedalo mluvit. Výkon motoru je dostačující, ovšem za předpokladu, že v autě sedí jen řidič a taška s doklady. Každá přidaná zátěž je znát a při plně obsazeném voze se motoru do kopce už moc nechtělo na dálnici na 140 km/h tachometrově také ne. Tudíž suma sumárum je FIII průměrné malé auto s podprůměrným interiérem do ceny 500 000 Kč.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Reiner
Vypůjčil jsem si jí od kolegy, který jí koupil manželce na její žádost. Rádio tam bylo bolero s dodělaným cd changerem na tom cd jsem měl sklady ve WAV. A zkusit jsem si to auto chtěl, protože o něm pořád každý básní tak jsem si jen chtěl ověřit názor, že je to jen další obyčejná škodovka co v ničem nevyniká. Jinak sedačka stačí posunout plně vzad, trochu sklopit a na zadní není skoro místo.
xxxxxx
Já nechápu proč vůbec zkouší dvoumetrový člověk auto z kategorie malých. Proč? Jsi myslel že jsi menší? A pak že krátké sedáky, atd. No a jinak pro kvalitu máš FLAC , v případě malinko horší mp3 , od nějaký cd bych kvalitu rozhodně nečekal.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
S první větou souhlas, v této kategorii asi těžko čekat, že si za sebe pohodlně sedne...ale ačkoli nejsem e😜ert přes hudbu a možná do toho jen nevidím, nechápu, proč by nějaké kompresní formáty měly dosahovat vyšší kvality než hudební CD. 😲 😄
xxxxxx
Tak mp3 kolem 200 kbit/s anebo až 320 kbit/s umí mít čistší zvuk než CD. Lidi častěji poslouchají mp3 jen s 128 kbit/s. FLAC je zase bezztrátoví (jako RAW u foťáků), jsou opravdu kvalitní, daleko před CD, umí konkurovat i gramofonovým deskám. Já snažím mít vše co se dá ve FLACu, sice tolik na kartu nevejde jako z mp3 ale to nevadí.
DJB
O Škodovkách se s tebou dohadovat nebudu, ale pojď napsat ještě něco chytrého o kvalitě hudby a jejich formátech.Dobře se bavím.
xxxxxx
tak to je super že se bavíš dobře. Ještě mi řekni že digitální cokoli je kvalitnější než analogový a já taky budu bavit nad tebou.
DJB
Jelikož se asi stále díváš na analogový TV signál (kde asi?), posloucháš hudbu z kompaktních kazet, magnetofonových pásků a gramofonových desek, případně rádio FM (víc analogových zdrojů mě nenapadá), tak věřím, že je pro tebe mp3 s datovým tokem 320 kbps hotový zázrak, lepší jak originální CD. Gramofonová deska jako analogový zdroj má pro určité posluchače nostalgický význam a v kvalitní aparatuře (nejlépe v ceně Fabie Combi) dokáže "teple a příjemně " zahrát, ale parametrově se dnešním digitálním audio formátům ve vysokém rozlišení (např.SACD) ale i obyč CD nedokáže vyrovnat. To , že má někdo špatný zvuk s CD není problém nosiče, ale kvalitou aparatury - celého řetězce, možná kvalitou samotné nahrávky a naposled snad ušima.
xxxxxx
ty jen myslíš že víš o čem mluvíš.
DJB
Jo,nevím, jen myslím. V pohodě, hezký den.
xxxxxx
videa (film.......... jistě víš když už píšeš, že filmy taky se natáčí na analog a až následně je předělají na digitální. Je na to tlak v posledních letech aby se to změnilo, nevím proč, a třeba už i dělá tak (3-4 roky) , ale pořád lepší je analog). To samé i fotky. Ty co máš CD , tak je rovnou můžeš vyhodit, protože dnes lidi si vezmou gramofonovou platnu a přes programy jako FLAC --aby se stalo přenosným-, a to CD vedle nich až shoří. Neporovnávej FLAC co někdo dělal z špatného záznamu. Těžké tisíce jsem vydával za originál CD v 90.letech ale dnes jsou k ničemu. Říkáš kvalitní, já říkám kvalitní až v posledních pár letech, jak se zlepšila technika pro záznam (takže ne CD), ale ti co rádi poslouchají starší hudbu -a nemusí se jet hodně do minulosti- tak ti se modlí aby ta skupina měla i gramofonové. A chvála bohu dnes je ta gramofonová zase v módě. A hlavně nemel tady o cenách za auto, prootže tak to prostě není. Když jsem fakt magor do toho, tak pořád mi stačí po 10 za 3 zesilovače, repráky taky se dají najít za dobré peníze. Jsi vedle když si myslíš že uši lepší zvuk zaregistrují až když hraje z Bang Olufsen, atd.
DJB
Už jsem na tebe fakt nechtěl reagovat, ale vzhledem k tomu, že máš svou sbírku CD za těžké tisíce k ničemu, rád bych ji za smluvní cenu od tebe odkoupil.(snad budeme mít alespoň podobný hudební vkus) Hele, přes co přehráváš ten tvůj záznam gramofonových desek v autě?
xxxxxx
Už jsem to psal. .........Odkoupit určitě ne, protože kdo je blázen do hudby tak to staré nechává, -aspoň pro mě- něco znamenají, kolikrát objednávky ze zahraničí, ale dnes už je neposlouchám.
xxxxxx
jinak mi nemusíš reagovat, já se tady bavím docela dobře, nějaký chytrý dj mě rozhodně nevyvede z míry. Hudebním vkusem jsi ode mě vzdálen jak Jupiter.
xxxxxx
Ještě něco, digitál je potřeba kvůli tomu že se ten svět zrychlil. S daty, ať je to novinář či kdokoli, se musí pracovat rychleji jinak obchod můžou zavřít. To není o maximální kvalitě.
DJB
Ješte kontrolní otázka. Víš který analogový audio záznam je nejkvalitnější? 😄
xxxxxx
S těmi otázky jdi do firmy tam kde končí výrobní linka. Tam můžeš ostatní kontrolovat.
kuny
nezlob se na me, ale ty viditelne nevis, ktera bije
xxxxxx
Jo mladí, vynalezli svět! Už umí hrát v šesti s mobilem tak to je opravdu něco. Jenomže * víte. Já zas mám za sebou 35 let v hudbě, 20 let fotím, něco o kvalitě vím. Vy si hrajte na DJ, DC, NC, BC, NBC, JE TO VÁŠ ŽIVOT.
DJB
Jestli hraješ od 10 let na klavír, tak to jsme na tom stejně. A mimochodem 1000MB bylo moje první auto. Tak nevykládej koniny, když o mě nic nevíš. To, že ti technický pokrok nic neříká a zůstal jsi u starých věcí, je tvá volba.
xxxxxx
Ojojoj, čech tady vykládá o kvalitě A PAK hlídá kufr. Hlavně že Gott /který pořád jn opakuje/ má nad 60 a furt se mu nikdo ani jen nepřiblížil. Tak mi tady nevykládej jaký je Čech blázen do zvuků, jak tomu rozumí. Šetřílci.
kuny
Byt tebou, tak bych misto placani si napred overil fakta. Dnes jsou studiove nahravky samozrejme vsechny digitalizovane a archivovane v digitalni podobe. jen tak jsi schopen zajistit nemennost zazanamu v case. lidske ucho ma pouze konecnou rozlisovaci schopnost (dejme tomu frekvencni a dynamicky rozsah) a digitalni zaznam se vsemi svymi nedokonalostmi vsechny nedostatky naseho sluchu umi dramaticky prekonat. jde jen a pouze o to, jak moc kvalitni zaznam chceme. neabvime se tu o mp3 na 128kbps, ale budiz ti pro tvou informaci, ze jestlize ti v aute nestaci CD se svym odstupem signal/sum vetsim nez 80dB, tak je problem v tvoji hlave. A jen tak mimochodem, gramofonova deska ma svuj prirozeny sum, ktery je samozrejme vyssi nez u CD, stereo na ni nahrane ma velmi vysoky preslech kanalu. ten sum je dan zejmena zpusobem prehravani a jeste se v case zaznam meni. pri digitalizaci vinylu se bezne pouziva opticke snimani desky. To, ze stareho psa novym kouskum nenaucis vyuzivaji dnes firmy, ktere staromilcum lisujou vinyly. S kvalitou zaznamu to ale moc spolecneho nema, protoze vse, co umi vinyl, digital umi lepe.... Co se tyce fototechniky, tak tu bych sem vubec nemota.
DJB
Jsem rád kuny, že jsi to takto podal a vysvětlil. Už jsem neměl sílu. :yes:
kuny
vidis, i tak pry melu blbosti, je to sice uz asi deset let, co jsem vystudoval audio video, ale 1000MB proste zamrzl u sve vinylove pubertalni lasky.
xxxxxx
nemel blbosti
kuny
presne tak... me treba pobavilo to staveni komprimovanych formatu (mp3) nad nekomprimovany wav. zalezi na parametrech vzorkovani datovem toku, kvylite vstupni nahravky. mp3 se dela z wavu a tedy v principu je wav kvalitnejsi zaznam nez mp3. legracni je jeste to, ze i k vysilacum FM se dnes zvuk distribuuje digitalne v. komprimovanem formatu. Pro bezneho posluchace zejmena v jedoucim aute plati, ze CD (se svym wav vzorkovanym na 44,1 kHz, stereo) je nadbytecne kvalitni.
xxxxxx
Záleží z čeho zpracováváš, ale já jsem to napsal. CD nic do světa nepřinesl. Je horší, ne jen méně informací ale i nicneříkající zvuk, akorát přenosný. Když ale někdo má možnost a umí pracovat s programy, tak může výhody gramofonových desek využít. FLAC je bezztrátový. ------------- FM vysílá od 96 kbit/s ---------- Mě ale vadí, že někoho to auto absolutně nezajímá a napíše sem jen aby něco špatného taky řekl ,,radio o ničem,, Tak v kategorii malých aut těžko najde Harman Kardon. Mě víc vadí že po silnici -když už rádio- častěji není signál.
kuny
hele, v realnem zivote se malokdy setakvas s nahravkami/reprodukcemi, ktere by po kvalitativni strance vyrovnaly CD. V televizi ne, v rozhlasu ne, v aute za jizdy v zadnem pripade. Drtiva vetsina kompresi typu mp3 je porizena z CD (resp. wavu v kvalite CD, tzn. 44,1 kHz, 16bit, stereo a kazda komprese (ztratova) kvalitu jen a pouze snizuje. co si poslouchas doma v akusticke mistnosti je tvoje vec, ale jestli uz mas sedesatku na krku, tak ver tomu, ze vzorkovani vetsim kmitoctem nez 44,1kHz je v tvem pripade plytvanim s daty. skoro bychse i vsadil, ze bys nepoznal rozdil mezi 22 kHz a temi 44,1 kHz. lidske ucho je holt takove, s vekem hluchne odshora. mam s tim prakticke zkusenosti, jako diplomovou praci jsem delal kodek. byl hroznej, ale pri zkoumani poslechovych nahravek nic nepoznali vzatvrzeli vinylisti od 50-ti let vys. nacpal jsem kvantizacni sum do vysokych kmitoctu, nam mladym to trhalo usi, vinylisti nepoznali rozdil...
savige
Mám dotaz...Nemá někdo informaci jesli se chystá škoda tuto novou fábii vyrábět i s pohonem CNG? děkuji za info
Reiner
Já vím, že jde o malé auto, ale škodovka to prezentuje jako mistrovský kus automobilismu, tak proč to nezkusit? Vzhled je od FII pokrok, ale interiér na mě prostě působí moc lacině a ta kvalita tam jaksi nikde vidět není. Co se mě týče poslední škodovkou co se mi líbila byl Superb edition 100 od té doby nenabízejí nic co bych si koupil. Ale to není jen problém Škodovky, většina menších aut dneška vypadá lacině.
xxxxxx
Němec ale i Čech od nepaměti je jiný než Ital či Francouz, preferuje udělat věci dobře a aby fungovali. Léta nechají věci zrát a jestli ti je laciné, navíc i nekvalitní, tak nevím. Kup si Fiata třeba, kup si francouzský, ten tě překvapí sto pro. Když ta filozofie (pro Čecha vlastní) je od tebe takhle daleko.
xxxxxx
Co se týče samotného interiéru, tak je to podle mě obrovský skok dopředu. Já vím, tvrdé plasty, novináři řeknou nic extra, ale já lacinější přístrojový panel než měla FII jsem nikdě jinde neviděl. To bylo o šetření, sebrat všechen materiál z toho, bohužel ale bez myšlenky. F III ale vypadá dobře.
xxxxxx
Třeba se podívat na výkonovou křivku a porovnat s 1,2 HTP... v jakých otáčkách jaký výkon podává. To auto je o nějakých 50 kil lehčí než byla 2.generace, řekl bych ta 1.0 bude přibližně na úrovni 1,2/47kw. ------------ taky: zas nejezdíme furt s plným autem, když někomu vydrží do Chorvatska tak vydrží i v Čechách.
tesnav
Hm, proti konkurenci fakt cena přestřelená, když prakticky jen Renault je srovnatelný (Combi)

Ceníkové ceny od😒br />
Renault Grandtour - 9.790
i20 - 9.990
Rio - 10.040
Astra 5D - 9.690
Yaris - 9.590

A srovnání FIII Combi 1.2 TSi vs. Ceed SW 1.4? Sice se bavíme o rozdílu třídy velikostně, ale také motoricky - ve prospěch turba. Přičemž vám nic nebrání si tu fabku koupit za čárou za zhruba 10.800 včetně klimy ...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Když nazveš příspěvek "Hezky česky", tak tak zkus i psát 😉
xxxxxx
Zatím tohle je ta nejhorší ,,obhajoba,, jaký jsem tady četl. Jako dál už nic?
Avatar - _Karel_
_Karel_
To nebyla obhajoba. Obhajoba čeho? To bylo pousmání nad tím, že to nazveš "hezky česky", a čeština ti dělá problémy v každém příspěvku. Např. "obhajoba, JAKÝ jsem kdy četl".
xxxxxx
Tak to je už tvůj problém.
Pleskot
Je hezký, jak se tady hájí škodofka, hlavně by mně zajímalo, jakou výhodu máte z Mladý Boleslavi - máte nějaký slevy na ty nejlepší auta na světě - Mladá Boleslav na Vás kadí a prodává dál HOLOBYTY. Ono je tady dost ovcí, že?
xxxxxx
Žádná sleva, ale kopou do něčeho co sami si chtěli. Rádi říkají že jsou šikovný, že z mála furt něco vymyslí, že Čech to dá, -česká ulička- atd, a pak když vyrobí tady auto NA ČESKÝ ZPŮSOB tak hledají chyby. Oni šlapou do země vlastní filozofii! Je to jejich problém, já jsem jen poukázal na to že mluví nějak z cesty.
Avatar - Guttalax
Guttalax
Jsem zvědav na první prodeje.Mnohým spadne čelist. :yes:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Guttalax
Guttalax
O moji korolu neměj péči . To jen hnidopichům vadí prkotiny. :-! A že ty jsi unikátní hnidoš o tom není pochyb
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Guttalax
Guttalax
Ty si asi fakt nemáš s kým psát. :-!
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - simply never
simply never
Tak som si ten zázrak dal do konfinuratoru s cielom porovnat cenu. Rodičia majú megero 1.2 tce so vsetkymi zbytocnostami pocnuc sietovym programom až po zabudovanu navi. Pre porovnanie som si dal fabiu 1.2 81kw s identickou výbavou (bez navi). Fabia cennikovo stojí o 2000! euro viac ako spomenuty megane po zlave. Haló? 81kw verziu nepoznam, ale ta 77kw 1.2 TSI je tak 2 triedy pozadu proti 1.2 tce 97kw. Haló? Kvalitou materialov je fabia tiez 2 triedy nižšie. Specialne by ma zaujímal názor Adolfa a Marosa Supermana. Srandujem. Aj keď nemam rad renaulty, konstatujem, že fabia je racionalne (napr. oproti i20, či meganu) blbost, emocionalne (obcianska indianska povinnost) zmysel dava. Prosím ta Adolf, povedz nieco?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - simply never
simply never
Presedene sedadla? Skus si prečítať moj prispevok este raz. Ja nezhadzujem fabiu, v samostatnom teste moze byť ok, pri porovnani s priemernym autom ako je plne vybavený, kvalitnejsi, rychlejší a lacnejsi megane 1.2 tce 97 kw, by si 81 kw fabia pri použití rozumu neskrtla. To hovorim. Emocionalne ano, mohla by vyhrat. Tak sa vratim k mojej prvej otazke: ake presedene sedadla?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
xxxxxx
Asi ne náhodou jsou Renaulty ve slevě již hodně let. Každá firma má takovou cenovou politiku jakou si může dovolit! Taky, kdo nechce větší auto, ten ho nebude kupovat ani v akci.
Avatar - Emel
Emel
Osobně myslím, že to český Renault vede dost nešťastně... ta značka má na víc než jaká je dnes její pozice v ČR.
xxxxxx
Nový Megane nikdě, MPV vyšlo z módy, Clio proti Škodovce tady moc šanci nemá.
Avatar - Emel
Emel
Ani starý Megane není špatné auto... má slušné motory, Grandtour je pro rodinu fajn. Myslím, že Renault zbytečně prodává pod cenou, tohle se mu bude těžko lámat... mám pocit, že si tu lidi fixujou lowendové zařazení Renaultu a že by se Renaultu dlouhodobě víc vyplatilo držet vyšší ceny a třeba prodat o něco míň. Snad je první vlaštovkou Captur...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
xxxxxx
aby ne, vždyť Ford vypadá z každé strany včetně interiéru jako kdyby srazila s kuchyňskou linkou.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
xxxxxx
Určitě naštěstí? Kam se jen podíváš jeden kopíruje druhého (včetně interiéru). Ta Škodovka aspoň i když strohý ale kus dobré práce , i za deset let v pohodě, co už nejde říct o Peugeot atd!
tesnav
Ford závidí.

OA celkem 2014😒br /> Ford - 12.576
Renault - 6.314

Focus - 2.600
Megane - 1.756
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
Emel
Dost dlouho jsem váhal jestli se pouštět do vysvětlování, když je to zřejmě zbytečné... ale tak jo, dejme tomu při pátku šanci...

Vezměme nejdřív ten Megane. Tady je rozdíl daný opačným postavením obou aut. Megane je vůz na konci životního cyklu od značky, která se v ČR profiluje směrem k lowendu (zejména cenovou politikou). Fabia je horká novinka od domácí automobilky. Proto se Megane prodává za méně a proto je objektivně lepší koupě.

i20, tady už bych byl opatrný... počkám si na osobní dojmy, ale podle toho co jsem zatím přečetl považuju Fabii za lepší auto, konkrétně proti 1.2TSI Combi nemá i20 co postavit.

PS: ono podobně kontroverzní srovnání lze udělat i v rámci Renaultu - což takhle Megane vs. Captur nebo Clio Grandtour?
Avatar - simply never
simply never
Suhlasim, proti fabie combi nie je i20 alternativa. Suhlasim aj s tym, že kto chce mensie auto ako megane, moze byť fabia zaujimava. Moj prispevok smeroval trochu inde - mam 13000 euro, kupim si fabiu alebo renault? Kupim si malé auto, alebo auto, ktoré do istej miery uz možno považovat za rodinné? Value for money je to co porovnavam. Velkost, kvalita, rychlost, cena, kufor je na strane meganu. Pri i20, uznavam, tam uz výhody meganu nenajdem, je o o dizajne a emociach.
Avatar - Emel
Emel
No jasně, value for money bude lepší u Megana... nebo Ceeda nebo Pulsara. Protože to prostě Fabia jako horká novinka domácí značky nemá zapotřebí, může si říct víc peněz a dostane je.

Megane je tu za chvilku nový a pak budeš jezdit autem minulé generace, tohle je taky argument.

Kdybych měl koupit auto pro svou rodinu v ceně 350-400, asi bych tíhl k Ceedu SW 1.6... ale žádná jedině správná odpověď neexistuje.

Můžeš si udělat radost novinkou a podpořit domácí značku, pocit z auta je penězi neměřitelný. Když jsem objednával auto v létě, byla asi objektivně nejlepší koupě končící Mondeo... vychytané, vybavené, velké, za málo peněz... ale racionalita ne vždy vítězí.
Avatar - simply never
simply never
S niecim suhlasim, s niecim nie. Poporiadku. Suhlasim s tým, že pocit z auta je peniazmi nemeratelny. Osobne sa tým neriadim, viem vsak, že emociami sputani ludia to tak robia. Suhlasim aj s tým, že dnes kupe meganu znamená cca o rok jazdit so starou generaciou. Iba na okraj spomeniem roomster, ktorý má prednu nápravu z fabie 1 a zadnu z octavie 1 predavanu od roku 1996 a vyvijanu od roku 1994. Podvozkovo je teda roomster 20 rocnym autom. Nebavme sa ale o 20 rocnom podvozku roomstera, ktorý sa predava v roku 2015. Suhlasim aj ďalej, ano fabia je novinka a moze si vypytat viac penazi. Kauza rapid s uvadzacou ferovou cenou zrejme vyprchala, o tom radsej pomlcme. Este viac suhlasim, že megane (vacsi, silnejsi, rychlejsi, priestrannejsi, s vacsim kufrom, lacnejsi) je na konci cyklu a preto stojí menej. S čím nesúhlasím je to, že škoda je česká, že škoda je domaca značka. Ohybate svoje chrbty za malé peniaze, aby ste zabezpecovali nemcom vysoké zisky. Tesia sa na vaše ťažko zarobene peniaze. A prepac, to mi ušlo. Závěr je ten, že fabia (hoc ako je to uprimne dobre auto), je ekonomický nezmysel, ale zato emocionalny vitaz.
Avatar - Emel
Emel
Škoda je historicky česká značka, má tu sídlo, vývoj i výrobu, zaměstnává nějakých 30.000 lidí přímo a další spoustu v dodavatelských firmách, investuje v ČR spoustu peněz.

Ano, značka patří VW... ale upřímně, pokud by patřila třeba nějakému Kellnerovi nebo Komárkovi, byl by v tom nějaký zásadní rozdíl?

Pokud otáčíš každou korunu a po zbytek života by tě mrzelo, že jsi dal za auto o 20.000 víc než jsi nutně musel, pak tíhneš k autům typu Megane nebo Pulsar... nic proti tomu, je to rozumné.
Avatar - simply never
simply never
A vsetky zisky idu do nemecka, škoda je česká tragedia. Je to vyplakanie oci nad českým zlatom. Historicky napr. patri amerika indianom. Mali tam svoje sídlo, vývoj, centrály, bizony dodávali maso. Nasa generacia vymre a škoda bude historicky nemecka. Tu nejde o 20 000 CZK, hovorime o 2000! euro, a či dnes máš 2000 euro alebo nemáš, to je spolu 4000 euro, to je staré židovské prislovie a zidia sa v tomto nemylia. Zaplatit navrch 2000 euro třeba dnes a nie o 30 rokov. Pre mnohých je 2000 euro rocna úspora (ano viem, tu je to samý majitel S8, AMG V8, Avendator, Silver Spirit, Alpine M5 a tak.).
Avatar - Emel
Emel
Zisky jsou to, co zbude poté, co ty desetitisíce lidí dostanou svojí mzdu, co se postaví nová motorárna, zaplatí se tu daně. Až naše generace vymře, bude to vypadat úplně stejně. Nejdůležitější je, aby se Škodovce dařilo.

Taky si nemusíš koupit nic... a 300 a 300, to už je 600.000. Pokud je pro tebe 2k€ roční úspora, tak holt musíš koukat po levnějších autech, nejspíš ojetinách.
Avatar - simply never
simply never
Já vďaka Bohu nemusím, mam vzdy nové auta, ale vnimam reálnu situaciu mnohých doslova zahanbene. Realita je taka, že často si 60 rocny otec rodiny vzdychne, kiez by bolo na 5 rocne malé auto do 5000 euro.Nech sa skode dari, sám som mal škodu. Si asi empatickym myslením inde ako ja.
tesnav
Sorry, ale jsi trošku vedle.. V Česku sídlí vývoj a výroba mnohých menších a středních firem, které pracují mj. pro Škodovku, koncern nebo spoustu jiných automobilek, jsou na světové špičce a kde o nějakém "ohýbání chrbtů" nemůže být ani řeč, kde naopak ti, co něco umí, se mají kolikrát lépe, než na srovnatelné pozici v Německu.

Roky jsem v jedné z takových fire´m dělal a pokud se zadařilo, tak zisk ze zakázky byl klidně přes 50% z ceny (rekord tuším přes 70% u Bentley).

A jen tak na okraj, akcie VW jsou veřejně obchodovatelné, tudíž si je může koupit každý a ze zisku tak také profitovat ...
jossalito
Ty jsi opravdový tragéd s óbr mindrákem. Trčí to z každého tvého příspěvku. 8-s :no:
Avatar - simply never
simply never
Evidentne nemam tvoju úroveň IQ 175. Si vo vsetkom lepší. Ak dovolis, poradím sa nabuduce s Adolfom, prv než ti odpoviem. Kiez by som mohol vediet co ty... inak, co tvoj "cvokař", ako sa volá, možno je to moj kolega z 1. fakultnej.
jossalito
Nó jó, tvůj nick je všeříkající. >😒] :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nezlob se na mě, ale píšeš nesmysly. Spojení Škody s Českou republikou není zdaleka jen historické. Nadále sídlí zde, a to se vším všudy. Pokud ji chceš v dnešním globalizovaném světě nazývat německou, pak fajn, ale říkáš tím, že Volvo je čínské, Jaguar indický, Opel americký nebo Jeep italský.
xxxxxx
simply: Pořád nechápu když mluvíš o Megane (sám jsem vlastnil Scenic 1) , když ta cena je výhodná, proč porovnáváš s I20, anebo s Fabií, proč ne třeba s Oktávkou? Větší auta jsou větší kola, víc benzínu, větší motor, atd, darmo akce, ty potom připlácíš za něco co jsi tak nějak ani nechtěl.--- Já to mám takhle: Kupuji větší auto proto, protože jezdím dálky hodně, vím že ve větším mám více místa, -takže pohodlnější, vím že u větších kategorií je to auto tišší (logicky, tam se nemusí tolik šetřit). Jinak menší auto taky může dobře sloužit jako rodinný, záleží kam jezdím a kolikrát do roka.
Avatar - simply never
simply never
Suhlasim, to pises, pod to sa mozem podpisat (nemyslím to ironicky). Porovnavam s meganom, s tým i20 suhlasim (dal som to trochu neuvážene do porovnania).
xxxxxx
Ta kvalita nevím jestli je na straně Megana. S novou Fabií bych tak jistý nebyl. Ta Fabie je dobře odhlučněný a má super podvozek. Na cestách tvrdý plast na přístrojovce to je to poslední co ovlivní komfort. Víme že kvalitní montáž, vůz moderní a ne 7 let starý. Já kdybych oukal po Megane tak bych raději počkal na nový.
Avatar - simply never
simply never
O tej kvalite nepochybujem, skus prist do škodovky v top verzii megana a pochopis.
xxxxxx
Pár let dozadu taky jsem koukal po Megane, ale nevoní mi. -já bych ho dnes nedoporučil nikomu. To samé i Scénic II, s tou první se nedá porovnat, je sice modernější ale už to není hračička. Dobrý je Megane Sport.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
Emel
A vzhledem k tomu, že je článek o kombíku... 😉

Mně dává smysl Fabia buď krátká 1.0 do města, nebo pro rodinu jako kombík s TSI. Proti krátké Hyundai konkurenta má, proti kombíku ani TSI úplně ne.
tesnav
Fabia 1.2 TSi 81kW ceníkově - od 297 tKč (na SK 10.940)
Megane 1.2 TCe 97kW po 40tKč(!) slevě - od 350 tKč (na SK 14.390, po slevě 2.000)
Haló?

Fabia 1.2 TSi 81 kW: Vmax - 196, sprint 9,4
Megane 1.2TCe 97kW: Vmax - 200, sprint 9,7
O dvě třídy? Haló?

A jak píšeš, Megane "so všetkými zbytočnosťami". Ty si u Fabie můžeš, ale nemusíš, nakonfigurovat.
Avatar - simply never
simply never
Isto si si vsimol, že porovnavam cennikovu cenu fabie s vynegociovanou cenou meganu. Keď som dohadoval cenu toho meganu, po pravici si mi nesedel, teda nevies výbavu. Motoricky porovnavam 77 kw oproti 97 kw, to si si tiez evidentne vsimol. Co si si vsak nevšimol je fakt, že za cenu malého auta mozes mat nižšiu strednu triedu. Vlastne si si buď nevšimol nic, alebo si necital pozorne moj prispevok. Opakujem, nehovorim, že fabia je zlá, naopak, ja hovorim, že za cenu fabie mozes mat o triedu vacsie, kvalitnejsie, silnejsie, komfortnejsie auto s vacsim kufrom. Rozumies po madarsky?
jossalito
Teď bys to mohl třeba jeste srovnat s loganem mpv, ne? >😁 :no:
Avatar - simply never
simply never
Nie.
jossalito
A co tak s nějakou ojetou deset let starou prémii o dvě třídy vejš? >😁 :no:
Avatar - simply never
simply never
Pil si? S 1 promile počas dna sa uz uz dá krasne žít, vsak?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
teď by si svoji rozumovou vyspělost mohl srovnat se šimpanzem v zoo. Ale asi by byl taky o dvě třídy vejš >😒] :-!
jossalito
Jó, umím se rychle přizpůsobit okolnímu prostředí. >😁 :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
takže píšeš z výběhu šimpanzů z Plzně? To by tě pro tentokrát omlouvalo >😒]
jossalito
Ze z Plzně? >😁
To zrovna né, ale nepopírám, že dnešní večer něco společného s Plzní mám. >😁 :yes:
tesnav
Isto som si všimol a výše to i zmiňuji. Takže podobně je možné negociovat cenu Fabie, kde ve vrcholných výbavách ukecáš 8 - 10%, resp. u poslední škodovácké nebo VW novinky tomu tak bylo ...

Výbavu také nevím, ale srovnávat to, co dostaneš "povinně" v ceně vůči tomu, co nepotřebuješ a reálně si nepřiplatíš, je jaksi mimo ... viz. třeba ten síťový program

Motory 77kW vs. 81kW jsou vzhledem k výkonovým charakteristikám prakticky identické, 81kW je jen o něco silnější nahoře. Takže třeba ve FII má tento motor Vmax 191 a sprint za 10,1 ... opět se ptám - dvě třídy?

A argumentovat tím, že za cenu malého auta můžeš mít větší je vskutku překvapivé, když ceny malých aut se pohybují někde mezi 240 - 500 a nižší střední 290 - 900, takže překryv je tam víc než značný. Když zajdu do extrému, tak za shodné peníze si pořídím prcka P208 GT nebo kombíka Megane 220GT, auta po všech směrech rozdílná ...

Tudíž řešit z tohoto pohledu rozdíl třeba 20.000 Kč. kdy prostě nějaký parametr je u většího auta v obecném vnímání horší (proto pak ta odpovídající cena), je bezpředmětné.

Když vezmu tvé srovnání, pak: že za cenu fabie mozes mat o triedu vacsie (samozřejmě že ano), kvalitnejsie (je tak Reanult v našich zemích vnímán? Obávám se, že ne ..), silnejsie (ano, zároveň ale těžší a obdobně dynamické a s větší spotřebou), komfortnejsie (subjektivní pohled) auto s vacsim kufrom (jeden z parametrů výběru auta ...).

Nem tudom ...
Avatar - praděda7
praděda7
Další jezevčík z vrhu VW...sorry not my cup of tea... ;-\
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ovšem jen dokud se nezačnete zajímat o to, co za stejné prachy můžete mít u konkurence >😒] Viz výš, čistě racionálně za ty peníze nevzít Mégane je opravdový hřích...

Vcelku ale kvituji, že Škoda dokonale překopala přístup zcela naruby a dřívější sociální verze naprosto bez výbavy nahradila základem solidně vybaveným, zato s motorovým provizoriem.

Je to ale na správné cestě, konečně se z HTP stane uznávaná motorizace a zabiják nových tisícovek (ccm) ve stoupáních :😉 No Mohelnický táhlý dlouhý bude ve Fabii Combi asi ještě delší než obvykle >😁 >😒]
fiction
No, nekup to, když papírově budeš jezdit za 5/100...je fakt, že v reálu to bude o malinko horší, tak 7,5/100, ale člověk nemůže být takový šťoura 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ale já to dokážu pochopit, Fabia Combi 1.0 MPI by třeba mě vcelku stačila, většinu času strávím krátkým couráním po městě, víkendový provz zvládne i v dálničním tempu, kufr pojme pro příležitostné potřeby opravdu hodně...

Jenže u Renaultu dostanu naprosto seriozní rodinné auto za obdobnou cenu jako Fabia Combi 1.0... Ale tohle už není o tom, jestli Fabia je dobrá nebo špatná. Fabia je dobrá, ale s 1.2 TSI.
fiction
Máš pravdu, většinou by tento motor postačoval i mně...jenže dnes je doba jiná a na auta jsou kladeny větší nároky než před cca 15 lety. Navíc se uvidí časem, jak to bude s jeho trvanlivostí. Z toho bych měl obavu.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Je to základní motor, pro důchodce určitě stačí, konkurence má podobné základy. Ty si můžeš koupit TSI. Kde je problém? 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Důchodce má na novou Fabii? Hmm, to asi nebude pravda :-!

Kde je problém? Že jakmile začnu připlácet za použitelnou motorizaci, tak se začnu pohybovat mimo použitelnou cenu >😒] Zkrátka existuje i konkurence 😉
tesnav
Tak pokud je příplatek 15tKč. likvidační, tak se asi radši koukni po nějaké solidní ojetině ... A klidně se tu rozepiš, která konkurence dnes nabízí za příplatek 30tKč.tak rozdílné motory v dané výbavě, jako Škodovka (1.0 55kW vs. 1.2TSi 81kW)...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nepochopil jsi mě. Hovořím o ceně vzhledem ke konkurenci, ne o tom, jestli je +15 likvidační. Samozřejmě že není. Ale když k ceně základu Fabie musím přihodit +25 za použitelnou motorizaci (protože slabší 1.0 není), tak to cenu posouvá zkrátka jinam :-!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Buď si jistej, že důchodce má na novou fabii. Např. s důchodem 10t. . Mám příklad v rodině. Samozřejmě, že ne každý. Ale je jich dost. Není šetřivějších lidí, než důchodci. 😉
Ad cena- opět- máš na výběr.Není na co nadávat, když je konkurence, udělej lepší kauf a raduj se!
>😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Sorry, ale důchodci na novou Fabii můžou zvysoka zapomenout. Ano, určitě je skupinka důchodců, kteří mají na nové auto - bydlí ve svém a neplatí nájem, nemají hypotéku, zdraví jim dosud slouží a nedotují děcka... Ale těch je minimum, většinou prostě něco z toho neplatí.

K ceně Fabie - já vůbec nenadávám. Ona se i s touhle cenou u nás prodá víc než dobře. Já jen konstatuji, že konkurence je cenově mnohem příznivější.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Důchodce s hypotékou? 😲
K ceně fabie- mě by rozumně vybavený kombi s TSI vyšlo na 370t, za což je - když už- velice pěknej Rapid SB Style-plus. Takže souhlasím s tebou- levný to není a asi bych ty peníze za to nedal.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No vidíš, cena Fabie je prostě přestřelená s ohledem na to, co reálně nabízí.

Ano, důchodce s hypotékou. Protože pokud důchodce bydlí třeba v paneláku, co se privatizoval, tak jednak si musel byt vykoupit, ale hlavně následovala revitalizace, kdy majitelé bytových jednotek museli někde vytáhnout prachy... Takže i ten důchodce se velmi často musel někde zadlužit, aby z bytu nemusel odejít do nájmu.
fiction
Základní motorizace 1,0 MPi je sice na dnešní dobu logická, ale na auto, které je prezentováno pojmem rodinné...nevím, nevím. Tento motor prodávaný jistě bude, ale spousta majitelů bude zklamaných. Moc to nepojede, za to motor bude hezky papat.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Souhlas, já bych si ten motor nekoupil. A už vůbec ne pro rodinu. Ale někdo určitě jo. Nadávat se dá na malý výběr.
fiction
Uznávám, že se mně tento model hodně líbí a klidně bych si Fabii kombi v budoucnu koupil, ale až po vychytání problémů u prvních aut, tak po roce výroby. Ještě si neodpustím zvláštní politiku příplatků, kdy jedna věc se nedá nakonfigurovat bez dalších tří ;-\
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jo, hlavně nový motor může být tak trochu ruleta.
Příplatky- ano, taky jsem pěnil u konfigurování oktávky. 😄
Avatar - simply never
simply never
Nereagujem na teba, tak nejak vseobecne, písem to tu, lebo si posledný, nic ine za tým nehladaj. Ten litrovy motor je tu vnimany (nie tebou, viem a podciarkujem) ako motorizacia, ktorá bude stresovat v lavom pruhu osemvalcove bmw-cka na nemeckej autobahn v nedelu o tretej ráno.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jakobys měl strach na mě reagovat? Já tě neukousnu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no pokial nehras s 9tkou na drese za barcu ....... tak by som sa ziadneho kusanca od teba nebal 😉 ... uz len to nejako vysvetlit simplymu 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
JJ, Suarez doufám nejsem 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
odlahlo mi ..... 😉

pohoda ... srandujem
Avatar - _Karel_
_Karel_
😉 :yes:
Avatar - simply never
simply never
Ja nechcem robiť inym to co nemaju radi. Samozrejme ani tebe. Pozor, zároveň nemam potrebu sa niekomu nielen pchat alebo byt s každým kamarat. Tu ziadneho kamarata nemam, aj keď s jednym viac menej sympatizujem. Mal som velmi tazky den, dobru noc.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Dobrou, doktore.