Řecký dovozce se v minulosti snažil vyhovět zákazníkům, kteří žádali silnější verze známých motorů a dělá to i v případě nové Fabie. Silnější motor 1,6 16V dává Fabii II téměř stejnou dynamiku jako měla první Fabia RS.
No já nevím, co tady zase potíš za chujoviny. Nikdy jsem tady o žádné konkurenci BMW 7 od Renaultu nepsal, tak nevím oč se zase snažíš, Matelko. Trapný jsi i když se nesnažíš >:D
Snad vím, co píšu. Pokud ukážeš diskuzi, kde jsem tvrdil, že M-B E má plastové dřevo a Laguna ušlechtilé, tak se ozvi. Zatím si jdi svoje kraviny třepat jinde.
jenze my jsme meli stejnej problem jako vy tady..automaticky nekdo nekoho napadne.Nevsimej si toho,proste si jed svoje,nema smysl ztracet tu acs zbytecnejma diskusema a dokazovanim ze nekdo jinej je vul a tak..
On prvni, ty 2056ty a uprimne receno, tech tvych 2056, je 2056 sraczek a slaboduchych vylevu :-( Danieli, jdi uz konecne do ..., proste kamkoliv jinam nez do zdejsich diskuzi :no:
Hele, nikdo ti nebere jestli se ti líbí nebo ne, to je věc vkusu. Ale jestli je užší než většina aut v její třídě a současně vyšší než většina aut v její třídě, tak má prostě nevyvážené proporce. To je fakt, který se dá jednoznačně vyjádřit poměrem výšky a šířky, s tím nic nenaděláš. Kdyby se šířka blížila limitům pro rozměr běžné vozovky, tak by se dalo říct, že je to prostě takový typ vozu, ale pokud je přehnaně úzký a přitom poměrně vysoký ...
A aby za svou cenu byla alespon srovnatelne vybavena jako konkurence. Se soucasnou Fabii jiz facelift nic nesvede, nezbyva nez se tesit za 5 let na repete :-)
Tohle auto, pokud se to tak dá nazvat by měly škodováci dávat jako prémii při koupi Octavie. Je to bída a žalost dávat takové prachy za tenhle nehezkej kus plechu. Zlatá stará Fabie I. Mám ji už 3 rok a když prohlížím tu novou říkám si ,,zaplať pánbůh, žes na to nečekal"
Co si myslíte? Bude na tom lépe fabie a nebo nová ibiza v pozdějších prodejích? Myslím, že už jen ten nový podvozek předurčuje seatu lepší vlastnosti a hlavně i vzhled... stejně si jenom část zákazníků přesune wv k jinému korýtku >:D tak je to vlastně jedno...
Tak proč má tahle už znáček RS na masce? A proč jsou privilegovaní Řekové a ne domovská země výrobce (myslim teda ČR). Japonci maj na svých autech taky plno zajímavostí,které ven nevozí a "my" ty zajímavosti nabízíme jen ven? Ach jo.
Jinak výkon té 1.6ky se skutečně pouze blíží staré RS,dynamikou je to ještě daaaleko (ikdyž to může být hezčí požitek v tom benzínu).
No něco na tom je. Taky mi dost dobře není jasné, proč škodovka vyrábí modely, které si doma nemůžeme pořídit. Je to trohu podivná prodejní politika. další věc, která mě překvapuje, je že pro relativně malý řecký trh se bolce vyplatí vyrábět svébytné motorické varianty. Najde se tu "odborník" který mi bude schopen k tomuhle něco říci??
Český řidič si nezaslouží slušně výkonné motory? Přijde mi to od fabriky jako podraz na české řidiče, vždyť výkon není jen na závodění, on se dost dobře hodí při předjíždění. Je nás moc a málo nás umírá na silnicích?
teda vydolovat z atmosférické 1,6 zrychlení 9,7s je docela dobré, hold asi to je taky tím že je to malé a lehké auto. jen aby to ale nebyl jen laboratorní výsledek a dokáže to i v praxi... škoda že se to nedostane i k nám ;-\ konečně by z fábií byly mrštné auta.
Toto jsou hlášky:
Skutočne mám rád keď je interiér chladný, ale zároveň útulný. -To je jako říct, že lednička je útulná, protože je chladná >:D
A bol som šokovaný keď som otvoril schránku pred spolujazdcom a zistil, že ona sa mi sama otvorí. - Ona se Ti neotevřela sama, nebyly tam dvířka, ty jsou za příplatek >:D Jinak, dolů to dělá gravitace a nahoru to při troše dobré vůle dělal i Favorit. >:-[]
No a navyše, Fabia je jedno z najbezpečnejších aut v triede. - 4 hvězdy jsou dnes už spíš podprůměr než průměr.
Jo, schránka šla dolů pomalu jako u vozu o třídu výš, z čehož jsi měl neskutečnou radost, ale že když roztáhneš trochu ramena, tak spolujezdci loktem vyrazíš zuby jako ve voze o třídu níž, tak to Ti nevadí >:D >:D >:D
Jo, znám bezpečnost, proto jezdím v autě s aktivními opěrkami hlavy a 5* >:-[]
"Fabia má naozaj pekný dizajn." - áno podľa teba a ešte pár % obyvateľstva, pre pár % bola aj napr. Multipla kráska , ale pre väčšinu to bol otras a niečo podobné je to aj u fabie II.
"No a navyše, Fabia je jedno z najbezpečnejších aut v triede." --- čo na to povedať ? >:D
Ludove auto pre robotnicku triedu >:D Lepsie ako Skoda 120 Gls z 80 tych rokov aj to kupovana v Tuzexe >:D Vtedy tam moc velky vyber nebol este mali Ladu, UNO a Sierru >:D Dnes je vyber vacsi ani bony netreba kupovat pred tuzexom >:D
Anglicke testy spokojnosti su testom spokojnosti ani nie tak s konkretnym autom, ale so znackou a sluzbami, ktore ponuka - ci uz ich robi Top Gear, Auto Express alebo iny magazin. Dalsi problem je, ze ide o udaje ludi, ktori sa do "testov" zapoja. Dobrovolne. A, ako poukazal napr. Top Gear, skodovacke fankluby organizovali akcie Z. Nie je to vyskum spolahlivosti a la TUV, ani nahodny vyber, ako ked sa napr. robi prieskum verejnej mienky, kde sa vyberaju respondenti nahodne. Konkretna publikacia ludi vyzve, aby sa zapojili.
Anglicania su so Skodou spokojni, pretoze Skoda sa v UK mimoriadne snazi, ludia tam maju voci nej stale predsudky. Koniec koncov, Skoda stavia mnoho reklam v UK prave na starych stereotypoch.
No a potom je tu subjektivny pocit, ktory sa netyka len Skody. "Kupil som si auto a za prvy rok sa mi pokazilo 4x. Ale cakal som, ze sa mi pokazi 10x, lebo take su statistiky/povest. Takze som spokojny."
..Úpravy postihly.. Toliko doslovná citace z článku ;-) Postiženým ale bývá vyhrazeno místo ke stání a to by se ve městech mohlo sakra hodit! Honem pro Fabii -> pro místo ke stání! >:-[]
Jen nech na hlavě! Podle stavebních úřadů a vidouc desítky parkovacích míst pro invalidy, třeba u Metropole na Zličíně, bych si myslel, že je na vozejku každej třetí občan! >:D
Dobrý postreh. >:D:yes: Postihnutý = ten komu sa ublížilo alebo ho potrestali. ;-)
Ja mám trochu podobný prípad z praxe, keď mi kolega telefonoval: "prídi ku mne do kancelárie a poriešime to..."(čo je celkovo, najmä medzi manažérmi, obľúbená formulácia.)
Smiech mu trochu zamrzol, keď som sa ho spýtal, či vie, aký rozdiel je medzi slovami "vyriešiť" a "poriešiť". (No asi taký, ako medzi "vys rať" a "posrať"... >:D
Teda ted to fakt vyšvihli. u 1.4 má 75kw i nový aveo ;-) a to střední výbava se v ceně rovná základu fabii. Co se týče designu dávam přednost všemu než fabii.
Recko ma svoje auta, Australie ma svoje special upravene hon
Recko ma svoje auta, Australie ma svoje special upravene hondy, toyoty. a co my??? Kdo ty zajmave auta doveze k nam. Jen tak mimochodem Fabka se montuje u nas ne? Tak proc ten motor jede az do Recka a neni u nas?
Re: Recko ma svoje auta, Australie ma svoje special upravene
Tak to je teda pěkná kravina >:D Konstrukce Fabie nemá absolutně nic společnýho s Favoritem, kromě některých dílů zadních brzd a stejné koncepce motorů v případě volby Škodováckých. Nic víc.
..ale ta cena Vás donutí se zamyslet... v přepočtu cca 380000?
jaká výbava s jakým motorem se za to dá pořídit u nás?!
To, že dostali 85kw z 1,6ky snad nebudu ani komentovat.. Žádnej zázrak to není a zrychlení taktéž ne.. Podle mého názoru by takhle měly vypadat parametry nejsilnější (rozuměj ještě nesportovní)atmosferické verze.. Obstarožní 1,6 se 77kw už nikoho nezaujme :-(
Zakončil bych citátem a vzkazem do Boleslavi:
A jestli si tu 1,4TSI nevybojuješ, tak si u mě mrtvej Škodovák!!! >:D
Na čo silnejšie motory? Ja by som od Fabie radšej chcel:
- aby na mňa neukazovali prstom, čo to mám za divnú kozu
- aby som nemusel plakať pri spomienke na kúpnu cenu, lebo sa priplácal majland za každú hlúposť
- aby som pri šoférovaní nemal permanentne otlačený ľavý lakeť a pravé koleno
- aby som pri radení nemal pocit, že na mieste šaltpáky je nahrubo otesaný špalík
- aby si manželka nemusela dávať na sedadlo podušku, aby poriadne videla von
- aby sa cestujúci vzadu nesťažovali, že namiesto operadla majú drevenú dosku s poťahom
- aby sa nikto nedivil, načo je vlastne vzadu tretí bezpečnostný pás, keď sa tam normálne vojdú len dvaja
- aby som sa nemusel nahýbať na stranu, keď chcem vidieť čo je za hrubými prednými stĺpikmi, a dopredu, aby som videl na semafor hore nad cestou
- aby som ju nekupoval len kvôli tomu, že je to Škoda a má hustú sieť servisov, ale preto, že sa mi páči
- aby moje hodnotenie jazdy v nej nemuselo byť "uspokojí ale nenadchne"
Chcem tak veľa?
Z malých kompaktov? No ja asi žiadne, lebo potrebujem o kus väčšie auto. Ale za celkom solídne malé auto považujem Rio, ktoré ma síce pri krátkej, ale predsa len praktickej jazde milo prekvapilo, oslovuje ma tiež už starší C3. Naopak nič mi nehovorí nové Clio ani Twingo a na rozdiel od 308 ani 207. Po C3 možno GP, ale k Fiatom príliš neinklinujem. A to by bolo tak všetko. ;-)
Rio si nedávno koupil kolega. Bylo za hodně zajímavou cenu. Už mi říkal, co ho docela vytáčí, teď si nevzpomenu, ale jsou to prostě nedotažený uživatelský drobnosti, které člověku dovedou hodně otrávit dojem z auta (Fábia tyto muchy nemá) tuším něco se stahováním okének atd.
Jinak je to auto poměrně velké a má solidní motor. Tím to ale hasne. Ani dílenské zpracování není nikterak dobré, typicky korejský interiér, který na Fabii chtě nechtě nestačí a člověk se v něm cítí jak v kontejneru s PET flaškama. Rio je prostě ještě ten starý korejec, který na evropu nestačí v ničem.
C3 je mi z duše odporná, prstě se mi nelíbí. Snad jako jediný model Citroënu. Než Kiu a C3, tak to raději opravdu Fabii.
Twingo pěkné, ale moc malé. 207 a GP o tom bych už snad i uvažoval. Na Corsu nesmím zapomenout, ale tam mi vadí, že to je Opel.
** Ani dílenské zpracování není nikterak dobré, typicky korejský interiér, ****
toto je reklamny slogan pre takych ako si ty. si asi v zivote nevidel ako sa dnes auta vyrabaju. ceedy a sportage mam sancu denne vidiet a neuveris, furt to iste. robos vezme dva srobiky niekde ich nasrobuje, potom prilepi dva cupliky na dane miesto, vezme plastovy kryt a narazi ho tam a tam a nakoniec pripevni konzolu a uchyti kable ... ma na to cca minutu a presuva sa k dalsiemu autu ... tam si to zopakuje povezme okrem plastu lebo je to iny typ a ide ku dalsiemu, a znova a znova kazdu minutu auto. ze by skodovka vyrabala auta inak ako KIA, PSA, VW ???? taky robos ti na "dilenske zpracovani" zvysoka serie, spravi co ma a ide dalej. a takto tam len na interieri maka nejakych 200 (plus minus) ludi. na kazdej smene ini. ak sa Fero obzrie po peknej prsatke co zasobuje linku srobikmi a zle pripevni nieco, je to na chuj pripevnene, povedzme jedno auto zo 450 za jeho smenu. serie ho to ???? nie. pokial to nenajde nasledna kontrola skonci to u zakaznika. ak to bude len jedno a on na to pride, v servise to spravia a bude to jedno zo 450 aut robenych v ten den. a takto sa z roznych dovodov mozu vyskytnut kde ake blbosti v kazdom aute, lebo kazdy s tych 200 ludi je clovek, tvor omylny a nachylny robit blbosti. lenze co v aute robi jeho povest. to co byva notoricky zname pomaly u kazdeho ak nie u kazdeho. a to nema s "dielenskym spracovanim" nic spolocne, je to vyber materialov, techniky, dizajnu. ak mas prave koleno otlacene, budes ho mat v kazdej fabii, ak ti je uzka jedna, bude kazda, ak je tvoj motor zdochlina, v dalsiej fabii bude rovnaky motor tiez ... ak je tato fabia tvarovo hnusna ta modra bude mat rovnaky tvar tiez ... a tak dalej. cize ... "dilenske zpracovani" je blud pravdepodobne vymysleny novinarmi aby sa alo o Skodovke v sucasnosti pri testoch povedat nieco pozitivne. Je to taka krasna nemeratelna disciplina, ktora nema v testoch co hladat, lebo je vysoko subjektivna a hlavne nitko ju este poriadne nevymedzil, preto ze skutocne neviem aky je rozdiel v "dielenskom spracovani" mojho Getza a napr. Fabie. Mne prisla Fabia (vtedy este ta stara) priamo v autosalone v interieri viac osumela a taka "vygrcana", ale bol to len s dovodov preco nie. (dalsim bol ubohy motor a neprimerana cena) takze az nabuduce vytiahnes arument "dilenske zpracovani", skus sa zamysliet co to v dnesnej dobe, v modernej fabrike (jedno ci KIA, Skoda, PSA) znamena. Rovnako sa da zamysliet aj nad dalsim bludom a to je velkost kufra. Pretoze su ludia co su schopny 40-50 tisic km rocne sa tlacit v malom hnusnom aute, ktore zle taha s dobrym pocitom ze v jednom roku odviezli v kufri raz velky televizor a raz svagrovej kocik na chatu. Ludia co si veberaju auta podla reklamy a nie podla toho naco ich budu najviac pouzivat. Ja nariklad pouzivam auto z 90% na 30km do prace a 30km z prace. kazdy den, tam dvaja naspat vacsinou sam. 1.4 71kW Getz (71kW/5500ot && 125Nm / 3200ot)je na to super vozitko za dobru cenu. nepotrebujem kufor. potrebujem male, mrstne vozitko s ktorym v pohode predbehnem, v meste dobre parkujem a ktore mi i pri dost sviznej jazde zerie celkovy priemer 5.8l/100km za dva a pol roka co ho mam.
********************
mal som i stare jazdenky. ale dal som sa na nove a jedine co mozem povedat. Dobre auto je take s ktorym som spokojny, i ked obcas jazdim a skusim aj ine modely ci znacky.
******************
ad nastavenie motorov 1.4 a 1.6. zaujimave, ono to ide. toto je skutocne velmi smutne. otazkou ostava, preco to nerobia zo vsetkymi. seru na zakaznikov v CR a SR alebo to nerobia, lebo by poruchovost tych motorov a zivotnost zasla za unosnu hranicu ?
V tomto by som sa nehádal, Deception má pravdu. Staršie modely Kia, vyvinuté a vyrábané v Kórei nedosahujú úroveň najnovších modelov pre Európu. Ani Cerato kvalít cee´du nedosahuje, hoci pre množstvo trhov sa stále vyvíja a vyrába.
No jo, je to kórea, v kvalite dielenského spracovania majú kórejci v domácich fabrikách ešte čo doťahovať. No myslím, že by mi na vozenie proste stačila, asi som príliš veľký skrblík, že by som za malé auto nebol ochotný zaplatoť viac.
C3 je za volantom príjemná, aspoň mne sa taká pri krátkej jazde, čo som absolvoval, taká zdala.
207 je u nás hodne drahá, to už skôr GP.
Čo máš proti Oplu ako značke?
Pry ze se ten benzinovy motor 85 kW blizi vykonem dieselu RS 96 kW? Co to je za nesmysl? Vite, jak spatne jezdi ten neskutecne liny a nevykonny benzinovy motor, ktery se musi pri predjizdeni do kopce vytocit jak zubni vrtacka v porovnani se silnym a v praktickem provozu dokonale kultivovanym dieselem? Staci, kdyz si porovnate kroutici moment pri (nejcasteji v provozu pouzivanych) cca 2000 RPM, abyste videli ze ten benzinovy motor se v praktickem provozu zacne blizit tomu dieselu teprve az bude mit obsah nejmene 3 litry a vykon okolo 200 kW. Je to stale stejna pisnicka - do osobniho auta zkratka historicky benzinovy motor uz nepatri. A ten kdo si ho jeste dnes z nejakych podivnych duvodu koupi, ten se nikdy nedozvi jakou to ma v porovnani s modernim dieselem pod kapotou nevykonnou a zravou obludu.
Dnesne diesle su fakt dobre urobili velky pokrok.Pouzivam ich ako pracovne auta Primastar,Tranzit a Navara.V osobaku ho nemam.Este stale klepu a cmudi sa z nich ked tomu vysolis moze to bit cisto nove Audi ked zosliapnes poriadne plyn je to ako zo starej kotolne.Je to skor osobna preferencia a tam benzin vyhrava.Neviem si predstavit diesel vo Ferrari ale 911 ke to bi bola sodoma komoraaaaaaaaa >:D