Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda v Řecku: Fabia Sport Edition se silnějšími motory 1,4 16V (75 kW) a 1,6 16V (85 kW)

Ondřej Láník
Diskuze (144)
Řecký dovozce se v minulosti snažil vyhovět zákazníkům, kteří žádali silnější verze známých motorů a dělá to i v případě nové Fabie. Silnější motor 1,6 16V dává Fabii II téměř stejnou dynamiku jako měla první Fabia RS.

Před dvěma roky jsme psali o nejsilnější Octavii první generace, kterou Řekové znali jako Octavii GT. Její motor 1,8 Turbo měl 142 kW při 5300 ot./min (první RS 132 kW při 5500 ot./min) a točivý moment 276 Nm vrcholil při 5020 ot./min (RS 235 Nm/1950-5000 ot./min). V nabídce řeckého importéra byla také Fabia Sport Edition, která měla vzezření Fabie RS, ale pod kapotou výkonnější verzi zážehového šestnáctiventilového čtyřválce 1390 cm3. Parametry: 85 kW při 6100 ot./min, 142 Nm při 4500 ot./min, nejvyšší rychlost 202 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h 10,8 s.

Historie se opakuje a Řekové si tak čekání na silné motory z Boleslavi krátí posilněnými verzemi Fabie druhé generace. Úpravy postihly oba příbuzné zážehové čtyřválce. Motor 1,4 16V má ve verzi Sport Edition 75 kW při 4900 ot./min, objemnější verze 1,6 16V pak 85 kW při 5700 ot./min. Parametry jízdních výkonů silnější Fabie se již přiblížily takřka na úroveň první generace Fabie RS s motorem 1,9 TDI (96 kW).

Řecká jedna-šestka je jedinou současnou Fabií, která dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h pod 10 s a jede 200 km/h.

Silnější zážehové modely Škoda Fabia na řeckém trhu
Motor1,4 16V1,6 16V
Zdvihový obj. [cm3]13901598
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]75/490085/5700
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]148/3690155/3880
Max. rychlost [km/h]185200
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,59,7
Komb. spotř. [l/100 km]6,77,1
Cena [Euro]14.49015.490

Ondřej Láník
Diskuze (144)
16. 6. 2008 09:40
Re: ŠKODA FABIA
V tomto by som sa nehádal, Deception má pravdu. Staršie modely Kia, vyvinuté a vyrábané v Kórei nedosahujú úroveň najnovších modelov pre Európu. Ani Cerato kvalít cee´du nedosahuje, hoci pre množstvo trhov sa stále vyvíja a vyrába.
16. 6. 2008 09:39
Re: ŠKODA FABIA
No jo, je to kórea, v kvalite dielenského spracovania majú kórejci v domácich fabrikách ešte čo doťahovať. No myslím, že by mi na vozenie proste stačila, asi som príliš veľký skrblík, že by som za malé auto nebol ochotný zaplatoť viac.
C3 je za volantom príjemná, aspoň mne sa taká pri krátkej jazde, čo som absolvoval, taká zdala.
207 je u nás hodne drahá, to už skôr GP.
Čo máš proti Oplu ako značke?
Avatar - Special-line
14. 6. 2008 21:22
Re: Recko ma svoje auta, Australie ma svoje special upravene
Tak to je teda pěkná kravina >:D Konstrukce Fabie nemá absolutně nic společnýho s Favoritem, kromě některých dílů zadních brzd a stejné koncepce motorů v případě volby Škodováckých. Nic víc.
Avatar - Ronault.
14. 6. 2008 19:47
Re: ŠKODA FABIA
On Ti vlastně lichotil
Avatar - T613
14. 6. 2008 13:58
Re: ŠKODA FABIA
on ti vulgárně nenadával tupec