Škoda v Řecku: Fabia Sport Edition se silnějšími motory 1,4 16V (75 kW) a 1,6 16V (85 kW)
Před dvěma roky jsme psali o nejsilnější Octavii první generace, kterou Řekové znali jako Octavii GT. Její motor 1,8 Turbo měl 142 kW při 5300 ot./min (první RS 132 kW při 5500 ot./min) a točivý moment 276 Nm vrcholil při 5020 ot./min (RS 235 Nm/1950-5000 ot./min). V nabídce řeckého importéra byla také Fabia Sport Edition, která měla vzezření Fabie RS, ale pod kapotou výkonnější verzi zážehového šestnáctiventilového čtyřválce 1390 cm3. Parametry: 85 kW při 6100 ot./min, 142 Nm při 4500 ot./min, nejvyšší rychlost 202 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h 10,8 s.
Historie se opakuje a Řekové si tak čekání na silné motory z Boleslavi krátí posilněnými verzemi Fabie druhé generace. Úpravy postihly oba příbuzné zážehové čtyřválce. Motor 1,4 16V má ve verzi Sport Edition 75 kW při 4900 ot./min, objemnější verze 1,6 16V pak 85 kW při 5700 ot./min. Parametry jízdních výkonů silnější Fabie se již přiblížily takřka na úroveň první generace Fabie RS s motorem 1,9 TDI (96 kW).
Řecká jedna-šestka je jedinou současnou Fabií, která dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h pod 10 s a jede 200 km/h.
Silnější zážehové modely Škoda Fabia na řeckém trhu | ||
Motor | 1,4 16V | 1,6 16V |
Zdvihový obj. [cm3] | 1390 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 75/4900 | 85/5700 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 148/3690 | 155/3880 |
Max. rychlost [km/h] | 185 | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,5 | 9,7 |
Komb. spotř. [l/100 km] | 6,7 | 7,1 |
Cena [Euro] | 14.490 | 15.490 |