Diskuse

Škoda Favorit 1600 H: Tento extrémní superfavorit vyhrál na Nürburgringu

5.12.2017

Na sklonku roku 1991 připravili v závodním oddělení Škody opravdu extrémního favorita. Jak tohle auto vzniklo, co jej pohánělo za motor a kolik jelo?

 

  • 23 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 05.12.2017  19:25

    Drobná chyba v údajích

    Udávané hodnoty 123 kW při 6500 ot./min a vrchol točivého momentu 176 N.m při 5500 ot. min jsou lehce nereálné, takové parametry vzájemně nekorespondují
    • 31 Reagovat !

      foto zivocic

      živočic 05.12.2017  21:01

      « Re: Drobná chyba v údajích

      v čem nekoresponduje? např.motor MTX 1600 měl 118 kW 180 Nm a točivý moment je vyšší při nižších otáčkách,výkon je vyšší při vyšších otáčkách [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto stary-kluk

      starý_kluk 06.12.2017  11:43

      « Re: Drobná chyba v údajích

      176 Nm 5500 ot./min dává asi 101 kW. Kdyby moment držel, dává to při 6500 ot/min asi 120 kW.
      • 10 Reagovat !

        foto Daffy-Duck

        Daffy Duck 06.12.2017  15:04

        « Re: Re: Drobná chyba v údajích

        123 kW pri 6500 dava 180 Nm pri 6500
  • 20 Reagovat !

    foto KubikCv

    KubikCv 05.12.2017  20:43

    Článek

    Achjo...nadpis láká ke krásnému a podrobnému článku....realita je někde mimo...článek je snad kratší než zmínka ve wikipedii :no:
  • 10 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 06.12.2017  07:32

    Pamatuji

    Bylo to na jaře roku 1992, když ještě existovalo Československo. Cestoval jsem s jedním Španělem a jedním Polákem, který si právě koupil nového Mercedesa (svého prvního, úplně nového a byl na něj patřičně hrdý), tuším že šlo o nějaký třílitr z Prahy na Slovensko, kde byla nějaká akreditovaná laboratoř pro celou federaci, a zpět. Kolega z Polska celou dobu ukazoval výkonovou nadřazenost svého vozu (jo, jelo mu to dobře) nad auty, která tady tenkrát jezdila po silnici. Cesta nám příjemně ubíhala až do okamžiku, než nás u Jihlavy na D1 (při cestě zpět) dojel a předjel fialový, nebo spíš vínový Favorit, ve kterém seděli 3 chlapi. To bylo v rychlosti cca 140kmph. To auto vypadalo zvenku úplně normálně, jen vzadu mělo pod nárazníkem výfuk jak rouru od kamen. Kolega toho Favorita pochopitelně zase předjel, aby dal najevo nadřazenost německé klasické techniky nad technikou východního bloku. To jsme právě minuli pumpu (nyní OMV) s názvem Pávov ve směru dlouhého stoupání. Rychlost byla asi 150. Favorit nás zase pomalu dojel, začal předjíždět a vedle nás srovnal rychlost. Ti chlapi uvnitř se evidentně bavili, gestikulovali a smáli se. Kolega čuměl před sebe a dojil z motoru, co v něm bylo, ale do toho kopce to víc jak 160 - 165 jet nechtělo. Chlapi nám zamávali, ukázali prostředníček, řidič Favorita šlápnul na plyn a rychlostí odhadovanou 180+ nám ve stoupání za pár vteřin zmizel. Polský kolega málem ohryzal volant, hi. Podceňovat protivníka se nevyplatí...

    PS: je fakt, že povrch D1 byl tenkrát ještě téměř perfektní a provoz slabý: prakticky bez náklaďáků a provoz osobáků jako dnes ve 3 hodiny ráno...
    • 32 Reagovat !

      foto Googlit

      Googlit 06.12.2017  07:39

      « Re: Pamatuji

      Jo jasně Adku a pak ses probudil s prochcanou matrací.
    • 20 Reagovat !

      foto stary-kluk

      starý_kluk 06.12.2017  11:36

      « Re: Pamatuji

      Pamatuji i civilní 1,6 OHC Škoda. Vystaven byl Forman v Muzeu Škoda v Ml.Bol. s otevřenou kapotou. VW dával pak do Feldy nepovedenou svou 1,6.
      Ano, jízdní vlastnosti Favoritu byly výborné a dávaly tušit, že podvozek uveze mnohem silnější motor. Tady to článek potvrzuje.
      Díky za připomenutí autorovi čl. i Adovi.
      • 10 Reagovat !

        foto KubikCv

        KubikCv 06.12.2017  15:19

        « Re: Re: Pamatuji

        hlavně Škodovácká 1600 byla lehká a s tím motorem to opravdu mohlo být pěkný svezení. Litinová 1.6 v autě které na tu váhu nebylo projektované byla tragédie :-(
        • 00 Reagovat !

          foto stary-kluk

          starý_kluk 06.12.2017  16:29

          « Re: Re: Re: Pamatuji

          Jo, jo a k tomu monetová křivka byla prabídná! Kdyby aspoň ta.
        • 00 Reagovat !

          foto beibej

          beibej 06.12.2017  22:34

          « Re: Re: Re: Pamatuji

          Stovka za 12 a 170 mi jako tragédie před 22 lety nepřipadala.
      • 00 Reagovat !

        foto JDM

        JDM 07.12.2017  22:50

        « Re: Re: Pamatuji

        Dobrej vtip >:D
  • 00 Reagovat !

    foto lordlord

    lordlord 06.12.2017  17:09

    .

    mám ho na autodráze
  • 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 06.12.2017  22:58

    Opravdu 240?

    123kW má dnes kde co, ale málo čemu to stačí na víc než cca 220 - 230 km/h. Divil bych se, kdyby favo dalo 240.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Auto se dvěma dětmi začalo po nárazu hořet: Řidič zemřel na místě, pro děti letěly vrtulníky

Auto se dvěma dětmi začalo po nárazu hořet: Řidič…

Tragédie se dnes odehrála na silnici na Benešovsku. Při dopravní nehodě zde zemřel řidič, dvě děti skončily s…

Fenka Kiki žila na smetišti, teď patří k týmu zvířecích záchranářů

Fenka Kiki žila na smetišti, teď patří k týmu…

Společně s dalšími sedmi psy žila Kiki mezi odpadky. V pražském bezdomoveckém příbytku s ní živořila ještě další…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Olomouc - Zlín 1:1. Parádní přímák Beauguela na výhru nestačil

SESTŘIH: Olomouc - Zlín 1:1. Parádní přímák…

Fotbalisté Zlína ve 12. kole první ligy v Olomouci neudrželi vedení, remizovali 1:1 a prodloužili sérii bez…

Změnit hru. A hned. Proč to v Chelsea jde a v Česku je to zpráva z Marsu?

Změnit hru. A hned. Proč to v Chelsea jde a v Česku…

Změna hry ze dne na den? Vyloučené! Snad za půl roku, ale spíš až za rok. Tohle se bere v českém fotbale za…

 

Reflex.cz

Český projekt chce miliardě lidí na planetě zlepšit zrak. A jde na to překvapivě jednoduše

Český projekt chce miliardě lidí na planetě zlepšit…

Nekorigovaný špatný zrak je v současnosti nejrozšířenějším zdravotním problémem na světě. Valnou většinu potíží…

Českou NASA povede expert na mosty Dolínek. Na Měsíc poletíme dřív, než postavíme lávku v Troji, slibuje

Českou NASA povede expert na mosty Dolínek. Na Měsíc…

Poslanec a dosluhující náměstek pražské primátorky Adriany Krnáčové Petr Dolínek navrhuje vznik Národní kosmické…